ForeignerOnEarth píše:m4/3 má za to aspoň 17/1.8, to je určitě výhoda.
12/2.0 bude asi taky fajn, jak kreslí nevím. Naopak 75/1.8 bych i přes optické kvality nechtěl, je ještě delší, než Nikoní 85/1.8, která je na APS-C na portréťák tak - tak až spíše delší.
Tá 75-ka sa ale dá využiť aj na iné fotodisciplíny ako len portrét (na rozdiel od tej Nikoňáckej)
- keďže rýchlo zaostruje, je ju možné použiť aj na šport
(čo som už predviedol na záberoch zo stolného tenisu a z behu)
- aj na koncertoch sa hodí, že má dlhší dosah
(+ vďaka foteniu cez LiveView a výklopný displej sa s ňou celkom dobre fotí z davu)
ForeignerOnEarth píše:Takže fakt jediný jasný rozdíl je to plus mínus 372 mm2 (u Canonu méně) versus plus mínus 226 mm2.
Tomu je úměrná velikost zachyceného světelného signálu při stejně dlouhé expozici.
No a pokud je toho světla víc, než je zapotřebí k maximální kvalitě, je to fuk, pokud je ho méně, záleží na tom, jak výrobce fotoaparátu, výrobce obrazového software a pan fotograf s tím signálem naloží a kdo a jak se na to kouká.
Bingo!
Pan fotograf s Olympusom môže využiť stabilizáciu, vďaka ktorej možno predĺžiť expozičný čas, čím zachytí viac svetla
- v praxi to znamená, že tam, kde na APS-C je nastavených 1/160s (pokiaľ viem, tak ty to tak používaš)
=> na Olympusoch stačí nastaviť 1/100s a obom snímačom sa dostane rovnako svetla
Ja ale bežne používam 1/60s, teda dostáva sa mi ešte viac svetla
=> teda v konečnom dôsledku mám menej zašumený výsledok