Velký rozptyl ceny u D7100

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod sirius1983 6. 4. 2014 21:17

Dobrý den, chystám se koupit Nikon D7100 a překvapuje mě velké cenové rozmezí v jakém je foťák v různých eshopech prodáván.
Megapixel, Aaron a fotoškoda prodávají za 30k
Alfa/bohemia za 26k
a některé "neznačkové" obchody již za 24k

Chci se zeptat, jestli u nikonu funguje nějaký šedý dovoz, nebo jaký je důvod, že se ceny v obchodech takto liší.
Je jedno, kde D7100 koupím? Reklamace může být přece vždy přímou cestou autorizovaného servisu, ne?

Díky za rady.
sirius1983
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dolgor 6. 4. 2014 21:51

Nejnižš ceny mají shopy, které prodávají šedý dovoz. Informoval bych se, pro který trh jsou foťáky určené a pak se případně rozhodl. Zboží pro Německo nebo Polsko by mohlo být relativně bezpečné, pokud obchod za něco stojí a nebude dělat potíže s případnou reklamací. Český servis foťáky od jiného než českého zastoupení na záruční opravy nebere.

Do konce března byly ceny v některých obchodech ještě trochu nižší. Nikon počítá fiskální rok od 1.4. do 31.3. následujícího roku a vždy před koncem tohoto období se snaží prodat co nejvíc i za cenu slev a akcí. Někteří obchodníci jsou určitě v prodeji zlevněných kusů zvýhodněni.

D7100 je teď u nás hodně drahý i díky kurzu. Někteří obchodníci můžou mít dodnes na skladech kusy koupené za výhodnější cenu. D7100 určitě nejpozději do roka dostane nástupce, takže ceny budou letos klesat. Kdybych měl čím fotit, teď bych ho nekupoval. Leda při ceně do 25 tisíc.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 6. 4. 2014 22:00

Dolgor píše:Český servis foťáky od jiného než českého zastoupení na záruční opravy nebere.


Tak toto neni pravda, pokud je na zarucnim liste uvedena ceska firma. Zbozi jak z Oehlingu (nemecka distribuce), tak napr. z Bigfunu (polska distribuce) cesky autorizovany servis do zarucni opravy samozrejme bere. Overeno osobne. Nekolikrat.

A cim se tkzv. "sedy dovoz" lisi od oficialni CZ distribuce? V baleni chybi tisteny cesky navod a poukaz na ctyri cisteni cipu zdarma.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 6. 4. 2014 22:05

Český servis je součástí Evropského Nikonu a je jím i vlastněn, takže nedělá rozdíl v rámci Evropy. Mají dělbu práce řízenou direktivně z Evropského centra. Třeba těla DSLR servisují v Německu a české zastoupení je tam přeposílá.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 6. 4. 2014 22:08

Dřív to tak nebylo, se omlouvám za neaktuální info.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod sirius1983 6. 4. 2014 22:11

Takže pokud je v ceně poukaz na 4x čištění čipu, tak je to oficiální česká distribuce?
sirius1983
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 6. 4. 2014 22:46

Co znamena to driv? Ja s reklamaci (vymena pogumovani) fotaku z Oehlingu nemel problem "jiz" v roce 2008.

-- 6. 4. 2014 22:47 --

sirius1983 píše:Takže pokud je v ceně poukaz na 4x čištění čipu, tak je to oficiální česká distribuce?


Da se to tak rict. Ano.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Janeiro 7. 4. 2014 22:09

Ty nejlevnejsi ceny jsou vesmes dovoz z Polska. V baleni chybi vetsinou cesky tisteny manual, ale Nikon nabizi vymenu za manual v jakemkoli jazce, kdyz se posle postou. Bigfunu bych se asi nebal. CZ distribuci maji prodejci temer za stejnou cenu, az bych rekl na hranici kartelovych dohod (doufam ze cte nekdo z antimonopolniho uradu)
Janeiro
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 8. 4. 2014 06:56

Janeiro píše:CZ distribuci maji prodejci temer za stejnou cenu, az bych rekl na hranici kartelovych dohod
Za to môže MAP (minimal advertised price - praktika na umelé navyšovanie cien a rušenie trhovej konkurencie): Nikon firmám prikazuje za aké minimálne ceny môžu ponúkať foťáky (inak im ich už nedodá ak to zistí), čo si veľké firmy nemôžu dovoliť.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod noxx_cz 8. 4. 2014 09:56

Nepřeháníte to s tou konkurencí trochu? Existují doporučené koncové ceny dané přímo výbobcem a prodejci by se jich v zásadě měli držet. Pokud to nedělají, tak připravují sami sebe a hlavně všechny ostatní o min. marži. Ano vítězí pak zákazník (krátkodobě), protože nakoupí o pár deseti nebo stokorun levněji, ale věřte, že s 1-2% marže se dlouhodobě fungovat nedá a pak na to v konečném důsledku doplácí právě zákazník, protože prodejci nemají na erudované prodejce, lepší servis, dopravu zdarma, provoz kamenného obchodu, marketing atd. atd.
noxx_cz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 8. 4. 2014 17:02

noxx_cz:

Myslim, ze oficialne zastúpenie/servis NIKON urcite nepracuje s marzou 1-2%, ale o lepsiom servise (ba ani o standardnom) nemoze byt ani reci !!!
landov
Expert

Odeslat příspěvekod FotoABC 8. 4. 2014 18:41

Moje zkušenost se servisem Nikon Cz:
1. Nikon D80 - přemapování vadných pixelů v záruce, 14 dnů dopředu domluva e-mailem, ráno jsem foťák předal, odpoledne jsem si ho správně opravený odvezl, navíc vyčištěn snímač.
2. Nikon D300 - seřízení AF, opět za 1 den, výsledek bezvadný
3. Nikon D7100 - seřízení AF, osobně jsem foťák dovezl, už to ale nesmí kvůli dělbě práce dělat, takže odeslali do Německa, za 6 dnů se mně vrátil seřízený foťák poštou, výsledek opět bezvadný.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 8. 4. 2014 18:49

No jo, osobní předání a domluva s technikem. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 8. 4. 2014 19:01

Puntík - pochopitelně, služby jsou vždy osobního charakteru, já na odosobněné technické vztahy nevěřím, ony nefungují právě proto.
Já sám pokud poskytuji profesionální služby napřímo IT zákazníkovi, tak je to vždy i s lidským přístupem a angažovaností, studený ISO postup ať ode mne nikdo nečeká.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod noxx_cz 9. 4. 2014 07:56

landov:
Nemluvím o oficiálním zastoupení Nikon - to vám neprodá ani šroubek ... ale o obchodnících, kteří prodávají koncovým zákazníkům. Konkurenční boj na eshopech je velmi tvrdý a opravdu o maržích 0,5-2%, což rozhodně není zdravá marže, která by dávala výhled na to, že tu obchod bude i za půl roku ... a to určitě nechce žádný zákazník.
noxx_cz
Návštěvník

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků