Ganec píše:Správne si napísal, že sa ti to len "zdá"
Já bych předpokládal, že to, co se zdá, zde prezentuješ permanentně naopak ty.
Stačí se kouknout na fotky tvé, kterými si se zde snažil vždy něco prokazovat a na fotky Dudiska a každý apoňtrochufotograf zjistí, že ty jeho jsou asi tak o dvacet levelů výše, tudíž je dosti pravděodobné, že z toho takový divák vydedukuje, že věřit bude raději Dudiskovi.
Už tá "samotná fotka" (single shot) je klamlivá, lebo väčšina detailov tam je len dotvorená.
Tak pokud je něco klamavého, je to hlavně ten obraz na tom panelul, který u kompaktů s výměnnými objektivy nazývaných honosně bezzrcadlovkami je nainstalován místo hledáčku.
Jinak tvá demagogie opravdu nezná mezí. To můžeme rovnou trdit, že všechny ty pixely jsou tam dotvořeny a že pokud nechceme tedy dotvořené a plně klamavé snímky, musíme se vrátit k analogu.
Toto dotváranie vyzerá na prvý pohľad dosť realisticky. Dosť často aj sa "trafí". Preto sa zdá taká dobrá.Ale častokrát to býva klamstvo.
Kdybys to napsal o tom obrazu v displayi, který používají kompakty s výměnnými objektivy místo hledáčku, tak bych i souhlasil. Zde souhlasit prostě nejde. zase tu neznalým chudákům pomocí svých demagogií pleteš hlavu. Jak může dotváření vypadat realisticky? Copak to dotváření někdo sleduje? nemyslel ty jsi náhodou spíše produkt toho dotváření? A i tak je to nesmysl, cíleně vybíráš pojmy a obraty jako zde například ono dotváření, které na první pohled se zdají sémanticky použitelné nicméně nejsou pro dané téma v odborné mluvě používané, čímž se snažíš neznalým čitatelům poplést hlavu.
=> ktoré sa v najhoršom prípade prejavuje ako moiré
(kedy vznikajú nielen nereálne detaily, ale aj farby)
Aha takže na první pohled to vypadá realisticky, trefí se to, zdá se to být dost dobré a přitom to je moiré, kde jsou nejen nereálné detaily ale i barvy. Skvělá teorie.
Vidno to ale až pri porovnávaní "digitálnej zväčšeniny" a skutočnej zväčšeniny na väčšom ohnisku.
(inak si človek len myslí, že je všetko v poriadku .. až dokým neuvidí skutočnú pravdu)
A co je zase tohle za výmysl? Digitální zvětšenina není skutečná? A jaký je rozdíl mezi digitální a skutečnou zvětšeninou? Ra digitální je teda neskutečná? Nebylo by dobré se teda začít vyjadřovat aspoň trochu exaktně, aby bylo jasné, o čem píšeš?
Nebo že bys to třeba ukázal na těch hires fotkách travnatých ploch se stromy u baráků, co jsi tu dával minule?
To byl dost dobrý, pořád si to pamatuji.
Plánujem o tom napísať článok:
- že detaily, ktoré produkuje high-res shot sú naozaj reálne .. aj keď sa môžu zdať málo výrazné, sú pravdivejšie
Takže tvrdíš, že vlastně už u normální fotky je většina detailů dotvořená.
Pak ale uděláš v zásadě 4 další stejné fotky stejným způsobem jen s poposunutým snímačem a ejhle to už produkuje opravdové detaily.
Proč si tady ze všech děláš srandu? Proč píšeš takové nesmysly? Stále dokola ..
- že u Adobe algoritmov sa len zdá, že produkujú viac detailov, lebo mnohé z nich v skutočnosti neexistujú
- naproti tomu Oly algoritmy si nevymýšľajú to čo bayerova maska nezachytí, ale potom u neho bohužiaľ vznikajú aj miesta bez detailov
To si děláš zase ***** ne? Odkud znáš Adobe a Olympus algoritmy ty odborníku?
Olympus, že si nevymýšlí?
Tady se můžeme kouknout, jak si Olympus algoritmy zde konkrétně EM1X hires nevymýšlí
https://youtu.be/JmrjI0-9KJs?t=649ano nevýmýšlí, on si ty vlnky nakreslí prostě podle sebe .... nezapomeň to dát do toho článku ....
Tu pekne vidno, že:
- high-res shot má skutočný prínos pre detaily
=> zväčšením záberu vľavo hore sa nijakým spôsobom nevyprodukuje pravdivý pattern ako je vľavo-hore
- pixel-shift (čosi podobné, ale bez zvýšenia rozlíšenia) odstraňuje len moiré
=> ale ako vidno na ukáže z Pentax-K1 (kde má vzor na šatke a líci opačný smer), tiež sa tam môže niečo dokaziť
- no a u menej megepixelového snímača je už len "šum", ktorý sa na skutočný pattern vôbec nepodobá
(to je vtedy, keď sú detaily menšie ako samotný pixel, tak vtedy nevznikne ani moiré)
Nikoliv, tady je pěkně vidět, jak ty dokážeš z náhodného jednotlivého případu neprostudovaného navíc do detailu udělat všeobecný závěr.