Davidof píše:Dneska jsou požadavky na ostrost fotky úplně absurdní, z hlediska toho, jak se prohlížely a hodnotily fotky v dobách kinofilmu. Myslím, že byste ty fotky dneska poslali rovnou do koše.
Jinak, podobnou rétoriku ohledně způsobu ostření měl Nikon už jednou, v době kdy Canon přišel se svým autofokusem. V té době se kvůli tomu propadl na pozici dvojky.
Dneska už nemá kam propadat.
To druhé mi přijde nesmysl, paradoxně Nikon měl v kinofilmu AF dřív než Canon (myslím AF "moderní koncepce" integrovaný v těle, neřeším pokusy jako Canon T80 či Nikon F3HP). Fakt jo - Nikon F-501 přišel skoro rok před prvními EOSy, zrovna tak měl Nikon první ryze profi AF tělo F4... Že to Canon tehdy promyslel daleko lépe a stal se postupně jedničkou na trhu už je jiná historie, ale skutečně tehdy Nikon nijak konzervativně v pozadí nebyl.
Ad ostrost - to bych tedy dost polemizoval, on je posun daný spíš postupným získáním dominance čipů nad jakýmkoli kinofilmem, kdy je z dnešního pohledu problém s technickou kvalitou použitých filmů (zrno atd.), ale ostrost zas tak malá nebyla. Druhý problém byl v kvalitě tehdejších skel, hlavně těch levnějších, ale pokud měl někdo možnost použít top skla, třeba fluoridové Canon FD a vymazlil to na Velvii 50, tak by ses možná divil. Kdyby se mohly konat nějaké srazy, tak bych ti ukázal v reálu knihu Arta Morrise, na kterou jsem psal kdysi recenzi -
https://www.paladix.cz/clanky/the-art-o ... raphy.html , to je ještě ze značné části focené právě Canonem T90 (asi nejlepší kinofilmová zrcadlovka historie bez AF) a je to zase ve stylu, že by asi mnohý uživatel dnešní supergeniální techniky "upadl do zádumčivosti"