Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Puntík 15. 9. 2015 16:42

Takže nejde o víc "signálu", ale o potřebné, zcela přesné množství, že. :-)
A není determinované objektivem, ale čipem.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 15. 9. 2015 16:45

Jde o to, že dostanu víc signálu obecně a ano v konkrétním případě to bude zcela konkrétní a přesné množství? Předpokládám, že tohle nebylo nutné ujasňovat, protože to asi každý chápe...
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Puntík 15. 9. 2015 16:51

Lukasi, jde o zcela přesné množství "signálu" na jednotku plochy. A jde o to, že kvalitu fotografie vždycky určovala celková velikost té (záznamové) plochy. O tu bývala vždycky ve fotografické praxi nouze, čím byla větší, tím byla dražší. Nejen finančně. Světlo bylo vždycky zadarmo, co hrdlo ráčilo, ať byl film/čip jakkoliv velký. :-)

Mimochodem, nejde o žádný signál ale o energii. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 15. 9. 2015 17:15

Já bych k tomu měl celkem trefné přirovnání.

Představme si, že spisovatel Milan Čtyřicátýtřetí (m4/3) může napsat knihu dlouhou jen 80 stránek. Spisovatel Daniel Xaver (DX) může napsat knihu maximálně o 160 stránkách a spisovatel František Formánek (FF) má k dispozici až 320 stránek.

Pokud píší povídku, která se bohatě vejde na 40 stránek, žádné omezení nikdo z nich necítí a výsledek opravdu závisí jen na té povídce jako takové. František Formánek to může proložit nějakými vycpávkami a epickou šíří, kterou ocení jen nenapravitelný bibliofil a milovník Aloise Jiráska a Lva Nikolajeviče Tolstého.

Pak přijde složitější námět s více dějem, a nějakou tou psychologií postav, no a Milan Čtyřicátýtřetí už musí šetřit stránkami. Nemůže se tak rozepsat, nějaké nepodstatné kusy děje tam chybí, ale zase dnešní člověk ocení stručnost, takže to dopadne slušně. Jen tu a tam někdo si mimoděk uvědomí, že když to četl od Daniela Xavera, tak toho tam bylo víc a František Formánek k tomu přidal vyšší literární úroveň.

Pak máme něco mezi povídkou a už skoro románem. František Formánek napíše všechno, co tam má být, a nemusí se na 320 stránkách krotit.
Zestručnění, které musí udělat Daniel Xaver je méně dramatické, než zestručnění Milana Čtyřicátéhotřetího.

No a příjde román. I 320 stránek je málo. Všichni zestručňují, ale od Františka Formánka to vypadá jako román, Milan Čtyřicátýtřetí na těch 80 stránek opravdu nacpe jen popis děje a je to takové hodně dietní. Ne, že by z toho nešlo pochopit oč vlastně šlo, ale nějak si tu knížku neužiješ, je to jako když čteš noviny.

No a ten počet stránek na román je stejný jako plocha senzoru.
Záleží co píšeš a záleží, co fotíš a kdo to ocení.
Jako ve filmu Amadeus i v hudbě: "Příliš mnoho not". Příliš mnoho písmenek, příliš mnoho fotonů. :-D

A vždycky záleží na tom spisovateli.
Někdy je to opravdu krásný román a někdy jen zbytečně mnoho písmenek. Tak jako v mých příspěvcích. A proto si nekupuji full frame. Měl bych tam příliš mnoho fotonů a na ten obsah by to bylo zbytečně mnoho jako v mých diskusních příspěvcích.
Sebekriticky konstatuji, že měl bych mít v tomto fóru okno pro text odpovídající snímači 1/2.3''
(Ovšem leckdo zde by často neměl ani sundavat krytku.)
Naposledy upravil ForeignerOnEarth dne 15. 9. 2015 17:19, celkově upraveno 1
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 15. 9. 2015 17:18

Nelze nesouhlasit. :-)
A nejde tu o množství inkoustu. ;-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 15. 9. 2015 17:23

lukas_highenergy.cz píše:
Mikeczcz píše:
Ganec píše:Na E-M1 ale dáš 40-150/2.8, ktorý je ľahší ako 70-200/2.8 a stojí ako Nikkor f/4.


EDIT: a když jsme tak u toho, tak je levnější koupit D610+ tamron 70-200 2.8 než E-M1 + 40-150 f2.8.


Nejen levnější, ale taky to výrazně líp ostří na AF-C a ve špatnym světle i na AF-S, což je pro sport celkem zásadní.
Tak ty ma kritizuješ za to že nedodržujem kontext a sám ho porušuješ?

Teda: bude to aj veľkostne porovnateľné?

Odkiaľ vieš, že "taky to výrazně líp ostří na AF-C a ve špatnym světle i na AF-S"? Porovnával si to niekedy?
(akoby povedali zrkadlovkári "mal si niekedy D610, toho Tamrona, alebo 40-150 v rukách?")
- V D610 je ostriaci modul z D7000, ktorý bol známy svojimi problémami.
- O problémoch s Tamronami a Sigmami sa vždy spustili hromy blesky, keď niekto len začal uvažovať nad niečím iným ako je 70-200F4L .. a už je zrazu dokonalý?
- V E-M1 sa úplne prerobil AF-C algoritmus a teraz zvláda preostrovať rýchlosťou 9fps.
Počul si naň nejaké sťažnosti?
- V zlom svetle má zaostrovanie nestabilizovaného Tamronu nevýhodu, lebo nebude mať stabilizovaný AF modul. Na základe čoho usudzuješ, že bude lepší aj v AF-S?

-- 15. 9. 2015 18:24 --

ForeignerOnEarth píše:- a propustí světelného signálu jako f/5.6 na full frame
Prečo spomínaš FullFrame:
- keď sám žiaden FF nevlastníš, a vlastne ani nechceš
- navyše vo vlákne o APS-C zrkadlovkách a bezzrkadlovkách
:?:
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 15. 9. 2015 17:32

- V E-M1 sa úplne prerobil AF-C algoritmus a teraz zvláda preostrovať rýchlosťou 9fps.
Počul si naň nejaké sťažnosti?


Já mám takové lehké podezření jestli vono čirou náhodou na Internetu nepíše více majitelů objektivů Tamron, než majitelů fotoaparátu Olympus E-M1.
Pak mám takové lehké podezření, že počet stížností koreluje s množstvím lidí, kteří si dotyčnou věc pořídí. To by bylo, aby 1000 lidí nevyprodukovalo více stížností, než jeden.
No a nakonec mám takové podezření, že v průměru bude určitě více majitelů E-M1 vědět co a proč si pořizují, než v průměru majitelé objektivu Tamron. Tak nějak mně něco říká, že dost lidí, co si koupí objektiv Tamron netušili co, jak a proč. Naproti tomu lidí, které nějak zásadně překvapilo to, co si koupili v podobě E-M1 bude tak nějak méně.
No ale nevím, Ganec to asi ví líp.

-- 15. 9. 2015 18:35 --

Prečo spomínaš FullFrame:
- keď sám žiaden FF nevlastníš, a vlastne ani nechceš
- navyše vo vlákne o APS-C zrkadlovkách a bezzrkadlovkách

. jestli vono to nebude proto, že Ganec začal porovnávat full frame objektivy a m4/3 z hlediska ceny. To bude asi tím.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 15. 9. 2015 18:00

A čo iné ako FF objektívy som mohol porovnávať, keď CaNikon rýchle (tele)objektívy na APS-C nerobí?

Proste ak chceš čo najmenší systém na šport, menší je už len Nikon 1 a na ten na to už nestačí, lebo naň sa žiadne svetelné teleobjektívy ani len nevyrábajú!
(nie to ešte aby mohli stíhať po kvalitatívnej stránke)

Ganec píše:taky to výrazně líp ostří na AF-C .. což je pro sport celkem zásadní
Nemusí byť: keby si si prečítal môj článok, vedel by si ...
(som zabudol dopísať do predchádzajúceho komentára)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ltokar 15. 9. 2015 18:18

Ganec píše:Alebo pevnú 75-ku, o ktorej píšem v článku: je to športový objektív a pritom je malý.

To je potretny , nie sportovy objektiv :) a inak Pentax 77/f1,8 je este lahsi a asi rovnako velky. A je to, cuduj sa svete, APSC (FF asi nie) pre zle-zle-odporne zrkadlovky. A Nikkor 85tka je len o nieco malicko tazsia. A obvykle zrkadlovkove objektivy sa robia tak, ze su vacsie kvoli ergonomii, aby to bolo odolnejsie a lepsie sa drzalo. A ked si vezmes taky Nikkor .. stoji polovicu, kvalitativne rovnako dobry ... za rozdiel ceny si kupis 2 tela DSLR :-) .. aj ked BF/FF je .. no , opruz :D

Mikeczcz píše:EDIT: a když jsme tak u toho, tak je levnější koupit D610+ tamron 70-200 2.8 než E-M1 + 40-150 f2.8.

Tamron 70-200 f2.8 je lacnejsi, ale je to hlucna a pomala obluda :-) Aj opticky o nieco horsia.

-- 15. 9. 2015 19:22 --

ForeignerOnEarth píše: Takže z hlediska výsledku možná 40-150/2.8 není ekvivalentem levného 80-300/5.6, ale spíš něčeho jako 80-300/4.8.

Urcite to tak je, akakolvek 70-300tka je daleko horsia nez tento Zuiko, hlavne na konci. A je fuk, od akeho vyrobcu. Uz principialne, ostre zoom sklo so svetelnostou f2.8 od Olympusu je ina kategoria. To potvrdi, kazdy, co mal v ruke taketo skla (starsie), na fore je ich dost.
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 15. 9. 2015 18:23

Pentax 77/f1,8 byl považován za jeden z nejlepších objektivů pro portrétní práci v kinofilmové, tedy FF éře. A je dobrý dodnes. :-)
Pentax má v nabidce min. deset objektivů, které spolehlivě vykreslí kinofilmové pole. :-)

Zdravím
Naposledy upravil Puntík dne 15. 9. 2015 18:30, celkově upraveno 1
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 15. 9. 2015 18:27

Ganec píše:Odkiaľ vieš, že "taky to výrazně líp ostří na AF-C a ve špatnym světle i na AF-S"? Porovnával si to niekedy?

Ja som porovnaval :-) .. OMD10 a 40-150/f2.8 , s nasadenym telekonvertorom , teda svetelnost f4, si na AFC ani neskrtol. 70-300tka dtto. F2.8 a lepsie sa dalo, ale tracking bol nepouzitelny. Len pre srandu kralikom.
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 15. 9. 2015 19:36

Objektiv 80-300mm/f5,6 za 38tis. Kc, tomu rikam vyhodny nakup :D
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ltokar 15. 9. 2015 20:48

Sorry Lunaku, ale akykolvek 80-300/f5.6, ktory si das na svoj fotak mozes zahrabat do travy, ak voci nemu postavis tento Zuiko :) .. vsetky tieto "setaky" su na mile daleko vzdialene optickou kvalitou. S tym setakom na FF mozes akurat tak ohurovat slecinky svojimi DOF manyrmi :D Akurat mas pravdu v tom, ze je kusok predrazeny. Ale tak holt, takych Nikkorov predrazenych sme videli tiez mraky :) Akcionari Olympusu musia z niecoho zit, ked im Ganec robi takuto reklamu :D
Bohuzial teda ale , len s objektivom jaksik fotku spravit nejde, takze mozes pokracovat v diskusii :D .. aspon bude zabava.
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod talin 15. 9. 2015 21:25

Lotrandor: co umíš kromě psaní podpásovek, vlezdoprdelkování a psaní trapných rádobyvtipů? Já že jsem drzý? Diskutuji normálně a na rozdíl od tebe nikoho neurážím. To ty jsi arogantní. Ani trochu mně neznáš a už o mně píšeš takové nesmysly. Na to v čem a proč jsou CSC lepší nepotřebuji mít upraveno několik desítek tisíc snímků. To jsou veřejně známé věci o kterých však hodně fotografů neví.
Foe: psal jsi o prodeji CSC a DSLR, ale ničím jsi to nepodložil. Pro mne je rozhodně Marcel Konečný důvěryhodnější osoba, než někdo anonymní, kdo se chvástá pod neznámou přezdívkou kolik desítek tísíc fotek upravil a jaké má zkušenosti.
Takže znovu se ptám, odkud máš informace o prodejnosti CSC a DSLR?

-- 15. 9. 2015 22:34 --

Vidím, že je nemálo těch, kteří žijí v jakémsi přesvědčení o tom, že bezrcadlovky jsou něco druhořadého. Něco, co prostě ani zdaleka na DSLR nestačí. Ale tohle není žádná pravda. Proto zde uvádím informace
6 důvodů, proč je CSC lepší než DSLR
Zdroj:
http://www.photoventure.com/2014/11/19/ ... an-a-dslr/


Zde je překlad. Omlouvám se, je to pouze přeložené přes google překladač, ale pro ty, kdo neumí anglicky to jistě bude vhod.
1. Menší a lehčí

Digitální jednooké zrcadlovky použít zrcadlo, aby odrazit světlo až do Pentaprism (nebo pentamirror) hledáčku, ale kompaktní systém kamery nemají zrcadlo nebo Pentaprism, takže jim umožňuje být menší a lehčí.
Výhody to docela zřejmé, vaše kamera zabírá méně místa v tašce a je to lehčí a snáze se přenáší.
To je zase znamená, že je více pravděpodobné, vzít si CSC s sebou, ať jste kdekoli, takže budete mít více snímků.
Další dobré zprávy o CSC, je, že jejich malá velikost nemusí znamenat kompromis v kvalitě obrazu, protože mnozí mají stejnou velikost snímače, jak si najít uvnitř SLR. V současné době existuje full-frame, APS-C a Four Thirds formátu CSC.

Obrazová kvalita

Co do obrazové kvality jsou CSC v daných kategoriích na tom minimálně shodně s DSLR. V nejvyšší kategorii – fullframe je to však Sony, kdo má nejvyspělejší a nejdokonalejší senzory s ohromující obrazovou kvalitou patřící k tomu nejlepšímu na trhu.


2. Tichý a diskrétní

Protože neexistuje žádný zrcadlo, které musí odstěhovat z cesty, když užíváte kop, kompaktní systémové fotoaparáty jsou zpravidla tišší a diskrétní než SLR.
To z nich dělá ideální pro fotografování ulic a dokumentární fotografie, pokud chcete zůstat bez povšimnutí. Jsou také užitečné pro fotografování portrétů kamerových-plachý jedinců.
Mnoho lidí také předpokládá, že menší kamery jsou "méně závažná", takže věnovat menší pozornost na vás, zatímco vy používáte jeden a je to jednodušší získat záběry, které chcete.

3. Citlivé Live View

V režimu Live View zrcadlovky zobrazí obraz ze snímače na své hlavní obrazovce, ale obrazovka obnovovací frekvence a časy autofocus jsou obvykle velmi špatná, takže je těžké sestavit obrazy pohybujících se objektů.
Kompaktní fotoaparáty systému vykazují pouze obraz živého náhledu, ale jejich výrobci investovali do ujistěte se, že výkon obrazovky a autofokusu je dobrá.
Micro Four Thirds fotoaparáty Olympus a Panasonic jsou obzvláště dobré v tomto ohledu a můžete fotografovat pohybující se objekty, zatímco skládání na hlavní obrazovce.



4. To, co vidíte, je to, co dostanete

Vzhledem k tomu, CSC vždy použijte živý přenos pohled ze snímače, obrazovka nebo elektronický hledáček (EVF) znázorňuje dopad nebo nastavení fotoaparátu výběry.
Přepnout na černobílém režimu, například, a budete moci prohlédnout monochromatický obraz v hledáčku nebo na obrazovce. A pokud snížíte expozici můžete také vidět náhled dostat tmavší.
Stejně jako usnadňovat život, protože nemusíte hádat, jak bude obraz vypadat, jako to děláte s SLR a skládání v optickým hledáčkem, tato schopnost pro náhled obrázku můžete být více kreativní.
Například, když se podíváte do hledáčku SLR uvidíte scénu víceméně tak, jak to vypadá s okem a musíte si představit, jak bude obraz vypadat s vybranými nastavení použitých.
Váš jediným vodítkem k expozici jsou vaše zkušenosti a měřítko v hledáčku.
S kompaktním Kamerový systém, nicméně, můžete se podívat do hledáčku a uvidíte, že obraz vypadá dobře, když je to velmi jasné, podle nastavení, které váha kamery považuje se za exponovat scénu.
Můžete také rozhodnout, že se vám líbí mírné teplo (nebo cokoliv), že scéna má a zvýšit ji změnou vyvážení bílé nebo použití efektu filtru.

5. Další funkce

Konstantní živý výhledem výprava kompaktních fotoaparátů systému umožnilo jejich výrobce, aby zahrnuly i nové funkce, které mohou být velmi užitečné pro fotografování.
Režim Olympus žije Žárovka, například, vám umožní vidět dlouhý obraz expozici vybudovat na obrazovce, na zadní straně fotoaparátu během expozice.
To znamená, že spíše než pro výpočet nebo odhadnout délku expozice lze hodnotit to vizuálně a uzavírání uzávěru, když je obraz v pořádku.
Panasonic má také systém, který umožňuje dopad rychlosti závěrky, které mají být vidět, takže se můžete rozhodnout, jak rozmazaný nebo ostré chcete jakýkoli pohyb, aby ve výsledném obrazu.
Kompaktní systém výrobci fotoaparátů byly také rychle přijmout technologie, jako je Wi-Fi a NFC (Near Field Communication) připojení, stejně jako umožňuje snímků pro sdílení na Facebooku a Twitteru atd rychle. Wi-Fi připojení také umožňuje kamera má být dálkově ovládán pomocí smartphonu.
To je velmi užitečné pro zamezení chvění fotoaparátu při snímání a plaché objektů.



6. Žádné zrcadlo-omezení
Tento nedostatek zrcadla má další výhodu; nemusíte se starat o zapojení předsklopení zrcátka režimu při fotografování dlouhých záběrů expozice ke snížení vibrací.
Je to stále dobrý nápad použít vzdálený vydání, ale protože více kompaktní systém fotoaparáty mají Wi-Fi připojení vestavěný často nemusíte kupovat speciální jednotku, smartphone lze použít místo.
Přidávám u některých modelů dotykový a výklopný displej. Díky tomuto je CSC velice pohotová k okamžité změně ostřícího bodu. Focení v leže odpadá. Stačí vyklopit displej a jen ťuknou na vybraný bod.
Video Quality
Vzhledem k jejich on-chip focus senzory, vyšší-end Mirrorless kamery jsou obecně lépe hodí pro natáčení videa. DSLR nelze použít fázovou detekcí se zrcadlem nahoru, zatímco nahrávání videa, takže mají použít pomalejší a méně přesné, kontrastní detekce způsob zaostření. To vede ke známému rozostřují rozmazání snímku pohledem uprostřed videa, když je fotoaparát začne lovu pro správné zaměření. (Výjimkou je nová DSLRs Canon, jako je EOS 70D, které mají fázový detekční body na obrazovém snímači, podobně jako Mirrorless kamery.)
Některé Mirrorless kamery, jako například $ 1700 Panasonic GH4 a $ 1500 Samsung nx1, můžete zachytit 4K, nebo Ultra HD, video s čtyřnásobně vyšším rozlišením HD záznamu. Tato technologie je pravděpodobně dostaly až ke levnějších modelů Mirrorless. V současné době žádné DSLR střílet 4K / Ultra HD video.
Objektivy a příslušenství
Dnes je na trhu značné množství vysoce kvalitně zpracovaných objektivů pro CSC včetně vodu vzdorných a prachu vzdorných objektivů. Rozsáhlé je i příslušenství včetně druhovýrobců. Zde není absolutně žádné omezení. Některé modely CSC jsou rovněž voděodolné a prachu vzdorné.
Autofokus:
AF- C, tedy kontinuální ostření je doménou DSLR. To je jejich poslední hlavní výhodou, kterou jim nelze upřít. To ale neznamená, že s CSC nejdou vůbec fotit rychlejší akce, sport atd. Sony A 6000 má vynikající AF-C, které hravě levnější zrcadlovky v rychlosti předčí.
AF-S, v horších světelných podmínkách je u DSLR rychlejší reakce. To jsou ale rozdíly v setinách sekundy, které nehrají nějak zvlášť velkou roli. Vůbec to neznamená, že by se s CSC nedalo fotit v horších podmínkách.
Jenže technologie se stále vyvíjí. CSC mají velkou budoucnost a mnoho možností se vývojem postupně stále zlepšovat. DSLR technologie je zastaralá a nelze od ní již nic revolučního očekávat. Veškerá technika se zmenšuje a to nejen co do rozměrů, ale i co do váhy. DSLR tyto možnosti nemá a nikdy již mít nebude.

Výdrž baterie a ergonomie
DSLR mají delší výdrž baterie a lepší ergonomii. K mnoho modelům CSC se dá připojit bateriový grip, který značně prodlouží životnost a významně zlepší ergonomii. Není také problém si vzít sebou náhradní baterii.
Ale zdůrazňuji tu největší výhodu a tou je mnohem vyšší akceschopnost. Kdo z majitelů DSLR nosí denně sebou fotoaparát a kdo je pohotový ihned fotit? Zatímco CSC se dá bez obtěžování nosit denně v kapse a mít tak kvalitní techniku ihned k dispozici. Majitelé DSLR si svůj těžkopádný přístroj raději nechávají doma a fotí v lepší případě obyčejným kompaktem a v horším mobilem.
Mnoho fotografů, kteří přešly na bezrcadlo si tuto změnu velice chválí a popisují to jako osvobození od těžké a neohrabané techniky.
Shrnutí:
Pokud nepotřebujeme často fotit sportovní či rychlé akce, tak je DSLR zbytečnou překážkou pro fotografování a nepřináší nic, co by stálo za to, aby se s ní člověk tahal a značně omezoval.

Dadajax, jsi jedním z nejlépe ohodnoceným českým portrétním fotografem. O tvé technice se tu píše jako o ořezávátku a ty si to necháš líbit? Nač na přehnaná skromnost? Nerozumím ti.
http://www.fotografove.info/magazin/top-fotografove.htm
Ganec a všichni, kdo máte s BZ zkušenosti, doplňte mne prosím.
Naposledy upravil talin dne 15. 9. 2015 21:58, celkově upraveno 1
talin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 15. 9. 2015 21:47

ltokar píše:Sorry Lunaku, ale akykolvek 80-300/f5.6, ktory si das na svoj fotak mozes zahrabat do travy, ak voci nemu postavis tento Zuiko :) .. vsetky tieto "setaky" su na mile daleko vzdialene optickou kvalitou. S tym setakom na FF mozes akurat tak ohurovat slecinky svojimi DOF manyrmi :D Akurat mas pravdu v tom, ze je kusok predrazeny. Ale tak holt, takych Nikkorov predrazenych sme videli tiez mraky :) Akcionari Olympusu musia z niecoho zit, ked im Ganec robi takuto reklamu :D
Bohuzial teda ale , len s objektivom jaksik fotku spravit nejde, takze mozes pokracovat v diskusii :D .. aspon bude zabava.


A o cem asi pisu???????? Sundej si ty Olympusacky brejle, neslusej ti :-D

Nicmene vyfotim teda se Zuikem bez problemu napriklad tohle, kdyz je to tak uzasny objektiv co zadupe vse kolem sebe? :D
Obrázek

A ze jsem tak smely, co je z technickeho hlediska na fotce spatneho, v cem by bylo zuiko, ktere je 3x drazi nez objektiv pouzity na fotku vyse, lepsi?
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků