Ondro, tohle nastavení má asi snad každý foťák, ale v podobné situaci je mi to platné naprd, protože to je právě to, se se v těch podmínkách rychle mění. Takže bych musel umět přesnou korekci změřit (musel bych s sebou nosit spektrometr, třeba SEKONIC C-700 Spectromaster) a musel bych to v příslušných momentech měřit a nastavovat. To je z pohledu (mého) workflow mnohem větší sci-fi, než na pár místech nafotit 18-procentní šedou tabulku a pak ji v DxO kapátkem nabrat a o kousek tam nebo zpět doladit, fotím vždy do RAWu, tak to doladit jde, ale hodí se vodítko, které mi pomáhá v tom, jak to lépe nastavit. Každopádně je nejlepší, když si to sám nastaví foťák a já nemusím nic řešit, což u D7100 nebo Sony A9 v halách s umělým osvětlením bohužel neplatilo. On to ani u D850 nebo D500 není ideál, ale jsem s výsledkem o něco málo více spokojený.
Smysl nastavení microadjustentu na bezzcadlovkách asi nemá smysl komentovat (protože různé tolerance existují i bez adaptéru a jak nasadíte jakýkoli adaptér, pak je lepší FF/BF u některých značek radši vůbec moc nezkoumat), protože u Canonu a Nikonu toto možnost (u bezzrcadlovek) Reikan nabízí, ale Sony, Panasonic a Olympus na rozdíl od Nikonu a Canonu nezpřístupňují softwarovou knihovnu, kterou FoCal používá k ovládání těchto kamer.