od Fidko 2. 3. 2018 12:20
No ak by si sa upol na originalne skla, tak asi nie, ale tie artove skla ktore boli nedavno predstavene budu mat asi ceny podobne tym Zuikam. Vystup je potom uplne inde. A skiel bude pribudat, pretoze pokial viem, SONY je tomuto pomerne otvorene (Panasonic/Olympus uz menej)
So zvyskom toho co si napisal plne suhlasim. Teda takmer. Neviem, ci je E-M1 lepsi stroj nez A7 II, tam je to diskutabilne. A7 ma lepsi snimac, asi maju porovnatelnu stabilizaciu, C-AF je podobne biedne u oboch, takze to neviem celkom zhodnotit.
Co sa kvality vystupu tyka, suhlasim uplne. Lenze ! Problem je v cene. Nie ani tak absolutnej, ako skor relativnej. Pretoze dat 1600eur dokazem, hoci to pre mna nema zmysel (asom sotva amater). Ak by za mnou prisiel niekto z Olympusu a povedal by mi, ze mi da za 3500eur slusnu zostavu na BIF s ekvivalentom pre 70-200 a nejaky zakladak a ze sa s tym foti fajn aj ked je vystup priemern, AF ako tak ujde a hladacik k nicomu, ale casom ale fw sa fixne, poviem jasne, som amater, o foteni viem prd, ale toto sa mi hodi na fotenie presne toho co potrebujem atd atd atd, tak ani neceknem. Lenze ked vidim, ze tie ceny musim casto porovnavat s vybavou s vacsim snimacom, je mi fakt luto za to vyhodit tie peniaze. S tym, ze mam strasne naroky na kvalitu to nema vobec nic spolocne, pretoze nimi netrpim.
Uz napriklad taky Panasonic G9 mi pride podstatne dospelejsi. Jednak je na tom lepsie videom, jednak ovladanim, jednak ma luxusnejsi hladacik, pravdepodobne aj vyhovujucejsi vystup a na drzanie je velmi komfortny aj bez gripu (co E-M1 nie je, takze dalsich 200eur). G9 je naozaj sympaticky fotak, aj ked ta obmedzena podpora DFD zamrzi ...