Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod pemar 2. 7. 2018 20:35

Jak to má elektroniku, tak jsou s tím potíže :-).

Ty dřívější životnosti jsou dnes většinou nedosažitelné, s tím se musíme smířit, zkráceni morální životnosti je ještě výraznější, Nikon D50 z roku 2008 by mi fungoval ještě roky, Praktica TTL mi 100% funguje ještě dnes a Zenit EM ani neměl baterii, místo toho měl solární selenové články. Morálně jsou ale mrtvé, nejenom kvůli tomu, že jsou na kinofilm, ale hlavně kvůli tomu, že ta jejich optika už požadavky dnešní doby nesplňuje.

Krátký vývojový a testovací cyklus vede k tomu, že konstrukční vady se na modelech objeví, to se nevyhýbá ani Sony, proto jsem se musel smát těm blabolům o testováním přes superpočítače. Ten problém je jinde, v tom, že Sony se v podobných případech se zákazníky hádá, nechtějí to řešit vstřícně a že jejich zákaznický servis je ještě horší, než u Nikonu. Kdyby u Sony měli zákaznický servis jako v IKEA a kdyby byli při vývoji více zákaznicky orientovaní, byli by dávno jedničkou na trhu. Tohle si kdysi vyzkoušeli i v Audi, že náskok díky technice sám o sobě bez zákaznického servisu nestačí.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Devil007cz 2. 7. 2018 21:15

Vidim, ze nemas prehled a neumis cist.
Ty pocitace maji na to, aby jim to spocitalo mozne nejlepsi opticke navrhy. Testy jsou v terenu, ale to jsem psal take :-).
A bude tady vytvaret obrazek neceho co neni pravda. Stejna pisnicka dokola....
Devil007cz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Anarki3 2. 7. 2018 21:30

Též som nebol spokojný so sony, napr. ,,ošupany dysplai,, do pol roka - to ma dostalo... a celkovo telo - velmo poznalo opotrebovanie oproti canon nikon panasonic ,,v hocijakej triede dá sa povedať,, možno chybný kus - ale už nee :(

-- 2. 7. 2018 22:32 --

Ganec píše:To čo si predviedol nebola kritika :pozor


:oboze
Anarki3
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KarelV. 2. 7. 2018 22:49

Devil007cz píše:...
Ty pocitace maji na to, aby jim to spocitalo mozne nejlepsi opticke navrhy...


Aháá... a ostatní, kromě skvělého Sony, mají na toto papír, pravítko, kružítko a tužku, příp. kalkulačku?
KarelV.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 2. 7. 2018 22:52

pemar píše:Jak to má elektroniku, tak jsou s tím potíže :-).
Mne sa ale zatiaľ na foťákoch pokazili len mechanické časti, hlavne objektívy kompaktov
(ak teda nerátam foťák čo sa mi "utopil" .. tam asi odišla aj elektronika .. ale dôvod bol "mechanický")

Na bezzrkadlovkách sa mi zatiaľ len odlepil pliešok z vyskakovacieho blesku a opotreboval sa jeden roller (po záruke).
Odišla len uzávierka (*). Ale tá v budúcich bezzrkadlovkách už zrejme tiež nebude.

Skutočné "potíže" so servisom riešil len brácho. Ja som mu pri tom len občas asistoval.

pemar píše:Ten problém je jinde, v tom, že Sony se v podobných případech se zákazníky hádá, nechtějí to řešit vstřícně a že jejich zákaznický servis je ještě horší, než u Nikonu.
Ak si dobre spomínam, tak jediný krát si spomínal servis Sony v prípade, keď si problém používateľka spôsobila sama:
- tiež foťák svojou nedbalosťou nejako "utopila", čím porušila záručné podmienky (**)
=> to sa potom tomu servisu nečudujem, že jej to nechcel uznať ako reklamáciu
(ja som rovno povedal že mi foťák spadol do vody a spýtal sa, či sa dá zachrániť; nesnažil som sa ho vyreklamovať)

No napríklad taký striekajúci olej na snímač, alebo FF/BF, to je už niečo iné. To už používateľ nespôsobil...



(*) presnejšie povedané, najprv sa problém prejavoval uzávierku, teraz už foťák nejde ani zapnúť
Ovšem vôbec ma to netrápi: mal som už novší model a tak som ten starší dal bráchovi.
A on ho zase posunul synovi. Fotilo sa ním napríklad na splave. Teda ani sa nečudujem, že sa pokazil.

(**) v mojich záručných podmienkach sa píše:
Táto záruka sa nevzťahuje na nasledovné poruchy a v takom prípade ste povinný uhradiť náklady na opravu, a to aj v prípade, že tieto poruchy sa vyskytli počas záručnej doby uvedenej vyššie:
..
e) Akákoľvek chyba, ku ktorej došlo z dôvodu nedbalého alebo nesprávneho skladovania (ako je napríklad uchovávanie produktu v prostredí s vysokými teplotami či vlhkosťou, .."
..
g) Akákoľvek chyba, ku ktorej došlo z dôvodu preniknutia piesku, blata, vody a pod. dovnútra puzdra produktu.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cport 2. 7. 2018 23:21

KarelV. píše:
Devil007cz píše:...
Ty pocitace maji na to, aby jim to spocitalo mozne nejlepsi opticke navrhy...


Aháá... a ostatní, kromě skvělého Sony, mají na toto papír, pravítko, kružítko a tužku, příp. kalkulačku?


Strojovna pobavila. I kdyz, vlastne spis ne. Ono je smutne, co jsou lidi schopni pouzit jako argument.
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 3. 7. 2018 05:31

Problém je u A7RII v tom, že koroze je ze strany Sony diagnostifikovana jako nevhodné užívání výrobku, ale příčina je přitom jinde, příčinou je nevhodná změna v konstrukci chladiče oproti A7rI. Konstruktéři Sony přitom zjevně zapomněli na hodiny fyziky, takže se jim ve fotoaparátu nahoře pod hledáčkem u těch měděných “uší” sráží vlhkost a protože dotčené díly nejsou vhodně upravené, navíc procesor se jim kvůli vyššímu výkonu hodně hřeje, vede to v případě hodně intenzívního používání nebo exotické lokace vesměs k relativně rychlé destrukci přístroje. Sony A7RIII tohle má naštěstí už opravené. Problém nevidím v tom, že se to stalo, ale že to u Sony neřešili, respektive nechali to zaplatit zákazníky a vyřešili to až u nového modelu, což znamená, že to museli dobře vědět. Fotky od kolegyně vám nedám, ona ten spor se Sony nakonec po dlouhotrvajícím sporu přece jen vyhrála, ona na to nevypadá, ale je to takový ten typ, se kterým není dobrý nápad jít do vyhroceného sporu (a přesto to nakonec vyhrála až teprve poté, co Sony hrozila hromadná žaloba), ale součástí dohody bylo stažení informací ze všech sociálních sítí. Nicméně kdyby wikiganec hledal “sony A7rII design flaw”, tak by to asi ještě někde v archívu našel včetně fotografií a vysvětlení příčin.

Jak jsem psal, problém není v tom, že chyba nastane, ale v tom, jak se k ní výrobce postaví, u Sony to bývá zády k zákazníkům. Já jsem byl u Sony se všemi výrobky spokojen do okamžiku, kdy se vyskytla závada.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 3. 7. 2018 06:01

Nechcem sa Vám do sporu motať, ale faktom je, že prístup SK sony servisu a napríklad olympus servisu je dosť rozdiel. V prospech olyho. Vlastná skúsenosť.
Samozrejme o nikon servise pre bežný plebs už boli tiež tisíce príspevkov. A nie moc dobrých.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 3. 7. 2018 06:39

Nikon servis má příšernou pověst. Já jsem u nich měl pérko u SD šachty u D50, opraveno bez problému a vylomený bajonet u 18-105, také opraveno v dohodnutém termínu a bez problému. Potřetí jsem byl v servisu Nikonu kvůli servisní akci na baterie, očekával jsem, že mi je vymění kus za kus a pojedu, místo toho jsem čekal dvě nebo tři hodiny, pořád se na něco nebo na někoho čekalo, procesní peklo, úkon na minutu přece nesmí trvat hodiny!

Takové ty kontroly nebo čištění mi dělají na počkání u velkých fotoobchodů, do Radotína za golfistama kvůli tomu nejezdím. Na druhou stranu, pokud to někdo chce zkombinovat s golfem, tak to asi ocení.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 3. 7. 2018 08:02

Tu ma tusim kazdy servis prisernu povest. Ja o Sony mozem povedat, ze mi moje vlastne nahodne poskodenie gumy na gripe opravili bez akehokolvek vyhovarania, zadarmo a to dokonca 4 mes. po zaruke. Inak funguju tie fotoaparaty absolutne bez problemu kazdemu v okoli bez nutnych pravidelnych nastavovani AF, bez problemov s olejom, odpadavajucimi gumovymi castami ci inymi starostami.

V Canone mi zasa vymenili zadarmo uzavierku na 40D - fotak bol stale v zaruke, no mal nacvakane cez 200tis fotiek. Mal som nachystane peniaze na vymenu, no nebolo treba.

V oboch pripadoch si zaklopem na drevo, mozno mam len kusok stastia v tomto.
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob222 3. 7. 2018 08:12

Ono to bude asi fakt aj o lokalite. Poznám kopu fotografov z Ba, čo servisujú techniku radšej v Rakúsku. Pár km rozdiel a vraj iný svet. O prolaike a servise canon v BA som tiež čítal hotové horror story.
Ja som v BA chcel svojho času opravu kompaktu sony, odišiel blesk. Zahlaholili mi 100 euro za opravu, kamoš so šikovnými rukami to rozobral, vymenil kondík z ebay (vlastne boli vraj akési dva pliešky) a foťák šlapal jak víno. Neviem či tam chceli meniť celý objektív aj s čipom alebo čo. Ale to bola svojho času taktika všetkých servisov. Neotravuj a kup si nový... Aj preto tie kompakty pošli v čerty! Inak canon musím pochváliť, pri známych problémoch so sony čipmi (pružkovanie a smrť) v kompaktoch pár rokov dozadu menili bezplatne celý čip. Mne sa to stalo po oficiálne oznámenej dobe na výmenu a aj tak to bezplatne vymenili.
No a pokiaľ sa jednalo o komunikáciu, tam vládol olouš. Neskutočne perfektný a slušný prístup.

Ale chválabohu už sa mi dávnejšie nič nepokazilo. klop klop klop
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 3. 7. 2018 08:26

Dufam teda, ze nam to tak vydrzi :) Odkedy mam Sony, tak nejake starosti neriesim, rovnako ako aj vsetci naokolo, co vymenili techniku. Snad to tak aj ostane.
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Devil007cz 3. 7. 2018 08:46

Ja myslim, by bylo lepsi se zamerit na realne zkusenosti uzivatelu tady ohledne problemu s technikou, kterou opravdu vlastni, nez jedna pani povidala. Pro me jako uzivatele je relevatni jeslti ja mam nejake problemy nebo ne a zatim jsem nemel za 3.5 roku se Sony zadne. S Canonem take zadne za 5 let predtim.
Devil007cz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 3. 7. 2018 08:55

No, ja som práve písal vlastné skúsenosti...
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Devil007cz 3. 7. 2018 10:07

Vim Bob a to je prinosne nez nejake povidacky.
Devil007cz
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků