FUJI X-SYSTEM fotoaparáty

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod rhinos 26. 8. 2020 21:52

dolgor: at si kazdy upravuje v cem chce :-) Mozna kazdy fotime neco jineho nebo kazdy mame jine workflow ,ktere ovlivnuje vysledek.
Nemyslim si ze bych mel nekvalitni monitor. V praci jsem si vydupal druhy monitor na homeoffice a ve firme jedeme v rade Ultrasharp od Dellu. Nemyslim si ze by to bylo az takova plecka.
Navic a na to se dnes dost zapomina....vzpomnel jsem si na to vcera kdyz jsem koukal na Honzuv livestream...obsahove dobra fotka muze byt i technicky horsi a nic to nemeni na jeji vyjimecnosti.
Muze mit zrno,neostra do rohu a presto bude skvela...

Ja navic na urcitou cast fotek pouzivam i PS a nejak nevim cim bych ho nahradil.
CO1 mam na disku stale v te free verzi takze treba casem to nejak vytunim a uvidime.
MacBook Pro RETINA/15.4"/
rhinos
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 27. 8. 2020 06:41

Nic proti tomu, editor je každého věc a bez foto umu je i ten sebelepší k ničemu.
Nicméně všichni krajináři, které sleduji (weby nebo youtube), používají na Fuji rawy buď C1 nebo kombinaci Iridident developer pluginu a LR. Všichni kvůli kvalitě demozaikování. Přitom někteří z nich vymýšleli zaručené postupy, jak z LR vymáčknout kvalitu jako s bayer senzory. Nakonec všichni uznali, že je to marná snaha, což je závěr, který jsem po různém zkoušení udělal také. Používal jsem LR5 a 6 s Fujinami několik let (mám je od 2014) a časem mi došlo, že nejsem s výstupem spokojený, proto jsem s Fujinami přešel na C1. Mám nyní i aktuální LR a stále je to totéž, používám ho proto jen na Nikon rawy.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kultus 27. 8. 2020 09:32

Tak ono je to opravdu jen o tom pitvani a per pixel kvalite coz mnoho lidi moc nezajima a soustredi se na jine dulezitejsi veci, ktere jsou videt na prvni pohled (barvy, DR, HO a pod.). Vcera jsem LR narychlo projel par vycvaku za dobreho svetla a neni to spatny ani se setakem. O vikendu snad otestuji a srovnam s C1 vystupy za horsich podminek=vyssi ISO, tam to bude kritictejsi.
kultus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 27. 8. 2020 10:47

Spíš bych řekl, že je to o srovnání. Pokud si zvyknu na konverzi X-trans v LR a nic jiného neznám, může mi to připadat v pohodě. Mám ale současně Nikon a jeho konverze v LR je přirozenější a mnohem příjemnější s lepšími detaily než LR + X-trans. Internet je plný odkazů na špatnou kvalitu X-trans rawů, které jsou postavené na porovnání konverzí z různých systémů v LR. C1 tohle pro X-trans do značné míry řeší, fotka vypadá přirozeněji, detaily jsou jemnější a realističtější a mnohem lépe se doostřují.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bosonozka 27. 8. 2020 15:54

Při testování C1 doporučuju vyzkoušet různé filmové simulace (ve verzi C1 12 záložka Color - Base characteristics) a jak tu zaznělo - zaškrtnout Diffraction correction (Lens - Lens correction)

Edit: C1 sice nějakou dobu používám, ale ještě nevím, jak nastavit ve verzi 12 defaultní zaškrtnutí diffraction correction - nevěděl by někdo? :-)
bosonozka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 27. 8. 2020 16:35

Můžeš si udělat User Style, kde to uložíš (klidně i s nějakými dalšími nastaveními) a necháš ho aplikovat při Importu

Edit - ale tohle dělám ve verzi 20, takže nevím, jestli to jde i v 12
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod wikxzen 27. 8. 2020 17:32

Já bych to hromadné automatické aplikování korekce difrakce hned na začátku práce s fotkami nedoporučoval. Zejména v katalogu nebo rozsáhlém session. Více to zatěžuje výkon počítače (resp. "dusí" C1), protože neustále v reálu pak dochází ke korigování difrakce při prohlížení, načítání a během úprav všech fotek. A to bez ohledu na to, jestli je fotka na plnou díru (kde to moc nemá význam), nebo je clona třeba f8 a výš.

EDIT:
Fujinon XF 50mm F1.0 to Cost €1,599 / $1,499

Obrázek
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One 20 Pro
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod bosonozka 27. 8. 2020 18:52

Mě by se právě líbilo, kdyby to šlo jednoduše a automaticky nastavit při f8+, abych na to nemusel myslet.
bosonozka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod foto1977 28. 8. 2020 13:14

drive18 píše:
foto1977 píše:Ahoj a co si myslíte o té XC verzi 35mm?

https://www.ephoto.sk/fototechnika/rece ... c-35mm-f2/

Díky za odkaz na recenzi, přesvědčila mě...
V Česku momentálně není nikde skladem.
Ale dnes se objevila na Eglobalu za 178€ sladem, tak jsem neodolal a objednal...
foto1977
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wikxzen 28. 8. 2020 20:39

Něco pro "ptáčkaře"...
Článek - Fujifilm X-T4 and Birds in Flight Review


Něco pro "skláře"...
Best Fuji X Lenses 2020 by Nasim Mansurov
Obrázek

Něco pro nedočkavce...
LEAKED - Fujinon XF 50mm f/1.0 Press Text
Obrázek
World’s First F1.0 Autofocus Lens for Mirrorless Cameras
As the world’s first autofocus F1.0 lens made for any mirrorless system, including full-frame, XF50mm F1.0 brings more light to the sensor than any previous XF lens, making it possible for the autofocus to operate at -7EV luminance level. The previous limit of -6EV luminance level was achieved using lenses with a maximum aperture of F1.4, X Series users now have fast and precise low-light autofocus, even in near-darkness. With the added benefits of on-sensor Phase Detection Autofocus (PDAF), Face/ Eye AF and a powerful DC motor, precise and fast autofocus at shallow depths of field is now a possibility.

Incredibly Shallow Depth-of-Field
The XF50mm F1.0 R WR consists of 12 lens elements in nine groups and also contains one aspherical element and two ED elements to achieve optimum control of spherical aberration. Used at or near to its maximum F1.0 aperture, XF50mmF1.0 R WR can produce an astonishingly narrow depth-of-field. Its precision-engineered, rounded diaphragm produces large, smooth bokeh for a professional look, allowing photographers to create portraits with a striking simplicity and an almost three-dimensional quality with wonderful edge-to-edge sharpness. Photographers can use this new power in selective focus to keep only the subject’s eyes in focus and make captivating close-up character studies. But it’s not just for portraits. Take this lens out onto the street or into a lifestyle session and one can turn cluttered locations into clean backdrops with unrivaled subject separation.

Great in low-light
The very wide maximum aperture on XF50mmF1.0 R WR means there are more options when it comes to making images in low-light conditions. At night, or in darkened interiors, XF50mmF1.0 R WR offers the widest apertures yet seen on an XF lens, allowing more light to be drawn in to make an image. XF50mmF1.0 R WR lens also easily achieves fast shutter speeds that freeze movement and keep ISO settings lower for detail-rich results. Alternatively, combine high ISO settings with the F1.0 aperture for incredible versatility and use in other low-light applications like astrophotography.

Precise Focus
To make the most of its super-shallow depth-of-field, focusing must be precise. As a result, XF50mmF1.0 has a focus ring that is eight times more accurate than any previous XF lens. This makes it possible to change the focus from the minimum focusing distance to infinity very precisely. For this, XF50mm F1.0 R WR uses 120o of rotation in its focusing ring to let users focus manually without error – and achieve accurate focus when using an X Series camera’s Focus Peaking and Focus Assist modes. The 120o of rotation also makes autofocus movements notably precise and deliberate, while the lens’s engineering is designed to minimise focus shift effects when making images.

Weather resistant
This lens is sealed in 11 locations to protect against moisture and dust, as well as being capable of use in temperatures down to -10°C
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One 20 Pro
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod milann88 29. 8. 2020 10:00

Nemuzu si pomoct, ale takove objektivy jako je tato 50mm F1 mi pripadaji, jakoze popiraji celou tu myslenku kompaktnejsiho systemu diky APS-C. Navic na fotoaparatech, ktere maji horsi uchop s velkymi skly, kde styl lehce pretlacil ergonomii (coz nijak nekritizuji, protoze se mi to take do jiste miry libi).

Jeste zajimavejsi je porovnani s novou Sigmou 85 1.4, ktera je do jiste miry ekvivalentem na FF a ma byt dokonce o cca 200g lehci.

Kdyz uz se hnat za svetelnosti, tak mi to trochu vic dava smysl u sirsich ohnisek, ta drive planovana 33mm F1 by mohla byt zajimavejsi. Ze zkusenosti citim vetsi rozdil u 35mm F1.8 vs 1.4 a 50 1.4 vs 1.8 nez 85mm 1.8 vs 1.4 (na FF). Nebo citite majitele 56 1.2, ze by to chtelo jeste o kousek mensi hloubku ostrosti?
milann88
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 29. 8. 2020 13:06

Já bych si tuhle 50ku nekoupil, ale chápu, že někdo ano. Pro mnoho fujistů je důležitá flexibilita systému, Fuji X se dá škálovat od miniaturních sestav po poměrně hmotné se zajímavým výkonem. 50/1 by mohl být pěkný přídavek do exotické části spektra, zvlášť jestli bude mít unikátní rendering. Také může udržet pár čím dál náročnějších uživatelů u Fuji. Udělat něco ikonického je nejspíš důvodem, proč s tímhle sklem Fuji přichází.
...Jinak ale ano, mně dává extrémní světelnost smysl hlavně u kratších ohnisek cca do 50 mm EQ, protože zde má světelnost poměrně široké využití. A ano podruhé k tomu, že by se Fuji mělo držet myšlenky na menší a levnější systém. Raději bych update stávajících objektivů na WR a moderní AF. Eventuelně všechny členy f/1.4 řady předělat na f/1.2 a zachovat menší rozměry i za cenu horšího výkonu na plnou do rohů.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 29. 8. 2020 19:22

Velká skla se stejně nejvíce hodí k třeba současnému X-T4 nebo X-H1, které mají výrazně zesílený bajonet pro větší zoom objektivy, Red Badge řadu a monstra typu 200/2 nebo zrovna příchozí 50/1. Stabilizace snímače k 50/1 se bude určitě hodit. X-T a X-H řady jsou tuším jediné, kde je možno přidat bat. grip pro ještě lepší komfort úchopu a manipulaci při práci.
U nás asi bude 50/1 stát 48.990~54.990 Kč?

Pro naprostou většinu lidí stačí kompaktní 50/2.

56/1.2 bych zcela vyřadil (stejně se dodnes ani nedočkal firmware aktualizace) a spíše nechal "dodělat" tu APD verzi minimálně o WR vlastnost, clonový kroužek vyměnil za dnešní standard (APD verze to možná má už vyřešené) - tj. přiměřená tuhost jako u současných nových X objektivů. Na 56/1.2 je clonový kroužek vyloženě tragický, viklá se a ta vůle je taková, že stačí malíčkem zavadit a už je hodnota f jinde. Je to kus od kusu, ale je to obecně známá slabina. O hlučnosti ostření asi není třeba se rozepisovat.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One 20 Pro
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Dolgor 29. 8. 2020 19:36

56/1.2 potřebuje update na současné technologie a zároveň zachovat cenu, ne vyřadit.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 29. 8. 2020 22:23

APD verze má trochu lepší kontrast a jemnější pro mě hezčí bokeh, tak by bylo škoda, kdyby Fuji tyto přednosti díky tomu vnitřnímu ND filtru nepřemostil do jediné nové verze s MOC cenou pod 28k Kč. Ani nevadí, že efektivní světelnost je ve skutečnosti 1.7... Part 1 | Part 2 | Part 3
Bez APD:
Obrázek
Obrázek
...
A s APD:
Obrázek
Obrázek

Ale jistě, kdo se nešťourá v detailech... ten to neřeší. :-)

Někde jsem četl, že obecně se výrobci k aktualizacím rozhodnou zhruba deset let od uvedení původních modelů skel. Takže si zaspekulujeme, že... 56/1.2 (2013) a s APD vyšel o rok později.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One 20 Pro
wikxzen
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků