Analogova zrkadlovka PRAKTICA

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod víík 28. 3. 2010 21:09

1, Pro dovolenkové fotografy a pro lidi co vyfotí jeden film za rok je film nejlevnější varianta. Fotit lze i bez PC.
2, Pokud má být výstup fotografie, nikoli jedničky a nuly je film stále celkem levná FF varianta. (pokud budu počítat 50 tisíc za tělo+30 tisíc za příslušenství... Kolik filmů vyfotíš se starým filmovým fotoaparátem, aby ses dostal na stejnou cenu?

A ČB fotografie je dost specifická záležitost. Fotograf má celý proces pod kontrolou. Výsledkem je černobílá zvětšenina na baritovém papíře. Obraz je tvořen halogenidy stříbra. Tak temnou černou jinou než analogovou cestou nedostaneš. Pokud ti nestačí FF, zajdeš do bazaru a koupíš středoformát .

Je nekonečno mnoho možností kombinací (Film můžu exponovat jak chci dlouho, na základě toho ho vyvolám v mnou zvolené vývojce o mnou zvolené koncentraci mnou zvolenou dobu) Důležité je i správně zvolené překlápění a zvolená teplota. Tím vytvořím obraz, který má kontrast a zrnitost odpovídající nejen typu filmu, ale i vyvolávacímu procesu.
O zvětšování a použití multigradačních papírů se nebudu rozepisovat. Prostě je to analog. Je to podobný rozdíl mezi CD a LP.

Je to uplně jiný pocit, než fotit na digi. Člověk fotí víc s rozmyslem zmáčknutí spouště stojí minimálně 5Kč.
víík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pety 29. 3. 2010 05:42

Pokud má někdo za koníčka patlat se v temné komoře dlouhé hodiny v temné komoře v chemikáliích proto, aby získal technicky o třídu horší výsledek, než z DSLR, budiž mu přáno...

Pokud svěří vyvolání negativu a tvorbu positivu labu, prosím, dá se to. Asi se stejnou úspěšností, jako s DSLR - tedy především závisí na tom labu.

Svět se ale nevrátí.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod springb 29. 3. 2010 06:21

Fakt ale je ,že ludia stále na ten film fotia, a nebude to asi, LEN preto, že chcú svet vrátit. Na tom poslednom prispevku od vííka bude kus pravdy.
springb
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vendda 29. 3. 2010 06:34

Ahoj kluci, nechci být zbytečnej šťoural, ale nedá mi to:
Opravdických analogových zrcedlovek se zas tolik nevyrábělo. A teď si asi ťukáte na čelo, ale je to tak. Pravá analogová zrcadlovka byla plně elektronická mašinka, kde se obraz nesnímal na film, ale elektronicky a zápis se prováděl na magnetický pás (kazetu). V podstatě zjednodušeně řečeno, něco jako dříve TV záznam. Bohužel jsem takovouhle analogovou zrcadlovku nikdy v ruce neměl, a to je mě skoro padesát. Filmová zrcadlovka je stále filmovou zrcadlovkou. Že se, vy lišáci, celou dobu bavíte o filmových Prakticách a nikoliv o analogových ???
vendda
Návštěvník

Odeslat příspěvekod 8j-j8 29. 3. 2010 08:47

Pety píše:Pokud má někdo za koníčka patlat se v temné komoře dlouhé hodiny v temné komoře v chemikáliích proto, aby získal technicky o třídu horší výsledek, než z DSLR, budiž mu přáno...

Pokud svěří vyvolání negativu a tvorbu positivu labu, prosím, dá se to. Asi se stejnou úspěšností, jako s DSLR - tedy především závisí na tom labu.

Svět se ale nevrátí.



technicky o třídu horší výsledek? prosím? z jaké DSLR? jako z canonu za 100 tisíc? nejde to generalizovat, cena filmovýho foťáku je úplně jinde, než ceny dgitálních zrcadlovek. ještě jsem neviděl, že by někdo získal technicky lepší výsledek z digitální zrcadlovky za pět tisíc i s objektivem - jo, pardon, taková neexistuje:-D
fakt je ten, že to v komoře trvá všechno dlouho, ale mám možnost koupit si jakýkoliv papíry,můžu si zvolit jakoukoliv vývojku a film a výsledná fotka, třeba formátu 30x40 mě vyjde levnějc, než třeba u Škody. ale jo, chápu tu lenost, stačí do počítače napíchnout foťák, zmáčknout kopírovat a mám vyvoláno...
ale zase jsem off topic, nejspíš to tady budu muset přestat číst:-D
8j-j8
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pety 29. 3. 2010 10:42

Když se nad tím tak zamyslím, kolik by stála filmová SLR se zoomem, s 11bodovým autofokusem, kreativními režimy, stabilizátorem a okamžitým prohlížením vyfocených snímků na LCD? :) Srovnávat ceny filmových a digitálních zrcadlovek nemá smysl, technika je od té doby úplně jinde, cena peněz je taky jinde, prostě to nejde.

No a ta technická kvalita - možná jsi mistr a temné komory nosíš opravdu technicky lepší barevné snímky, než jsou z DSLR jak na monitoru, tak na papíře řekněme A3 - ale pak jsi jeden z mnoha tisíc a hluboce se ti omlouvám.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod 8j-j8 29. 3. 2010 12:58

Pety píše:Když se nad tím tak zamyslím, kolik by stála filmová SLR se zoomem, s 11bodovým autofokusem, kreativními režimy, stabilizátorem a okamžitým prohlížením vyfocených snímků na LCD? :) Srovnávat ceny filmových a digitálních zrcadlovek nemá smysl, technika je od té doby úplně jinde, cena peněz je taky jinde, prostě to nejde.

No a ta technická kvalita - možná jsi mistr a temné komory nosíš opravdu technicky lepší barevné snímky, než jsou z DSLR jak na monitoru, tak na papíře řekněme A3 - ale pak jsi jeden z mnoha tisíc a hluboce se ti omlouvám.



jasně, jo, v tom příspěvku jsem zapomněl zmínit, že jde o černobílý fotky, barevný mě nezajímají (ale hluboce obdivuju ty, co to dokážou nazvětšovat v komoře).. ale to je jedno, v momentě kdy jsi jako výhodu digitální zrcadlovky uvedl kreativní režimy, měl jsem jasno. podle mě právě kreativní režimy zabíjej kreativitu, a lidi přestali přemejšlet. nechci aby foťák rozhodoval sám, kdy odpálí blesk.
8j-j8
Návštěvník

Odeslat příspěvekod víík 29. 3. 2010 16:12

Další zajímavé médium jsou diapozitivy. Jednak mají dost velký dynamický rozsah. Po jejich digitalizaci dostanete velmi pěkné digitální fotografie :-D. Další jejich výhodou je možnost promítání klasickou promítačkou (ušetříte další balík za LCD projektor).
víík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod golem2 29. 3. 2010 18:13

víík píše: Třeba Canon kompletně přešel na EOS systém, který má úplně odlišný bajonet už v době před digi.
.
Keď som dával príklad, že k digi zrkadlovke sa dokúpi filmové telo, tak som myslel také, aby sa dalo používať s aktuálnymi objektívmi. Príklad: k EOS by sa mohla dokúpiť 30,300,50,1 alebo iné s EOS objektívmi. Samozrejme je tu obmedzenie v tom, že sa nedajú použiť objektívy na APSC. Podobné fotoaparáty sa dajú kúpiť od Nikonu (legendárna a nezničitelná FM2, 3,F4), Pentaxu, Minolty(Dynax7).
Pety píše:Když se nad tím tak zamyslím, kolik by stála filmová SLR se zoomem, s 11bodovým autofokusem, kreativními režimy, stabilizátorem a okamžitým prohlížením vyfocených snímků na LCD? :

Keby som dnes kúpil v sekáči filmovu zrkadlovku, tak ma vyjde 100-150 euro, zoomové objektívy mám, na zrkadlovke používam stredový zaostrovací bod, kreatívne režimy nepotrebujem, a okamžité prehliadanie vyfoteným fotiek na filmovom tele považujem za tvoju recesiu. Jeden fotograf sa patle hodiny s čiernobielym filmom a chemikáliami v komore a jeho kolega si niekoľko nocí kazí oči pred monitorom, aby spracoval stovky fotiek. Výsledok je spravidla veľmi podobný. Niekoľko fotiek, kroré sa dajú ukázať iným ako rodinným peíslušníkom, alebo priateľom.
Čo sa týka možností jednotlivých médii, by som uviedol príklad. Na stole som mal otvorený časopis v ktorom porovnávali digitál a film. Dcéra, ktorá fotí kompaktom spoľahlivo určila, ktorá fotka je fotená digitálom a ktorá filmom. A nie preto, že by tá z filmu bola katastrofálna, všetky boli spravené profi zrkadlovkami a kvalitne upravené].
Canon 6D, 17-40, 24-105,70-200/2,8,100/2,8 IS,
golem2
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vap5 29. 3. 2010 19:21

Dovolil bych si jen par poznamek a omlouvam se, ze to neni uplne o Prakticach...

pety - Kreativni rezimy - hm, myslis jako P-A-S-M? :-) nebo je jeste nejaky rezim, bez ktereho by neslo cokoliv vyfotit? a ano, staci jen M, ale pak je lepsi mit expozimert... :-)

kinofilm - porad je to nejrozsirenejsi medium pro zaznam obrazu... filmovych kompaktu je mezi lidem moc a ne kazdy cvaka stovky zaberu rocne. Ale pro zvetseniny do 30x45cm je dneska digitalem vytlacen ( mluvime o vetsinovem proudu, CB je neco jineho ). Minilaby jsou digitalni, takze jestli se ma film vyvolat u nich, tak ho stejne naskenujou, nez z nej delaji zvetseninu.
Ale u zvetsenin ( ne tisku :-) ) nad 30x45cm se ( jak zajimave ) musi delat osvit... takze i z digitalnich dat se vyrobi jakysi diak a ten se pak zvetsuje klasicky...
svitek - hm, kdo jednou zkusi, nechce uz kinofilm... obzvlast pri tech cenach :-)
film je podle mne hlavne od pristupu a toho, co fotim... jestli mam fotit reportaze, momentky a tak, jednoznacne digital, jestli se mam sebrat a jit si v klidu vyfotit krajinu, kde nemam potrebu cvakat, ale fakt si na zaber pockat, jednoznacne svitek... :-)
kinofilm ovsem vrele doporucuju jako trening... je lepsi premyslet pri mackani spouste, nez se prokousavat hromadou fotek a spolehat na to, ze nejaka prece musela vyjit... nicmene nejlepsi je jit FOTIT :-)

PS: prece jen k Prakticam - nerozumim tomu nedostatku objektivu... pokud to bude zavitova Praktica, pasujou tam prece vsechny objektivy M42, takze co takove "nekvalitni" Zeiss, Contax, Leitz... :-)
vap5
Návštěvník

Odeslat příspěvekod víík 29. 3. 2010 19:49

1. Nemyslel jsem eos system, ale problematickou kompatibilitu mezi plně mechanickými stroji a stroji s AF. Některé značky přestaly dělat na AF objektivech clonový kroužek a ty jsou na MF strojích nepoužitelné.
2,Ano, závitové objektivy jsou v bazarech nejpočetnější. Z pevných ohnisek se toho dá vybrat dost. Pokud bych chtěl zoom, bude to problém.
víík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vap5 30. 3. 2010 00:01

viik: promin, ale nechapu, k cemu by mel byt transfokalni objektiv? springb pise, ze si chce koupit manualni kinofilmovou zrcadlovku z recese jako vzpominku a nejakej dalsi fotak ma ( Canon S90 ) a tohle je "jen" na hrani... Takze to chce podle mne predevsim zakladak a pak pripadne podle vkusu a chute sirokac ( cca 28mm ) nebo tele ( cca 135mm ). Proc teda shanet opticky horsi zoomy, ktere se navic ani moc nevyrabely? Cela ta sranda s CZJ objektivy pak vyjde kolem 4000,-Kc
vap5
Návštěvník

Odeslat příspěvekod víík 30. 3. 2010 18:34

Zoomové objektivy se hodí třeba na reportáž. Přiznám se, že na film fotím převážně na pevné ohnisko. Když jsme třeba na vodě, zoom se hodí. Mám 35-70 a 35-105. V případě Olympusu je to jednoduché Je na tom napsáno Zuiko, bude to ok. Jen jsem chtěl upozornit na nedostatky systému s M42 objektivy. Když člověk zvolí systém, měl by znát jeho nedostatky.
víík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 30. 3. 2010 23:04

Existují i staré zoomy pro M42.. a opravdu nejsou nekvalitní.. (někteří možná tuší na které narážím :) ).
Daemonius
VIP uživatel

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků