Docela mne udivuje, že v podstatě nikdo není schopen udělat zoom 24/28-70 F2,8 pro fullframe, který by neměl docela velké kompromisy v kvalitě.
Shodou okolností jsem to nyní docela procházel a neexistuje snad žádný, který by neměl bez korekce vinětaci v rozích minimálně 2EV (a běžně i 3EV) a alespoň na nějakém ohnisku neměl docela výrazně slabší rohy.
Co jsem viděl, tak asi nejlépe vychází Sony 24-70 GM II, ale i tam je 2EV vinětace na 24mm a horší rohy na 70mm, pak celkem i Canon RF 28-70 s F2, ten sice má své kompromisy při F2, ale už při F2,8 je hodně dobrý, ale jinak tedy žádná sláva.
A upřímně výsledky kompaktnějších skel jako Tamron 28-75 či Sigma 28-70 Contemporary už jsou vyloženě problematické.
Jistě, u spousty fotek to vadit nebude, hodně opraví i automatické korekce, ve výsledku se také zmíněný Tamron používá hodně a uživatelé si celkem nestěžují, ale nemohu si pomoci, ale čekal bych u moderních skel opravdu o něco více. A u spousty skel se očekávání opravdu naplňují, ale zrovna u "tradičního" zoomu 24/28-70 F2,8 moc ne. Nejspíš to bude tím, že daný rozsah je vlastně přechodem od širokoúhlé skla k delšímu, ono třeba řešení pevné 24mm a 70mm vypadá hodně jinak a spojit to do zoomu nebude snadné, zas ale na druhé straně je to něco, co se dělá už dobrých 40 let a čekal bych plnou odladěnost
