Bezzrcátka Olympus - zkušenosti, tipy

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Fidko 30. 6. 2020 13:52

4:3 mi vacsinou nevadi, obcas dokonca vyhovuje, ale na landscape sa to nehodi.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod kezic 30. 6. 2020 15:44

Matne1, tak mně to nedalo a porovnal jsem výstupy z E- M10 a GX 80, foťáků které jsem vlastnil, vlastním . Při focení do rawu jednoznačně vyhrává GX80, která má podstatně ostřejší a podrobnější výstup/testováno se stejným objektivem/. Je vidět na první pohled, že Olympus dost zasahuje i do rawu, ten výstup je až takový umělý , akvarelový. Na druhou stranu se nemusí tolik řešit šum. JPG neřeším, nepoužívám. U mě nakonec zvítězil a zůstal Panasonic.
kezic
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 30. 6. 2020 17:29

Vidim to tak nejak rovnako, konkretne ked porovnam G9 s Xkom-M1 III. Olympus ma menej sumu, ale je tam zrejme, ze raw odsumuju a niektore detaily su rozpatlane. Rovnako tak high-ress vystup z G9 je aspon podla Dpreview zaberov kvalitnejsi, ale zaroven este zbytocnejsi.

Na druhej strane, je mi to v principe fuk. Tie rozdiely su male a podla snimaca by som sa medzi tymi modelmi urcite nerozhodoval.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod tomashr 30. 6. 2020 17:53

Jedna obecná poznámka k Dpreview - už jsem narazil na pár případů, kdy se moje zkušenosti s jejich poněkud rozcházely, určitě jsou diskutabilní JPG, jak jsem psal výše kvůli různým nastavením, ale docela problém je i s RAW, oni totiž vše jedou přes standardní nastavení ACR, které ale zdaleka ne každému přístroji sedí stejně.

Upřímně si myslím, že odchylky jaké jsou třeba mezi G9, E-M1II a E-M1III vůbec nemá cenu řešit, drobná změna nastavení procesu to klidně úplně prohází a třeba to "patlání mark III" je zase spíš o parametrech. Souhlasím ale s tebou, že rozdíly i tak celkem nestojí za řeč...

A druhá věc - u normálních fotek se u dpreview bavíme o drobných odchylkách, u specifických technologií jako highres jsou však ty testy občas vyloženě blbě. Zrovna při RAW srovnání je totiž výstup u Olympusu nesmysl, default parametry ACR prostě pro Highres Olympusu nefungují, vyzkoušeno :-( Daleko blíž realitě je v tomto případě srovnání JPG. Ten problém s nastaveními RAW konvertoru u highres je hezky ukázán v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=EEElbKBl1yk , podotýkám, že kupovat LR presety tam nabízené nutné není, s trochou snahy se na to dá přijít celkem snadno a naklikat si preset sám. Je tam ale názorně vidět obrovský rozdíl v tom, jak vypadá HR při default RAW a o kolik se posune při optimalizaci.
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Fidko 30. 6. 2020 18:00

V principe sa v tom nechcem vrtat, je mi to uprimne jedno. Stojim si za svojim, mFT som si kupil prave kvoli tomu, ze 80mpix fotky nepotrebujem a tym padom ma funkcia ktora ich dokaze robit v limitovanych podmienkach nezaujima. Ale sudiac podla tych fotiek a aj podla recenzii z minulosti, Panasonic to zvlada mierne lepsie. Z mojej skusenosti ale proste zbytocna vec. Ale ano, jej vysledky su obcas nedeterministicke, takze z jednej fotky sa to uplne posudit neda

Co sa toho patlania tyka, v beznom fotaku by na to ziadne nastavenia nemali mat vplyv. Tie fotky su skratka rozpatlane a je to celkom vidiet. Vlastne to nie je tak tragicke, ale pri texte to skratka vidiet je. Ale opat, je mi to fuk. Tie snimace su plus minus identicke, akurat si stojim za tym, ze 20Mpix v Olympuse nema ziadne mysticke vlatnosti ktore mu mnohi pripisuju. Standardny maly snimac.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod PalmTungsten 1. 7. 2020 08:41

Matne1 píše:A docela příjemně mě překvapily fotky z FUJI X-T100, ten rozdíl je tam markantní, přitom cenově je ten FUJI cca za 10 000 se základním objektivem.

https://www.megapixel.cz/fujifilm-x-t100-15-45-mm

https://www.dpreview.com/reviews/image- ... 1674488102


Sám na to někdy koukám, když si přepnu v Lr na 1:1, co mi leze ze staré Fuji X100 (neplést s X-T100). Ty detaily, co to vykreslí s tím Fujinonem 23/2 jsou neskutečné. Měl jsem i X100T a prodal jsem ji, protože ten bayer senzor v původní X100 se mi prostě zdá čistší než X-Transy. Takže ty starší senzory mají něco do sebe. A 12mpx-16mpx je úplně v pohodě, před rokem jsem nacvakal celou dovolenou na 12mpx X100, nechal jsem z toho udělat fotoknihu formátu 30x20cm a je naprosto špičková.
Nikon / Fuji.
PalmTungsten
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomashr 1. 7. 2020 08:57

Je to tedy ve fóru Olympus offtopic, ale co vím od nadšenců Fuji, tak X-Trans není právě ideální s Lightroom, tady by přidaná hodnota Capture One měla být docela velká...
Asi X-Trans maska chce trochu specifickou optimalizaci při konverzi.
Blog Fotozóna - https://blog.fotozona.cz
tomashr
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Dolgor 1. 7. 2020 12:20

Když jsem po Fuji X-T10 (16 Mpixelů) začal fotit s X-T2 (24 Mpixelů), uhodil mě rozdíl v obraze hned do očí. Starší senzor dělal čistší, kontrastnější, ostřejší a snad i barevně zajímavější fotky. Po čase jsem si zvykl a neřeším to, ale četl jsem srovnávací recenze X-T2 vs X-T1, kde autor tvrdil, že X-T2 už postrádá obrazovou magii svého předchůdce a že X-T2 v budoucnu s klidem prodá, zatímco X-T1 si chce nechat. Kdovíjak to dopadlo, X-T2 je celkově příjemnější a rychlejší při focení... Třeba u Nikonů jsem ani jednou neměl pocit, že bych s novým modelem něco ztratil, protože celkově jsem si obrazově vždycky polepšil. Můžu tak leda mluvit o tom, že se mi líbila gradace a barvy z CCD senzorů trochu víc, ale taky jsem z nich měl daleko víc technicky nepovedených fotek, které jsem smazal, a dnes se dívám jen na výběr, což zkresluje zpětné porovnání. Nicméně platí, že povedená fotka z D70 nebo D80 je pořád hezká a tím, že je jiná než z novějších foťáků, mi může připadat hezčí, protože dřív za mého mládí bylo přeci hezčí všechno :)

Srovnávat konverzi X-trans v LR s Bayer senzory je "prasečina". Adobe docela pěkně zvládl barevné profily Fuji, ale na pixelové úrovni je to skoro stejně špatné jako dřív i s tím jejich enhance detail algoritmem. V C1 je konverze X-trans skoro stejně dobrá jako z bayer senzorů. Udělal jsem si srovnávačky krajiny Z6 s 50/1,8 S (LR i C1) vs X-T2 s 35/1,4 (C1) a je docela těžké najít rozdíl, kvůli kterému bych x-trans musel diskvalifikovat.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Mirus1 2. 7. 2020 03:13

Rozumný pohled na věc o současné situaci v Olympusu i celkově.

https://www.sulasula.com/cs/quo-vadis-olympus/
Olympus OMD-M1X,Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO + Olympus M.ZUIKO ED 60mm f/2,8 macro+Olympus M.ZUIKO 75-300mm ED II f/4,8-6,7+Pentacon 29/2,8+Tair-11A 2,8/135,stativ Rollei C5i II+další potřebnosti.
Mirus1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 2. 7. 2020 05:21

On samozrejme je rozumny, akurat to nic nezmeni na fakte, ze to nakoniec bude musiet predat. A to je smutne, pretoze s tym, ze je to aktualne najvhodnejsi system pre neho, ale napriklad aj pre mna plne suhlasim.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Mirus1 2. 7. 2020 06:43

A proč by to musel prodat? Copak Oly už definitivně končí?? Kdyby Oly skončil třeba dnes,tak co nám brání fotit dál touto technikou, ona jako přestane fungovat,nebo co.
3-4 roky to bez problému vydrží a co bude dál po této době s foto trhem neví nikdo na světě.
Takže,alespoň u mě nějaké bezhlavé rozprodávání techniky skutečně nehrozí. A to už s touto technikou fotím 7let a naprostá spokojenost.
Jinak samozřejmě,pokud by to dospělo tak,že skutečně značka Olympus časem zmizí ze světa,tak asi nezmizí všechny značky,ale to už jsou zase jenom spekulace co by kdyby. Vždycky se jde a půjde nějak zařídit,podle dané situace, tak to vidím alespoň já...
Olympus OMD-M1X,Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100 mm 1:4.0 IS PRO + Olympus M.ZUIKO ED 60mm f/2,8 macro+Olympus M.ZUIKO 75-300mm ED II f/4,8-6,7+Pentacon 29/2,8+Tair-11A 2,8/135,stativ Rollei C5i II+další potřebnosti.
Mirus1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 2. 7. 2020 07:06

Ale vsak som predsa nikde nepisem, ze musi predat techniku zajtra. Ja sa na take nieco tiez nechystam, uz len kvoli tomu, by som mal problem vybrat si. Aktualne su tu tri FF systemy a na kazdom sa mi paci nieco a nepredpokladam, ze by som o zmene uvazoval skor nez buduci rok v zime. Aj ked samozrejme by som situaciu rad trochu predvidal, aby som sa nedostal do bodu, ked bude to co mam uplne bezcenne.

Len hovorim, ze Olympus ako taky tu skratka coskoro nebude. Co urobi Panasonic je otazne. Mohlo by to mat priatelny scenar, ale tiez nemuselo.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Davidof 2. 7. 2020 07:13

Tak Olympus potvrdil tu 8-25/4 a na zimu tu 150-400.

Plus Bird Inteligent Tracking System pro -), při příštím firmware update. To by mohla být dobrá hračka pro příští Lock Down ;-)

Mirus

Vidím to velmi podobně.
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod Fidko 2. 7. 2020 07:19

Ono si myslim, ze je rozdiel medzi tym co je logicke a co je ludske.

Pretoze si myslim, ze v dnesnom svete kupovat len to, co naozaj potrebujem je skutocne vzacna vlastnost. Takze ono na jednej strane idea "fotit to bude aj o 4 roky" je velmi pekna, na strane druhej tak dnesny svet nefunguje. Petr Bambousek tiez vlastnil techniku snad uz od kazdej znacky a Nikony a Canony cvakaju dodnes. Jednoducho len malokto je ochotny ostat, alebo dokonca investovat do systemu u ktoreho nevidi buducnost. Ale suhlasim s tym, ze aktualne aspon pre mna ta situacia momentalne nie je v nicom odlisna od povedzme situacie z pred mesiaca. Skakat inde neplanujem.

Olympus predava celu diviziu, takze predpokladam, ze to co maju rozklikane dotiahnu do konca a myslim, ze sa dockame aj neohlasenych veci. Napriklad teraz vidali sw pre pouzitie fotaku ako webkamery, co je dnes popularne.

Mna by nadchlo, keby tak este existovala verzia CO Express pre Olympus/Panasonic.

// Oni hovorili nieco o detekcii vtakov ?
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Davidof 2. 7. 2020 07:39

A koukám, ještě tam je nějaký nový makro objektiv okolo 100 mm, o tom se před časem psalo.

O té AI Ptáci psali na Olympus UK Facebook.


Mě osobně se ale zdá lepší princip detekce subjektu ta, při které fotograf ukáže na cíl a foťák se toho cíle pak spolehlivě drží.

Když se ukáže na obličej, drží se to obličeje. Když na letadlo, drží se letadla, když motorku, drží se motorky. Tohle dává kompoziční volnost, ale není nutno přepínat někde v menu, co chci vlastně fotit.


Neříkám, že je obvyklé fotit zrovna tuhle kombinaci subjektů :-), ale při reportáži se to často střídá - jednou fotíš portrét, jindy celou postavu, detail ...
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků