FUJI X-SYSTEM fotoaparáty

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod rhinos 25. 8. 2020 10:03

jojo. Ja 35f1.4 mam momentalne jako jediny objektiv. A za me je bozi :-)
Mel jsem i 90f2 ale pro me je uz dost dlouhy do interieru. A brousim si zuby na 56f1.2
MacBook Pro RETINA/15.4"/
rhinos
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jirikaplan 25. 8. 2020 11:06

Ahoj, mužete mi prosím poradit, jestli něco nedělám špatně? V profilu C1 mám nastavení jpegu a mj. auto ISO. to je nastaveno na default sens. 160, max 3200 a min shutter speed 1/80. Forim 99% fotek na prioritu clony tj. objektiv na piktogram clony, čas A, iso C. Předni roller mám nastaven na +- vyvážená expozice. Závěrka mechanická. Fotím u moře v poledne, světla až až. Clona 6,3 a foťák nastaví iso 320, čas 1/4000 ( maximum mech závěrky ) a vyprodukuje přepálenou fotku. Když aktivuju elektronickou fotí iso 320 a čas 1/10000 nebo 1/30000. Druhá situace ve skalách. Zapomněl jsem clonu 7,1. Ve skalách je šero. Nastaví iso 3200 a čas 1/10 nebo 1/30. Fotka samozřejmě rozmazaná pohybovou neostrostí. Nepomohla ani stabilizace. FW nejnovější ve foťáku i v objektivu ( seťák 18-55 ). Proč si ten foťák dělá co chce a nehledí na nastavení?

Je normální, že v celkem expozičně náročné scéně ( postava asi 3m od foťáku a v dáli sluncem přepálené pozadí ) foťák ignoruje detekci tváře? Jak na prioritu clony, tak po přepnutí páčky na auto?
jirikaplan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 25. 8. 2020 11:24

Ten první případ u vody... "nevyužívání" nejnižšího nastaveného ISO na Auto ISO jsem si u Fuji několikrát všimnul u X-T10 a nechápu, proč se to dělo. Měl jsem např minimální závěrku nastavenou na 1/160 a ISO 200-6400. V reálu foťák použil ISO 800 a čas 1/1000 s. Naštěstí se to nestávalo často a další fotka zase byla správně. Asi nějaký bug nebo pomalejší elektronika.

Druhý případ ve skalách. Foťák měl omezené ISO v AutoISO na 3200, takže tu narazil na limit, nemohl ISO zvednout výš, protože je to prioritní nastavení. Proto prodloužil čas nad zadaný limit 1/80s (čas je v prioritách až za ISO).

Třetí věc nevím, jestli jde o AF nebo expozici. AF proti světlu nefunguje tak dobře a může minout/nerozpoznat obličej. Jestli jde o expozici, pak záleží na zvoleném režimu měření. Celoplošná/matrix (nevím teď jméno u Fuji) obvykle dost zohledňují pozadí a snaží se nepřepálit. Bodové měření (dnes obvykle svázané s aktivními AF body) by mělo exponovat přednostně na místo zaostření a eventuelně vypálit pozadí.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PalmTungsten 25. 8. 2020 18:30

Expozičně náročné scény řeším někdy i expozičním bracketingem (Drive --> AE Bracketing) s plus minus 1EV. V situacích, kdy vychází rychlé časy a ve fotce není moc dynamiky to funguje skvěle, v Lr to pak spojím přes Photo Merge --> HDR do jednoho snímku.
PalmTungsten
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Titan_66 25. 8. 2020 18:51

Na youtube ve 20:00 bude vysílat Jan Zemánek živě stream s Pavlem Vávrou (ex-fujifoto). Speciál pro fujisty ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=GXLjlhwSI2M
Titan_66
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 25. 8. 2020 22:22

A něco zajímavého tam zaznělo? Nějaký "rumor"? :-)
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One 20 Pro
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod noxx_cz 26. 8. 2020 08:27

PalmTungsten píše:Expozičně náročné scény řeším někdy i expozičním bracketingem (Drive --> AE Bracketing) s plus minus 1EV. V situacích, kdy vychází rychlé časy a ve fotce není moc dynamiky to funguje skvěle, v Lr to pak spojím přes Photo Merge --> HDR do jednoho snímku.

Můžu se zeptat, jak a jestli se dá nastavit bracketing na 3-5 fotek automaticky při samospoušti? Já na to u X-T2 nepřišel. Na Nikonu to funguje skvěle, prostě nastavím samospoušť a foťák mi naexponuje 3 nebo 5 fotek podle nastavení s rozdílem třeba 1EV (dle nastavení).
noxx_cz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod foto1977 26. 8. 2020 10:39

Máte někdo s X-T10/20/30 zkušenost s touto očnicí:
ocnice2.jpg
ocnice2.jpg (12.67 ) Zobrazeno 1367 krát
foto1977
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kultus 26. 8. 2020 14:26

Neunikla mi nedavna diskuze ohledne vykonu APSC vs FF a s tim spojene vyvolavani RAWu v ruznych programech. V souvislosti s tim jsem se chtel zeptat jestli ma nekdo vlastni zkusenost Lightroom vs One capture pripadne for fuji, jestli je to az takovy rozdil ve vystupu. Umim pouze LR a nedavno jsem zkusil OCExpress, ktery je zdarma ale neprijde mi moc intuitivni a musel bych se hodne preucovat, presto jsem zacal se zakladnima upravama (expozice, odsum, doostreni) a ten rozdil mi neprisel nijak zasadni. Naopak pri aplikovani stejnych (podobnych) uprav mi nekdy vysel lepe LR nekdy CO hlavne co se tyce dyn.rozsahu nebo detailu/sumu. Otazka je, jestli jen tim ze v LR uz vim kam co tahnout a CO zatim neumim plne vyuzit. Tak jestli se ma smysl (m)ucit v dalsim programu nebo to tak zasadni rozdil v kvalite neni. Jasne vse je jen na mne a ciste subjektivni presto uvitam nejaky nazor. Diky.
kultus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod rhinos 26. 8. 2020 14:41

ja to tu uz psal.
LR mam docela zazity a nekolikrat jsem testoval CO1.
Rozdil jsem nevidel ale opravdu nepitvam kazdy pixel a nezvetsuju na 1000%
V tom LR se za posledni dobu dost zmenilo a podle i to zpracovani fotek z Fuji.
A proste mi ten CO1 moc nepresel do krve i kdyz jsem studoval navody stejne jako kdyz jsem zacinal s LR
MacBook Pro RETINA/15.4"/
rhinos
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 26. 8. 2020 15:14

Já to teda vidím hned. Výstup z LR je silně digitální a prakticky nejde doostřit, cokoli nad default vypadá hrozně - lezou "červíci". V C1 je pixelový výstup mnohem organičtější, lze použít volbu "difraction compensation" a dobře propracované doostřování a tím docela dost zvednout výstup i z obyčejnějších objektivů jako 18-55. Na druhou stranu, pokud se to v LR moc nepřežene s doostřováním, bude výtisk na hraně možností vypadat dobře, protože tisk artefakty "rozmaže". O zmenšení fotek ani nemluvě, tam je to úplně jedno. Někdo může jako nevýhodu C1 vnímat defaultní odšum, je agresivnější, fotka vypadá víc "plastová" než z LR, který nechává víc zrna (a taky má tendenci zrno doostřovat). Nicméně, kdo si s tím pohraje...

-- 26. 8. 2020 16:17 --

Jestli to nevidíte, chce to lepší monitor. Kdo upravuje na retina laptopech s šíleně maličkými pixely nebo naopak na levných lcd panelech, mnoho mu zůstane skryto.

-- 26. 8. 2020 16:19 --

..Jinak co se týká úprav DR, taky mám lepší pocit z LR (Fuji a Nikon), ale z Olympusu prý zase víc vytáhne C1.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 26. 8. 2020 15:21

kultus: používej LR - až ti bude jednou řečeno, že máš špatné výstupy z LR (ať už je to třeba kdokoliv z rodiny nebo klient u kšeftu), tak to do té doby neřeš.
Nehledě na to, že tvořit znovu katalog na novém softu je opruz a používat dva programy najednou je také občas zmatečné.
Já asi deset let byl u Aperture od Apple, prakticky od jeho první verze. Kdyby Apple jeho podporu tak podle nezaříznul, tak snad bych Aperture používal dodnes. Katalogy fotek jsem tam měl rozsáhlé.
LR jsem se vyhnul i díky tomu, že můj přechod na Fuji systém (z Nikonu) se uskutečnil před třemi lety a než jsem přešel definitivně do Capture One, tak jsem používal Raw File Converter EX od Fujifilmu, který má dobré výstupy.
Jenže s tím, jak jsem začal aktivně fotit koncerty pro místní klub (a procházel také jistým "hurá-focení" obdobím) a každý druhý večer vyvolával stovky fotek a pracoval na nich (protože termín), tak bylo nutné za RFC EX najít náhradu, protože to je jinak, co se uživatelského rozhraní týče (a enginu), hrozně pomalý konvertor. Nevím, jak je na tom dnes jeho poslední verze - nezkoušel jsem.
V každém případě Capture One mi poskytnul tehdy (2017) možnost jednorázového nákupu a především byl rychlý při hromadném vyvolávání náročnější X-Trans rawů.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One 20 Pro
wikxzen
Pokročilý

Odeslat příspěvekod kultus 26. 8. 2020 16:18

Asi jsem cekal jednoznacnejsi reakce v prospech C1 ;) Z casovych duvodu zustanu zatim u LR a uvidim. Dalsim faktorem pak muzou byt filmove simulace, kdybych k nim prilnul pry se s nima lepe pracuje v C1 uz na urovni RAWu. Kazdopadne potrebuji udelat ze zacatku par srovnani s FZ1000 abych dostal tu kvalitu cipu z XT3 do oka, treba pak bude i ten LR stacit, FZ1000 ma celkem slusnou optiku naopak XT3 vynikajici snimac. Ocekavani je za ty prachy hodne takze uvidime jak moc velky rozdil v tech.kvalite tam bude. Jsem spis "fanda" jemnejsiho sumu oproti vyzehleneho detailu a naopak mekci kresby oproti velkemu radiusu doostreni. U FZ1000 se zase tak moc doostrovat nemuselo a kolikrat byl problem dostat se co se tyce DR na uroven jpegu SOOC. A dalsi akpekt je HDR, panoramy a kolikrat i oboji dohromady :D LR v nich sice neni prebornik ale na slusne urovni umi temer vse...
kultus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drive18 26. 8. 2020 20:22

kultus píše:.... V testu bylo receno, ze ikdyz je f1.4 celkove ostrejsi, pri foceni deti a pohyb.se predmetu jsou ostrejsi fotky z f2. Ma nekdo osobni zkusenost?


U verze f2 je nekdy pry problem, ze nejde ani v Rawu vyrovnat jeji skresleni.
U verze f1.4 je pry AF na novych telach XT3-4 a XPro3 zase o dost lepsi jak je tomu s XT2 (20).

-- 26. 8. 2020 21:25 --

Dolgor píše:Ten první případ u vody... "nevyužívání" nejnižšího nastaveného ISO na Auto ISO jsem si u Fuji několikrát všimnul u X-T10 a nechápu, proč se to dělo. Měl jsem např minimální závěrku nastavenou na 1/160 a ISO 200-6400. V reálu foťák použil ISO 800 a čas 1/1000 s. .


Nemal si nahodou nastavene DR AUTO nebo DR 400? To by odpovedalo proc fotak pouzil ISO 800.

-- 26. 8. 2020 22:01 --

foto1977 píše:Ahoj a co si myslíte o té XC verzi 35mm?


https://www.ephoto.sk/fototechnika/rece ... c-35mm-f2/
drive18
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 26. 8. 2020 21:11

Asi všechna starší Fuji skla budou na současné generaci fotoaparátů lépe a rychleji ostřit, a to i za horších - náročnějších podmínek.

Mimochodem, cvalík XF 50mm F1 bude údajně ohlášen již velmi brzy (Nokishita).
EDIT: A už se ví i termín uvedení - 3. září a údajně cena 1.500 USD...
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One 20 Pro
wikxzen
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků