Nikon Rumors - 16-80/2.8-3.5 - aneb přání otcem myšlenky

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod bob222 16. 6. 2015 09:17

Tak mne je jasné, že ergonómia u FF je určená na veľké sklá a viac menej na profi prácu. Len ma mrzí, že aspoň jeden nerobí "malý" FF.
Ale asi je nás málo čo to chceme a ešte menej čo by sme to kúpili. A hlavne by na nás nikto nenaryžoval na sklách. Ono na dvoch troch pevných sklách nikto nezarobí, zisky idú z veľkých sklenárstiev, ktoré zasa ja nemusím.
Holt nemá každý na leicu... :-(
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 16. 6. 2015 09:43

Allydamn:
Chtěl bych znát jaká poškození fotek autorovi provádí skla co má.
Jsem se skly 10-24/3.5-4.5, 16-85/3.5-5.6, 17-55/2.8, 35/1.8, 18-35/1.8, 85/1.8, 55-300/4.5-5.6 a 70-200/2.8 spokojený.
Ovšem pokud by se povedl nový 16-80/2.8-3.5, mohl bych případně i přehodnotit vlastnictví nebo použití 3 základních zoomů, tedy 16-85/3.5-5.6, 17-55/2.8 a 18-35/1.8.
16-80/2.8-3.5 by nahradil 17-55/2.8 nejspíš určitě a pokud by nahradil i 16-85, mělo by smysl mít místo dvou skel jen jedno. Ovšem nárůst hmotnosti 16-80/2.8-3.5 oproti 16-85/3.5-5.6 by byla největší překážka, jelikož výletní a krajinářská dvojice (trojice) 10-24 + 16-85 (+ 55-300) je příjemně lehká. Sigma 18-35/1.8 jsou vlastně 3-4 pevná skla, té se to netýká, ale dvojice 16-85 + 17-55 versus 16-80, to už je zajímavější. Skoro možná by bylo i lepší 16-80/2.8-4 pokud by hmotnost nebyla enormní a někde na f=50mm to mělo stále ještě f/3.5 a na plnou díru by to byla paráda....

Dnes na 16-85:
16mm/3.5 = 4,6 mm průměr díry
85mm/5.6 = 15,2 mm průměr díry
... a má to filtrový závit 67mm
17-55:
17/2.8 = 6,1 mm
55/2.8 = 19,6 mm
... a má to filtrový závit 77 mm

16-80/2.8-3.5:
16/2.8 = 5.7 mm
80/3.5 = 22,9 mm
... šílená kráva

16-80/2.8-4.0:
16/2.8 = 5.7 mm
50/3.5 = 14,3 mm
80/4 = 20 mm
... to je tak na větší 17-55-ku
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 16. 6. 2015 09:56

bob222 píše:Pozri si prosím Ťa objektívy minolta 28/2,8, 50/1,7, 85/2,8. Všetko sú to sklá na FF s autofocusom
Pozrel som si napríklad 85-ku: 5 elementov (e) v 4 skupinách (g). Oproti tomu Olympusácka 45-ka: 9e/8g.

Nikon seťáky:
- 18-55mm f/3.5-5.6G II: 7e/5g
- 18-55mm f/3.5-5.6G VR: 11e/8g
- 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR: 17e/12g

Skrátka dnešné objektívy sú zložitejšie ako tie minulé (asi kvôli zvýšeným nárokom na kvalitu), zložitosť dodáva aj stabilizácia.

bob222 píše:A netrep prosím o AF pri clone nad 8, to už je fakt mimo ako väčšinou
To bolo len o tom, že aby bol seťák na FF rovnako veľký ako na APS-C, musel by mať okolo F/8.
A to už podporujú len najlepšie modely (u 1DX na to musel prísť až nový firmware).
Navyše objektív s clonou F/8 by asi nebol ani výrazne kvalitnejší ako tie na APS-C.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 16. 6. 2015 09:57

Itokar:
Ale páčila :-) .. fotka z FF, ak to nie je odflaknute, ma v sebe iny look, aj na krajinke.
Já už jsem si s FX-em něco nafotil, myslím, že byste dost těžko hledali fotky z Nikon full frame, které by měly starší datum a čas v EXIFu, než jaké jsem nafotil já. A přiznám se bez mučení, že když tutéž svou krajinu nebo tak nějak cvaknu s D7100 a nějakým FF, tak prostě já osobně nevidím nic, kvůli čemu bych toužil po FF. Třeba je to moje chyba, že to nevidím, ale je to tak.
DX formát mně ještě dovolí mít z RAWu texturu, která mě nerozčiluje rozpatláním nebo přehnaným šumem, takže dělám fotky s delší stranou 4200 - 3500 pixelů s takovou detailní kresbou, která se mně líbí, přičemž moje tisky do A3+ nebo 2x A3+ z toho jsou bohatě bez kompromisů. A samozřejmě uvažuji o tom, že třeba za 10-15 let bude běžné a normální mít doma na zdi nějakou digitální zobrazovací placku o šířce 2-3 metry, no a jde o to, jak na tom budou vypadat staré fotky, které už člověk logicky nepřefotí. No a myslím, že i z D7100 to nebude tragédie, aby se na to nedalo koukat.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 16. 6. 2015 10:09

Ganec píše:
bob222 píše:A netrep prosím o AF pri clone nad 8, to už je fakt mimo ako väčšinou
To bolo len o tom, že aby bol seťák na FF rovnako veľký ako na APS-C, musel by mať okolo F/8.

http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Produc ... ED-VR.html
http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Produc ... ED-II.html
Ten FF setak je len nepatrne vacsi a pritom ma lepsiu svetelnost. Rad by som vedel, ako si to vypocital.

-- 16. 6. 2015 11:10 --

FotoABC píše:Já už jsem si s FX-em něco nafotil, myslím, že byste dost těžko hledali fotky z Nikon full frame, které by měly starší datum a čas v EXIFu, než jaké jsem nafotil já.


Čo bolo, to bolo, terazky si to musíš skúsiť s moderným FF :D
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 16. 6. 2015 10:11

Tady opatrně a rezervovaně souhlasím s Gancem. Ale zase samozřejmě že lze najít takové ohnisko a světelnost, aby se to na full frame dalo udělat malé a lehké a přitom slušně kvalitní. Nicméně že by šlo zachovat dosažené vlastnosti a všechno zmenšit na polovinu, to asi ne.

Tohle má 465 gramů a závit 72mm:
http://imaging.nikon.com/lineup/lens/zo ... /index.htm
No a světelnost f/3.5-4.5 na full frame je na seťák hodně slušná, takže kdyby kvůli miniaturizaci udělali f/4-6.3, tak by šli s velikostí a objemem ještě hodně dolů, nicméně můj osobní vkus je ten, že to slábnutí kresby do krajů by mně vadilo, což neznamená, že musí vadit všem. Na mnoha výstupních formátech to ani nebude vidět.

No a 24-120/4 už je těžká kráva 710 g:
http://imaging.nikon.com/lineup/lens/zo ... /index.htm
Jako ekvivalent 16-80/2.5 DX je to samozřejmě rozsah + světelnost pro člověka zvyklého na APS-C úžasné, ale měl jsem v ruce nějakou dobu D750 + 24-120/4 a celý den bych to v ruce mít nechtěl.
Kromě toho tu světelnost f/4, tedy ekvivalent f/2.5 na DX a f/2 na m4/3 zase člověk nevyužije do krajů někde okolo 60-100mm, tam je nutné clonit.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 16. 6. 2015 10:14

bob222 píše: Ono na dvoch troch pevných sklách nikto nezarobí, zisky idú z veľkých sklenárstiev, ktoré zasa ja nemusím.

Imho naopak, ked zarobis par desiatok $$$ na 10tisic predanych malych sklach, ziskas viac, nez ked predas par kusov drahych pekelnikov. A najviac zarobis vtedy, ak vyrobis lacno sklo, ktoreho upravis skrze firmware a ludom nasadis ho hlavy majak, ze je to takto lepsie. Potom predas aj s 5nasobnou marzou :D
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 16. 6. 2015 10:14

Ganec píše:
bob222 píše:Pozri si prosím Ťa objektívy minolta 28/2,8, 50/1,7, 85/2,8. Všetko sú to sklá na FF s autofocusom
Pozrel som si napríklad 85-ku: 5 elementov (e) v 4 skupinách (g). Oproti tomu Olympusácka 45-ka: 9e/8g.

Porovnateľná je tá 50/1,7 - 45/1,8. Je bližšie 75-90 ako 127,5-90

bob222 píše:A netrep prosím o AF pri clone nad 8, to už je fakt mimo ako väčšinou
To bolo len o tom, že aby bol seťák na FF rovnako veľký ako na APS-C, musel by mať okolo F/8.
A to už podporujú len najlepšie modely (u 1DX na to musel prísť až nový firmware).
Navyše objektív s clonou F/8 by asi nebol ani výrazne kvalitnejší ako tie na APS-C.


Na seťáky kašlem, ja som písal o pevných sklách.

-- 16. 6. 2015 11:22 --

FotoABC píše:Tady opatrně a rezervovaně souhlasím s Gancem. Ale zase samozřejmě že lze najít takové ohnisko a světelnost, aby se to na full frame dalo udělat malé a lehké a přitom slušně kvalitní. Nicméně že by šlo zachovat dosažené vlastnosti a všechno zmenšit na polovinu, to asi ne.

Tohle má 465 gramů a závit 72mm:
http://imaging.nikon.com/lineup/lens/zo ... /index.htm
No a světelnost f/3.5-4.5 na full frame je na seťák hodně slušná, takže kdyby kvůli miniaturizaci udělali f/4-6.3, tak by šli s velikostí a objemem ještě hodně dolů, nicméně můj osobní vkus je ten, že to slábnutí kresby do krajů by mně vadilo, což neznamená, že musí vadit všem. Na mnoha výstupních formátech to ani nebude vidět.

No a 24-120/4 už je těžká kráva 710 g:
http://imaging.nikon.com/lineup/lens/zo ... /index.htm
Jako ekvivalent 16-80/2.5 DX je to samozřejmě rozsah + světelnost pro člověka zvyklého na APS-C úžasné, ale měl jsem v ruce nějakou dobu D750 + 24-120/4 a celý den bych to v ruce mít nechtěl.
Kromě toho tu světelnost f/4, tedy ekvivalent f/2.5 na DX a f/2 na m4/3 zase člověk nevyužije do krajů někde okolo 60-100mm, tam je nutné clonit.


Tome, malé riešenie nie je pre zoomákov, a už vôbec nie pre sveteľných zoomákov. Ja by som proste chcel leicu s nie až tak extrémnou kvalitou a požiadavkami na sklo a nie tak extrémnou cenou. Ako to ktosi hore presne vystihol, niečo v štýle starých rangefingerov, ale s AF.
Ako píšem, sony sa tomu priblížilo, ale potom sa vykašľali na 2,8 sklá v slušnej kvalite a napochodovali s ťažkými a drahými zeiss sklami v pemarovských cenách. A to nee.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 16. 6. 2015 10:25

Itokar:
musí se protnout křivky těchto požadavků:
Když už člověk zaplatí vyšší cenu za full frame systém a tahá se s větší hmotností, tak mu to musí přinést adekvátně víc, než DX, a zároveň by neměl jít v pro něj podstatných věcech dolů.
No a přechod na full frame znamená pro mě tahle negativa:
- FX výbava odpovídající dnešnímu DX rozsahu je dražší, větší a těžší
- FX výbava, která přináší jasné výhody navíc, je ještě dramaticky dražší, větší a těžší
- pokrytí hledáčku ostřícími body je dramaticky horší
- pokud člověk škrtne FX těla s nižší třídou AF, než má D7100, musí vyřadit D610 a začíná od D750 výš
- pokud člověk škrtne skla s viditelným slábnutím kresby do krajů, tedy ten relativní rozdíl střed - kraje, zase škrtne lehké a relativně levné možnosti
- pokud se člověk bojí ostření Sigmy a Tamronu, zase si zúží výběr

No a pozitiva pro sebe nevidím. Zatím jsem se ještě nenaučil dělat běžně takové fotky, které by plně využily možnosti malé hloubky ostrosti Sigmy 18-35/1.8. Furt ta Sigma má na víc, než já předvádím. Takže kdybych měl místo toho Sigmu 35/1.4, tak ten potenciál nevyužiju.
No a low-light? Já jsem snad ještě netisknul ani jednu A3+ na ISO 1600 a víc. Dost možná proto, že mám rád blesk. Mám rád svěží barvy v interiéru při použití blesku a nemám rád oranžovo - hnědo - vyblité barvy když někde svítí "přirozená atmosféra" dvou čínských úsporek, (které se odráží od zelené zdi).
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod AndrewJ 16. 6. 2015 10:31

Já jsem nějaké zvěsti o nástupci D400 zaslechl. Myslím, že ho tu do Olympiády mít budeme. Nikon si nemůže dovolit ignorovat 7D mark II
AndrewJ
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 16. 6. 2015 10:35

bob222: rozumím, chápu, jen prostě nějak v téhle etapě osobně nejsem. Furt jsem zatížen potřebou toho variabilního systému pro různé příležitosti.
Prostě prakticky tři úrovně:
zoom + F8 na krajinu a podobně
zoom + F2.8 na reportáž uvnitř, kdy se pohybuji od F2.8 do F4.5 kdy jde o různě vzdálené lidi, ale ještě má blesk o strop/Lumiquest výkon
pevné sklo/Sigma zoom F1.8 na portrét, malou HO a extrém low-light

Malý nesvětelný rangefinder - to je trošku jiný způsob uvažování:
chci něco malého, co budu míit u sebe a vyfotím tím kvalitně většinu, ale ne extrémy, snížím nároky ve variabilitě, adaptabilitě na cokoliv, ....

Chodil jsem po světě 21 let s f=38mm a f/2.8 a taky jsem neměl pocit, že všechno nemůžu, ale prostě před 10 lety jsem se nadchnul pro široké možnosti a ještě mě to nepustilo. Ale rozumím duševním pochodům, kterým k tomu člověk dospěje. Prostě až si dostatečně vyhraje a přestane ho to bavít přemýšlet jestli si má vzít 70-200/2.8 nebo ne.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Mikeczcz 30. 6. 2015 15:53

Tak co říkáte na avizovanou cenu 900$ já jsem tajne doufal ze to bude pod dvacku, ale až se trochu zlepší kurz, tak to bude pravděpodobně univerzal, který mi tak chybí a nakonec přece jenom nekoupim tamron 17-50. Sirsi i delší konec by se hodily. Jenom me zajímá průběh světelnosti. Pokud by to kolem 50-55 melo porad f2.8 tak je to pecka.
Mikeczcz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod qwerts 30. 6. 2015 21:36

Asi to bude prcek! Zaujala me ta elektromagneticka clona, zeby to konecne umelo menit clonu pri videu? :D
qwerts
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 1. 7. 2015 10:22

Tak je to víceméně jasné:
http://nikonrumors.com/2015/06/30/price ... more-94500

f/2.8-4.0 a nebude to žádná velká kráva, bude samozřejmě větší a těžší, než 16-85/3.5-5.6, ale asi ne tak, aby ji nemohla plně nahradit.
Stát bude s DPH něco málo přes 20, to je celkem jasné. Takže pokud není líto peněz, tak náhrada 16-85 je celkem nabíledni. A bude to asi stát za to i pro krajinu, město, přírodu a outdoor, kdy světelnost f/2.8-4.0 oproti f/3.5-5.6 není zásadní. Bude určitě lépe kreslit, protože 16-85 vznikla v době 10 MPx D80-ky, zatímco teď bude 16-80 objektiv připravený pro D9000/D400, přinejhorším jen pro 24 MPx D7200-ku, takže kresbu bych tak odhadl na něco mezi Nikkorem 16-85 a Sigmou 18-35/1.8. (tedy rohy na 16/2.8 budou strašné, to ne, že ne.... ale jinak to bude dost slušné)
A i vzhledem k Nano coating to bude mít na tu krajinu zásadní 3 výhody proti Sigmě 18-35/1.8:
- protiodlesková odolnost v protisvětle bude asi dramaticky o něčem jiném
- rozsah 16-80mm proti 18-35mm nepotřebuje komentář
- výrazně lehčí

Co ale zůstává nejasné, je zda DX 16-80/2.8-4.0 plně nahradí také DX 17-55/2.8.
Tam dá odpověď až průběh světelnosti.
Pokud by to bylo:
16mm f/2.8
18mm f/2.8
20mm f/3.0
24mm f/3.0
28mm f/3.2
35mm f/3.2
50mm f/3.6
60mm f/3.8
70mm f/4.0
80mm f/4.0
... pak prodávám Nikkora 17-55/2.8 za 14 500 Kč. Hlašte se.
Obávám se i vzhledem ke zkušenostem s Nikonem a k odhadu velikosti dle obrázku, že to bude:
16mm f/2.8
18mm f/3.0
20mm f/3.2
24mm f/3.2
28mm f/3.6
35mm f/3.6
50mm f/3.8
60mm f/4.0
70mm f/4.0
80mm f/4.0
... no a tam je to ke zvážení.
Dvojice Sigma 18-35/1.8 a Nikkor 16-80/2.8-4 by ale asi stejně jak na outdoor, tak na akce v interiéru stačila, takže bych mohl prodat jak 17-55/2.8, tak 16-85/3.5-5.6.

A jako bonus tam bude proměnlivá clona u natáčení videa.

Ale už trochu dává smysl high-end DX dvojice D9000 + 16-80/2.8-4.0. To to trvalo.
Připadá mně to jako taková filozofie: uděláme high-end, ale musí být co nejmenší, protože velikosti typu D300 a 17-55/2.8 už jsou dnes opravdu out a tyhle velikosti a větší jsou jen pro naprosté profíky, kteří si to někam dovezou v kufru na akci, ale jinak se s tím už nikdo tahat nebude, takže místo velké D700 jsme dali D750-ku do menšího těla, takže D9000 sice bude mít celohořčíkové tělo a 9 fps, ale nebude to větší, než D7200. Tělo velikosti D300 už opravdu neudělají.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 1. 7. 2015 10:37

Fakt je ten, že to vypadá ako naozaj nádejný univerzál na APS-C.
bob222
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků