Sony A7/A7r - zkusenosti

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod cport 8. 5. 2020 07:56

ano, ty mensi RAWy - ja bych to bral vsemi deseti ...
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fuck8r 8. 5. 2020 15:04

Obrázek

Včera jsem na výletě fotil holku na stromě a za ní slunce. Tak jsem vzal blesk, nastavení co mám vždy: blesk Metz 52 na ttl hss a ve foťáku fill flash. První fotku jsem udělal normálně na cca 1/1500 a pak najednou 1/250 a rychleji to už nešlo dát.. Vypnul jsem několikrát foťák i blesk ale pořád při zapnutí blesku okamžitě na 1/250. Pomohlo až ve foťáku přepnutí na slow sync (ale to mi pak dělalo dal v lese při focení hodně silný blesk a strašné prepaly). Nevíte co s tím? Pěkně mě to vypeklo u toho stromu a už jsem tam ani nedělal jiné kompozice jak jsem byl *****án

-- 8. 5. 2020 16:09 --

Jinak pak mi po cca 15ti fotkách s bleskem došli v blesku baterky - mohlo to být kvůli slabým baterkam? :hm
A7R4 + 20/40/135 art a FE85.
Fuck8r
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod landov 8. 5. 2020 15:22

Najpv by som si overil, ci je blesk kompatibilny s CSC fotakom...hovorim z vlastnej nedavnej skusenosti.
Mal som Nissin i40, ktory som pouzival na D500. Ked som ho dal na Z6, tak prepaly jak s*ina. Neskor som sa docital, ze nie je kompat.so Z, resp. treba ho poslat na aktualizaciu FW. Tak som sa na to vy*rdol, predal Nissin a kupil Godox, ktory funguje OK.
landov
Expert

Odeslat příspěvekod Fuck8r 8. 5. 2020 16:07

Co si pamatuji tak nex-6 byl první foťák, který neměl starou konika-minolta sáňku (jako nex-7 ještě) , ale tuto novou Sony. Takže na to nebyl jiný blesk než 2 originál Sony (jeden za 12k a druhý za 5 strašně malý vtip) takže jsem čekal a tento Metz 52 jsem kupoval jako úplnou novinku právě pro tyto nové sáňky sony v době nex6, a6000 a vydání právě a7.. Takže blesk vycházel právě pro tyto 3 foťáky..

Spíš mě napadlo jestli to nebylo tím silným protisvětlem a tmavým člověkem že by to nedokázalo takový náboj silný aby to dorovnalo jas slunce a tak to padlo do nouzáku.. Ale to je blbost ne? Vždyť k tomu jsou blesky a obzvlášť hss blesky určené aby za silného světla probleskaly stíny v popředí..
A7R4 + 20/40/135 art a FE85.
Fuck8r
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lennyl_2 8. 5. 2020 16:44

blesk moze mat fyzicky novu paticu, ale nemusi komunikovat s telom fotaku, lebo nema na to pripraveny firmware.

ak ti prestal davat casy TTL a isiel iba na max synchro cas 1/250s, chybu by som skor hladal v nastaveni fotaku (blesku skor nie), nepamatam sa presne co blokuje TTL casy, moze to byt seriove snimanie, alebo samospust, ticha zavierka alebo ina blbost.

mam doma taky maly Godox, tusim TT350 sa vola a presne toto mi zacalo robit na A7R3. mal som nieco prestavene na fotaku, ale uz neviem aku polozku.
Sony A7 IV + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
lennyl_2
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod monikash 8. 5. 2020 17:04

Tichá závěrka blokuje blesk úplně. Krátký (vlastně dlouhý) čas blesku dělají režimy A a P, ale to by blblo od začátku. Snad to bylo jen slabými baterkami a ne bzkým odchodem do křemíkového nebe.
Sony RX100/7, A6600, A7R2, A7III

Moje cvaky najdete zde http://monikash.rajce.idnes.cz/
A videa tady https://www.youtube.com/@monikasindelkova1432/videos
monikash
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chodec80 8. 5. 2020 20:26

pemar píše:Možnost nastavení do menšího RAWu by mi dávala smysl, čekat na transfer 200+ velkých RAWů z foťáku je opruz, tohle mi vadí už i u 44 Mpx, i proto, že Sony tam dává jen pomalejší UHS-II sloty a ne CFExpress.

Takže na protřídění 200+ RAW zabiješ desítky minut času, na úpravách zbylých RAW další desítky minut až hodiny a tobě vadí počkat o 5 minut dýl při kopírování RAW do počítače? To jako vážně? Pro menší RAW bych čekal argumenty jako nižší nároky na výpočetní výkon, menší obsazení disků, rychlejší zápis na kartu při sekvenci ;-).
chodec80
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fuck8r 9. 5. 2020 12:28

Mohli tam udělat small raw 26m, medium raw třeba 45m a full 61. Nevím jestli to jde dodělat firmwarem v budoucnu na přání většiny zákazníků?
Jpg tam mají high medium a small..

-- 9. 5. 2020 13:33 --

Při nějaké reportáži kde nejde o extrémní hloubku ostrosti a je vhodný objektiv to jde do crop módu a pak je mnohem větší buffer a menší velikost na kartě.. Ale je to taková nouzovka - tamto je elegantnější řešení
Fuck8r
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 9. 5. 2020 13:22

Ten opruz je v tom, že jdeš k počítači zpracovat fotky a nemůžeš začít, protože musíš čekat, až se přetáhnou do počítače. Sony nezvládne vyšší rychlost, než nějakých 300 MB/s, takže když začneš přetahovat větší množství fotek, stihneš si dát nejen pivo jako já, ale i oběd nebo večeři.

HW desktopu 60 Mpx RAW zpracovat zvládne, ale iPad Pro má problém zpracovat v téhle velikosti i v JPG, takže musíš tahat notebook (který bude také hodně dýchavičný, protože většina “normálních” notebooků na tom není výkonově lépe, než ten iPad) nebo čekat na zpracování až na desktopu.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 10. 5. 2020 15:17

ady_h píše:okrem prekopanych C1-C4 som presiel po X rokoch na ostrenie na palec :D spustou len exponujem, na AF-On mam hodeny klasicky AF na vybrany bod a na AEL som hodil Eye AF a celkom sa mi zrychlilo pouzivanie a odpadla nutnost mat na dalsom tlacidle stop af ked som chcel nechat zaostrene na jednom mieste


Keďže spúšť u jedného tela A7R3 mi nefunguje najspoľahlivejšie pri dlhodobom fotení a do servisu sa mi nechce, tak tiež občas skúšam ostrenie palcom.
Mám podobné nastavenie ako ty, len ma trocha mrzí, že tým prichádzam o okamžitý MF (držaním AF ON), aj keď to som využíval asi len pri fotkách prsteňov s medzikrúžkami a občas na nevýrazných predmetoch (gravírovanie na pohároch a pod.)

Trocha horšie je to v prípade, že dám fotoaparát do ruky niekomu druhému, takže zatiaľ tak fotím menej, mohol by som sa nútiť viac :D

Pre mňa je najväčší a asi jediný dôvod na ignorovanie A7R4 práve tých 61Mpx, čo je proste zbytočne veľa pre bežnú prácu - spomaľuje to fotoaparát, kopírovanie, prácu, zaberá miesto na disku a aj tak odovzdávam vo finále fotky medzi 12-24Mpx. Ideálne rozlíšenie pre mňa by bolo niekde medzi 30-42Mpx, viac nechcem a nepotrebujem.
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ady_h 11. 5. 2020 11:30

presne .....uz ma ,resp. spolocnu fotku s priatelkou, nikto neodfoti ak to dam niekomu do ruk :roll: :D
ady_h
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fuck8r 13. 5. 2020 14:36

Určitě po kritice přijde FW s mRAW, snad, tedy možná :)

Nemůžu se dopatrat zdali a7RIV umí plné 14b rawy v continuous nebo jen single s.

Někde píšou že ne:
https://blog.kasson.com/a7riv/12-and-14 ... -with-acp/

(komentář pod testem - je tam i kdy se vyplatí el přední shutt)

A někde že jo (a klesne to pod 6fps jen..)
https://m.dpreview.com/reviews/sony-a7r-iv-review/2

Odstavec 10fps shoot..
Fuck8r
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 13. 5. 2020 16:31

Když jsem měl loni A7rIV na půl dne půjčený, tak se dalo nastavit několik módů: kontinuální Hi+ Komprimovaný RAW + LEF JPEG, to snímalo rychlostí 10 fps, ale buffer byl cca 65-68 snímků, nebo se s rychlostí 10 fps dalo fotit do komprimovaného RAWu, ale buffer se tím moc nezvětšil, naplnil se cca na 75 fotkách. Jakmile se nastavil nekomprimovaný RAW, pak rychlost i bez paralelního snímání do JPG klesla na 7 fps, s bufferem na cca 32 snímků. Záleží na nastavení el. hledáčku, tyhle rychlosti byly v Countinous Hi+ módu, pokud chcete, aby se hledáček updatoval mezi snímky kvůli lepšímu sledování (tuším se to jmenuje Continous mód, snad si je s odstupem času nepletu), rychlost jde z 10 asi o 2 fps dolů, totéž u nekomprimovaného, tam to šlo také podobně s rychlostí dolů.

Nastavení AF-S nebo AF-C na tom nic nezměnilo, přidání paralelního ukládání do JPG nezměnilo kapacitu bufferu, ale mělo jen vliv na rychlost znovuobnovení bufferu, zaujalo mne to, protože se to chová jinak, než moje D850/D500, tam kapacita bufferu klesá při použití komprimovaného RAWu a při paralelním ukládání do JPG.

Těch 7 fps je i na ptáky v letu, které jsem tím fotil, ještě v pohodě, ale ten buffer je protivně malý a ještě protivnější je to čekání, až se vyprázdní. Jinými slovy, ten foťák je na sport pomalý, je to jen na občasné cvaknutí sportu, pokud by člověk fotil hlavně wildlife a sport, vybral by si asi jiný model.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Fuck8r 13. 5. 2020 18:16

Díky. Na sport je určitě špičková a9, ale i A7III. Rko je hlavně jako studiová / landscapes svižnější (a tím pádem i univerzálnější) alternativa medium formátu..

Jen jsem se bál, že s tím nekomprimovanym 14b jde fotit pouze single, jak tam psal.. To by bylo docela omezení, pač z tohoto formátu jdou vytáhnout až nesmysly ze stínů a já fotím extrémně dynamické scény (venkovní portréty s protisvětlem) a nebo krajinku a takový obrazový výkon se mi hodí.. Víc než rychlost a ISO výkon a9 či a7obyč..
Fuck8r
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 13. 5. 2020 19:19

On i ten AF je pomalejší, na rychlé scény to má limit, je to nejenom o tom bufferu.

To rozlišení je fakt úžasné, ale na druhou stranu, každá nedokonalost je víc vidět, klade to větší nároky na fotografa i na objektivy. Vysoké rozlišení bráni i zpracování fotek na méně výkonných mašinách, pro notebook nebo iPad je to docela těžká písemka. Menší pixely vedou k horší odolnosti na šum na vyšší ISO.

Na druhou stanu, nedovedu si představit, že bych fotil to, co jsem fotil A7RIV nějakým středoformátovým Pentaxem nebo Hasselbladem, na to jsou ty jejich AF příliš pomalé, ani si nemyslím, že bych z A7RIV dostal to, co se dá vytáhnout ze středoformátu.
pemar
Expert

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků