Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Ganec 10. 3. 2019 11:47

pemar píše:Férová cena je někde na úrovni Nikonu d7500, což polovina z těch 55 tisíc. A protože Olympus je založený na Olympus fans, mohl by si dovolit jít výše, někam mezi Olympus OM-D E-M1 Mark II a D500, třeba k 49,900 Kč. Tahle ale Olympus neuvažuje, raději přestřelí cenu, naláká early adopters a pak to pro racionálněji uvažující zákazníky zlevní. Tak to vidím, možná subjektivně, já.
Ja to vidím úplne inak:
- účelom EM1X nie je to, aby sa stal "foťákom pre masy", ale niečo úplne iné
=> ale čo to konkrétne je, o tom môžme len špekulovať

V citácii čo som tu nedávno priložil, už jeden ten dôvod bol napísaný .. ale ešte som sa k nemu nevyjadril.
Takže zacitujem znova:
Pricing is also used to filter out those who cannot afford it as any marketer knows, not just to allow the masses to "try" it and like it, like some other brands. Look at the Fuji X-H1after all, everyone wanted ibis, etc, etc, Fuji listened to the "masses" and no one bought it so now in 2019 they've dramatically reduced the price to $1,200, now you understand?

Skrátka že cenová politika je zložitejšia ako sa na prvý pohľad zdá.
Že slúži aj na vytvorenie niečoho "nedostupného", čo nemôže mať každý.
Niečo cennejšie. Výnimočné.

Ja to chápem tak, že takáto cena spôsobuje závisť u tých, ktorí si nemôžu dovoliť to najlepšie.
Čo spôsobí spokojnosť tých, ktorí si potom kúpia nižší model, lebo si vybrali ten najlepší "pomer cena-výkon".
8-)

Fidko píše:V prepocte na eura je cokolvek nad 2000eur prilis prestrelene.
Asi tak.

Asi preto Olympus pri Em1II nasadil práve takúto pôvodnú cenu.
Aby mohol vo väčšom množstve predávať práve tie nižšie modely.
Ale ľudia mu tú cenu akceptovali a kupovali vo veľkom.
Tak bolo treba prísť ešte s niečím drahším ^^

Dobrá konšpirácia? :twisted:

-- 10. 3. 2019 11:51 --

Aj tak sa mi zdá cena foťákov relatívne nízka .. v porovnaní s cenami skiel .. keď si predstavím aké sú to zložité prístroje...

-- 10. 3. 2019 11:54 --

Alebo v porovnaní s cenami niektorých mobilov .. čo sú len "placky"
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chvd 10. 3. 2019 11:57

Ganec píše:Aj tak sa mi zdá cena foťákov relatívne nízka .. v porovnaní s cenami skiel .. keď si predstavím aké sú to zložité prístroje...

To je fakt, kdežto ty dutý plastový roury vyrobí doma každej pitomec.
Potřebuješ zjistit, kdy bezzrcátka nahradí APS-C zrcadlovky? Obrať se na odborníky. http://www.nudz.cz/
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Allien driver 10. 3. 2019 12:04

Ganec klamstvo a ohýbanie pravdy je tvoja pracovná metóda!

na gancovkách ťa brat usvedčíl O:-)

Dudis
11. novembra 2015 o 23:01

“Raz som bol s bráchom a jeho synátorom na futbale v hale. On s foťákom ktorý mal citeľne lepší snímač (ako vtedy najvyššia 7D), no jeho teleobjektív mal svetelnosť F4. Nedalo sa s tým ostro odfotiť nič pohyblivé. Môj “slabučký” PEN mal vtedy napriek tomu o čosi lepšie výsledky.”

Ach jaj.. to nemôžeš myslieť vážne!?!?!


Potom napísal pravdu:

Zmenil som:
– ako vtedy najvyššia 7D => jeho 500D mala výkon skoro ako vtedy najvyššia 7D
(že ja som mal len E-P3 je jasné z nadpisu kapitoly)
– na futbale v hale => na hokejbale v telocvični

Sorry za nedorozumenie. “Futbal v hale” sme spolu naozaj fotili až o 4 roky neskôr, navyše s úplne inými foťákmi (ja aj s objektívom), dokonca aj iného synátora
Naposledy upravil Allien driver dne 10. 3. 2019 12:14, celkově upraveno 2
Allien driver
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pavelmeli 10. 3. 2019 12:13

Tu dobu, co na předešlé straně popisuje rodri velmi dobře znám a ve fotoklubu z 12 lidí byla polovina „olympusáků“. Když vyšla vlajková loď E3 a k tomu menší brácha E30, taky jsem zvažoval, že canona 10D pošlu do světa a vrátím se k olíkovy (jako první digi zrcadlovku jsem měl E10, kterou mi ukradli). Líbil se mi velký hledáček, utěsnění, prachotřes, ale především špičková skla Zuika… Než jsem se rozhoupal a našetřil chechtáky, tak to Oly přes různá oficiální ujišťování, že 4/3 nekončí podle mě ze dne na den zařízl (pak vydal už jen E5) a moc dobře si vzpomínám na ty rozsáhle polemiky na grafice jak a co dál. Následný systém m4/3 mě už neoslovil to už jsem měl 40D a hned na to 7D s eLkovými skly, takže maximální spokojenost.
Zrovna nedávno kamarádka u Škody dala na protiúčet svoji letitou, ale velmi zachovalou E3 a 4 SWD objektivy s pořizovací cenou skoro 200k, jí nabídly celých 15. Vyměnila to za 6D mkll s 24-105/4 II, který se jí nejvíc líbil, když skoro dvě hodiny zkoušela a osahávala všechny značky bez ohledu na přítomnost, nebo absenci zrcátka. Dostala ještě nějaký cashback, tak vzala 50/1.8 STM, 70-300/4-5,6 IS a je nadšená, jaké z toho lezou obrázky…

P.
pavelmeli
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 10. 3. 2019 12:23

pemar píše:Já mám výhodu nebo nevýhodu v tom, že trpím nevyléčitelnou nemocí zad a 19kg čehokoli prostě na zádech neunesu, můj limit je cca poloviční, a to ještě, pokud jsou splněny určité podmínky. Tím mohu zapomenout na ty krásné teleobjektivy s 600/4 nebo 500/4, případně 400/2,8, protože jeden takový objektiv a k tomu D850 s gripem a mám prakticky vyčerpaný limit.

Olympus pochopil trend v odlehčování a zmenšování výbavy, ale nepochopil další potřeby a trendy. Nepochopil, že FF bude zlevňovat a kvalita se stane dostupnější, nepochopil, jak extrémně důležitá je konektivita a spolupráce se smartphony a dostat fotky rychle na sociální sítě. Se smartphony není Olympus schopen udržet krok v oblasti úpravy fotografií a kreativních aplikací, s APS-C a FF nedrží krok v oblasti šumu a HO.


A tebe tvoje sestava a kompromisním APSC senzorem a skly, která máš, někdy omezovala z hlediska separace subjektu a hloubky ostrosti ? Nebo jsi ji někdy považoval za podřadnou ?

Zkusme to, prosím, probrat, čistě technicky, klidně připouštím, že se mýlím, ale - dejme tomu, že se vezmu 20/1,8 , 85/1,8 , 70-200/4 a 300/4 - tyhle jsem tě viděl používat.

Takže to máme v FF EQ hodnotách - 30/2,7 , 127/2,7, 105-300/6, 450/6.

V MFT by šlo udělat sestavu třeba 34/2,4 (nebo 32/2,8), 112/2,8 , 80-300/5,6 , 400/5,6.

Jednak mi to nepřijde, jako nějaké výrazné zaostávání, ale myslím, že ani jedna z těch sestav není úplný průšvih z hlediska hrátek se separací subjektu, jinak by sis ji nevybral, že jo.

APSC senzor je taky docela kompromis, a začne nad MFT vyhrávat až když ho doplníš opravdu top skly - tedy něco jako zoomy 2,8 a pevný skla 1,4.

Ale to už bych si určitě koupil FF tělo, to má mnohem větší logiku, snad kromě těch ptáčků.

Z mnoha důvodů mi přijde snaha budovat kvalitně postavený systém APSC bez skel vyvinutých speciálně pro něj, jako méně dobrá volba.

U Nikonu to docela chápu ve spojení s D500, ale jinak moc ne.
Naposledy upravil Davidof dne 10. 3. 2019 12:32, celkově upraveno 1
Davidof
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pavel Breit 10. 3. 2019 12:27

rodri píše: ..Mě strategie Olympusu u m4/3 zmatená nepřijde, naopak, podle mě se z chyb s původním 4/3 poučil. ...….ale jako že v Olympusu nevěděli kudy kam, to se mi nezdá.

OK, položím otázku - kde je adekvátní malý lehký kresebně dobrý zom pro Pen F a případně utěsněný pro OMD 5. NENÍ. A to samé široký ? A to samé dlouhý zoom... Tedy nějaká ta střední třída skel s odpovídající kostrukcí. A proč je konstrukčně nekonzistentní řada pevných skel 12mm kov, ostř. kroužek, 17mm kov + kroužek, 25mm plast, 45mm plast a né moc ostré (měl jsem je j 2x), 75mm opět kov kov, kresba total super ale cena přepísklá. Kde je malá kresbně a konstrukčně (kroužek/kov) vynikající 45mm pro Pen F a OMD 5 ? (Celou dobu Oly vykládá o malém přenosném kompaktním systému...kde je ? Je to M10 a zumíky 14-42mm + 40-150mm ? Pro je sice menší než FF, ale je to co celou dobu z Olympusu zaznívalo ? Podle mne ne.
Pavel Breit
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 10. 3. 2019 12:37

rodri píše:Mě strategie Olympusu u m4/3 zmatená nepřijde, naopak, podle mě se z chyb s původním 4/3 poučil. U toho Oly vyjel s E3 a pár kvalitními, ale superdrahými objektivy, levnější široký ani dlouhý ohniska nebyly, takže buď se člověk spokojil s rozsahem 28-300 u záklaďáků, nebo musel vykrást banku.
..
U m 4/3 na to šel Oly naštěstí jinak, začal od základu, levnější těla a zoomy, pak levný pevný objektivy, levný široký i dlouhý ohniska, dražší, vybavenější těla, světelnější objektivy atd. A až na konec drahý, světelný pevňáky.
Ono to tak bolo asi so všetkými systémami: pár lacných skiel a potom drahé mordy.
Hlavne tí, čo sa nalákajú na nejaký FF systém, končievajú len s pár konkrétnymi sklami, lebo si iné nemôžu dovoliť.

Olympus na to ide chytro: má aj lacnejšie aj drahšie sklá .. a dokonca aj tie drahšie sú teraz už cenovo dostupné :tleskani
A každé sa na niečo hodí .. ani som sa nenazdal, a už som nakúpil takú flotilu skiel, že sa tomu až sám čudujem.
Keby mi to niekto predpovedal v roku 2008 .. tak by som sa tomu asi vysmial a neveril .. a predsa sa stalo... O:-)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Davidof 10. 3. 2019 12:46

Pavel Breit píše:
rodri píše: ..Mě strategie Olympusu u m4/3 zmatená nepřijde, naopak, podle mě se z chyb s původním 4/3 poučil. ...….ale jako že v Olympusu nevěděli kudy kam, to se mi nezdá.

OK, položím otázku - kde je adekvátní malý lehký kresebně dobrý zom pro Pen F a případně utěsněný pro OMD 5. NENÍ. A to samé široký ? A to samé dlouhý zoom... Tedy nějaká ta střední třída skel s odpovídající kostrukcí. A proč je konstrukčně nekonzistentní řada pevných skel 12mm kov, ostř. kroužek, 17mm kov + kroužek, 25mm plast, 45mm plast a né moc ostré (měl jsem je j 2x), 75mm opět kov kov, kresba total super ale cena přepísklá. Kde je malá kresbně a konstrukčně (kroužek/kov) vynikající 45mm pro Pen F a OMD 5 ? (Celou dobu Oly vykládá o malém přenosném kompaktním systému...kde je ? Je to M10 a zumíky 14-42mm + 40-150mm ? Pro je sice menší než FF, ale je to co celou dobu z Olympusu zaznívalo ? Podle mne ne.


Já jsem tu řadu 12 - 17 - 25 - 45 vždycky posuzoval jen podle velikosti a k PENu bych je bral jako dokonalý doplněk. Utěsnění proti vodě - pár kapek to určitě snese a jinak to schováš, ne ? Tohle nejsou skla, se kterými musíš fotit za hustého deště stůj co stůj. Tak to aspoň vidím já, volání po utěsnění není neobvyklé, jen mě překvapuje u takovýchto skel.

Levné zoomy se zdá mít lepší Panasonic - 12-32 nebo 14-44 např . mi přijde úplně v pohodě. Utěsnění ovšem taky nemají.
Davidof
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 10. 3. 2019 13:00

Davidof: Já mám ty sestavy dvě, jednu cestovní a druhou bez kompromisu, obě jsem kupoval spolu s APS-C, ale od začátku s ohledem na možný přechod na FF. Cestovní sada se skládá z 20/1.8, 85/1.8, 70-200/4 a 300/4. Chybí mi tam 50/1.8 nebo 35/1.8, protože se mi opticky nelíbí, jeden z nich by tam patřil. Chybí mi tam lehký Nikon 14/1.8G, proto a také z důvodu vyšší spokojenosti s mikrokontrastem občas nahradím na cesty lehký 20/1.8 těžkým zoomem 14-24mm. U nekompromisní sestavy nahrazují 85/1.8 buď Sonnarem 135/2 (když se to nehýbe) nebo Nikonem 105/1.4. A k tomu mám ještě Sigmu Art 50/1.4. Tyhle skla opravdu umožňují malou HO i na APS-C sestavě, ale něco tomu přece jen chybí, řekněme tomu FF look a na FF mají ty skla tu separaci ještě výraznější, to je fyzika.

U D500 jsem tehdy měl jen 2 alternativy, buď D750 nebo D5. Po vyzkoušení nové generace AF mi tehdy bylo jasné, že tohle musím mít a tím D750 vypadává ze hry, volba byla jen mezi D500 a D5. Zvážil jsem pro a proti a KO kritérium u D5 bylo, že nejde odmontovat grip a nemá SnapBridge. Tím bych nemohl D5 plnohodnotně užívat jako cestovní sestavu. “Ušetřené” peníze jsem pak vydal za světelné objektivy, konkrétně 105/1.4 a 50/1.4, což mi vyřešilo problém při focení pohybu v interiérech a koupi FF jsem odložil na dobu, až bude na trhu “baby D5”. Jinak DX skla se mi neosvědčily proto, že pak člověk musí kupovat znovu FF ekvivalenty.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chvd 10. 3. 2019 13:02

Davidof píše:U Nikonu to docela chápu ve spojení s D500, ale jinak moc ne.

A proč ne ve spojení třeba s D7200 nebo D7500. Ty nemohou být pro někoho lepší volbou než D500?
Potřebuješ zjistit, kdy bezzrcátka nahradí APS-C zrcadlovky? Obrať se na odborníky. http://www.nudz.cz/
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pavelmeli 10. 3. 2019 13:03

Jen doplním.... m4/3 z fotoklubu teď již nemá nikdo, tedy k E3 měla nějaký Pen Epl, ale moc s tím nefotila a teď když už má FF, zůstane nadobro ve skříni. Přibyli Sony a Fuji.
P.
pavelmeli
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FXE1 10. 3. 2019 13:06

Typický prístup Gokotov, kúpi a potom sa čuduje :)

".. ani som sa nenazdal, a už som nakúpil takú flotilu skiel, že sa tomu až sám čudujem"
úprimne, ja sa Ti tiež čudujem

Už len dať aspoň po jednej dobrej foto z každého skla z Gancoidnej flotily ...
FXE1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod rodri 10. 3. 2019 13:46

Tak mě by přišlo trochu (víc) zmatený, kdyby Oly za každou cenu dubloval ohniska, kde už má objektiv Panasonic, ať už v zoomech, nebo v pevných. Třeba na ohnisko kolem 45mm (eq90) jsou už 4 objektivy + Sigma 56/1.4, takže nevím, jestli by se ekonomicky vyplatilo cpát tam další objektiv jen proto, aby byl o něco festovněj udělanej a měl o malinko lepší obraz. A taky o dost vyšší cenu. To samý platí pro malý zoomy, kde Paňák už ohnisko 24-200 obsadil. Jediný co chybí jsou ultraširoký, levný objektivy, ovšem oproti původnímu 4/3 je i u širokáčů nabídka luxusní.
rodri
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 10. 3. 2019 14:24

rodri píše:Jediný co chybí jsou ultraširoký, levný objektivy, ovšem oproti původnímu 4/3 je i u širokáčů nabídka luxusní.
jj, tie zatiaľ chýbajú aj u mňa.
Ale sú ďalšie na rade .. naposledy som sa namotal na zoomové "pro" .. tak ešte zostávajú širokáče.

Rád by som skúsil Laowa 7.5mm/f2.
Neviete kde sa to dá na "Lovensku" kúpiť? :--

-- 10. 3. 2019 14:24 --

chvd píše:
Ganec píše:Aj tak sa mi zdá cena foťákov relatívne nízka .. v porovnaní s cenami skiel .. keď si predstavím aké sú to zložité prístroje...

To je fakt, kdežto ty dutý plastový roury vyrobí doma každej pitomec.
Doma celkom nie .. či? ;-)

Ale prekvapilo ma koľko výrobcov skiel sa zrazu s príchodom bezzrkadloviek vyrojilo.
Keďže som písal o širokáčoch .. skúšal som Samyang 7.5 mm/ F3.5 .. aj by som ho možno aj bral, ale keď existuje tá Laowa tak mám dilemu .. dokonca je ešte ďalšia, lacnejšia alternatíva: MEIKE 6.5 mm f/2.

No a po skúsenosti s PRO zoomom (382 g) .. ktorý váži skoro toľko ako pemarov "lehký 20/1.8" (355 g) .. je dokonca trošku skladnejší (vojde sa mi do kapsičky, ktorá má akurát tých 7cm na šírku) .. tak by som sa možno nebránil ani zoomom.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Davidof 10. 3. 2019 14:52

pemar píše:Davidof: Já mám ty sestavy dvě, jednu cestovní a druhou bez kompromisu, obě jsem kupoval spolu s APS-C, ale od začátku s ohledem na možný přechod na FF. Cestovní sada se skládá z 20/1.8, 85/1.8, 70-200/4 a 300/4. Chybí mi tam 50/1.8 nebo 35/1.8, protože se mi opticky nelíbí, jeden z nich by tam patřil. Chybí mi tam lehký Nikon 14/1.8G, proto a také z důvodu vyšší spokojenosti s mikrokontrastem občas nahradím na cesty lehký 20/1.8 těžkým zoomem 14-24mm. U nekompromisní sestavy nahrazují 85/1.8 buď Sonnarem 135/2 (když se to nehýbe) nebo Nikonem 105/1.4. A k tomu mám ještě Sigmu Art 50/1.4. Tyhle skla opravdu umožňují malou HO i na APS-C sestavě, ale něco tomu přece jen chybí, řekněme tomu FF look a na FF mají ty skla tu separaci ještě výraznější, to je fyzika.

U D500 jsem tehdy měl jen 2 alternativy, buď D750 nebo D5. Po vyzkoušení nové generace AF mi tehdy bylo jasné, že tohle musím mít a tím D750 vypadává ze hry, volba byla jen mezi D500 a D5. Zvážil jsem pro a proti a KO kritérium u D5 bylo, že nejde odmontovat grip a nemá SnapBridge. Tím bych nemohl D5 plnohodnotně užívat jako cestovní sestavu. “Ušetřené” peníze jsem pak vydal za světelné objektivy, konkrétně 105/1.4 a 50/1.4, což mi vyřešilo problém při focení pohybu v interiérech a koupi FF jsem odložil na dobu, až bude na trhu “baby D5”. Jinak DX skla se mi neosvědčily proto, že pak člověk musí kupovat znovu FF ekvivalenty.


Určitě to máš promyšlený, pro mě je pozitivní hlavně to, že to omezení HO a šumu je sice realitou, ale míra toho omezení není nijak brutální. Zneužiju tvého maximalizmu, ale pokud to je dobré pro tebe, tak to není podřadné.

50/1,4 , 105/1,4 a 135/2 - to je docela zajímavá sestava. Ten MF teleobjektiv je hodně speciální koníček, to s dovolením vynechám. Takže máme FF EQ 75/2,1 a 157/2,1. Tady APSC trochu vede, nevím ale jestli 90/2,4 má větší separaci než ta 75 a 150/3,6 je horší. Přesto bych byl zvědav na přímé porovnání, myslím, že by to nebyla žádná katastrofa. Ale tady APSC vede.

Podotýkám ale, že výběr zbraní byl pouze na straně APSC :-)

Tvým důvodům pro D500 rozumím, jen jsem chtěl ukázat, že bez velkých investic do odpovídajícího zasklení není APSC vůbec jednoznačný vítěz.

-- 10. 3. 2019 14:54 --

chvd píše:
Davidof píše:U Nikonu to docela chápu ve spojení s D500, ale jinak moc ne.

A proč ne ve spojení třeba s D7200 nebo D7500. Ty nemohou být pro někoho lepší volbou než D500?


Nevím. Asi málokdo by si koupil D7500 + 24-70/2,8 + 70-200/2,8, ale možné to je.
Davidof
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků