Vstan, vycházím z toho, že už máš za sebou nějakou praxi. Práce s DSLR je ovšem poněkud jiná a tak se tě snažím směrovat opět k sofstikovanějšímu přístupu, protože fotku dělá především duo fotograf-tělo. Teprve potom objektiv. Vyspělí fotografové ti to napíší opačně, ti tu vyspělost i pořádné tělo už mají a i s levným si poradit umějí.
A editor. Protože málokdy a málokde najdeš v reálu ideální poměry a digitální technika má v tomto směru opravdu téměř neomezené možnosti. Dneska už nemusím v parkových cestičkách sbírat vajgly, špunty od limonád a podobné smetí, které se v klasice obtížně a časovonáročně musely retušovat, dnes je to pár minut klonovacím razítkem a zaplivané zákoutí vypadá k světu.
Pentax bych preferoval, protože ač tradiční, dnes menší firma, musí nabízet něco víc, než ostatní, aby se udržela a nezmizela ze segmentu jako už několik jiných. A také nabízí. Pokud chceš ovšem tisknout A0, event větší, tak bych asi ten 645D, i když bych počkal, očekává se nový model. Pokud ne, tak K-3, nebo cosi jako D7100, nebo lépe starší model D300 - opět s dvojsetem. Nebo něco od Canonu (50D)
..............................
Daf, omyl. Pokud máme cokoliv mezi půleným a kinofilmovým oknem porovnávat, musíme mít důsledně na paměti, že se jedná vždy o stejně velkou scénu. Ta je potom "pokryta" (stejným) množstvím Mpx, ze kterých se vypočítává a tiskne obraz. Objektiv je v tomto případě mimo hru.
Zdravím