Tamroňák 28-75 1/f 2.8 jak ?

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod fujifilmS3 15. 7. 2011 19:56

zdravim
mám tohoto Tamroňáka (předchozí gen.) a tělo Nikon,

chtěl bych vědět, jak s tímto objektivem co nejlíp fotit, tak aby kvalita kresby, detaily, zkreslení, a podobné věci,

na ohnisku 28mm je vidět malinké válcovité zkreslení, taky malá vinětace, jak s mám s tímto sklem fotit momenkty, přírodu, portréty, krajinu, jaká jsou pravidla ?

viděl jsem pár videí na YouTube, moc ale neumím anglicky, jestli jsem to ale pochopil správně, tak tohle sklo nepoužívat na FX (full frame, stejně nemám) a vždycky zaclonit aspoň an 5.6 ?
akorát při portrétech na 2.8, nebo jak budu chtít (75 mm + 2.8 je už velmi nízká hloubka ostrosti)

někdy se hodí dělat portréty s tímto sklem na 40-50mm a 5.6 (jestli jsem to pochopil správně)
:: pokuď to světelné podmínky samozřejmě dovolí, pokud ne, tak se nedá nic dělat
a fotit i s menší clonou

co když budu chtít fotit přírodu, na 28mm zkreslení se asi nevyhnu . .
jak třeba fotit s tímto objektivem v zoo zvířata, aby fotka byla co nejkvalitnější ?

rozsah použitelné clony je teda někde mezi 5.6 - 11
a ohniska bez zkreslení někde mezi 35-50 mm ?

poslední otázka míří na to, jestli je nejnovější genereace o hodně lepší, nebo stejná,
(má jen stabilizátor), jestli je světelný zoom Nikkor o tolik lepší, aby se vyplatilo za něj dát 3x víc a jestli zkreslení a ostrost má Tamron 17-50 1/f 2.8 o hodně lepší nebo je to srovnatelné
s jeho bráchou
díky
fujifilmS3
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ggrand 15. 7. 2011 23:14

tak na tohle nemám sílu smysluplně reagovat ...
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fujifilmS3 15. 7. 2011 23:37

tak to je škoda . . . . mě by prostě zajímalo, čemu se mám při práci vyvarovat, jak s tim nefotit, co naopak využít pro to abych nafotil co možná nejlepší fotky s tímhle, na YouTube se hodně řiká že to je celkem dobré portrétní sklo . ., pak s tim rád fotím přírodu a tak (Zoo)
ale někdy tam vidim nedostatky, někdy zkreslení na 28mm, tak jak a co . .
a taky nějaké srovnání s ostatními podobnými, např. taky uvažuji o koupi Nikon 35mm F1.8
nebo F1.4 jako portrétního skla (protože to je cca 50mm; 52mm na DSLR) :-[ :hmm: 8-P
fujifilmS3
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ggrand 16. 7. 2011 00:05

naco uvažuješ o další koupi, když nevíš, jestli ti na internetu dovolí s tím fotit...
Asi fotíš na film a tak každé máčknutí spouště tě stojí peníze a hlavně čas než to vyvoláš, abys zjistil, v jakém rozsahu a jak se s tímhle sklem dá vůbec fotit.
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fujifilmS3 16. 7. 2011 01:09

mě by ale zajímali nějaký detaily a návody na to, jak dosáhnout co nejlepších fotek s tímhle, jinak s tim fotim a někdy jsou ty fotky dobrý, někdy stejný jako by to bylo seťákem
fujifilmS3
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod landov 16. 7. 2011 05:51

Chlape...zober fotak a bez fotit miesto vypisovania nezmyslov po nete. Ziadny navod ti peknu fotku neurobi, takze pokus-omyl (aspon 100x) a budes vediet sam, ako ten objektiv vyuzit na maximum. Bozemoj...
landov
Pokročilý

Odeslat příspěvekod kromec 16. 7. 2011 20:22

CPU Zilog Z80 A/3,5 MHz, RAM 48 KB, ROM 16KB, grafika 256x192 bodů v 15-ti barvách,magnetofon ;) :)
kromec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pota 16. 7. 2011 21:25

Bože chlape, když už nedokážeš nic vymyslet, hoď si foťák na stativ, ručně si zaostři (přes live view s lupou) a zkoušej clony. Ideálně do rawu ať výsledky tolik neovlivní foťák. Pak si to vyvolej bez úprav a otevři v nějakém prohlížeči vedle sebe ( např. "rychlej kámen"). A nebo se na takovýhle blbiny vyprdni a běž fotit, běž zažít ten pocit, že tvoříš a ne furt myslet na to jestli do nebude o 1% míň ostrý...
pota
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fujifilmS3 17. 7. 2011 02:08

super, až příšte budu něco chtít, tak se sem půjdu určitě zeptat !

samozřejmě že s tim fotim a že to zkoušim, prohlížim, analizuju, dělám hromadu fotek, většina jich je dobrá, hodně výborných, ale pak je taky velký % méně dobrých, kvalitou na úrovni seťáku, takže si řikám, že se nemuselo kupovat tak drahý sklo, no neva budu experimentovat,

já sem jen chtěl slyšet třeba to, že tohle sklo se hodí na tohle a tohle a na tohle naopak moc nehodí, když s tim budu chtít fotit tamto a tamto tak zaclonit a fotit to na ohnisko to a to, prostě někaké ty vychytávky a skryté tipy,

radši se ani nebudu pták, jak si to stojí, zacloněno na F4, F5.6 ve srovnání s Nikkor 50mm 1/f 1.4 D, 1.4G, 1.8D, 1.8G jestli je to prakticky stejný, nebo tyhle pevný maji daleko lepší kresbu, na jednom videu jsem viděl že se ten muj tamroňák hodí taky celkem dobrý portrétní sklo
(pokud nepotřebuji uplně tu nejnižší možnou clonu)
fujifilmS3
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lemming 17. 7. 2011 07:04

fujifilmS3 píše:na jednom videu jsem viděl že se ten muj tamroňák hodí taky celkem dobrý portrétní sklo (pokud nepotřebuji uplně tu nejnižší možnou clonu)


Proč se kvůli tomu koukáš na video? Není lepší vzít foťák, párkrát stiskout spoušť a udělat si vlastní názor? ;)

fujifilmS3 píše:radši se ani nebudu pták, jak si to stojí, zacloněno na F4, F5.6 ve srovnání s Nikkor 50mm 1/f 1.4 D, 1.4G, 1.8D, 1.8G jestli je to prakticky stejný, nebo tyhle pevný maji daleko lepší kresbu,


Zajímavý, tohle jsem nikdy necítil potřebu nějak extra moc řešit (a tipuju, že drtivá většina ostatních fotoégrafů taky ne). Čím to asi bude :D

A, mimochodem, nemluvíš náhodou o Tamronu 17-50?
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pentaxK10d 17. 7. 2011 11:23

výhody všech pevných skel oproti zoomům (i těm nejkvalitnějším) jsou jasné
navíc se člověk nepotřebuje tahat s větší váhou (třeba na dovolenou)
pokud je potřeba něco vyzoomovat, tak jde jen o široké ohnisko, což je všeobecně problém
foto s cropem, co se týče vyšších ohnisek tak při dnešních desítkách megapixelech se dá všecko vyříznout, tam pevný nevadí
pentaxK10d
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod player 17. 7. 2011 18:22

Jasne, jsou to ale blazni ti sportovni a wildlife fotografove, vzdyt by jim vsem stacil D3x s nasazenou levnou 1.4 padesatkou, zaber si dle potreby oriznou :D
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lemming 17. 7. 2011 18:36

player: No, pentaxK10d to trochu přehnal. Ale je fakt, že pokud máš objektiv příliš široký, tak oříznutím se cca 2x zoom udělat dá, za cenu mírného snížení kvality. Ale pokud ho máš příliš dlouhý, tak máš prostě smolík a nic s tím neuděláš, ani kdyby ses rozkrájel...
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 17. 7. 2011 20:00

"nic s tím neuděláš, ani kdyby ses rozkrájel..."

Ale udelas, staci pred stiskem spouste myslet^_^
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lemming 17. 7. 2011 20:11

player píše:"nic s tím neuděláš, ani kdyby ses rozkrájel..."

Ale udelas, staci pred stiskem spouste myslet^_^


Řekl bych, že třeba přes zeď do sousední místnosti neustoupíš, ať myslíš jak myslíš :D (Samozřejmě, _občas_ se nějaká finta vymyslet dá.)

edit: Ono samozřejmě záleží na žánru. U aranžovaného focení na ten problém vesměs vůbec nenarazíš, ale při reportáži to ve většině případů prostě neo....š.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 17. 7. 2011 20:47

Pokud se nebavime o extremnich pripadech typu rybi oko vs 600mm, tak je to vzdy o kreativnosti a kompozici.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pentaxK10d 17. 7. 2011 21:45

tu pevnou 50tku nebo 35tku (= jako lidské oko) můžete hlavně s sebou tahat všude, např na dovolenou, místo toho abyste s sebou vláčeli 7kg těžkej baťoh se všim možnym
pentaxK10d
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lemming 18. 7. 2011 06:51

player píše:Pokud se nebavime o extremnich pripadech typu rybi oko vs 600mm, tak je to vzdy o kreativnosti a kompozici.


Dobře tak konkrétní příklad: Sedíš v hledišti při tanečním vystoupení a potřebuješ vyfotit skupinku čtyřech tanečnic, tak, aby v záběru byly všechny. Jenže máš příliš dlouhý objektiv a vejdou se ti tam jen tři. Tak, teď se ukaž, s tou svojí kreativností a kompozící :D Jo, a máš na to myšlení a následné akce asi dvě sekundy, než se rozutečou.

V opačném případě (fotíš čtyři tanečnice, ale do záběru by se jich vešlo pět) je to triviální - výsledek se prostě trochu ořízne. To je to, o čem tady mluvím.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pan Kája 18. 7. 2011 12:29

fujifilmS3: Nečertěte se. :-) Ta otázka se opravdu spíše, než objektivu, týká základů focení a myslím, že máte chybu v určení objektivů od tamronu - druhou generaci se stabilizací má 17-50, u 28-75 žádná druhá verze se stabilizací není (pokud jsem správně vypozoroval).
Myslím, že nemusíte tak bedlivě sledovat jakou máte clonu nebo ohnisko. Všeobecně lze (o tamronu 28-75) říci, že na plně otevřenou clonu je kresba velmi měkká (což se může hodit na portréty) a cca od f4 začíná být obrat vcelku ostrý, ideální je teoreticky f5,6-8. Ovšem v praxi záleží na tom, jakou potřebujete hloubku ostrosti, jaké máte světelné podmínky...takže by se nějak úzkostlivě nedržel nějakých konkrétních hodnot.
Že výsledek nemusí být lepší jak ze setového objektivu, který stojí polovic, to nemusí být nic překvapivého. Jestli se vyplatí koupit lepší (a drazší) objektiv, to si musíte rozhodnout sám. Na internetu je spousta stránek s ukázkovými snímky, pomůže například vyhledávač pixel-peeper.

lemming: Nějaký čas zpět jsem fotil s pevnou padesátkou představení...také se mi tam všechny nevešly, tak jsem si popošel kousek dál:) Ale věřím, že tento přístup není univerzálně realizovatelný. :-)

pentaxK10d: Těch 7 kil je přehnaných:) Přijde mi rozumné, když si někdo vezme kompakt s výměnnými objektivy a pevné ohnisko v podobě pencaku. Pokud si někdo vezme větší zrcadlovku a chce na dovče zachytit co nejvíce zážitků a nechce toho sebou příliš tahat, tak bych spíš chápal nějaký kvalitní a velikostně ještě únosný zoom (třeba typu 17-55 od canonu, když je bohatý). :-) Ale je fakt, že tohle se nevyhádá, protože každému sedí něco jiného. :-)
Naposledy upravil Pan Kája dne 18. 7. 2011 17:39, celkově upraveno 1
Siemens M50 -> SE T300 -> SE K750i -> SE C702 -> SE Elm -> Motorola Atrix 4G -> Lumia 1020 (AT&T) -> Lumia 930 -> Galaxy S7 -> Huawei P30 Pro
Pan Kája
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod player 18. 7. 2011 13:37

lemming: zjevne si nepochopil, co je to kreativnost a kompozice, ktera velmi uzce souvisi s pouzitym ohniskem objektivu. Pokud si nekdo do divadla do prvnich rad veme teleobjektiv, tak to neni chyba teleobjektivu, ze se mu neveslo vic lidi do zaberu, kdyz je tam za kazdou cenu tedy musi mit pohromade.
No a jinak:
http://www.youtube.com/watch?v=AAdA9DkPCrk
Cas 2:38 - 2:55 :)
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lemming 18. 7. 2011 15:11

Já moc dobře chápu co je to kreativnost a kompozice. Ale taky chápu, že s takovýmhle problémem (příliš dlouhý objektiv) moc nepomůžou - evidentně narozdíl od tebe :D

Ad "teleobjektiv v první řadě" - ono jde o to, že [u reportáže] většinou dopředu nevíš, co jaká scéna přijde, takže musíš používat to, co máš zrovna nasazeno. Protože přehození objektivu pár sekund zabere.

Jinak gratuluji k tomu, že jsi pochopil, že do záběru se toho dá dostat víc poodstoupením. Problém je, že často poodstoupit prostě nejde (viz příklad s místností).

Pan Kája: Výborně, alespoň jeden, co opravdu fotí a nehází jen teoretické řeči o tom, že je potřeba před zmáčknutím spouště myslet :) Důvodů, proč se nedá poodstoupit může být mnoho - není kam (zeď, lidi), není vhodné se moc pohybovat (rušení ostatních), po poodstoupení by člověk měl v záběru akorát tak záda diváků, ...
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 18. 7. 2011 15:18

Kdyz nejde poodstoupit, nefotim celou mistnost, ale KREATIVNE volim kompozici tak, ze se zamerim pouze na urcity objekt/cast objektu.
Jak to jen driv s temi pevnymi ohnisky fotografove delali, ti museli byt uplne zoufali, ze?^_^
PS: ano, zacatecnici casto nevedi, co vlastne budou fotit, pak holt musi resit kraviny s vyrezama a zmatkovat po netu na diskusich, ze jim chybi v batohu ohnisko od 50mm do 100mm a co s tim^_^
EDIT:
"že je potřeba před zmáčknutím spouště myslet"
No jasne ze neni potreba myslet, zdejsi galerie je dukazu o nepremysleni celkem bohata na takove vytvory "bez premysleni". Bravo.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod E-Ryc 18. 7. 2011 15:58

Kreativita je sice hezka, ale kdyz z demonstrace fotoreporter prinese krasne detaily casti obliceju, tak ho vydavatel posle do prcic (protoze na fotce chce mit dav rozvasnenych demonstrantu, ne detailne prokreslene oko)... A pokud vim, tak zacatek tehle diskzue byl, ze KDYZ MUSIM UDELAT KOMPROMIS, tak je lepsi byt v ohnisku kratky nez dlouhy...
E-Ryc
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 18. 7. 2011 17:20

Profesionalni fotoreporter s prominutim neni hlupak, aby si bral na reportaz do davu teleobjektiv. A kdyz uz uzna, ze jej potrebuje, tak ma dve tela. To je zazita praxe, ne teorie.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod E-Ryc 18. 7. 2011 19:22

A to jsem napsal? Ja jen rikam, ze sebevetsi kreativita nepomuze, kdyz nemam zrovna v ruce ten spravny nastroj... Ostatne priklad z vlastni praxe z jedne dovolene. Sundal jsem teleobjektiv (se dvema tely vazne neturistim) a pet minut nato se ukazal na louce medved. Mel jsem cas presne na pet fotek (cca 1.5s), nez prelezl kladu a zmizel v trave. A i kdybych kreativne zkomponoval (nezkomponoval, hodil jsem na nej zrovna vybrany ostrici bod a zmackl spoust) krajinku s hnedym flickem uprostred, proste by to nebylo ono, zelenou louku si muzu vyfotit kdykoliv jindy.....
http://misc.krezac.net/fotky/medved.jpg
E-Ryc
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 18. 7. 2011 22:07

Nejak ti nerozumim, v tomhle pripade by preci teleobjektiv byl vyhodnejsi a ty pritom pises o opaku?
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fujifilmS3 19. 7. 2011 00:31

a jak kvalitní jsou navzájem ty objektivy pevné - třeba u 35 mm
Nikkor F1.4 a F1.8 kromě jiné světelnosti a menšího počtu lamel a jiné clony se liší nějak zásadně ?

a co když bych chtěl šetřit a uvažoval bych o koupi Nikkor 35 mm D F1.4
nebo F1.8 (tj předchozí gen.) kromě absence ultrazvukového ostření, jak je velký rozdíl v kvalitě kresby ?

slyšel jsem že dokonce Nikkor F1.8 má zacloněný na F2 lepší výsledek
než dražší F1.4 , zacloněný na F2

cenově se ale 35mm F1.4 a F1.8 dramaticky liší, o pevném 35mm jsem tak jako tak stejně uvažoval že bych jej koupil, hodil by se na druhé tělo
fujifilmS3
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod E-Ryc 19. 7. 2011 05:52

Player: tak jeste jednou ;)

E-Ryc píše:Ja jen rikam, ze sebevetsi kreativita nepomuze, kdyz nemam zrovna v ruce ten spravny nastroj...


a

E-Ryc píše:KDYZ MUSIM UDELAT KOMPROMIS, tak je lepsi byt v ohnisku kratky nez dlouhy


Ten medved nahodou demonstruje oboji. S timhle objektivem (18-70) mi zadna kreativita nemohla pomoct udelat peknou fotku s rozumne viditelnym medvedem, ale diky sirokosti jsem to alespon mohl oriznout na nic extra fotku pro web a bylo videt, ze tam medved je a ze to neni fotka ze zoo. Kdyby nastal opacny pripad - mel tele a medved prosel dva metry ode me, tak bych mel kulove nebo mozna detail otevrene tlamy (ponechme stranou fakt, ze dva metry od medveda by se clovek asi potento strachy a ne fotil).

Ale to uz je fakt mimo tema vlakna, necham toho....
E-Ryc
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daf 19. 7. 2011 08:28

fujifilmS3: Nikkor 35 f1.4, je především objektiv pro Full Frame ;) Navíc je konstruován jako profi sklo.
Daf
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 19. 7. 2011 11:24

FujifilmS3: zive fotky z akcii nebudu na 100% dokonale ani ked pouzijes Nikon D3S so setakom (=24-70/2,8)... podla mna je zbytocne zaoberat sa tym, ze objektiv ma mensie skreslenie na 50mm ako na 28mm, ked potrebujes napr. siroky zaber...alebo na co ti je dobra kresba pri f10, ked chces odpichnut modelku od pozadia?
Je to jednoduche: ked chces vacsiu HO, tak priclonis, ked siroky zaber, tak fotis na siroke ohnisko a ked robis portret, tak das vacsi zoom a rozumnu clonu (podla potreby).

Foti sa podla toho, ake su podmienky pri foteni a akym sposobom chces situaciu zachytit - nie podla testovacich tabuliek a grafov na internete. Za dobrou fotkou nie je skryta o 100 riadkov lepsia kresba objektivu, ci o 1% mensie skreslenie, ale prax fotografa...
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zmotycka 20. 7. 2011 08:04

...hezké středeční ráno všem a fotografům zvlášť ... nevím co je to s Vámi, že pořád prudíte s technikou a všelijakýma blbostma a nesoustředíte se na fotografování a přemýšlením o možnosti dělat dobré fotky a nebo si nechat ty různé kecy na dobu až budu mít jistotu, že fotografie, který dělám se někomu líbí ... cesta hochu je trnitá, všechno už tady bylo, je a bude ... o degradaci fotografie ti psát nebudu, ale ty ztrácíš čas nesmyslnými debatami o ničem a fotky máš kde ? Protože cíl našeho snažení je v osobitosti a osobním poznání právě toho, co bys chtěl od druhých, tedy aby za tebe prověřili možnosti tý tvojí techniky ... představ si , že existuje mnoho fotografů, co techniku neřešili, neřeší a přesto se jejich fotografie objevují v nejprestižněších galériích světa za peníze, o kterých by člověk jako ty okamžitě dokoupil celou kupu tak blbejch objektivů, jako máš zrovna Ty a to ,že máš touhu mít takový objektiv je toho dokladem ...Ty prvně řešíš techniku a pak pro to hledáš pomocí ostatních tvé uplatnění ...no dost bída .. to , že někteří tvoří i bez nakoupené techniky si přečti o Miroslavu Tichém a ponoř se do tvorby ... Já ti říkám, vyser se na přitroublý objektivy, kup si světelnou 50 a konečně začni fotit a přemýšlet !
zmotycka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fujifilmS3 20. 7. 2011 21:24

to je zajímavý, myslel jsem si že u fotografie záleží především na kvalitě použitého skla

parkrát jsem to i četl a teď se dozvídám že to nemusí bejt zase tak pravda . . .

každopádně jsem zkusil fotit se seťákem a moho říct že vzhledem k tomuhle Tamronu,

ten seťák je opravdu parodie na fotografii, nicmeně jsem taky teď zjistil že Tamron 28 75
se moc nehodí na makro a pokud jsou horší světelný podmínky, tak by se mu celkem hodil stabilizátor (anebo stativ) který nemá, ale za ty prachy to byla dobrá koupě

jen prostě budu kupovat další výbavu, tak jsem se ptal (a moc se toho nedozvěděl)

metodou pokus omyl jsem nakonec zjistil že mezi ohnisky cca 30-60 mm to při dobrých světelných podmínkách a cloně 4-5.6 (až 11) podoává výborné výsledky (na crop-factor, full-frame nemám)

nevim jestli se mám ptát na to, zdali mám použít automatickou korekci (zkreslení) na toto sklo u fotek, v programu Photoshop (on si ten program může stáhnou předvolby na každé sklo z databéze)

co dokoupit k němu ? (proto jsem se ptal na 35mm NIkor 1.8 a 1.4 D)
fujifilmS3
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod miroslav 20. 7. 2011 21:30

Parodie se seťákem ?
Rád bych věděl jaké máš kriteria na posuzování objektivu,ale je to zbytečné,nebude ti vyhovovat žádný objektiv.
miroslav
Návštěvník

Odeslat příspěvekod TomK83 20. 7. 2011 23:08

Jasně že kvalita fotek závisí na kvalitě skla. V prvé řadě ale musíš vědět, co s tím chceš fotit. Jinak řečeno, jiný objektiv si pořídí ten, kdo se chce specializovat na makra a jiný ten, co na krajiny... Pak taky musíš vědět, s jakými hodnotami potřebuješ pracovat, jestli budeš používat filtry apod. Opět je to o žánru fotografie. A taky o penězích a o tom, jestli to je koníček nebo profese, o hledání kompromisů a tvůrčích záměrů... Někdo si koupí foťák na film a skla v bazaru, protože mu to dokáže poskytnout to, co hledá, a udělá s tím snímky, o kterých se majiteli ultrasonického objektivu s deseti asferickými čočkami může jen zdát...
Pokud hledáš porovnávání technických parametrů různých objektivů, můžu doporučit tyto stránky: http://recenzie.hladacik.sk/
Obsahují skvělou databázi zahraničních i domácích recenzí na rozmanitou techniku.
Naposledy upravil TomK83 dne 20. 7. 2011 23:12, celkově upraveno 1
TomK83
Návštěvník

Odeslat příspěvekod víík 20. 7. 2011 23:09

Jestli si myslíš, že to je portrétní sklo, tak si kup cokoli,třeba rybí oko. Projdi si své fotky. Zjistíš které ohnisko nejvíc využíváš a podle toho kup pevné sklo.
víík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod zmotycka 21. 7. 2011 13:10

... ne, nezáleží na kvalitě skla, záleží jen a jen na tobě co přineseš za novoty do tohodle oboru a jestli tvůj pohled na věci kolem sebe někoho osloví... jinak : ... někdo to tam má a někdo to tam prostě nemá ... chápeš hochu
zmotycka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod antoninn 21. 7. 2011 14:16

Souhlas s uživatelem zmotycka. Fotografování podle mě není o použité technice, ale hlavně o fotografovi. K čemu mi je poslední model objektivu nebo těla, kterým pořídím dokonale zaostřenou, barevně vyváženou, ale obsahově naprosto nezajímavou fotku??? Ano, technika může kvalitě výsledku do jisté míry pomoci, ale rozhodně bych její úlohu nepřeceňoval.
antoninn
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 21. 7. 2011 16:58

A ja bych naopak ulohu objektivu nepodcenoval. Jsou zabery, na ktere JE potreba specificke sklo a nicim se to omluvit neda.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martin2580 25. 7. 2011 09:46

Ano, ale pokud toto nekdo zamysli, nepta se jak se pouziva uplne normalni obycejny zoom objektiv....
martin2580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Baki 26. 7. 2011 06:46

Zdravím, taky přidám svůj názor. Co se týče foťáku na film z bazaru ... já osobně nejsem tak bohatý abych si něco takového pořizoval a "živil".
A ti co neřeší techniku ... jasně, neřeší. Ale vsadím se že mají doma třeba nikona D3s, nebo canona 1ds MIII možná i nějaký hasselblad. Oni to neřeší, to je pravda. My bohužel musíme :).

A opravu si myslím že technika je hodně důležitá. A to v hodně žánrech fotografie. Nejvíce se projeví kvalitní technika na reportážní fotografii (dle mého), třeba sportu. Ale taky klasická svatební. Já osobně si pořizuju novou techniku, když cítím, že ta současná mě omezuje.

Chtěl jsem fotit portréty a i něco v horším světle, tak jsem si koupil 50/1.8, potom mi chybělo delší ohnisko, tak jsem si koupil 70-200/4L a co nyní? Chybí mi pořád světlo, tak půjdu do blesku.

Takže jak tady už lidi psali, zkus něco fotit a pak poznáš co potřebuješ.
Baki
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fotodvorak 1. 8. 2011 17:36

Já tu 28-75 mám na D 200 a jsem s tím spokojený. Má i omezeně pužitelné makro jen schází široké ohnisko, ale s tím jsem počítal, chtěl jsem širší než setové 18. Pořídil jsem si 12- 24 , ta nemá chybu.
Ale záleží na tom, ujasnit si co chci fotit, nemá smysl chtít za každou cenu pokrýt několika objektivy od širokáče po tele.. Málokdo to využije..
Tak hlavně dobré světlo
fotodvorak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 1. 8. 2011 22:36

To je u každého oboru. Výsledek je závislý na tom, jestli odborník má k dispozici takový nástroj, jaký potřebuje.
Pilot F1 ví, jaký potřebuje vůz.
Lyžař ví, jaké potřebuje lyže.
Kardiolog ví, jaký potřebuje echokardiograf.
Tenista ví, jakou potřebuje raketu.
Truhlář ví, jaké potřebuje nástroje.
... atd.
Mají nějaký smysl úvahy, jestli pilot F1 ukáže své umění v Trabantu nebo zda nešikovi pomůže k lepší jízdě Ferrari F1?
Kupodivu většina odborníků či špičkových profíků, sportovců a podobně nepoužívají průměrné nástroje. Nějak nepotřebují dokazovat, že jsou tak dobří, že zvládnou špičkový výsledek i mizerným nástrojem. Prostě ví, co potřebují a to si pořídí. Nepořizují si zbytečnosti, protože přesně ví co a proč potřebují. A naopak se neošidí o vlastnosti, které jim pomůžou. A ví, že nejde o to, co ten nástroj umí sám, ale zda jim ten nástroj co nejlépe slouží k tomu, co oni dělají. Fotoaparát je nástroj, který nemá sám o sobě dělat hezké fotky, fotoaparát má dovolit fotografovi, aby on udělal fotku tak, jak chce on. Fotograf ví co a jakým způsobem chce dělat, a nástroj mu v tom nesmí překážet.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lemming 2. 8. 2011 08:01

Tomáš X: Tesat do kamene.
lemming
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků