Takže takhle - šum v praxi problém není, Sony umí dobře se šumem bojovat a rozdíl 1/3 EV je prd(měl jsem A55). Jak už to tady porůznu točím dokola, Sony má pro mně nepřijatelnou pleťovku a jak už jsem taky psal jinde, u mně to byl zatím foťák s nejhorším AF. Rychlej byl, to jo, ale slepej. Stejný snímač neznamená stejný výstup. D5100 je někde úplně jinde, i když má sakra očesané ovládání a například šílené nastavování WB, tak pořád lepší než cokoliv od Sony, protože ty barvy dá s přehledem na WB auto miliónkrát líp, než Sony po ruční kalibraci na kus bílého papíru (vyzkoušeno osobně přímým srovnáním). V kombinaci 18-105 taky ten AF je sice pomalejší, ale spolehlivý.
K rozsahu skla - to je porád dokola. Pujč si to a Sony prodáš. Ten rozsah je k nezaplacení, nikoho nebaví furt přehazovat skla, je to nutné zlo. Navíc 18-105 je dobré sklo, ostré, levné a kdyby měli Soňáci obdobu tak se o to líp doplní dlouhým zoomem (třeba Minolta 100-300 APO), protože to je to, v čem se Minolta vyřádila. Vím že Sony v některých případech s objektivy překvapí a plast jen klame (typicky 85/2,8) ale bazarový Beercan s konstantní světelností je v poměru výkon/cena přeci jenom z jiného vesmíru.
-- 22. 4. 2012 22:20 --KarelV. píše:Takže ISO800, což není žádná extrémní citlivost, šumí jaksi více než by bylo záhodno.
promiň, ale ISO800 šumí prostě jako ISO800, akorát ho přístroj nasadí ve světelných podmínkách o 1/3EV lepších než klasické DSLR