Jeden kolega to v jine diskuzi krasne pragmaticky shrnul, ja jeste doplnim

. Takze hosi, zkusme to pragmaticky a bez prikras: 1) Zastaraly sensor. Ne, neni spatny, ale kdyz se podivame, kde je konkurecne a kam se za posledni roky posunula (lepsi lowlight, DR, rolling shutter), 5 let stary sensor z marku iv v novem generaci uplne nove koncepce pusobi dost trapne. 2) AF. 8FPS bez continualu, takze k cemu vlastne. Jo, 5FPS s continualni AF a AE, jenze....realita podle odezvy prvnich praktiku je takova, ze uspesnost ostreni pri 5FPS continual je "bud a nebo", prijatelna mira odpadu je pouze s nastavenim '3FPS tracking priority mode'. Ponekud tragicke, hlavne kvuli tomu, ze kdyz se nasadi plno Canon EF mount skel na A7III jako hlavni konkurent, tak to funguje i na 5-8 FPS, takze lepe nez na Canonu. EYE-AF, ktery je nejvic ocenitelny v continualu nefunguje u Canonu v kontinualu - Silent shooting - opet nefunguje v kontinualu - Neni joystick, ovladani bodu pres displej, ktere je naprosto protivne uz jen svou prodlevou. 3) SD slot. Jen jeden slot v teto kategorii hlavne s vice poruchovym SD je proste no go. Neznam moc profiku, kteri si koupi zalozni telo s moznosti failure. 4) Video: 4K video stejne 1.8 crop jako 5DIV. Plus elektronicky IBIS z toho udela 2.0 crop, takze velikost m4/3 snimace. Taky je videt z toho duvodu, ze 4K video ma snizeny rozsah ISO. Nechapu, jak s tim muzou mirit na vlogare. Pro ne je lepsi si koupit levny Panasonic s 4K a stejne otocnym displejem a nemusi resit ktere FF sklo na takovy crop. - 120 FPS jen v HD? Prosim je rok 2018 a ne rok 2015. 5) Benefit "ukrývání senzoru pod závěrkou při výměně objektivu, aby se na něj neprášilo." Toto jak ovce opakuji vsichni Canon fanboys... Trochu reality z praxe: Nejen, ze krehoucka a draha zaverka je tak vystavena snadnemu poskozeni (staci sebemensi drbanec a je v pr... urcite driv, nez kdyz omylem drbnete do sensoru), tak jeste doplnujici otazka pro premyslive: Co se asi tak stane pro prvnim cvaknuti ci serii, kdyz predtim bude prach "nastesti zachycen spustenou zaverkou" ? 6) To vse mame bratru za cenu cca 68 tisic. Skoro o 10 vice nez za Sony a o 13 vic nez za Nikon.... Jinak pro poradek ad konkurence, pod temi vrstvami nadhernych marketingovych pohadek z Nikonu taky nadsenej nejsem, je to jeste nedotazene a hlavne nepouzitelny continual AF to zabil. Proc taky proboha nechavaji pri ostreni zacloneno podle nastavni a tak prasi AF performance? Libi se mne, ze (nejen) tady aspon Canon pri svem prvnim FF mirorlessu vic premyslel a ma (obecne dnes) asi nejlepsi optiku. Ale dale ruku na srdce, mirorless FF ma mit mj. vyhodu v celkove kompaktnosti a nizsi hmotnosti, coz je u optiky typu 28-70/f2 a 50/1.2 uplne mimo. Beru, ze to jsou skla primarne na machrovani, ale pragrmaticky se mne tady vic libi roadmapa Nikonu, kde ty f1.8 skla jsou teoreticky idealni kompromis. Ovsem proc musi byt ta Nikoni 35/1.8 tak dlouha a velka, neslo to jinak? Kdy se divam na dnesni nabidku FF mirorlessu a chtel bych neco, co bude nejpouzitelnejsi v praxi, tak bohuzel je to porad Sony. Hlavne diky AF, jeho moznostem a hlavne praktickym vysledkum. Jo, CanNikon maji prvni generaci, ale toto neberu jako argument - tyto spolecnosti maji obrovske vyvojove moznosti, meli dost casu i prostoru se "japonsky inspirovat" u Sonaku, minimalne aby nabidli aspon neco srovnatelneho s entry-levelem A7 III. Bohuzel, nestalo se tak. Snad generation next. p.s. Pro fanatiky: Nejsem majitelem Sony a CaNikoni fanboy valky jsou mne ukradene, pisu tady o vyrobku A, B a C, jako kdyby byly bez labelu vyrobce.