Nová fotohospoda (Gancovi vstup zakázán)

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod landov 19. 1. 2020 19:11

Dnes to bolo total olovo v meste, ale aspon hmla mimo mesta. Tak sme poobede so synom vysli na mensiu prechadzku po okoli.
Obrázek Obrázek
landov
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 19. 1. 2020 19:12

U nás to bylo s počasím to samé, fotoaparát zůstal doma.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 20. 1. 2020 15:13

Přátelé, zaměstnavatel mne poprosil, abych nafotil pohřeb jeho otce, který se uskuteční v tento pátek. Chci mu vyjít vstříc - kývnul jsem na to, ale zároveň mám pochopitelně jasno v tom, že se jedná o vskutku citlivou záležitost, kterou jsem vždy zažíval jen jako pozůstalý.
Vždy jsem se díval na fotografy pohřbů jako na lidi, kteří mě iritují, byť jsem měl jasno, že i takovou událost je třeba zaznamenat. A najednou jsem v té roli i já.
S rodinou otce zaměstnavatele se znám delší dobu z různých společensko-pracovních akcí i zakázek. Takže nebudu v pozici vyloženě cizího. Ale víte co...

Přesto bych se vás chtěl zeptat, zdali máte nějaká doporučení pro fotografa pohřbu. Bude se jednat o klasický pohřeb v malém místním kostele, jenž je nedaleko bydliště zemřelého. Poté bude nejspíše následovat zpopelnění, mezitím vynesení rakve, Kar... atp.
Vlastní zkušenosti a postřehy bych uvítal.
Děkuji.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Alešak 20. 1. 2020 19:33

wikxzen: Fotil jsem na třech pohřbech v rozmezí asi 7 let. Není to nic, proč se stresovat, svatby jsou horší.
Jen je třeba, aby před pohřbem byli smuteční hosté, rodinou zesnulého informováni, že se tam bude pohybovat fotograf, tak aby to tolerovali. To je první věc, ta druhá je být na místě (před kostelem) včas, na zachycení příjezdu pohřebního vozu ze zesnulým a záznam přenosu rakve na katafalk do kostela. Pokud bude rakev otevřena a nebožtík vystaven, doporučuji to nefotit, jen na případnou žádost pozůstalých. Mrtví totiž na fotkách nikdy nevypadají dobře a tak je lepší, aby si je pamatovali, jak vypadali za živa. Také se hodí být oblečen v decentním tmavém oblečení, pobíhat na pohřbu v pestrém outdoorovém oblečku není slušné ani vkusné. I když bývá v kostelích většinou málo světla, tak zásadně nepráskat lidem do očí bleskem, ale řešit to vyšším ISO. Důležité je také se pohybovat velice tiše a decentně, není nutné nacvakat na pohřbu stovky fotek, stačí, když rodině předáš tak 30-40 fotek. Udělej pár záběrů z pravé i levé strany na všechny smuteční hosty, z nadhledu, aby tam byli vidět pokud možno všichni. Potom pár záběrů na první řadu, tam sedí nejbližší příbuzní, pak také na faráře, ministranty a řečníka (pokud tam bude). Jestli bude kondolence, tak tam udělej několik záběrů. Nezapomeň také cvaknout detail rakve(zavřené), květinovou výzdobu a věnce. Po skončení obřadu ještě cvaknout vynesení rakve a naložení do pohřebního vozu a pár snímků odcházejících smutečních hostů. No a focení karu v restauraci je už v pohodě a v tvé režií. Samozřejmě nefotit případné opilé jedince. Tvou výhodou je, že nebudeš muset fotit uložení rakve do hrobu, tam bývá pravidelně málo místa mezi stávajícími hroby a náhrobky a všude jsou natlačení lidé a tak se nedostaneš blízko na focení. Tož tak asi.To jsou mé zkušenosti z focení pohřbů. Třeba ještě někdo přidá svou zkušenost...
Alešak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 20. 1. 2020 22:14

Tak obdiv, do toho by som nešiel, ani keby som bol profík.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Alešak 21. 1. 2020 06:48

bob: Proč bys do toho nešel? Pohřeb není nic jiného, než reportáž a tu by měl zvládnout i jen
"obyčejný" amatér a hobbík. Reportážní focení je základ každého jen trochu seriózního fotografa... :D
Alešak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod cport 21. 1. 2020 07:37

Ales to popsal vcelku fajn. Pohreb jsem jeste nefotil, ale domluvit si predem, ze budou alespon ti nejblizsi informovani o pritomnosti fotografa, bych povazoval za zaklad, at se predejde pripadnym konfliktum primo na "akci".
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 21. 1. 2020 08:28

Alešak píše:bob: Proč bys do toho nešel? Pohřeb není nic jiného, než reportáž a tu by měl zvládnout i jen
"obyčejný" amatér a hobbík. Reportážní focení je základ každého jen trochu seriózního fotografa... :D

Tak u mňa ide skôr o etické a osobné zábrany...
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Alešak 21. 1. 2020 12:08

bob: Pokud nejsi paparazzi a nejdeš "lovit senzace" na pohřbu Gotta, ale jsi požádán rodinou zemřelého o nafocení obřadu, tak se nemusíš s etickými, osobními a jinými zábranami vůbec zaobírat. Je to prostě focení, jako každé jiné. Ze zpětné vazby vím, že pozůstalí jsou po nějakém čase, až odezní největší žal po ztrátě blízkého člověka, za fotky rádi. Že až na fotce si uvědomí, že na pohřeb přijel strýc Karel ze Senice na Hané
a také sestřenice Máňa s dětma, kterou neviděli celé věky. Prostě jsou za ty fotky rádi, že mají památku na poslední rozloučení s blízkým člověkem. Tak to prostě je...
Alešak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 21. 1. 2020 17:48

Dnešný pohľad z Marianskej hory az na Kralovu Holu ( ten najvyssi vrchol vzadu).
Obrázek
landov
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wikxzen 22. 1. 2020 13:44

Alešak: díky za postřehy
bob222: plně tomu rozumím
cport: vzešlo to z jejich rodinného kruhu (abych to nafotil já)

Pro mě to je přesto osobní a citlivé, protože zemřelý (70) mi tykal a byl jsem i pacientem v jeho soukr. ordinaci. Znali jsme se zhruba 15 let a potkávali se i na různých společenských akcích.
Fotit jiný a cizí pohřeb (se svolením rodiny), tak to budu brát jako klasické report focení s jasně daným odstupem a nadhledem na věc.
X-Pro2 • 16~55/2.8 • 50~140/2.8 • 16/1.4 • 23/1.4 • 56/1.2 • 80/2.8 • 90/2
Godox TT685 • Sennheiser MKE 440 SSM • Capture One Pro 20
wikxzen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod cport 23. 1. 2020 08:17

Fidko píše:
chvd píše:Ale vážně. Mohu tě ujistit, že hlavní důvod, proč lidé přecházejí na bezrcadlovky je marketing(myšleno obecně nikoliv pro každý jeden případ).
Totiž kompakty s výměnitelnými objektivy (bezzrcadlovky) jsou samozřejmě opravdu mnohem lepší, výhodnější. Samozřejmě pro výrobce a asi i prodejce. Pro spotřebitele tedy samozřejmě naopak.(mechanické a optické komponenty jdou pryč a tudíž se značně snižuje náročnost na výrobu, implementaci inovací a produkt se stává vice spotřebnim, rychleji tedy morálně zastaravá, rychleji padá jeho hodnota, reklamace a opravy se méně řeší, výrobky se stávají více poruchovými a mají tedy nižší průměrnou životnost) To je jasné asi každému, kdo má aspoń trochu rozvinuté obchodní myšlení.
Ostatně všechny ty brutální slevy nových a skoronových modelů tomu jen nasvědčují.
Asi jedinou vyjímkou je v tomhle ohledu Sony, které je schopno ceny v podstatě slušně držet a prodávat slušné objemy.
A nádherný příklad je třeba Nikon Z6, za cca 13 měsíců od vydání >> z 55000 na 35000(v akci).



Aj Canon siel s cenou 6D MK II velmi rychlo dole, proste sa nepredaval. Z6 co ako je to podla mna vyborny fotak tiez nie je hitom. Urcite suhlasim s tym, ze pre vyrobcov je to vyhodnejsie, pretoze su konstrukcne jednoduchsie a predavaju sa za rovnake ceny.

Ale rovnako tak je to z mnohych dovodov vyhodnejsie pre pouzivatela, pretoze je tam xy vyhod, alebo rieseni problemov ktore pri DSLR mali. Co neznamena, ze su pre kazdeho, ale to ani smartphony a postupne napriek nizsej kvalite nahradzuju fotaky.

pemar: je otazne ake inovacie cakas. Tie fotaky toho vedia dnes podstatne viac nez par rokov dozadu.


No prekvapive Ricoh drzi ceny vcelku stabilni - K-1(II) zacla za 55, K-1II je ted za 49. KP zacla vys (pres 30), ale ted behem poslednich dvou let to padlo jen o 2,5 tisice. Samozrejme ofiko ceny. Cashbacky jsou celkem caste a postupne se navysuji. Ted byl 7 800. Ricoh GR taky nepadal na cene.

On je problem spise v tom, ze fotaky toho sice umi vic, ale to navic neni az tak zasadni pro foceni a navic to rychle "moralne" zastara.
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 23. 1. 2020 09:47

Aj Olympus napriklad pri MK II ma dost stabilnu cenu, az prilis v kontraste napriklad s prvou verziou.

To ci je to zasadne je na posudeni kazdeho. Mne moj Panasonic vyhovuje napriklad vyhovuje pri cestovani (nie len kvoli velkosti), ale menej pri foteni cohkolvek co sa hybe (nielen kvoli AF)

Dadajax ktory sem uz nechodi casto myslim hovoril, ked prechadzal Fuji -> SONY, ze primarny dovod bol EYE-AF.

Ondrej Prosicky zase dost zdoraznoval ako mu chyba ticha zavierka na fotaku.

Pre niekoho robi obrovske rozdiely exponovanie s EVF, pre ineho video. Pointou je, ze CSC skratka unesie ovela viac featur kvoli ktorym musis obetovat coraz menej. Za mna jediny realny hendikep dnes je ten hladacik a to v niektorych situaciach. V inych je to naopak vyhra. A ked si to skombinujes s faktom, ze asi nikomus a nechce zivit x systemov (napr Canon ma EF, EF-S, EF-M, RF) tak dospejes k zaveru, ze prezit moze len jedna technologia a dnes je asi jasne, ktora to bude a tak pokial sa divas do buducna, davaju mirrorless daleko vacsi zmysel.

Znamena to, ze fotenie s nimi je neporovonatelne jednoduchsie, lepsie, alebo zabavnejsie ? Tak to ani nahodou. Aspon pre mna nie.
Fidko
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 23. 1. 2020 09:54

Omlouvám se, že jsem ti to svoje smazal :)

-- 23. 1. 2020 10:12 --

Já většinu z toho chápu a uznávám. První bezzrcátko jsem si k DSLR pořídil někdy v roce 2012, malý Olympus, a takřka bez přestávky nějaké mám od té doby (většinu času Fuji). Primárně ale kvůli velikosti a ne těm ostatním aspektům.
Bezzrcadlovky jsou jasná budoucnost. Výroba je levnější a potenciál vylepšování elektroniky veliký. Nicméně u dnešních generací se zatím vůbec nedá mluvit o technologické nadvládě bezzrcadlovek, mají proti DSLR stejně tolik kladů jako negativ. Aspoň už se ale dá říct, že koupit si dnes bezzrcadlovku dává smysl. Už to není financování rizikových aktivit výrobců a nákup podřadných produktů jako ještě před několika lety, když jsem kupoval D750 asi rok po jejím uvedení.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 23. 1. 2020 10:35

Ci maju tolko kladov ako negativ posudit neviem, neporovnaval som to. Asi by soms a mohol rozpisat o tom co mi vadilo na DSLR a co mi vadi na CSC, ale nikoho by to nebavilo citat.

Ale suhlasim s tym, ze v CSC su prakticke diery na ktore existuju teoreticke zaplaty. Na druhej strane, kombinacia ziadneho zasadneho obmedzenia a znacneho potencialu do buducna je proste vrazedna.
Fidko
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků