Uvidíš zhruba (!!!) co vyfotíš, pokud fotíš do JPEGu. Pokud fotíš do RAWu, tak to může být přesně naopak a výsledná fotografie bude mnohem podobnější tomu, co vidím okem, než to, co zobrazil elektronický hledáček. Vyvážení bílé v elektronickém hledáčku může být nesmyslné proti výsledku z RAWu, přepaly nebo podexpozice mně znemožní vidět to, co fotografuji, přičemž buď z RAWu nebo dvojexpozicí z RAWu si tui scénu udělám ve výsledku přesně tak, jak jsem ji viděl a kromě toho u ryché změny scény vidím, co vyfotím, a nemusím se koukat na to, jak fotoaparát se zpožděním reaguje na změny pohybu, jasu, barvy světla, .....
riman píše:Když už jsi vypíchnul ten jeden jediný bod z celého seznamu - záleží na hledáčku. Na jeho velikosti, na konstrukci... Samozřejmě že v naprosté tmě mi bude elektronický hledáček na nic, ale do určité úrovně osvětlení mi prostě zesílí signál a zobrazí docela dobrou aproximaci, jak bude vypadat výsledná fotka. A o tom byl celý ten bod, ne jen drobná doplňující poznámka v závorce, uvidíš, co vyfotíš, a ne, co vidí zdravé lidské oko. Protože okem tu fotku neděláš.
To je stejné, jako formátovat dokument pomocí formátovacích značek... a nebo to dělat ve WYSIWYG režimu.