kelav: co šílíš?
Já jsem snad někdy napsal, že nechávám foťák vybrat ostřící bod? To mě fakt považuješ za takovýho strejdu?
Pochopitelně že si vybírám ostřící bod ručně a v AF-C režimu přepínám mezi 9 a 21 pomocnými.
Reportážně fotografuji tak, že kompozici nahrubo si mohu rozmyslet dopředu, zatímco ideální okamžik už musí být dílem pouze krátkého zpoždění závěrky, žádná další prodleva. Takže ostřící bod si vyberu v pohodě dopředu a pak fotím na jediné zmáčknutí, jak jsem psal.
Navíc pokud potřebuji AF-C, tak v AF-C režimu je už samo překomponování už proti smyslu tohoto režimu, který doostřuje do poslední chvíle. Pokud překomponováváš, tak právě v reportáži Ti hrozí, že do záběru nečekaně dostaneš něco, co tam nechceš, jelikož pohybuješ foťákem těsně před expozicí "do neznáma". U mého způsobu neustále vidím hotový záběr a vybírám jen okamžik. Vím, že teď bude důležitý tenhle člověk a v klidu si nakomponuji v jaké pozici má být k ostatním a mám připravený záběr a cvakám na jeho gestikulaci, ... Pak si vyberu dalšího.
Pokud fotím tancující páry, tak okamžik, kdy je oběma vidět obličej a zároveň mně je nestíní osttaní na plném parketu, to je zlomek okamžiku, Tam to musí trvat těch 50 ms zpoždění závěrky a Tvá reakce nesmí být o moc delší. Na středový bod bych nevyfotil vůbec nic!!!!
-- 22. 11. 2011 23:11 --
player: předveď mně tuhle sérii s D90-kou:
http://www.tomx.eu/Texty/ZOO4Znacky/ZOO ... 300_01.jpg