jaký objektiv na dslr pro video

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod xbone 20. 2. 2014 18:09

Zdravím, mohl by mi nkdo doporučit a trochu zanalizovat objektivy na video.

-Je nutný stabilizátor v objektivu? Někde jsem vyčetla že je nutný, ale jinde doporučují běžně objektivy bez stabilizátoru. Takže jak moc velkou roli to hraje?

-Objektivy bez automatického ostření. Neměla jsem možnost si vyzkoušet manuální ostření, ale předpokládám že je to poměrně náročné a obtížné. Opět jsem viděla značku objektivů doporučenou jako vhodnou na video, která měla pouze manuální ostření.

-jaký objektiv je vhodný pro dokumentární účely. 50 mm mi příjde už poměrně dost úzká.

-zoom nebo pevné sklo?
Jaký mám vlastně výběr v Canonu, v rozumnjém cennovém rozpětí objektivu do 15.000 kč?


Děkuji za odpovědi
Dana
Naposledy upravil xbone dne 20. 2. 2014 19:57, celkově upraveno 1
xbone
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod feanoor 20. 2. 2014 18:20

Jaký model zrcadlovky Canon konkrétně máš?
feanoor
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BigglesO27 20. 2. 2014 18:33

Canon označuje objektivy "optimalizované" pro video jako "STM" (jde tuším o objektivy s tišším ostřícím motorkem - "stepper motor", tedy nejspíše "krokový").
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xbone 20. 2. 2014 18:45

feanoor píše:Jaký model zrcadlovky Canon konkrétně máš?

na video 600 nebo 650 d, ale určitě bych uvítala kdybych mohla objektiv využít i na full frame 5d případně

-- 20. 2. 2014 19:58 --

BigglesO27 píše:Canon označuje objektivy "optimalizované" pro video jako "STM" (jde tuším o objektivy s tišším ostřícím motorkem - "stepper motor", tedy nejspíše "krokový").

a pokud by mi o hlučnost motoru nešlo spíš o ychlost ostření?
xbone
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod BigglesO27 20. 2. 2014 19:03

Canon tvrdí, že STM je stejně rychlé jako USM, nedovolím si o tom polemizovat, nemám osobní zkušenost...
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod feanoor 20. 2. 2014 19:07

Pokud ti jde o natáčení videa, tak rozhodně doporučuji objektiv se stabilizací a pokud máš Canon 650D, tak bych zvolil objektiv Canon 18-135 IS STM ( to STM je důležité, prodává se totiž i verze 18-135 bez STM, tu ale rozhodně nechtěj)
Technologie STM zajistí tiché a plynulé zaostřování při natáčení videa.
Tento objektiv bohužel na Canonu 5D nepoužiješ, je určen pouze pro foťáky s menším snímačem (APS-C)

Ještě je tu objektiv Canon 40/2.8 STM, ten ale nemá stabilizaci.
Je to ale sklo s pevným ohniskem a dobrou světelností, opticky je lepší než zoomové objektivy.
Je to objektiv typu EF, tudíž ho lze použít i na fullframe (Canon 5D).

Hlučnost ostření při videu rozhodně řešit musíš, hlasité ostření totiž rozhodně bude rušit.
Koukni na tohle video

http://petapixel.com/2013/08/26/video-c ... -pixel-af/

recenze C 40/2.8 STM je třeba zde
http://www.fotoradce.cz/recenze-canon-e ... anekid1366
feanoor
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xbone 20. 2. 2014 19:59

je to slušnej rachot
xbone
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ganec 20. 2. 2014 21:56

xbone píše:Je nutný stabilizátor v objektivu? Někde jsem vyčetla že je nutný, ale jinde doporučují běžně objektivy bez stabilizátoru. Takže jak moc velkou roli to hraje?
Ak máš stabilizátor v tele (a funguje aj vo videu) tak nie je nutný :-)
(ale to tebou vymenované Canony nemajú)

U videa je stabilizácia (alebo statív) dôležitá (hlavne na dlhšie ohniská): nielenže nestabilizované video nevyzerá pekne, môže pri ňom vznikať aj "jello efect"

xbone píše:Objektivy bez automatického ostření
Možno nimi točia profíci, ale tí to vedia...
U videa musí preostrovanie podporovať aj telo: z tých čo si vymenovala to je len 650 (so STM sklami)

xbone píše:Neměla jsem možnost si vyzkoušet manuální ostření
Nie je nič ľahšie: ak máš spomínané Canony, prepni ich na MF a vyskúšaj...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lotrandor 20. 2. 2014 22:06

Manuální ostření není ani tak pro profíky, jako spíš pro připravené a promyšlené scény. Reportážní video, a tedy často i rodinné, se lépe točí s kamerou, nebo foťákem co ostří kamerovým způsobem. Myslím, že třeba panasonic je v tomhle dobrý (jen nevím jestli řada G, nebo nějaká jednodušší). Ta Géčka nejsou zrovna levná.

Jinak pevná skla jsou na video dobrá, protože jednak pustí dovnitř hodně světla a navíc díky malé hloubce ostrosti vytvářejí filmový vzhled. To například kamery, ty bežně dostupné neumí, dělají takový ten pocit domácího videa (mají ostré všechno). Může to být ale záměr.

Pokud jde o točení zrcadlovkou, Canon je v tomhle asi lepší, snad s výjimkou Nikonu D610, ale to je zase dražší přístroj.

Točím doma prcka (3 roky), ostřím ručně, používám pevné sklo, mám tomu přizpůsobený styl, spočívající v sérii kratších záběru vhodně prostříhaných. Nevypadá to vůbec špatně, ale chce to cvik a někdy to prostě nevyjde. Záleží jak jsem schopen předvídat pohyb.

Pokud jde o zvuk, vyplatí se ho nahrávat ještě externím "nahrávadlem" a pak zvukovou stopu vložit přes tu ze zrcadlovky, efektivně se tím eliminuje ruch ostření a i kvalita je často lepší. Záleží samozřejmě, co se točí.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xbone 20. 2. 2014 23:55

A jaké ohnisko je nejlepší na video, příjde mi že 50 už je dost úzká, obzvlášť když bych chtěla zabrat více lidí najednou, natáčení v místnosti kde je prostoru málo a pod.
xbone
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod reign 21. 2. 2014 07:28

Jestli chceš mít v jednom záběru více lidí, tak to máš stejné jako při focení. Když by ti stačilo, že se ti tam vejdou na výšku a dostaneš je prostě pohybem foťáku postupně a ne najednou, tak ta 40-ka by i šla, ale určitě bych dal přednost 18-135 STM. Než to ovšem koupíš tak si to určitě vyzkoušej - AF sice funguje hezky plynule, ale je docela pomalý. Pokud není priorita malá hloubka ostrosti, tak ti lepší službu udělá kompakt Canon G16 - má velmi kvalitní video a hlavně rychlý AF. Rychlý AF u videa má ze zrcadlovek žel až 70D, ukázky najdeš na vimeo.com.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 21. 2. 2014 07:36

Takže suma sumárum: máš 2 APS-C foťáky + jeden FullFrame + pevnú 50-ku a chceš natáčať rodinné videomomentky v miestnostiach?
xbone píše:příjde mi že 50 už je dost úzká
Aj na FullFrejme?

-- 21. 2. 2014 07:39 --

xbone píše:jaký objektiv je vhodný pro dokumentární účely. 50 mm mi příjde už poměrně dost úzká
najlepší je taký ktorý má elektronické ovládanie zoomu (PowerZoom), pevná 50-ka to rozhodne nie je
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob222 21. 2. 2014 08:10

reign píše:Jestli chceš mít v jednom záběru více lidí, tak to máš stejné jako při focení. Když by ti stačilo, že se ti tam vejdou na výšku a dostaneš je prostě pohybem foťáku postupně a ne najednou, tak ta 40-ka by i šla, ale určitě bych dal přednost 18-135 STM.


Neblázni, takých nepodarkov, čo natáčajú video na "výšku" je plný fejsbúčik.
Kameru neotáčať!!!!!!
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 21. 2. 2014 09:01

Myslím že ani nemá moc cenu orzebírat, že v defaultu (bez Magic Lantern) se DSLR Canon/Nikon na video moc nehodí. Vyjímku z pravidla tvoří Nikon D5300 a Canon 5D MakIII. Canon 70D má sice konečně použitelné "kamerové" ostření, ale i tak je výrazně horší jak to, kterým disponuje SONY A65/77 atd..

Pokud se už tedy člověk smíří s tím, že místo videa bude mít mazanici bez kresby (tj. to co normálně leze z 550D/600D/650D atd.) , je v případě výběru objektivů zvážit, co se bude natáčet. Pokud to má být dokument či reportáž, pak je dobré se poohlédnout po objektivech se stabilizací, nejde jen o "zklidnění" obrazu při větším "zoomu", ale také o eliminaci některých nežádoucích rušivých efektů, jako je jello efekt.

V případě natáčení filmového typu jsou vhodná spíše manuální skla, která mají plynulé nastavení clony. V tomto případě lze doporučit sadu Samyang. Mají ucelenou řadu objetivů od 24mm po 85mm. Navíc jsou uzpůsobeny i na full-frame. Opticky na tom jsou také velmi dobře.

Nejlepší variantou je samozřejmě zapomenout na DSLR a jít do CSC Panasonic či Olympus. Od Panasonicu jsou tu modely G5/G6, které ma jína video optimalizované čipy. Velmi slušný výstup má i "miniatura" G-M1. Kvalitnější tělo a výklopný kukr má zase GX7. Oly má bohužel o poznání horší výstup, chybí mu 24p/50p, kodek nemá zrovna ťip-ťop (zvláště E-M5). ALE!! Má nejúčinější stabilizaci obrazu na světě, se kterou jdou dělat jízdy jak ze steadicamu. A protože je na čipu, lze jí použít se všemi objektivy. E-M5 nicméně moc nedoporučuji. Zato taková E-M1 je konečně na video použitelná.
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lotrandor 21. 2. 2014 09:41

Ještě k objektivům, když jsem si dělal osobní průzkum, doporučovali mi 17-50/2.8 Tamrony ve verzi II. Jsou APS-C objektivy, které mají velmi dobrou stabilizaci. Podobné Sigmy jsou sice opticky lepší, ale stabilizace není taková. Nakonec jsem zůstal u pevného skla N 35/1.8G (takže v přepočtu 50mm), ber to tedy jako směr k další úvaze než přímo doporučení. Mohlo by to řešit i tvůj problém se širším ohniskem.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků