Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod rodri 6. 3. 2013 00:05

kozakm píše:Dejme tomu, na prcky to asi stačí, díky za odkaz.


Mimochodem, jak může vzniknout takovýhle příšerný bokeh (viz trávník)?
http://acwilli.smugmug.com/Other/Blue-P ... W&lb=1&s=O


to tedy nevím, v týhle galerii to nemá - http://acwilli.smugmug.com/Other/Blue-P ... &k=5XSTxrR

a mě to 100-300 nedělá.
rodri
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 6. 3. 2013 00:56

maraou píše:Jen nevim, proc si Nikon mysli, ze mu lidi koupi vsechno co vyda... To je sakra drahy spas...


A novy tele za "lidovych" 62.990Kc, tedy za dvojnasobnou cenu, nez stoji prvni verze, si uz videl? :D
Obrázek
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daemonius 6. 3. 2013 01:09

rodri píše:
kozakm píše:Dejme tomu, na prcky to asi stačí, díky za odkaz.


Mimochodem, jak může vzniknout takovýhle příšerný bokeh (viz trávník)?
http://acwilli.smugmug.com/Other/Blue-P ... W&lb=1&s=O


to tedy nevím, v týhle galerii to nemá - http://acwilli.smugmug.com/Other/Blue-P ... &k=5XSTxrR

a mě to 100-300 nedělá.


Budě nějaká hodně brutální forma odšumu (což na ISO 200 nechápu). Zas tak horko na konci února být nemůže ne..? (i když jak kde..).


Btw. "lidová" 70-200/4 VR taky moc lidová neni..
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 6. 3. 2013 09:01

Petr Luňák píše:A novy tele za "lidovych" 62.990Kc

Takže objektív s dosahom (na APS-C) rovnakým ako Olympus M.Zuiko ED 75-300 mm F4,8-6,7 II, ktorý váži 3x menej a bude sa koncom marca predávať za 13000 Kč...

-- 6. 3. 2013 08:03 --

už sa predáva .. za 13999 :-)
Naposledy upravil Ganec dne 6. 3. 2013 10:29, celkově upraveno 2
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 6. 3. 2013 09:40

Počkej, tohle srovnání jsi trochu přehnal, ne? Srovnat jen ohniskovou vzdálenost a podle toho odvozovat cenu... to už rovnou můžu napsat, že Canon 75-300 III lze sehnat pod 10 klacků
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 6. 3. 2013 09:44

Ganec, právě jsi se chytil do vlastní pasti.

Objektiv 80-400mm JE 80-400mm a 75-300 JE POUZE 75-300mm.
Světelnost Nikkoru JE f4.5-5.6 a světelnost M.Zuiko JE POUZE f/4.8-6.7

Z těchto 2 porovnání je vcelku jasné proč je jeden dražší.
400mm při f/5.6 potřebuje, aby přední člen fungoval v rozsahu kruhu o průměru MINIMÁLNĚ 400/5.6 = 71mm
300/6,7 = 44mm pro M.Zuiko

Nemyslíš, že kruh o průměru 71mm a 44mm je poněkud rozdíl?
Opravdu si nemyslíš, že ten větší objektiv má nárok být dražší?
Zvláště když si porovnáš MTF křivky starého a nového na nikonimaging.com?
To je rozdíl opravdu podstatný, hodně podstatný a Nikon právě napravil největší a asi poslední problém s optickou kvalitou, který měl.
Za kvalitu se platí.

No a nakonec Tu rozbiju ten arguent, který si právě celou dobu chystáš. :-)

Rád bys řekl, že 300mm na m4/3 je totéž jako 400mm na DX, takže ty objektivy mají stejnou užitnou hodnotu na svých tělech. Neee, kdepak. ;-)

Pokud sis neráčil všimnout, tak Nikon má nyní snímače 24 MPx, takže na m4/3 cropu má prakticky STEJNĚ magapixelů jako m4/3.
No a D7100 už má dokonce oficiálně režim 2x cropu, na který se přepne, takže v tomto případě se 400mm také násobí dvěma, takže ten objektiv je
2 x 400mm = 800mm, zatímco M.Zuiko je pouze 2x300 = 600mm.

To je hodně nemilé pro kouzelníky s přepočtenou vzdáleností.
Ony se velké snímače mohou přepnout do režimu malého snímače a tu úžasnou výhodu malého snímače úplně vynulují.
To je podobné jako když nedávno Metabones adaptér předvedl, jak se vyrábí vysoká světelnost pro malé snímače. To se přidá za málo světelný objektiv na konec spojná čočka a je z toho světelný objektiv. Kouzlo světelných Zuiko objektivů bylo prozrazeno. :-)
Když jsem před lety říkal, že Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 je úplně totéž jako Zuiko 12-60mm f/2.8-4.5, jen levnější, tak mě Olympusáci málem ugrilovali. No a teď s Metabones adaptérem by se z toho Nikkoru udělalo Zuiko hned bez problémů. :-)
No a D7100 teď zlikvidovala i výhodu násobku 2x u teleobjektivů, to je k vzteku..... ;-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 6. 3. 2013 09:59

FotoABC: dobre si to napisal ! Len neviem, ci to Ganec pochopi :(

Inak vobec porovnavat objektiv zo svetelnostou 6.7 voci 5.6 je dost drsne :D
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 6. 3. 2013 10:17

Ja viem že to v iných veciach (okrem dosahu) nie sú porovnateľné objektívy, ale ak chce niekto fotiť wildlife tak to má svoje výhody...

FotoABC píše:Světelnost Nikkoru JE f4.5-5.6 a světelnost M.Zuiko JE POUZE f/4.8-6.7
Z těchto 2 porovnání je vcelku jasné proč je jeden dražší.
existuje aj Panasonic Lumix G VARIO 100-300mm f/4,0-5,6 MEGA O.I.S. s podobnou svetelnosťou a cenou 15999

FotoABC píše:Pokud sis neráčil všimnout, tak Nikon má nyní snímače 24 MPx, takže na m4/3 cropu má prakticky STEJNĚ magapixelů jako m4/3.

No a D7100 teď zlikvidovala i výhodu násobku 2x u teleobjektivů, to je k vzteku..... ;-)
jo, s 24 megapixlami sa to zrovná (aj počet megapixlov, aj "per pixel šum") .. ale tie zatiaľ ešte nemáš .. a nemajú ani tí ktorí si za posledné 2 roky kupovali D3100 a D5100 (ktoré sa stále predávajú lepšie ako D3200 .. a možno aj D5200)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 6. 3. 2013 11:09

Ten Panasonic je 300mm f/5.6.
Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G VR, což je také 300mm f/5.6 se prodává ještě levněji a objektiv Nikkor AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G VR se prodává za cca 7000 Kč a já jsem ho u Oehling kupoval NOVÝ se slevou za neuvěřitelných 4900 Kč!!!! A tohle je z něj fotografie:
http://www.tomx.eu/Fotky/Krajina/DSC_8939.jpg

Takže abych použil Gancovo logiku:
Ukaž mně objektiv systému m4/3 s ohniskovou vzdáleností f=600mm při světelnosti f/5.6, který bylo možné koupit nový za 4900 Kč a má takovouto kresbu: http://www.tomx.eu/Fotky/Krajina/DSC_8939.jpg
Navíc tento objektiv nasazený na Nikon 1 tělo, kde funguje autofocus, má ohniskovou vzdálenost 300mm x 2,7 = 810mm při 14 MPx.
Takže objektiv za 4900 Kč, který je na nových Nikonech:
f=600mm f/5.6 a současně f=810mm f/5.6
"Kdo z vás to má?" :-)
Ukaž Ganče něco podobného na m4/3 včetně kresby na vzdálené krajině jako jsem ukázal já.

A pokud argumentuješ, že D3100 a D5100 má méně megapixelů, tak to má Olympus E-PL3 a E-P3 z roku 2011 taky a Panasonic modely jakbysmet. ;-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod maraou 6. 3. 2013 11:22

No me by spis zajimalo jak vypada ten vysledek z nikon 1 (800/5.6 14mpix) skoro bych rekl, ze je to jen teorie ,nez pouzitelny vystup, ale rad se necham presvedcit.
maraou
Návštěvník

Odeslat příspěvekod NefroniK 6. 3. 2013 11:23

Daemonius píše:Btw. "lidová" 70-200/4 VR taky moc lidová neni..

Lidové nie je skôr to, že za 1EV v podobe 70-200 f/2.8 zaplatíš oproti f/4 takmer dvojnásobok. :)
Ale keď sa na to pozrieme aj z hľadiska pevných skiel, tak tam sú tiež rozdiely 1EV podobné, dokonca viac ako dvojnásobné: 50mm 1.8 vs 1.4 vs 1.2, 85mm 1.8 vs 1.4, 28mm 1.8 vs 24mm 1.4 (síce širšie ohnisko, ale určite môžeme zahrnúť do príkladu). Alebo aj 16-35 f/2.8 vs 17-35 f/4.

Ten dvojnásobok ceny za 1EV svetelnosti mi nestojí za ten cenový rozdiel (ak neberieme do úvahy hĺbku ostrosti v prípade pevných skiel). Preto ja osobne radšej vezmem drahé telo, ktoré bude na ISO 8000-12800 mať subjektívne prijateľný výstup (oproti 4000 - 6400), ako potom tlačiť x-krát viac peňazí do každého o 1EV lepšieho skla.

Nikon D4 je samozrejme finančne úplne mimo, ale radšej si vezmem D800 alebo D600 + 70-200 f/4 alebo 17-35 f/4 ako D7000 (len z pohľadu hladiny šumu) a potom tlačiť do 70-200 f/2.8 a 16-35 f/2.8 nezmyselné prachy. :-)
NefroniK
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 6. 3. 2013 11:24

Pokud někomu vadí příliš mnoho (24) megapixelů na APS-C, tak by jim mohl přiznat alespoň jednu nezpochybnitelnou výhodu:
Prakticky znemožňují apologetům m4/3 argumentovat tím, jak jseu jejich 300mm objektivy ve skutečnosti strašně levnými 600mm objektivy s úžasnou světelností. :-) :-)
Teď když je na DX snímači m4/3 výřez 15,2 MPx (od D7100 dokonce hardwarově nastavitelný) a na CX snímači je dokonce 14 MPx crop 2,7x, tak to s tím prodlužováním teleobjektivů už přestává být taková úžasná exkluzivita 4/3 a m4/3.
Pamatuji si na doby, kdy Zuiko 300/2.8 bylo vlastně Zuiko 600/2.8 a Nikon a Canon měli "děsnou ostudu" že mají na full frame pouze 600/4 a za násobnjě více peněz.
A teď najednou je Nikon 300/2.8 současně taky 600/2.8 a dokonce i 810/2.8 a rozumní lidé z těchto matematických hříček nedělají marketingovou bombu proti konkurenci aby srovnávali skutečné a přepočtené ohnisko.
A když dám na Nikon V2 objektiv Nikkor 600/4 s 2x telekonvertorem a vykrojím z toho 3,5 MPx, což mně naprosto stačí, tak dostanu objektiv
f=6480 mm f/8 !!!!
6 a půl metru ohnisková vzdálenost!!! :-) :-) :-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod qwerts 6. 3. 2013 11:28

Nechapu proc furt nekdo poukazuje na prestrelenou cenu nikonu 70-200/4 kdyz za stejne prachy prodava stejny obektiv canon uz mnohem dele a nikomu to doted nevadilo :D
qwerts
Návštěvník

Odeslat příspěvekod NefroniK 6. 3. 2013 11:35

Keď pôjde dole o 5-6tis. bude to ideál. A myslím, že tak za rok by mohlo, aj keď ťažko povedať, pretože myslím, že sa predáva dobre.
NefroniK
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 6. 3. 2013 11:42

NefroniK:
pro každou konkrétní šířku záběru si vyděl ohniskovou vzdálenost světelností a okamžitě napříč systémy vidíš, kolik dostaneš na snímač světla. A to prakticky jako kritérium plus mínus stačí.
Snímač je jen transportní jednotka mezi záběrem a papírem/monitorem.

Pokud chci dostat nějak veliký záběr na nějak velký papír nebo monitor, tak mně v případě technologií se srovnatelnou účinností (což je dnes dáno plus mínus prakticky rokem výroby bez ohledu na firmu) prakticky stačí znát velikost té díry, kterou do foťáku to světlo vstupuje.

A tahle pomůcka dokonce srovná do latě i hloubku ostrosti.
Pokud mám třeba na DX snímač 35mm f/1.8, tak je to 35mm/1.8 = 19,4mm průměr díry.
Pro stejný záběr na full frame potřebuji 50mm / 19,4mm = f/2.6 světelnost, takže všechny 50-ky na full frame (f/1.8 a f/1.4) poberou více světla a mají menší hloubku ostrosti na plnou díru.
Pro m4/3 je tady 25mm f/1.4, což je 25mm / 1.4 = 17,8mm, takže MENŠÍ DÍRA. A úžasná světelnost f/1.4 rozhodně není vůbec nic lepšího, než f/1.8 na APS-C nebo f/2.6 na full frame.
No a na středoformátu se 60mm to máme cca objektivy f=80mm, takže tam na totéž stačí světelnost 80mm / 19,4mm = 4,1, takže stačí f/4 objektiv aby pustil dovnitř více světla, než objektiv f=25mm f/1.4 na m4/3.

Ovšem samozřejmě pak musí platit, že kvalita obrazu na skutečné, nikoliv našvindlované ISO 100 na m4/3 se plusmínus rovná ISO 200 na APS-C a ISO 400 na full frame a muselo by to platit i o ISO 800 na středoformátu, kde ale už ty technologie nějak netlačí vysoké ISO a soustředí se na rozlišení, takže tam už je to jinak.

-- 6. 3. 2013 10:46 --

... no a na DxOMark to prakticky tak vychází. Tam ty ISO ekvivalenty opravdu korelují s plochou snímače a dokonce i DxOMark koriguje švindly s ISO, když na stejné ISO a stejnou světelnost vychází různým foťákům dost různé časy. Švindlují to všichni, ale někdo mnohem víc, že...
FotoABC
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků