Fujifilm X a GFX

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod JardaB1 2. 2. 2023 06:30

Viltrox AF 75mm f/1.2 PRO XF - Test :
https://opticallimits.com/fuji_x/1159-viltrox75f12
Canon EOS RP | Canon EF 3,5-5,6/24-105 IS | Pentax K 2,8/30 + A 1,7/50 | Canon EF 2/100 | Canon EF 4-5,6/70-300 IS II
JardaB1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 3. 2. 2023 09:34

Ještě by to chtělo poladit... (Viltrox 75mm f/1.2, příspěvek v diskusi na FR)
B. Smith - 8 hours ago
I own the 56 APD and the 90. I just got the Viltrox 75 today. So far it’s OK, for a third party lens. But it’s no Fuji-killer. The AF is substantially slower than either the 56 or 90. But much more problematic is something’s not quite working well with the lens/body communication. Maybe I have a faulty copy, but on my X-S10 (I haven’t put it on the more expensive cameras I have — I’m cautious, don’t want to fry a costly body) it’s not performing well in multiple ways. The most obvious is something’s wrong with aperture control. Every time I focus it’s flipping the aperture open and closed in multiple, quite slow, steps. It’s like it goes through 4-5 different aperture stops, one at a time, and each time the camera adjusts and the viewfinder briefly flashes bright white. The only other time I’ve seen this happen is with other third-party products that have likewise reverse engineered the mount protocol — a Metabones smart Canon EF adapter comes to mind.

Also, the lens’s AF/MF switch has very odd behavior. If you set it to MF, nothing happens, it won’t MF with the focus ring. And if the body was set to AF and the switch is on MF, the focus setting can’t be changed from the body — the Q menu still shows AF but it’s not changeable. I had to set the lens back to AF, then set the body to MF and then set the lens to MF. Then I could MF with the ring.

Hopefully these problems can be solved with a firmware fix, but just to say, all’s not perfect and Pro, and certainly the AF speed is far less than Viltrox’s claims. Their website says “features advanced autofocus performance” and I’m here to say that is an exageration.

I actually don’t have many third-party AF lenses; for third-party I mostly stick to all-mechanical lenses and this is why.

On the plus side, I was pleasantly surprised with optical performance at a distance. I test new lenses for decentering by setting everything to manual, focusing on something with fine detail far away dead center, and then without changing anything, moving the camera so that object is in the extreme corners and taking four shots of the same object. Then I crop that object out of all five photos and collage them together. It gives an excellent idea of how even the performance is across the field. If you haven’t done this, give it a try, the lenses you think are nearly-perfect might surprise you… anyway by doing this I discovered that there’s slightly more of a bluish cast at the top of my copy, but the sharpness was equal in the corners and center — wide open. From all the reviews, I’d expected substantially less sharpness at the edges, but at least at a distance, I’m not seeing that. Of course it could be very dependent on distance, and my guess is there’s likely strong field curvature when focused close, which is where most “charts and pixel peeping” reviewers do their test shots — you know, bookshelves at 3 meters, that kind of thing. Anyway, at ~1km, my copy has a very flat focal plane and extremely good sharpness into the corners, which is equal to the center. Your copy may be different. But this beats some of the much more expensive Fuji lenses I have.

If the AF/aperture bug can be solved it’ll be a keeper.
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Bron B 3. 2. 2023 17:27

Chystam sa kupit tlaciaren k Fujifilmu, ale je to pre mna trochu spanielska dedina, neviete niekto poradit? Cena tak do 100 max 150 eur. Da sa za to kupit nieco, co ma zmysel? Format foto 15*10cm, pripadne vacsie ojedinele. Dakujem.)
Bron B
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 3. 2. 2023 17:44

V takom prípade radšej si vyhliadnut nejaký kvalitnejší fotolab.
landov
Expert

Odeslat příspěvekod Bron B 3. 2. 2023 18:02

Len sa v tom mnozstve fotolabov na SK neorientujem, a hlavne mohol by som si to vytlacit doma, laka ma to. Nevylucujem tu moznost, len tu obcasnu foto, mozno by bolo pre mna lepsie mat moznost to spravit doma. Nasiel som Canon Selphy 1500, ak by som zlavil z formatu.
Bron B
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 3. 2. 2023 18:21

Zajdi do nejbližšího fotolabu, který tiskne fotky v místě bydliště nebo nejbližším městě. Nepotřebuješ hledat po celém SK. Nech si tam poradit, jak ideálně nachystat data (pokud tak nemají uvedeno na svém webu) a na zkoušku třeba pár fotek z aktuálního archívu.
Pokud budeš spokojený na první dobrou, nastavíš si nějaké workflow, stane se z toho příjemná rutina, kde na konci bude hezkých pár fotek bez těch starostí, co obvykle bývají s domácími tiskárnami.
Tyhle levné křápy na samodomo tisky jsou vyhozené peníze a ztracený čas s případným laborováním nad vhodným papírem, náplněmi a nakonec se to celé pokazí krátce po skončení záruky. :-) :-)
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Bron B 3. 2. 2023 18:40

Ok, tak skusim tuto moznost. )
Bron B
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 3. 2. 2023 22:18

Nezabudni, ak netlačíš pravideľne a často, hrozí zasychanie. A na 10x15 to fakt nemá podľa mňa význam.
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod kultus 4. 2. 2023 09:57

Hele taky jsem chtel nejakou tiskarnu, ale ty lepsi jsou cenove dost vysoko a na par tisku rocne se to nevyplati. Dalsi vec je cas, kdyz to chces mit tip-top, tak si k tem desitkam hodin prace s RAWem pripocti dalsi na ladeni tiskarny pro tve potreby+nakup papiru a barvy. Ja ten cas stravim radeji s deckem. Nevim kolik toho planujes tisknout, ale ja se na to vykaslal. Po ceste z prace mam fotolab, vytiskl jsem tam par zkusebnich fotek (ty jejich kalibracni fotky fakt nestaci) a podle toho jak to vypadalo jsem je jeste jednou upravil jen pro tisk a nechal natisknout celou serii. Delam to tak jednou-dvakrat za rok a jsem usetren problemu s vlastni tiskarnou, nemluve o usetrenych penezich. Pokud toho chces tisknout vic, tak uz si to musis sam spocitat...
kultus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Bron B 4. 2. 2023 10:25

Len niekolko foto rocne, nemam toho vela na tlac. Spomenul si som si, ze kamarat je dobry svadobny fotograf a ten mi odporucil konkretny fotolab blizko domova, takze vyber je asi vyrieseny. Je to profesional, takze fakt odpadne to nastavovanie tlace.
Bron B
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 4. 2. 2023 10:44

Jsem taky pro. Mám už přes 10 let základní fototiskárnu Epson P50 s max A4, tehdy asi za 1500 Kč. Prvních několik let fungovala dobře, používal jsem originální papíry Epson (balíček 100ks 10x15 je obvykle v řádech několika set korun) a originální inkousty (6 barev, kazety 7,4ml, cena zpočátku 1200-1500 Kč, dnes i přes 2000 Kč za sadu). Jenže po několika letech a s nižší intenzitou používání se začaly ucpávat trysky (pruhované fotky), takže jsem pak před každým tiskem musel spustit čištění, což při ceně inkoustových kazet neuvěřitelně leze do peněz. Aktuálně lze stejnou tiskárnu koupit ve verzi se systémem doplnitelných nádržek (Epson L805), takže lze tisknout výrazně levněji (inkoust v lahvičkách je o řád levnější než kazety) a plýtvat inkoustem na čištění. Ale už je tu celkem vysoká vstupní cena za tiskárnu (9000 Kč). Ale už bych do toho nešel. Laby jsou spolehlivé a tisknou i všechno možné další, po čem je větší poptávka - kalendáře, fotoknihy...
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod wikxzen 4. 2. 2023 18:03

35mm Shoot Out.

Obrázek

Which lens do you like best?

Personally I will share my 3 fav lenses in this 7 lenses shoot-out. They are not in any order but these lenses speak to me and my style of shooting. First is XF35mm F1.4 R. I like this lens because of how it renders. It’s also the noisiest and doesn’t have WR. At F1.4 this is lens is pretty fast and also rather small. AF is slow but when paired with newer camera; one could feel the improvement. The next lens is TTartisan 35mm F1.4. At USD $79, this lens commands great value. Also a F1.4 lens but a manual lens. Optical at F1.4 it’s not the sharpest but very useable. This lens is tiny. The last lens is Voigtlander 35mm f2 macro Apo-Ultron. The downside for this lens is it price. It’s sharp at wide open. Very well built. Focusing is buttery smooth. I like the character of this lens; on par with XF35mm F1.4. I hope you find this little shoot-out useful.
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod taylor729 5. 2. 2023 19:03

Koukam ze ted je X-S10 ve sleve, obzvlaste v setu s 16-80mm. Ma cenu jeste o tomhle fotaku uvazovat (jako o prvni bezzrcadlovce)? Pred 1-2 roky jste mi to tu rozmlouvali kvuli spatny ostrosti, vyřešilo se to mezitim nejak s novejsi výrobní řadou, popř FW?
Diky moc.
taylor729
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod wikxzen 5. 2. 2023 20:13

Počkal bych už na X-S20, který dle šuškandy Fujifilm uvede v dubnu. Nový snímač, vyšší výkon, lepší IBIS, nové funkce, lepší AF - to si myslím, že za čekání už stojí. Nejspíše však ještě chvíli potrvá než se dostane na pulty českých obchodů.
Pokud fotoaparát potřebuješ už teď, tak klidně vem ten slevněný X-S10 v setu - otestuj, jeho fotky prověř a rozhodni jestli ponechat nebo vrátit v termínu zpět.
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod taylor729 6. 2. 2023 18:34

Nespecham na to, pockam (i kdyz pocitam ze chvili bude cena napalena, takze s kupovanim bude lepsi pockat jeste mozna nejaky mesic po uvedeni).
Diky.
taylor729
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka