Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 10. 1. 2018 13:52

Mozna tu doslo k nepochopeni, kdyz se sklonuje ambicioznost. Me (narozdil od rodicu a ucitelu) bylo fuk, jestli mam za 1 nebo za 4, ale nebylo mi fuk, ze nekomu z peti nedostatecnych na konci roku vysel zazracny cisty prumer "vyborny". Kapisto?
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod smikoto 10. 1. 2018 14:26

Fidko a o tom to je. To co ti vyhovuje a co jsi schopen dlouhodobě držet.
V tom je každej jinej. Někomu vyhovuje lowcarb, někdo jede do ketozy, někdo jí 6xdeně menší porce, někdo jí 3x denně, někdo snídá někdo ne. Rozhodně redukce váhy nemůže být nastavená tak že se rozhodnu od 1.1. podstřelit příjem, vyházet pečivo, přestat jíst ono nebo tamto, jíst jen rýžové chlebíky a za 14dní se na to vyprdnout, protože to nejde vydržet. Takže rozumě.
Podle toho co píšeš tak máš nějaké zkušenosti, ale když někdo kdo neví která bije tak si myslím že klíčové je znát svůj denní příjem. Takže určitě bych doporučil počítat, počítat, a zapisovat. Po nějaké době kdy už to člověk má trochu v "oku" tak se dopracuje na k takovému inuitivnímu stravování.
Ono sice třeba avokádo je super potravina, ale když někdo jen tak mimochodem k dalšímu energetickému příjmu sežere 3 tak je to taková nálož že se pak divý že nehubne.:-)
Snad chápeš co tím chci říct.
No a nemyslím si že jsme úplně ve při :-)
smikoto
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 10. 1. 2018 14:50

S tym uplne suhlasim. Ludia chcu zmeny hned a tie pridu, ale skor ci neskor sa to vrati. Ja som si chcel najst dlhodobo udrzatelny rezim ktory ma bavi a pri ktorom sa citim dobre. Ale ak to prave potrebujem, kludne ho porusim, pretoze sa proste netuzim stat otrokom jedla :-)

Diety ako kratkodobe riesenie uplne neuznavam, aj ked niekedy urcite pomozu aj z dlhodobeho hladiska. Nie len so stratou tuku, ale napriklad aj so zmenou navykov.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 10. 1. 2018 15:11

Fidko: jak dlouho už jsi na low-carb? Já si to evidentně budu muset dát natrvalo, protože všechny návraty k sacharidům u mě znamenají okamžitě nárůst váhy.
Drsná ketodieta umožní rychle a v pohodě shodit za 2 měsíce to, co racionální stravou a dostatkem pohybu člověk shazuje rok, dva. Ale samozřejmě to hlavní je dlouhodobé stravování, no a u mě je jasné, že musím pokračovat low-carb složenou z normálních potravin. Nicméně optimální je rychle shodit ketodietou a pak to udržet optimální stravou dlouhodobě. To pak nastavíš příjem na udržení a ne na hubnutí. A to je rozdíl, minimálně tak 2000 kJ a to je rozdíl je mít a nemít. ;-)
Jenže když to člověk všechno nechce honit jen zeleninou, pokud není totální králík, tak nakupovat low-carb je fakt challenge. Občas seženu "večerní chlebík", který je bez sacharidů, ale to je asi tak všechno, co se dá koupit. Jinak aby si člověk všechno vařil. A kde na to brát čas a ochotu.... Jak říkal jeden doktor o low-carb kolezích: "Oni jí máslo a zakusují to sejrem." :-))

-- 10. 1. 2018 15:28 --

Jen malý příklad:
pokud člověk spálí tuk až na CO2 a vodu ve velkém Krebsově cyklu, tak z něj vyrobí 37 kJ energie / 1 g tuku. Pokud je je nedostatek cukru, tak tuk nemůže do velkého Krebsovo cyklu a mastné kyseliny se rozloží pouze na kyselinu beta-hydroxy-máselnou a tu člověk vyčůrá - proto v ketóze čůrá jako koroptev.
Každý, kdo má minimální ponětí o chemii, rád pochopí, že spálení až na CO2 a H2O dá více energie, než pouze na beta-OH butyrát (máselnou kys.) Tudíž pokud jsme například v ketóze, potřebujeme na stejné množství energie mnohem více tuku.
Pak zákon zachování energie stále platí, ale kalkulace totálně nevycházejí, protože počítáš tuk jako 37 kJ/g (nebo někdo píše 38, to je fuk).
Drtivé množství energie potřebuje sodíko-draslíková pumpa. Tu mají všechny buňky, ale svalové buňky ji honí mnohonásobně více, no a samozřejmě ji honí i nervy, protože ona trvale dobíjí tu elektřinu, co běží po nervech. Takže když budeš intenzivně myslet, tak zase spálíš víc, protože musíš sodíkovo-draslíkovou pumpou dočerpat znovu větší koncentrační gradient. K tom nějaké to teplo, někdo šetří teplo a má studenou kůži, jiný vyzařuje tolik tepla, že se potí i všichni okolo něj. Pak se budeme lišit v práci žaludku a střev. Regeneraci asi bude dělat někdo efektivněji a někdo méně. Řekl bych, že té vyplýtvané energie neefektivně může být překvapivě dost. Takže ano, zákon zachování energie určitě platit musí, pouze kalkulace BMR a kalkulace obsahu energie v jídle bude mít s reálným životem společné asi tolik co Gancova interpretace DxOMark s fotografováním. :-D
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 10. 1. 2018 15:38

"Pak zákon zachování energie stále platí"

Ten od pana Newtona mam obzvlast rad. Diky nemu lze s jistotou odlisit to, co je mozne od toho, co mozne neni. Predstavte si, ze na 10kg stativ polozite 1kg fotoaparat a co se nestane? Ten fotak ten stativ kompletne znici a to cestou nejvetsiho odporu, rychlosti volneho padu! Ja tomu teda neverim, ale najdou se taci, kteri to povazuji za samozrejmy jev a jeste napisi, ze se divi, jak ten stativ do te doby mohl vubec samostatne stat, ze Gance? :D :D
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 10. 1. 2018 15:41

Základní problém vědy je interpretace výsledku.
Pokud v pátek mezi 15:00 a 15:10 v laboratoři hodí docent Josef Vomáčka na zem 100 vajíček a 98 se jich rozbije, tak jsme exaktně zjistili pouze to, že včera odpoledne Josef Vomáčka rozbil 98 vajíček ze sta. Nic víc.
Opravdu jsme nezjistili to, že:
- 2% vajíček má zvláštní odolnost proti nárazu, což souvisí s tím, že příroda chce, aby aspoň 2% slepic přežilo kvůli zachování drůbeže
- pokud si chcete udělat každý den omeletu ze dvou vajec, tak jednou za 50 dnů si ji neuděláte, protože se vám nepodaří vajíčka rozbít
- když vystřelíte vajíčka z houfnice proti betonové zdi, rozbije se jich právě 98%
- atd....

BMR a kalorické tabulky také říkají něco o tom, jak vznikaly, nikoliv to, že Radkovo známá učitelka má BMR podle tabulek zjištěných na Marry Smithové v roce 1967.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod smikoto 10. 1. 2018 15:47

Já prostě nejsem zastánce tak šíleného démonizování sacharidů. Dnes je strašně moderní se stravovat LowCarb, Keto, RAW, Paleo a já nevím co. Mě prostě vyhovuje strava kde ty sachry mám.
BMR kalkulace, energie v jídle atd. můžou být orientační výchozí hodnoty, ale bez toho aby si každej na sobě vypozoroval svůj maintenance v závislosti na svém životním stylu a tomu uzpůsobil kalorický příjem v závislosti na svých cílech a začal se stravovat "rozumnými" potravinami se nikam dlouhodobě nepohne.
smikoto
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 10. 1. 2018 15:51

Luňák:
tak dobře, O.K., NYC každý den okolo půlnoci napilovávali už půl roku předtím Rotschild s rodinou, celá rodina George Bushe, Donald Trump v objetí s Hillary Clintonovou, George Soros, svobodní zednáři, židobolševici, Neil Armstrong (ten co nebyl na Měsíci), Bilderberg, Trilaterální komise, Karel Schwarzenberg, Václav Havel a Miroslav Kalousek. A jediná varianta jak docílit toho, aby nám už ti prolhaní Američané dál znovu a znovu nelhali, je zvolit si Vladimíra Putina českým králem. A na celém světě zavládne blahobyt, protože se ušetří neuvěřitelné množství peněz tím, že Miroslav Kalousek přestane rozkrádat miliardy a nebude už nutné po celém světě vyplácet odměny všem, kteří vytvářejí různé obměny Sputniků, Aeronetů a Parlamentních listů.

Tak a už je to vyřešeno a dej nám s NYC a 9/11 svátek.
Naposledy upravil ForeignerOnEarth dne 10. 1. 2018 15:54, celkově upraveno 1
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fidko 10. 1. 2018 15:53

Myslim, ze niekedy v marci-aprili to budu dva roky.

Realne mi to nepride nijak nakladne, pretoze som naozaj nerobil obrovske zmeny. Ano, ovsene vlocky skoro nejem, nahradit ryzu zeleninou nie je zadarmo, ale nepocitujem, ze by mi to nejak uberalo z rozpoctu. Navyse ako som pisal vyssie, ak sa na to citim, porusim to. Niekedy aj na dva tri dni. Low-Carb je podla mna nieco uplne ine nez keto a je podstatne benevoletnejsie. A mozes to porusovat. Ketozu porusit nemozes, pretoze si zase na zaciatku.

V ramci low-carb som sa niekolko krat pokusil o keto, pretoze ten prechod boli ovela menej nez u cloveka ktory sa stravuje uplne normalne. Kym ma to bude bavit, budem sas tym hrat, ale jest na ranajky velku porciu slaniny s vajickami ma zatial neomrzelo :-D Inak to s tym jedenim masla je realita. Robi sa to uplne normalne, ale mna odradza to, ze je to ... neviem, tak nejak proti prirode. Jediny problem ktory som pocitoval je palenie zahy, ale zatial to vyzera tak, ze vacsie porcie brokolice to fixli.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Dolgor 10. 1. 2018 16:16

Bílkovinné diety bez sacharidů jsou životu nebezpečné - když nic jiného, nepřiměřeně zatěžují ledviny. Sežeru kilo masa s hrnkem sádla denně a přesto hubnu. Selský rozum by řekl, že to není normální, selský rozum vytuší, že jsem tělo dostal do stresu, a má pravdu. Držet tohle dlouhodobě je rychlá cesta k invaliditě. Krátkodobě ok, taky jsem to zkusil, i když ne v extrémní podobě. Fungovalo to, hlad jsem neměl, ale asi po třech týdnech jsem cítil slabost a sníženou výkonnost - dost jezdím na kole, kde to jde dobře poznat.
Omezit polysacharidy (pečivo, brambory, rýže atd.), ale smysl samozřejmě dává. Lidi se jimi totiž dost přežírají. Mně stačilo na stabilizaci váhy přestat kupovat křupavý pečivo, protože jak začnu krájet chleba nebo mazat housky, nemůžu skončit. U 60g tortily, která mi tak nechutná, se dokážu líp kontrolovat.
Dolgor
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 10. 1. 2018 16:16

Hele FOE, netahej sem 9/11, to je zakazane tema. Navic kdo tu trpi kognitivni disonanci uz je davno znamo, nemusis se k tomu opetovne doznavat.
Jinak jakysi pan Hoover prohlasil, ze "sarkasmus je posledni utociste tech, kteri prohrali".
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Melancholický Trol 10. 1. 2018 16:22

K tomu sarkazmu, jo? Já jsem třeba na vlastní oči viděl v nějakém westernovém městečku, jak se dá h@jzlpapírem provrtat plechovka od piva...

Nuže, diskutujme!
Melancholický Trol
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 10. 1. 2018 16:38

Dolgor píše:Mně stačilo na stabilizaci váhy přestat kupovat křupavý pečivo, protože jak začnu krájet chleba nebo mazat housky, nemůžu skončit.
Ja s pečivom nemám problém:
- keď som raz musel dodržiavať pečeňovú diétu, tak som nemohol chlieb vôbec a rožky len niekoľko dní odstáte.
=> normálne som si na to navykol a teraz po čerstvých rožkoch už ani netúžim .. a tých odstátych moc nezjem O:-)

Mimochodom: ja som si vymyslel vlastnú "diétu", o ktorej ste určite nepočuli.
Je založená na princípe delenej stravy, ale s tým, že keď sa nedá dodržať, tak nevadí :D
Skutočná delená strava sa v bežných jedálňach nedá dodržiavať, ale dá sa optimalizovať dostupné jedlo.
Naríklad: keď je mäsová polievka, tak sa snažím ako druhé mať mäso .. a podobne.
No a ďalšia zásada, ktorú sa snažím dodržiavať je piť pred jedlom a po jedle aspoň pol hodiny nepiť.
(viac info: http://vysetrenie.zoznam.sk/cl/1000653/ ... -zblaznia-)
To je celé :-P
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 10. 1. 2018 17:10

"Bílkovinné diety bez sacharidů jsou životu nebezpečné - když nic jiného, nepřiměřeně zatěžují ledviny."

Dolgore, tohle je všechno historická záležitost, kdy lidi při Atkinsonově dietě před 50 lety jedli až 3 g bílkovin na kilo tělesné hmotnosti. Odtud jsi použil nepřípustné zjednodušení, kdy šmahem odsoudíš jakékoliv množství bílkovin coby rizikové pro ledviny aniž bys řešil kolik.
Kolik kapacit v nefrologii bys chtěl slyšet, abys přijal to, že pro zhruba do 1,8 g / kg bílkovin se o ohrožení zdravých ledvin nedá vůbec mluvit? U low-carb diet se opravdu normálně jedná po významně nižší množství bílkovin, než jaké žerou kulturisti desítky let aniž by skončili na dialýze. Já k nasycení nepotřebuji víc, než 1,4 - 1,6 g / kg bílkovin a u LCHF se kalorický příjem dorovnává tuky, nikoliv bílkovinami. Low-carb-high-fat.
Nebezpečný viscerální tuk si organismus dělá především z fruktózy, tedy z cukru, nikoliv ze sežraného másla. Vtip je v tom "nejíst přebytky když nemám hlad". Takže normální člověk, který je na Low-carb-high-fat do sebe nebude 10 let denně cpát kilo bůčku a slaniny, protože by mu bylo blbě.

1. Tuk zůstává v žaludku ze všeho nejdéle a tudíž nemáš hlad z prázdného žaludku
2. Když nejíš cukry, nedostaneš insulinový hlad z poklesu glykémie a přebytku insulinu
3. Když máš ve stravě vysoké procento bílkovin, zase to působí proti hladu
4. Sacharidy nahradíš zeleninou, která má málo kalorií

Takže vtip tohoto stravování je v tom, že toho nakonec jíš málo, protože fungují body 1. + 2. + 3. + 4. dohromady. Takže toho prostě moc nesníš.
Dáš si hodně tučné jídlo jednou, dvakrát, když můžeš, ale potřetí už tě to neláká a nemáš hlad - takže zbytečně nejíš.
LCHF funguje u každého, kdo se drží zásady: "Nemít hlad, ale nejíst, když nemám hlad."
Organismus, který má ve stravě dost tuků, je nemusí ukládat do břicha, protože se o ně nebojí. Při nízkotučné dietě se organismus bojí a vyrábí si tuk do břicha z fruktózových sirupů jak o závod.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ltokar 10. 1. 2018 17:30

ForeignerOnEarth: telo nespaluje len tuk a sacharidy :) .. spaluje zhruba 8-10 roznych typov zdrojov (aj svaly), pricom mozog vylucne glukozu, srdce a hladke svalstvo vylucne nejaky typ tuku a svalstvo vylucne ATP. Okrem toho sa pri namahe vyrabaju aj ine latky...
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků