Pokud si nekdo objedna zbozi pres internet a nasledne mu prijde potvrzujici email (obvykle druhy v poradi), ze byla jeho objednavka "schvalena" (kazdy prodejce to muze nazvat trochu jinak),
tak timto krokem uzavrel kupni smlouvu na dalku.To, jakym zpusobem zbozi zaplati a jak si jej od prodejce prevezme, nema s kupni smlouvou vubec nic spolecneho, respektive to nemuze byt predmetem odepreni naroku na vraceni zbozi v zakonne 14 denni lhute.
Je x pripadu (par jich znam i osobne), kdy prodejce udelal chybu v nacenovani zbozi (nizka cena), zakaznik zbozi objednal, prodejce potvrdil objednavku a tim se zavazal k jejimu splneni - vznikla kupni smlouva na dalku. V ten okamzik musel zakaznikovi prodat zbozi za takovou cenu, za jakou jej zakaznik objednal, nikoliv za cenu opravenou.
Cili cele se to toci pouze jen a jen na tom, zdali prodejce potvrdi
zavazne objednavku - cimz vznikne kupni smlouva, nebo objednavku nepotvrdi. Automaticky rozesilany email o prijeti objednavky ke zpracovani ihned po nakupu neni POTVRZENIM objednavky a neni to uzavreni kupni smlouvy. Na to snad kazdy eshop v podminkach upozornuje a je to prave z toho duvodu, aby nedochazelo k moznym chybam ze strany prodejce a z toho pro nej plynoucich problemu, at uz v chybe naceneni zbozi, nebo vyprodaneho skladovych zasob napriklad.
Oldbas píše:Pokud si zakoupíte zboží přes internet a vyzvednete si ho na jejich pobočce, přicházíte o možnost zboží vrátit ve 14denní lhůtě bez udání důvodu. Na to pozor.
Jestlize se zakoupenim zbozi mysli uzavreni kupni smlouvy na dalku(viz muj popis vyse), pak je toto tve tvrzeni, Oldbasi, nepravdive a nekoho by mohlo vydesit. Pokud si tim chtel vyjadrit neco jineho, tak bys to mel lepe formulovat.
A jeste poznamka na zaver. Zadny prodejce si nemuze vymyslet vlastni obchodni pravidla (napr. ze by si nekdo vymyslel duvod, proc zrovna on nemusi prikladat cesky navod apod.). Jak prodejce, tak zakaznik, se musi ridit obchodnimi zakony. Od toho ty zakony mame, jinak by si kazdy mohl delat co se mu zamane. Beda tomu prodejci, ktery by si napr. vymyslel vlastni doporucenou maloobchodni cenu, kterou by tezce prestrelil a snazil se tak v zakaznikovi navodit pocit, ze zrovna u nej nakoupi zbozi s vyraznou slevou oproti konkurenci, ktera prodava za MOC. Tam pokuty od COI jenom litaj...