Pouzdro
http://www.azfoto.cz/pouzdra/aquapac-camera-compact mam a je to fakt děs. Přesně jak psal někdo na začátku. Různě se to před objektivem kroutí a vznikají značně zdeformované fotky. Když už, tak něco jako
http://www.megapixel.cz/dicapac-podvodn ... ro-wp-410# ... to má v předu aspoň pevný plast. Ale jinak taky žádná výhra jen hodně velká nouzovka. Foťák se blbě drží a ovládá. Na blesk rovnou můžeš zapomenout! ... to jsou asi moje zkučenosti s Canonem A720is a pytlíkovým pouzdrem při focení v Egyptě.
Olympus byl první, který přišel s outdoorovými foťáky. A něco jako Mju 770 SW jsem měl v ruce. Fotky k porovnání bohužel nemam. Nefotil jsem pod vodou, jen na souši a nijak mě to neoslovilo. Fotky nebyly vůbec hezký. Proto jsem se rozhodl právě pro koupi 720is (který podle testů vycházel poměrně solidně a jinak jsem s ním spokojený) s pytlíkem a s tím, že časem dokoupím podvodní pouzdro, které výrobce pro tento model nabízí.
Na jaře plánuju další Egypt a tak budu muset do té doby vyřešit i foťák na focení pod vodou
Outdoory jsou dobrý, že to vemeš všude ... na loď, do bazénu, na lyže, atd... Navíc foťák do kapsy a nemusíš se rozhodovat, jestli máš dát kompakt do pouzdra či jinam, a jestli ti na něj stříkne voda teď, nebo až za chvíli.
Pročtu ještě nějaké recenze a testy, ale jsem zvyklý na fotky ze zrcadlovky a i když po modelu 770SW prošli i tyto odolné foťáky značným vývojem, stále jim úplně nevěřím (co se týká kvality fotek). Spíše zvažuji G12 + pouzdro ... výde to tak na 15 000,- a je to jeden z nejlepších kompaktu. Nádherný fotky má Pajuše (
http://pajuse.cz/main.php?g2_itemId=3310) z Olympusu c-5050 v originál pouzdře. Starý foťák, ale s výbornou světelností!
Kompakty u videa nezoomují, protože by byl nejvíce slyšet zvuk zoomovacího motůrku. Jestli ti tako vlastnost nevadí, doporučuji alternativní firmware
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK který te něchá zoomovat i při natáčení videa.
Jinak videa pod vodou jsou daleko lepší než fotky, ať už jsou třeba skrz pytlík. Na fotce si snadno všimneš kde jaké vady, odlesku či neostrosti. U videa, kde se vše pohybuje se tu a tam nějaký odlesk ztratí ... všichni spíš sledují, co se tam děje než aby koumali tak do detajlů kvalitu filmu.