Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 19. 7. 2013 22:07

PavelDS píše:Paladix inzerát:
"Nikon D700 prodej či výměna za OM-D5, Uvažuji o výměně či prodeji - komplet: Mohu nabídnout Nikon D700 (nafoceno cca 10tis.), Nikkor 24-120/4(záruka) , SB600 za OM-D5 nabídněte"


A co to ma jako "dokazovat"? Clovek, ktery si koupil FF bytelny fotak a nasadil na nej ctyrkovy zoom objektiv, si nepochybne vybral pro sve ucely spatny fotak.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daemonius 19. 7. 2013 22:46

rodri píše:Docela by mě zajímalo, jaký vylepšení oproti klasický DSLR SLT přináší . Nějak mi to uniká.


Vidíš fotku ještě dřív než jí uděláš (EVF). Klasický AF při videu. Velmi snadné využití starých manuálních objektivů.

A99 možná nevyhraje cenu za nejhezčí foťák (popravdě je to dost ošklivá záležitost :D), ale umí dost šikovných věcí. Pro mě osobně je atraktivnější než cokoliv z dnešní nabídky konkurence. Což je pochopitelně způsobené tím, že mám určité priority, které nemusí být totožné pro všechny.

Jediné co mi na A99 "vadí" je dost neurčitá životnost OLED v hledáčku a že barvy nejsou tak dobré jako u A900. No zase to aspoň neprodávají se ztrátou..
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod rodri 19. 7. 2013 23:32

Takže je to vlastně zkriplenej foťák kvůli lepšímu videu. To je stejný, jako bych koupil zkriplenou kameru kvůli lepším fotkám. Tak to je fakt výbornej kauf :)).
rodri
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 20. 7. 2013 03:43

2 body v metamerismu neberu jako "zkriplení", pořád vede nad konkurencí dost viditelně. Sony se ani moc nedivim, většině uživatelů sejde na vysokém ISO a DR, ne na barvách a CFA pro A900 stála opravdu hodně. Z dnešní nabídky FF to má nejlepší výstup, když si odmyslím, že na vysoké ISO by to mohlo být lepší (cca 1eV za konkurencí). Ale to není něco co bych zrovna potřeboval, pro mě zajímavější ISO 50 než ISO 51.200 (které je stejně víc marketing než cokoliv jiného).
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod PavelDS 20. 7. 2013 06:30

Odlesky a flary SLR / CSC. Nevim jestli se to někde neprobíralo. Rád dělám protisvětlo a u SLR i když jsem sebepečlivěji nakomponoval (někdy odlesky flary atd. do fotky patří), se mi často na fotce objevili odlesky které v hledáčku vidět nebyly. Soustava hranol / zrcátko se prostě chová jinak než bezrcátko. U CSC tento problém není tak markantní. Tzn. závěr, je že na protisvětlo (intezivní) jsou CSC lepší.
PavelDS
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 20. 7. 2013 08:10

Aktualni zprava z Hluboke a Krumlova: hromada kompaktu vsech znacek a velikosti. Na druhem miste s velkym odstupem zrcadlovky Canon a Nikon. Dale jsem videl jedno Sony SLT a jeden NEX (kterym jsem fotil nejake Japonce). Mobilu kupodivu malo.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Callgaro 20. 7. 2013 09:39

PavelDS píše:Odlesky a flary SLR / CSC. Nevim jestli se to někde neprobíralo. Rád dělám protisvětlo a u SLR i když jsem sebepečlivěji nakomponoval (někdy odlesky flary atd. do fotky patří), se mi často na fotce objevili odlesky které v hledáčku vidět nebyly. Soustava hranol / zrcátko se prostě chová jinak než bezrcátko. U CSC tento problém není tak markantní. Tzn. závěr, je že na protisvětlo (intezivní) jsou CSC lepší.


Logicky se SLR chová při snímání stejně jako CSC. Zrcátko jde nahoru, uzavírá hranol a v šachtě jde světlo stejně - zadní člen objektivu - čip (film) Jediný rozdíl je že u SLR urazí při stejné ohniskové vzdálenosti světlo o těch pár mm navíc.
Tedy ano na fotce uvidíš něco jiného než jsi viděl v hledáčku, ale budeš tam mít totéž jako s CSC (když pomineme že se každý objektiv chová jinak)
I přes to že na výsledné fotce nevidím všechny odlesky budu fotit raději protisvětlo s OVF než s EVF, samozřejmě nebudu koukat rovnou do ostrého slunce že :)
http://www.flickr.com/photos/ticmartin
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Umbrella 20. 7. 2013 09:56

rodri píše:Docela by mě zajímalo, jaký vylepšení oproti klasický DSLR SLT přináší . Nějak mi to uniká.

Par jich Radku sam znas ;) jedno popularni je moznost navysovani sekvence bez ohledu na rozmlacene zrcatko. A kdyz vezmu bezzrcatka obecne, tak problemy s BF/FF, prima kontrola nad expozici, nebo zviditelneni HO jsou prijemne ficury pro toho kdo je chce vyuzivat.

-- 20. 7. 2013 11:08 --

Daemonius píše:2 body v metamerismu neberu jako "zkriplení", pořád vede nad konkurencí dost viditelně. Sony se ani moc nedivim, většině uživatelů sejde na vysokém ISO a DR, ne na barvách a CFA pro A900 stála opravdu hodně. Z dnešní nabídky FF to má nejlepší výstup, když si odmyslím, že na vysoké ISO by to mohlo být lepší (cca 1eV za konkurencí). Ale to není něco co bych zrovna potřeboval, pro mě zajímavější ISO 50 než ISO 51.200 (které je stejně víc marketing než cokoliv jiného).


Promin, ale nad nekteryma informacema proste neverim svym ocim :), Sony ac mu osobne fandim ukazuje dlouhodobe na svych fotkach ze ze stejneho snimace vytezi vzdy mene informaci nez Nikon a to musim rict i jako canonak :). Navic na krajinu se mi jeho barvy sice libi, ale v portretech je to des a hruza, ackoli potrety jsou hruza jak u N tak i u C. A co se tyce ISO50, tak pokud jsem si vsiml, tak jej resi stejne jako ostatni, tj. preexpozici ISO100 a korekci dolu, coz ma za nasledek snizeni DR v jasech.

-- 20. 7. 2013 11:14 --

PavelDS píše:Odlesky a flary SLR / CSC. Nevim jestli se to někde neprobíralo. Rád dělám protisvětlo a u SLR i když jsem sebepečlivěji nakomponoval (někdy odlesky flary atd. do fotky patří), se mi často na fotce objevili odlesky které v hledáčku vidět nebyly. Soustava hranol / zrcátko se prostě chová jinak než bezrcátko. U CSC tento problém není tak markantní. Tzn. závěr, je že na protisvětlo (intezivní) jsou CSC lepší.

Omlouvam se, ale celkove te formulaci moc nerozumim, proc by mel byt rozdil v odlescich kvuli zrcatku a hranolu, ale mam za to, ze film se cpe za zaverku, nikoli za hranol. Ostatne stejne jako snimace at uz v tele hranol se zrcatkem je, ci neni. Vyjimku tvori jen ta Alfa :)
Umbrella
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PavelDS 20. 7. 2013 10:29

Odlesky a odrazy: stručně, u slr bylo často v prudkým protisvětle na fotce něco jinýho než co jsem viděl v hledáčku. Příklad, fotím architekturu proti slunci které je v záběru, sluneční paprsky na matnici hledáčku (a odlesky v objektivu) zakomponuji do záběru, z levého rohu do středu. Jenže na výsledné fotce je to pak jinak, něco je navíc, něco paprsků chybí. Výtvarný záměr je v pytli. Takže na místo původního záměru byl záběr zmetek. Podle mne je příčinou cesta přes zrcátko, hranol atd, kdežto na čip to jde přímo.
Naposledy upravil PavelDS dne 20. 7. 2013 14:19, celkově upraveno 1
PavelDS
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Umbrella 20. 7. 2013 11:21

ach tak, tak to potom ano :) nektere slabsi a barevne nevyrazne odlesky je schopen material matnice a hranolu potlacit k neviditelnosti, ty vyrazne zustavaji, mam podobne zkusenosti a nekdy je to tim, ze odlesk v hledacku je, ale jak je maly v malem okne tak si jej oko ani nevsimne v kompozici. :)
Umbrella
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 21. 7. 2013 09:57

rodri píše:jaký vylepšení oproti klasický DSLR SLT přináší
Okrem toho čo tu bolo napísané, ešte to rieši aj rozhýbanie záberu spôsobené sklopením zrkadla.

Môže fungovať detekcia tvárí (pri DSLR meraní expozície si to neviem predstaviť, hoci FF to vraj majú).
A teoreticky to umožňuje možnosť merania zaostrenia aj v čase expozície.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 21. 7. 2013 11:58

ano, SLT ostří pořád, to je výhoda, jenže... Jednoduše si myslím, že šikmé zrcátko má negativní vliv jak na dopad světla na snímač, tak na AF modul. Taky až teď Sony konečně uvedli seťák s upraveným zadním členem kvůli odleskům, vyzkoušel jsem ho a je to vážně lepší - teď je otázka, nakolik spešl jsou pro SLT upravené drahá Sony skla. AF se mi taky choval zvláštně- doma, při denním světle i při žárovkách ostřil foťák v pohodě, venku na ostrém slunci byl dost nepřesný- vyzkoušeno s SLT A55, A57, A58. Největší smysl SLT jsem viděl v AF u videa, ale žel jeho kvalita je špatná, nechápu jak je možné, že papírově horší snímač v Panasonicu G5 podává ve špatném světle nesrovnatelně lepší výsledky, při fotografování je výstup zase u SLT lepší přesně v rámci APS-C vs m4/3
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 21. 7. 2013 13:59

reign píše: nechápu jak je možné, že papírově horší snímač v Panasonicu G5 podává ve špatném světle nesrovnatelně lepší výsledky
Kvôli pixel binningu.

Vysvetlenie podľa prezentačného materiálu E-P3:
Obrázek
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 21. 7. 2013 16:24

tak je to v tom případě pro Sony ostuda, když to "neumí" taky - SLT se teoreticky nabízí jako super video mašina a v reálu tomu navrhne krovky o dvě třídy horší horší foťák... Další perla o které už jsem psal - SLT u videa mění crop v podstatě na 2, takže zahodí výhodu APS-C snímače nejen z technického hlediska, ale i práce s HO
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Callgaro 21. 7. 2013 16:48

Na to říká kámoš co sony opustil... Kéž by sony koupila olympus a získala tak konečně použitelnej AF modul :)
http://www.flickr.com/photos/ticmartin
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků