Tento tyden jsem byl doma s nejakou virozou, tak jsem mel cas experimentovat s workflow pri zpracovani vystupu z Fuji, kterymi momentalne fotim asi nejvic. Nikdy jsem nebyl fanousek x-trans a byl to pro me duvod, proc jsem po prvnim vyzkouseni X-PRO1 tenhle system odlozil.
Prvni bod, kdy to pro me zacalo byt pouzitelne a vystup nevypada umele je demosaicing od DxO, zkousel jsem Capture-one, Iridient atd., vsechno ostatni za me neni ani z poloviny tak pouzitelne, pokud ma byt fotka technicky brilantni treba pri pouziti na krajinarske foto. Pro mene narocne pouziti uz i enhance funkce v LR je lepsi nez drivejsi vysledky, ale porad kus za DxO.
Dalsi bod je Topaz Gigapixel, s timto jsem si drive hral v nejake historicke verzi, ale to melo jeste hodne velke mezery. Ovsem pri pouziti aktualni verze programu je to pri zasazeni do celeho workflow game-changer. Topaz hodne dobre reaguje na vysokou miru detailu vytazenych za pomoci DxO, prinos by urcite byl slusny i za pouziti samotneho Topazu, ale prave ta kombinace me opravdu hodne prekvapila.
Mam doma momentalne X-T4, ale na disku i dost fotek z X-T5 a ta mira detailu me presvedcila, ze si momentalne neumim predstavit situaci, kde bych dokazal vyuzit vic detailu, nez kolik dokaze vyprodukovat tenhle postup, samozrejme za pouziti kvalitnich objektivu.
Doporucuji vyzkouset - Import Lightroom - zprocesovani v DxO s aplikaci profilu objektivu a volby lens softness - dale zprocesovani v Topaz Gigapixel v rezimu high-fidelity. Sel jsem cestou kdy 40 Mpx soubor jsem nazvetsoval na 160 Mpx, ktery bych pro opravdu velky tisk klidne nechal v tomto rozliseni, ale ideal je ho zmensit na 80 Mpx. Pricemz vyslednych 80 Mpx je i per pixel opravdu hodne peknych bez viditelnych artefaktu a pro fajnsmekry bych pridal jeste nepatrne zrna o malem polomeru.
Musel jsem se podelit, protoze me vysledek hodne potesil, ale chce to vyzkouset na vlastnich souborech