Fujifilm X a GFX

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod milann88 16. 8. 2020 19:19

Tady je zase veselo :)

Tak postupně, argument o spravnem/nesprávném konvertoru je mimo, C1 je dlouhodobě bran jako jedno z nejlepší řešení na rawy z Fuji. Nikon zvládá také dobře, takže podle mě naprosto v pohodě.

Jaký bude vliv jiné ohnisko na šum, při stejné scéně? To by mě zajímalo.

Proč by měla být nastavena ekvivalentní clona při porovnávání ISA? To smysl nedává.

A raw je tmavší, protože Dpreview nechce nechávat Fuji v hodnotách ISO, které neodpovídají, ale snaží se kompenzovat menší zesílení signálu.

Není zbytečný přít se o něčem, čemu sám nerozumím, nebo s tím nemám reálnou zkušenost? Jsou tu uživatele, kteří i teď mají oba systémy doma. Také jsem měl chvíli X-T20 s 16 1.4 a 35 1.4, celkem fajn, ale v podmínkách, kde jsem s D750 byl s obrazem ještě spokojený, tak s Fuji už jsem spokojený nebyl.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Allien driver 16. 8. 2020 19:22

tu je škoda akéhokoľvek slova, vy mi proste nerozumiete, chcem len vám ukázať, že také amatérske porovnáčky ako tu uviedol pemar nestoja za veľa. Darmo že je to raw, keď je každý ináč nafotený a možno aj iných podmienok. A ešte k tomu ten istý konvertor môže pristupovať k tomu ktorému rawu rozdielným algoritmom.
Naposledy upravil Allien driver dne 16. 8. 2020 19:27, celkově upraveno 1
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Stan35 16. 8. 2020 19:26

Já se přiznám, nerozumím ;-)
A to je pro mě FF snímač ve výkonu na vyšší ISO prostě lepší než APS-C, protože fyzika. A to nic nemění na tom, že si chci stejně pořídit lehký cestovní Fuji.
Stan35
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Allien driver 16. 8. 2020 19:28

:D fyzka, to je veľmi jednuduchý pohľad
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod milann88 16. 8. 2020 19:30

Dpreview je v tomto směru poměrně dobrý zdroj rawu, kde jsou dodrženy stejne podmínky, už z toho důvodu mi to porovnání poměrně smysl dává. Navíc v tomto případě jsou rawy otevřené v C1, takže není Fuji hendikepovana, stále nerozumím, v čem je problém.

Ty dva výřezy, co jsi postnul ty, jsou ocividne jpegy. To nemá smysl porovnávat, tam jsou úplně vymydlene detaily, to nic neříká o tom, jaký výkon ten fotoaparát podává, ale jak silny má nastavený odsum.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Allien driver 16. 8. 2020 19:37

a toto čo postnul pemar má význam? že je to z konvertora? v default nastavení??? - každý raw z tých dvoch potrebuje rôzny postproces. dva evidentne rozdielne naexponované snímky s rôznym ohniskom?? A to že ste fotografi??? Sorry, keš som niekoho urazil. Ja vlastne už tu konám nadprácu, čo som chcel, to som vyjadril. Ináč rawy z Dpreview považujem len za hrubo informatívne.
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bosonozka 16. 8. 2020 20:04

Levý obrázek bych tipnul Nikon (přijde mi, že má víc detailu), ten pravý je nepěkně vyžehlený (ještě, že 98%+ fotím na základní ISO, tak mě to nemusí trápit... :-) )
bosonozka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 16. 8. 2020 20:17

Ach jo, oč vlastně jde? Jestli Fuji víc šumí? Šumí, a co. Vadí mi to? Obvykle ne, protože na vysoké citlivosti s požadavkem na velký výstup nefotím a po resamplu se většina rozdílů ztratí. Netřeba si lhát do kapsy, že je Fuji lepší než FF, je prostě dostatečný a u toho může skončit debata. Na focení uvnitř jsem vždycky preferoval D750 a nyní Z6 s f/1,8 skly před mými Fuji, protože lepší AF a trochu lepší obraz, ale když mám u sebe jen Fuji, netrpím ani nepropadám panice a fotky udělám taky.
Naopak třeba na krajinářskou fotografii na základní ISO je to skoro plichta, když má člověk dobrá skla. Např zde na hraní rawy z D750+24-120/4VR vs X-T10 a X-T2 s 18-55/2,8-4. Vše z ruky se stabilizací. X-T10 má starší a lepší kus 18-55ky než X-T2, což je evidentní.
https://www.dropbox.com/sh/euvfhs3o80k4 ... Ze21a?dl=0
Seťák 24-70/4 k Z6 je lepší než oba předchozí seťáky, zde ze stativu.
https://www.dropbox.com/sh/seo0q2wlargs ... WSnea?dl=0
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod milann88 16. 8. 2020 20:25

Tak jinak, ty rawy z dpreview jsou proxy k reálné situaci, kdy je určite množství světla a já musím nastavit zvolený čas a jsem omezený clonou. Jde nám o porovnání ISO, takže čas je zvolený, tak aby spolu s technikou focení zamezil ovlivnění výstupu. Clona obdobně je zvolena také tímto způsobem, tam kde objektivy dobře kreslí. Zbývá nám tedy světlo, které je konstantní a v laboratoři hýbou isem. To simuluje moment, kdy musíme tlačit ISO nahoru kvůli rychlejšímu času nebo špatnému světlu, kde by měl být problém?

Všechno je zpracováno stejnou metodikou, která většině fotoaparátu vyhovuje, Fuji ne, ale pokud ty rawy vezmem a otevřem ve vhodném konvertoru, kde je problém?

Vyrobci přistupují jinak k rawu, co jsem zkoušel, tak mi přijde, že Fuji do něj o něco více zasahuje, ale to bych nechal stranou, protože když vidím, že v porovnání má jeden snímek méně detailu a více šumu, tak to se prostě nedozene. Mít více šumu a více detailů, tak se to může odsumem vyrovnat, takhle asi těžko. Rozdílně naexponovane jsou z toho důvodu, že Fuji trochu kecá v hodnotách zesílení, v reálu to je úplně fuk, ale při porovnání to dělá pro Fuji lehce necestnou výhodu.

Jaký má vliv ohnisko, když je po vyfocení ta scéna stejna? Opravdu nevím, co by to mělo způsobovat. Byt to u jiné scény, kde třeba delší ohnisko umožní větší odpich od pozadi, takže šum více vystoupí a nezmizí v kresbe, tak to chápu, ale takhle to opravdu nic neovlivní.

A jen pod čarou, abych reagoval na tu poznámku, necítím se být extra fotograf, ale technikaliemi okolo focení se bavím už poměrně dlouho, takže v tomto ohledu se klidně přít budu i pokud se cítíte být na vyšším levelu fotografického žebříčku. Skoro bych řekl, že tady jsou diskuze většinou technické, takže fotografické oko patří spíše do jiného vlákna.
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 16. 8. 2020 20:58

Dokážu pochopit, že někdo (snad proto, že četl nebo slyšel něco od někoho, komu důvěřuje) na okamžik uvěří, že fyzikální zákony neplatí. Když je však konfrontován s fakty a přesto dále nesmyslně trvá na svém, tak se u racionálně uvažující komunity ztrácí kredit.

Pokud totiž je jeden RAW výrazně horší než druhý, tak aby výsledný JPG byl lepší z výrazně horšího RAWu, musel by být ten lepší RAW z Nikonu zpracován nepoměrně hůře. Jinými slovy, tématem by bylo, že Fuji má nějaký zázračný konvertor nebo s Nikonem fotí jen diletanti.

Když jsem byl malý a hrával jsem šachy sám proti sobě, tak jsem fandil černým figurkám a za bílé figurky jsem hrál úmyslně špatně. Tady to vypadá, že z toho fandění jedněm figurkám allien driver nevyrostl :-)-
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod wikxzen 16. 8. 2020 23:04

Allien driver - budeš muset ve svém tažení proti nevěřícím psům vytasit s něčím lepším na ISO6400 - třeba s GFX100 vzorkem z DPreview - tím všechny porazíš a nad hradbami zavlaje tvůj prapor! :-)
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod foto1977 16. 8. 2020 23:07

wikxzen píše:Já jen, aby to nezapadlo z předchozí stránky. :-) K tomu prvnímu bodu jen citace z Fuji webu:
The firmware update Ver.1.10 from Ver.1.01 incorporates the following issues:
Improvement of Q (quick menu) button operability
To avoid accidentally pressing the Q (quick) menu, the button has changed to one of Fn(function) buttons. This will allow customers to disable the Q button function and also to allocate the Q (quick) menu to a different Fn button.

Díky moc za konstruktivní příspěvek v tom plevelu co se tu rozšířil...
Prohledám menu kde se to dá deaktivovat...
foto1977
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spokar 17. 8. 2020 00:32

Vždyť nikdo nerozporuje schopnost moderního FF pořídit fotku s menší mírou šumu. Schválně nepíšu lepší nebo kvalitnější fotku, protože o tom podle mě rozhoduje spíš obsah fotky. Otázka je proč je zrovna FF ten jediný a pravý. Jestli je vše o velikosti čipu, tak proč ne středoformát? Však FF je oproti středoformátu také kompromis stejně jako APS-C oproti FF. Asi záleží na použití. Pokud budu fotit zvířata v noci, bude pro mě výkon na vysoké iso asi stěžejní. Pro ostatní bude možná 99% fotek pořízen na iso do 3200. Já osobně fotím většinou s prioritou clony. Abych dosáhl v horším světle požadované hloubky ostrosti mohu fotit s APS-C na nižší clonu a tak se mi při stejném čase nastaví logicky nižší iso a vykompenzuje devizu menšího čipu. Ale tady se můžem dohadovat donekonečna a profíci zatím fotí s tím co jim vyhovuje. Když může World Press Photo vyhrát fotograf s Fuji APS-C a navíc nočním snímkem...
spokar
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 17. 8. 2020 06:54

Aj ked mi toto pride uplne mimo, tak prispejem zo svojej skusenosti.
Najcastejsie porovnavaju ludia FF a APSC z jednoducheho dovodu - vacsinou ide o jeden kompatibilny, ci extremne podobny system, casto s podobne velkym/rovnakym bajonetom.
Podobny je zaostrovanim, sklami (okrem APSC skiel, tie su niekedy mierne mensie), telami, rozmermi, vahovo, rychlostou, funkciami, proste vo vsetkom. Okrem samotnej velkosti smimaca a obcas aj ceny tiel (casto nie skiel), su si tie systemy najviac podobne zo vsetkych moznych kombinacii a ich porovnanie je jednoduche a uplne logicke, rovnako ako porovnanie s este trocha mensim m43.

Preto sa aj (zatial) neporovnava FF/APSC/m43 a stredoformat - je to extremne rozdielne voci vsetkemu inemu okolo - pomalsie zaostrovanim a aj celou pracou/logikou okolo, urcene pre velmi specificke potreby specifickych fotografov a zakaznikov, proste nic masove a teda ani s nicim beznym porovnatelne, bez nejakej jednoduchej vzajomnej kompatibility.
"Zatial" pisem kvoli tomu, ze moderne digitalne stredoformaty so zmensenym snimacom (44x33), maju prijatelnejsiu velkost, cenu a dokonca aj celkom pouzitelny AF - trocha sa podobaju na prerastene a mierne spomalene APSC/FF/m43 fotoaparaty.

A dohadovanie sa o tom, ze si niekto zvoli trocha mensi snimac a ci je to zle? Nejak vela ludi si tieto debaty berie az osobne a logika ide bokom...
Ano, ma menej moznosti prace s HO ci horsie ISO (bez ohladu na konvertor a spracovanie), ale fotak mozno vdaka tomu radsej berie so sebou, je menej napadny, prip. ho to vyslo mierne lacnejsie. Tu ma kazdy pravdu (alebo nikto...)
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob222 17. 8. 2020 07:14

Jak je to vlastne s kusovou variabilitou 18-55? Mal som made in Japan z druhej ruky a bola luxusná, bohužiaľ išla do neba.
Vraj nové kusy vykazujú dosť rozdiely, máte vlastnú skúsenosť?
bob222
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků