Kam je to proboha zaostřené? Jestli na oko, což bych předpokládal, tak je potřeby korekce ještě větší, než u mne, kde byla -14.
Při té korekci AF jsem si na prodejně připadal jako exot, jak jsem tam rozskládal stativ a připevňoval D500 s objektivem, ale měl jsem to předem dohodnuté a oni tam pro tento účel mají testovací obrazec. Není to ideální, není na úplně přesné nastavení pozice fotoaparátu moc klidu a to automatické nastavení D500 je sice super rychlé, ale méně přesné než Reikan o +/- 2 korekční stupně, což při fotce ze 2 metrů s takhle malou HO udělá rozdíl i to, že je ostré druhé oko nebo je tam malý FF/BF. Každopádně by tenhle kus po koupi musel hned do AWH na seřízení, což mi principiálně vadí, dávat nový výrobek hned do servisu. Opticky je evidentně nejlepší Sigma Art, kterou jsem viděl, 99% fotografů by nepoznalo rozdíl oproti mému Apo-Sonnaru 135/2 a ten AF, pokud by se ho podařilo seřídit (což je velmi pravděpodobné), je obrovským přínosem. Já v té Sigmě (případně Nikonu 105/1.4) vidím částečnou náhradu Nikonu 200/2 (z hlediska vzhledu fotografií, zejména portrétů). Sigma 85mm Art už má jiný look, pro změnu hodně blízký Otusu 85/1.4, cenově "za hubičku", ale na Cameralabs u ní naměřili hodně špatnou konzistenci zaostřování. To je mimochodem i problém Otusu 85/1.4 měl jsem v ruce tři, a ani u jednoho se nedalo spolehnout na potvrzení zaostření, Otus 55/1.4 má ten samý problém.
Chystám se zkusit ten Nikon 105/1.4, můj dosavadní názor je, že je opticky, konstrukčně a kvalitativně horší, než Sigma Art a jediný smysl té koupě by bylo ohnisko, které nemám, lepší kompatibilita s Nikonem a to, že bych Nikonu přispěl v těžkých dobách. Četl jsem porovnání na makofoto od ing. Kortuse, chyběl mi tým pořádný test AF za pohybu, ověření, o kolik horší tam Nikon je oproti Sigmě. Další průšvih jsou krajní body na starších tělech, pan Kortus to též zmiňuje, problém u Nikonu je, že nemá servis jako AWH, který by to uměl seřídit, takže na D7100 mi to nikdy pořádně na krajní body chodit nebude. Nejde jen o korekci, tu bych uměl nastavit i sám, ale i o konzistenci. Jako další přednost u Sigmy Art vidím o hodně lépe zvládnutou aberaci, zejména u fotek na blízko.
Viděl jsem výborné praktické porovnání 105/1.4 vs Sigma 135/1.8 vs 200/2, ze kterého mi Sigma subjektivně připadala blíže 200/2, než Nikon, ale spousta diskutujících preferovala Nikon kvůli bokehu a teplejšímu podání barev.