No, tak nejak mi prijde, ze obdobny clanek ohledne Pentax nebo Sony looku se dal se stejnyma fotkama napsat taky
Dnesni RAWy jsou uz uzasne pruzne a dokazi se z nich vydolovat krasne veci, temer by se dalo rict "objektiv neobjektiv". Jasne, z nekterych skel leze specificky bokeh, jine zase maji potlacenou komu na astro, jine maji rychly AF ... ale nektere veci jako kdyz se 2-3 ruzne objektivy daly na stejny fotak s filmem a pak se porovnavalo, ktery obraz je kontrastnejsi a ktery ma jake barevne podani, to uz je temer pryc. Tyhle veci jako monochrome cip jsou takove "nice to have", daji pekny pocit z foceni, ale uz to neni "must have".
PS: Mam osobni zkusenost z kinofilmu - stary rusky objektiv daval daleko mene kontrastni a barevny obraz nez Pentax limited objektiv. A videl jsem i obdobny test, kdy nekdo vzal vyhlasene Pentax limited sklo (tusim 43/1,8) a srovnal to s nejakym Leica sklem a to teda ten Pentax dostal brutalne na ... v barevnem podani a kontrastu.