Fotohospoda

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod pemar 4. 12. 2020 12:09

U starých technologií je u mne limitem vlastnost, která mi zásadně nevyhovuje, u kinofilmu je to pracnost vyvolání, práce v temné komoře mi nikdy nepřirostla k srdci. Jinak nemám problém fotit třeba s Praktikou jen tak pro zábavu, je to docela příjemná změna a vede mne k jinému typu foceni.

U nových technologií je pro mne limitem nedotaženost, když vlastnosti té nové technologie jsou horší horší, než té staré, když mám pakárnu, to se týkalo třeba ostření, EVF a nebo horšího fungování s mými objekty. U těch elektrických aut je to hlavně komplikovanější nabíjení, trvá to dlouho a infrastruktura není zatím ještě z mého pohledu optimální, model s nízkým dojezdem to degraduje použití na městský provoz.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Flor.cz 4. 12. 2020 15:06

Já se už těším na robotická auta, která budou fungovat jako služba. Tzn. v mobilní aplikaci si zadám kam chci jet, přijede auto a odveze mě tam. Odpadnou problémy s parkování, servisem, přezouváním, povinným ručením a ještě to nakonec nejspíš vyjde daleko levněji. Taky to bude daleko bezpečnější a ekologičtější.
fff
Flor.cz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rodri 4. 12. 2020 15:28

Flor, aby robotický auta nedopadli jako sdílený koloběžky. Rozmlácený, zasviněný, nefunkční atd. A to nebudou jediný problémy. Autopiloti jsou zatím víc nebezpečný než bezpečný, pro hackery budou robotická auta lákavej cíl a čert ví, jak tyhle služby budou fungovat. Budeš potřebovat rychle někam zajet a auto bude jako naschvál k dispozici za hodinu, pokud vůbec.
rodri
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Dolgor 4. 12. 2020 15:38

Taxislužby fungují už dnes, ne? ;-)
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Flor.cz 4. 12. 2020 15:49

Pro mě je to jednoduchý, řidičák sice mám, ale vlastnit auto se mi naprosto nevyplatí, ani po to nijak netoužím. Řídím víceméně jen v rámci cestování auta z půjčovny. Tyhle dětské nemoci robo-aut a carsharingu se časem vychytají, koneckonců usilovně na tom maká x firem, potenciální trh je obrovský. Myslím, že je to daleko bezpečnější než nechat řídit lidi, stačí se podívat jak to vypadá na silnicích.

Taxi mají zásadní nevýhodu, přítomnost lidského řidiče hodně navyšuje cenu :)
fff
Flor.cz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod landov 4. 12. 2020 16:24

Najlepsie riesenie je podla mna sluzobne tool auto :-)
landov
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Dolgor 4. 12. 2020 16:39

Já si myslím, že ta "sdílená automatická" auta bude část populace vnímat jako něco, na čem se budou moct vyřádit a ostatním uživatelům pěkně osladit život. Provozovatelé budou muset vynaložit hodně úsilí, aby tomu bránili, takže nakonec cena služby nebude nízká. Se všemi negativy kolem, jako že auto obvykle potřebují všichni naráz, jinak by přeci nebyly dopravní špičky, to bude menšinová záležitost. Pravidelnější uživatelé zůstanou u vlastního nebo v hromadné dopravě.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Flor.cz 4. 12. 2020 17:14

Carsharing funguje už v Praze a Brně a nezaznamenal jsem, že by s ním byly takové problémy jako se sdílenými koloběžkami. Stávající majitelé se auta jen tak nezbaví, ale s tím jak budou možnosti carsharingu přibývat, tak si myslím, že si každý dvakrát rozmyslí, jestli má cenu kupovat a starat se o auto. Obzvlášť ve velkých městech nedává moc smysl mít vlastní auto. Časově i finančně obvykle líp vyjde MHD a na víkend carsharing. Super to mají v Amstru, tam snad půlka města jezdí na kolech (na kole jsem viděl i kravaťáky) a centrum města je tak o hodně příjemnější na život.
fff
Flor.cz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob222 4. 12. 2020 17:34

2 Flor

Celkom optimista. Pri nemožnosti nafúknuť infraštruktúru sú toto stále len parcialne riešenia. Samozrejme sú mestá kde to ide, ale predstava ako stotisíce napríklad Bratislavčanov idú do roboty v priemere 15-20 kilákov na bajkoch a kolobežkách je dosť naivná. MHD je prakticky nefunkčná už dnes, Metro nehrozí.
Skôr to vidím tak, že plebsu okresajú staré autá a budú to v budúcnosti zvážať v dobytčákoch jak na Kube. Na elektriku dosiahne málokto.
Ale to je skrátka osud ostblocku.
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Dolgor 4. 12. 2020 17:47

Půlka města jezdí na kole i v Českých Budějovicích, protože jsou na rovině a zástavba je řídká. Ve městech jako Praha, Brno, kde je to z kopce do kopce a nikde není už dnes místo, by přesun lidí na kola vyžadoval zásadní změny infrastuktury, omezení vjezdu automobilům do širokého okolí centra, vybavení občanů elektrokoly a zajištění, že se nebudou krást. Letos mám na kole 3000 km, ale pravidelně do práce a na nákupy po Brně nee, sebevražda.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Flor.cz 4. 12. 2020 18:03

Ale tak žádný řešení není ultimátní, pomůže jedině kombinace všech možností. Dá se očekávat, že i po koronakrizi lidi a firmy budou víc využívat homeoffice. Tyhle různá omezení vjezdu aut do centra jsou na obzoru, třeba v Londýně vjezd autem do centra přijde dost draho, v Německu tuším už limitují stará auta. Pak lidi ještě rádi přejdou na MHD nebo ty koloběžky :).
fff
Flor.cz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Davidof 4. 12. 2020 18:50

Na ten home-office jsem v delším časovém horizontu zvědavý.
https://www.zonerama.com/Davidoff/190455
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod Dolgor 4. 12. 2020 19:18

V Brně (a Praze) je cestování na kole v první řadě fyzicky a časově náročné, protože je město kopcovité a poměrně rozlehlé. Kdo bydlí blízko práce, nebo má dobré spojení MHD, auto moc nepoužívá. Největší podíl na dopravě má dojíždění mezi městkými částmi a z okolí města. Nejefektivnější řešení by bylo trochu si zaorwelovat a zakázat zaměstnávání lidí nad 5 km od bydliště:) Každé jiné regulaci (viz zákaz spalovacích motorů) se lidi dřív nebo později přizpůsobí ke svému maximálnímu pohodlí. Když to nepůjde po silnici, tak osobním vrtulníkem ;-)
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 4. 12. 2020 19:21

Já měl kombinaci všeho možného, služební, Car sharing, taxi, auto s řidičem, v Německu jsem měl k dispozici i auta se kterými byla čistá radost jezdit ... do Covidu jsme cestovali relativně hodně, služebně i soukromě, ale letos jsem skončil po jarních prázdninách a od té doby jsem jen v Čechách. Trochu mi chybí hory a lyže, trochu mi chybí trochu exotiky na focení, ale jsem smířený s tím, že dokud nebudu služebně muset a dokud to nebude soukromě bez testů nebo očkování, tak omezím mobilitu. Na to by mi stačilo i to elektrické auto, ale u nás v garážových stáních nechtějí povolit nabíjení a tím mám problém. Na to dřívější cestování se mi osvědčil velký kombík s pohonem všech čtyř kol a dostatečně silným dieselovým motorem, takový allrounder jako D850.

Půjčené nebo sharingové auto musí člověk udržovat v čistotě a nemůže tam vozit stativ a zablácené holínky, kdyby náhodou, jeho výhodou je, že mohu vyrazit pěšky a pak si najít nejbližší a tím přijet.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod landov 5. 12. 2020 10:40

Dnes sa oteplilo o cca 10st. a hned to bolo badat na vyskyte vtactva. Kym minuly tyzden nic, tak dnes pri rannej prechadzke to bolo uz o inom.
Skoda, ze svetlo totalne o nicom, ale aj tak potesilo :-)
D500 + Tamron 70-200/2,8G2
Obrázek
Obrázek
Obrázek
landov
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků