Noktor 50mm f0.95

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Pety 26. 3. 2010 22:20

Samozřejmě to chápu. Jenže srovnání na papíře ti z netu nestáhnu...
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod 8j-j8 26. 3. 2010 22:36

Pety píše:Samozřejmě to chápu. Jenže srovnání na papíře ti z netu nestáhnu...



:) to ne
bohužel prostě neexistuje způsob jak pro tohle srovnání nastavit stejný podmínky.
když bych to obrátil, dělal bych digitální osvit filmu, ale tam jsem zase limitovanej tím ccd, kterym bych to na film promítal...
tyhle debaty totiž nemají konce, je to jako flame canon vs. nikon, nakonec když to člověk dočte do konce, zjistí, že ty foťáky mají prakticky srovnatelný funkce a pak už je jen na vkusu diskutujících, jestli jim ten a ten čudlík vyhovuje na tom a tam místě...
film a digitál jsou na tom dost podobně, digitálu se nebránim, ale nemám na něj peníze a zrovna mám spousty výhodně nakoupenýho filmu. a ještě navíc rád pracuju v komoře, ne u monitoru:)
no, moc se tady rozkecávám mimo téma :-))
8j-j8
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 27. 3. 2010 00:34

Yop, ty Voigtlaendery jsou dobrý, měl sem 35 f/1.4 na Panasonic G1.

Trošku tristní bokeh (rozostření pěkně kroužkovatý), ale ta světelnost normálně stojí poněkud hodně víc.. Navíc jsou to velmi kvalitní kovová provedení co pěkných pár desítek let vydrží. Jen ty skla by mohly být kvalitnější, ale to by zase byly značně dražší..

Btw. on ani Noctilux (Leica M 50 f/1 nebo ta 0,95) nemá zrovna pěknej bokeh.. ale třeba takovej Nikkor 50 f/1.2 (nebo 55 nebo ideálně 58) mají bokeh dost pěkný a celé ty objektivy mají takovou zajímavou osobnost..

Rozhodně vše lepší řešení než tyhle Noktory..

Na m4/3 je pěkný, že fungujou v podstatě jako digitální "záda" (otrockej překlad digital back). Protože na ně jde napasovat v prakticky všechny objektivy. Ovšem rád bych to viděl ve velikosti full-frame..
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod xtonda 27. 3. 2010 10:56

cache píše:Ako inak to uz povedat? Zober si nejaky FF fotak, nejaky apsc fotak (pre jednoduchost pocitajme 4/3 olympus s crop 2x), jeden stary prime objektiv na 35mm film (napriklad nejaku 50mm klasiku s dobrou svetelnostou) a adaptery. Nasad na FF a odfot zo stativu. Nasad na apsc a odfot zo stativu. Na oboch zaberoch je hlbka ostrosti rovnaka. Len zaber z apsc je mensi, oproti FF orezany, pretoze snimac nema cely rozmer ako FF cize cast svetla dopadajuceho na matnicovy priestor sa odignoruje.

Záleží taky na počtu pixelů, respektive při stejném počtu pixelů na FF a mFT snímači mají pixely na mFT poloviční rozměr, tedy rozptylový kroužek je také poloviční a tedy při stejné fyzické ohniskové vzdálenosti, cloně a vzdálenosti zaostření bude na mFT HO poloviční.

Tady http://www.dofmaster.com/dofjs.html je velice pěkná webová kalkulačka, chvíli si s tím hraj, třeba to nakonec přeci jen pochopíš. Předesílám, že vzorec pro výpočet není jen nějaká pitomá trojčlenka - vstupují do něj čtyři parametry - skutečná ohnisková vzdálenost, velikost rozptylového kroužku, clona a vzdálenost zaostření. Crop factor tam sice přímo není, ale pokud uvážíme, že dneska jak pidisnímače tak snímače v zrcadlovkách mají okolo 12MPx (jen některé FF mají významně více), tak velikost rozptylového kroužku je přímo úměrná převrácené hodnotě crop factoru. Pozor, velikost rozptylového kroužku u kompaktů je různá, závisí na crop factoru toho konkrétního kompaktu, což se mezi modely liší, obvykle se to pohybuje mezi 4 a 7, proto je nutné ze seznamu zvolit správný model.

Nicméně tohle jsou jen akademické plky. Pro praxi musíme srovnávat nikoliv stejnou fyzickou ohniskovou vzdálenost, ale stejný zorný úhel, tj. přepočtenou ohniskovou vzdálenost a zde pro daný počet pixelů, daný zorný úhel, vzdálenost zaostření a clonu prostě vychází, že HO roste lineárně s crop factorem.

A aby to nebylo úplně off topic, tak diskutovaný objektiv bych si koupil možná tak za desetinu ceny, respektive za cenu do 2 000 Kč, prostě jako hračku, navíc ta ohnisková vzdálenost asi není to co bych vybral na prvním místě, kdyby bylo s podobnou světelností z čeho vybírat.

mFT systém mě zajímá právě proto, že mi vadí vlastnosti pidičipů a zrcadlovku tahat nechci, když někam jdu, beru si foťák abych si příležitostně udělal upomínku, momentku, nechodím nikam čistě za účelem fotit, jinými slovy prostě takovéto domácí cvakání a v drtivé většině situací by mě obtěžovalo něco ručně nastavovat nebo nedej bože ostřit a obávám se, že takto to má většina zájemců o mFT.
xtonda
Návštěvník

Odeslat příspěvekod cache 29. 3. 2010 15:22

xtonda:

To vobec nema nic s mnozstvom pixlov nacpanych na snimaci. Nech mas apsc snimac novsi ci starsi, nech ma 18mpx ci 6mpx, vidis s nim rovnaky obraz. Je irelevantne, kolko mpx ma vysledny jpeg v pocitaci, ak by si si na oboch nastavil 2mpx snimanie, mas uplne identicky obraz (ak pocitame indenticky objektiv, identicku velkost snimaca a fotak na stative).

A co sa tyka praxe, nemas sancu zrovnavat vyslednu prepocitanu ohniskovu vzdialenost pretoze nenajdes adekvatny objektiv. Zabudnime pre mna za mna teraz na stare m42 manualne objektivy. Zoberme si moderne. Supersvetelne mas vacsinou k dispozicii zakladne 50mm, a niektory vyrobcovia maju aj sirsie. Ale , ta zakladna 50-ka je vzdy najlacnejsie, nakolko vychadza z klasickej konstrukcie. Teraz, ked si tu 50ku kupis na FF, mas z nej "zakladnu" 50-ku. Ak ju ale pouzijes na apsc, tak uz je z nej lahke tele.
Aby si mal adekvatne pre apsc, musis si zohnat 25mm, resp. 30mm. Tieto skla uz ale maju uplne ine charakteristiky a uplne ine ceny.

Vzdy sa pracuje s dlzkou objektivu. Nie s prepoctom. Aj zakladny mas 17-50 a nie prepocitany ako sa to robi u kompaktov (kde si nemozes vymenit).


ggrand píše:tohle je to, co rikam:
2. Stejný objektiv, stejná pozice, jiný obsah snímku
Pokud použijete stejný objektiv a budete fotografovat ze stejné vzdálenosti, dostanete na obou zrcadlovkách jiný obraz. SLR toho uvidí kolem hlavního objektu více (bude mít 1.5x širší zorný úhel). Pro stejně velkou fotografii avšak s jiným obsahem je obraz z DSLR nutné 1.5x více zvětšovat a tak hloubka ostrosti na DSLR bude MENŠÍ.

Uplne spravne. DSLR vidi menej, pretoze cast svetla dopada mimo senzor. Ale to, ze vidi menej sa nazyva crop factor. A to je presne to o kolko vidi menej. Kolko musis "cropnut", aby si mal z FF to co vidis ty, preto sa to aj vola "crop factor". To, ze aby si mal zachyteny rovnaky priestor potrebujes kratsie ohnisko na dslr a to ze to zaroven zvacsi aj hlbku ostrosti je dosledok mensieho cipu a teda dosledok crop factoru. A to cely cas hovorim.
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 29. 3. 2010 15:36

cache, na tohle se ani nedá reagovat, to co si napsal je prostě blábol, nemá to hlavu ani patu. Na to aby sis o tom něco zjistil ses vykašlal, unikají ti základní souvislosti. Co jsem napsal je fakt a na tom trvám, pokud jsem něco blbě formuloval, tak prosím konkrétní připomínky.
xtonda
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ggrand 29. 3. 2010 16:53

cache, si porad mele svoje... totiz vubec nechape, co jsem mu napsal, jinak by nepsal porad neco, o cem se nebavime
ggrand
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků