Zvláštní bod na fotkách

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Hřib 2. 10. 2010 12:50

Dostal jsem odpověď co je příčinou závady Nikonu D50,kterou jsem na těchto stránkách popisoval.Dle vyjádření servisu Nikon by tento problém vyřešila výměna CCD snímače.
Cena výměny snímače CCD 6.500Kč bez Dph,to je tedy pálka.Samozřejmě fotoaparát do servisu posílat nebudu.
Jsem kvalitou Nikonu zklamán,takováto porucha u přístroje tehdy v ceně 15.tis Kč po 5 letech provozu,svědčí no něčem špatném v kvalitě.Napsal jsem o tomto problému na web stránky Technické podpory Nikon, stím že vstřícní pracovníci této podpory poslali tento můj případ výrobci do Japonska.Vím,že podle rekalmačního řádu si můžu jít stěžovat tak na lampárnu.Jde mně ale o něco jiného.Jde o to,že pokud takový výrobek v této ceně vydrží 5 let,proč si ho tedy za takovou cenu kupovat??Nebo pokud Nikon o tomto problému ví,tak nesníží na minimum cenu této opravy v servisu??Tobych pak bral jako seriozní vůči zákazníkům.Pak nemohu věřit přece tomu co píše Nikon o svých výrobcích,jejich spolehlivosti a jejich parametrech.To si na 5 let koupím fotoaparát s cenou tomu odpovídající a hlavně budu s tím počítat i když kvalit a fotografií bude jiná.Pokud toto stanovisko od výrobce Nikonu z Japonska obdržím,zveřejním ho v pokračování tohoto příspěvku,nebo pod jiným názvem "čerstvějším".Přeji všem dobré světlo a kvalitní fotopřístroje,které nezklamou.V současné době rozmýšlím co koupit do budoucna,jsem zrcadlovkář,mám objektivy Nikon,,,,ale,,,,
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Tomáš Vrabec 2. 10. 2010 16:47

Tak teď jste mě opravdu zaskočil.
V praxi se setkávám běžně s přístroji které mají pořizovací hodnotu přes sto tisíc korun a do DVOU let jsou na odpis.
Buďte rád, že Vám fotoaparát vydržel tak dlouho.
Těla zrcadlovek jsou chtě - nechtě spotřební zboží, které má svojí životnost, stejně jako monitory, auta, nebo letadla. Dobrá údržba a slušné zacházení ji sice prodlouží, ale né do nekonečna.
Toto platí zejména u snímačů a závěrek zrcadlovek, kde prostá fyzika určuje že přístroj není nesmrtelný.
Tomáš Vrabec
Redaktor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hřib 3. 10. 2010 10:54

Tak to jste mně pane Tomáši rovněž zaskočil.Pokud ale přístroje o kterých píšete mají hodnotu pře sto tisíc korun a vydrží tak do dvou let,a jsou po této době na odpis a zákazníkům kteří je pořizují to nevadí a mají na nové,pak je to jejich věc.Možná,že za ty DVA ROKY mají přístroje nafoceno na př.80-100.tis snímků,což amatér asi nsestihne a dejme tomu,že by to amatérovi vyšlo tak na 8- 10 let,pak bych tento Váš názor bral.Jasně ,že přístroj není nesmrtelný,ale pak patříme asi každý do jiné skupiny fotografů.Já jsem amatér,nevím kolik amatérů je ochotno dát za nový fotografický přístroj 15 tis,s tím,že by mu měl podle Vaší úvahy vydržet přístoj 2-3roky a vlastně by měl být tento uživatel ještě rád,pokud jsem Vás správně pochopil.Díky za Váš názor.
Třeba si tyto řádky přečtou další a o představách životnosti fotoaparátů se dovíme víc.Rovněž by mě zajímalo,na jak dlouho je asi počítána"zkoušena" životnost snímače u výrobce.Pokud to někdo víte,dejte to ve známost.Pak bych bral informaci u fotopřístroje v ceně cca 15-20 tis Kč,,vážený zákazníku prodáváme Vám výrobek,jehož snímač má životnost 2 roky,potom Vás čeká jeho výměna v ceně cca 7 tis.Kč.Já bych si takový výrobek nekoupil.Třeba to co píši je všeobecně známo a jen já to nevím,pak je to moje chyba.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod never 3. 10. 2010 12:07

Začínám se obávat, že tijete v trošku jiné realitě, než my ostatní fotografové,..

Jó, časy, kdy jste si koupil svetr za 5 kčs a vydržel vám pět let, jsou bohužel už pryč,... :-)
Canon EOS 6D...víc na webu :-)
never
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Jan_Tomanek 3. 10. 2010 12:26

Hřib píše:...

zdravim na Mars nebo proste na tu jinou planetu kde zijete :) fotak ktery vydzel 5let je dobra vizitka kvality
Nikon D3 prodano -> Hasselblad 503 CX, D300 + nejaka skla, Mamiya 645, Fujifilm Neopan 100 Acros, Fujifim Velvia 50
Jan_Tomanek
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Hřib 3. 10. 2010 13:10

Zdravím Vás z Marsu.Prosím o vaši odpověď-informaci,pokud ji znáte,kde najdu u výrobce př.Nikon.Canon,údaje o životnosti snímače fotoaparátu na př. NikonD3100,Nikon D7000, nebo všeobecně.Uvádí toto někde výrobce ???Možná to víte,já ne,a mohlo by to pomoci všem kteří jsou z Marsu při rozhodování o koupi přístroje a tetnto údaj neznají.
Zkuste si vy co žijete mimo Mars přečíst co se psalo o snímačích na:http://www.grafika.cz/art/df/ccd_slepota.html
Poud mně kromě poznámek,kde žiju,atd.které nic neřeší můžete poskytnout kvalitní odpověď,nebo odkaz na životnost snímačů ,tak budu rád a děkuji předem.Jinak si asi napíši přímo na Technickou podporu Nikon,nebo Canon a pod.Životnost snímače,totiž zásadě ovlivňuje celou investici do fotopřístroje a také před koupí mohu počítat s tím jak dlouho může fotoaparát vydržet a podle toho se rozhodnout.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Tomáš Vrabec 3. 10. 2010 16:09

Odkazujete na článek z roku 2002 !!! Za osm let poskočila technologie snímače mílovými kroky kupředu. Váš pět let starý aparát má tedy snímač řekněme z roku 2005, tento článek je opravdu nesměrodatný.

Životnost snímače jako takového může předpovědět jen věštec, protože je ovlivněna obrovským množstvím proměnných.

Při investici do fotoaparátu je nutné se řídit jednou věcí - investuju tolik, aby mi za dva tři roky nebylo líto pěněz, které jsem za fotoaparát vydal, případně aby se mi za tu dobu zaplatil.
Tomáš Vrabec
Redaktor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pety 3. 10. 2010 16:42

K životnosti snímačů - pravděpodobnost závady IMHO roste se čtvercem počtu pixelů. Možná je dnešní přemegapixelizovanost nejen následek marketingu - možná zde hraje roli i snaha rychleji "točit" digiťáky u uživatelů. Dnes se nikdo nepozastavuje nad tím, že se mobily mění po roce až dvou, počítače po dvou až třech - tak proč ne foťáky? :-(
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Hřib 3. 10. 2010 18:21

Pro Tomáše,já vím že jsem odkazoval na článek z roku 2002,ale ta otázka už vyvstala tehdy,a to co jsem našel dnes v té diskuzi,se točí rovněž o informacích,které vlastně zákazník o snímači neměl a nemá,ani po vývoji v této oblasti za 9 let.Já nikoho nechci přesvědčovat o tom,že je srozuměn s tím,že se mobil vymění za 2 roky a foťák za ,,dejme tomu 3 roky.Samozřejemě to se výrobcům líbí.Kdo toto bere jako fakt a smíří se stím a stačí mu to, je to jeho problém.Konstrukce fotoaparátu,jeho součástí,tak jak u jiných výrobků přece musí vycházet z určité spolehlivosi a životnosti přístroje a součástí,ze kterých je sestaven,Totéž musí platit o snímači,ať je to jakkoli složité,tak výrobce musí udělat testy,aby vůbec mohl znát přibližnou dobu životnosti přístroje.Ať jsou proměnné a okolnosti používání různorodé , na to přece slouží výzkum a vývoj,prototyp a podobně.Z diskuze tu pro mě vyplývá,že na tuto otázku zatím nikdo nemá konkretní jednoznačnou opověď.I toto je pro mě informace,zkusím si tedy životnost snímačů zjistit přímo o výrobců,třeba mně napíší o tomto problému názor.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Tomáš Vrabec 3. 10. 2010 18:38

Musíte se na to podívat jinak.
Dnešní svět je čistě kapitalistický.
Takže, proč by měl jakýkoliv výrobce investovat byť sebemenší částku na to, aby zjistil, jak dlouho dané součást (př. snímač) vydrží.
Většina světových zemí na jednoletou záruční lhůtu a tu tyto přístroje přežijí bez problému.

Uvědomte si skutečnost, že dnes bohužel platí fakt, že pro výrobce je lepší výrobek, který se "pokazí" dva dny po skončení záruky, než ten, který svého uživatele přežije.
Tomáš Vrabec
Redaktor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod odklizec 3. 10. 2010 19:43

To Hrib...

Informaci servisu ze na vine je snimac bych bral s velkou rezervou. Protoze jsou cary jsou videt jen v RAW a ne v JPEG, odkazuje to podle meho na nejaky jiny problem, nez na snimac. Spis bych to videl na procesor. Vzhledem ke slozitosti vnitrnosti fotaku se opravy delaji vymenou celych desek s tistakama, misto aby se problem nejak detailne diagnostikoval a opravoval. Je to jednodussi pro servis a v konecnem dusledku i pro zakaznika. Akorat to, jako kazdy pozarucni servis, stoji balik. Kdyby stal fotak 100 tisic, asi by se vyplatilo ho servisovat. Ale takhle? Dokud problem neni videt v RAW, kaslat na to a fotit v RAW. Treba takhle vydrzi dalsich 5 let? :D

Obavam se, ze ocekavat ze fotak za 15tisic vydrzi vic jak 5 let, je prehnany optimismus. Chtel bych videt podobne slozitou vec jako je fotak, ktera vydrzi 5 let bez poruchy? Vsechno se jednou pokazi a cim slozitejsi vec je, tim je vetsi pravdepodobnost ze k poruse driv nebo pozdeji dojde. Nechci byt hnusny, ale fotak za 15 tisic neni zaden zazrak. Pro nasince mozna dost penez, ale strizlivym pohledem, je to holt sunka. Opravdu je spis maly zazrak, ze vydrzel tak dlouho bez servisu. Opravdu to svedci spis o jeho kvalite nez nekvalite!
odklizec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Hřib 3. 10. 2010 23:02

Dík za Váš názor,uvidím co mně případně odepíší výrobci na můj dotaz ohledně čipů a životnosti fotopřístrojů,aby člověk mohl předpokládat,jak dlouho může očekávat,že mu toťák bude sloužit.Každý máme jiné možnosti,pro mě je třeba 15 tis.Kč docela slušná částka za foťák,i když můžete mít pravdu,že je to šunka,které podle Vás vydržela docela dlouho.Asi to tak je nic proti tomu Vašemu názoru.Pak si já ale takový přístroj nekoupím,nemůžu pak ani nemohu věřit tomu ,co se píše v prospektech,,Slevím z požadavků- jsem amatér a koupím si třeba "lepší" kompat za podstatně menší peníz a budu vědět"možná" ,že mně těch 5 let vydrží.
Víte mám ještě Nikon F60,plně funkční,proto jsem se držel zn,Nikon.Bohužel od digi. Nikon jsem
očekával to na co jsem byl zvyklý a je mně jedno,jestli jevýroba složitější,náročnější.Je to výrobek který výrobce dá na trh,já jej zaplatím,,, a ale informaci POZOR..tento přístroj.vydrží 5 let,nikde nenajdete.V tomto všeobecně vidím na zákazníky podraz.Máme každý jiné představy,ale výměna názorů je potřebná.Ozvu se až budu mít informace o" životnosti" od výrobců,pokud je dostanu.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod odklizec 3. 10. 2010 23:32

Ja se obavam, ze zadnou zarucenou (ani jinou) informaci o zivotnosti nedostanete. Vyrobci zasadne nesdeluji ani mnohem mene zavaznejsi informace ;) Navic v pripade cipu je treba hledat vinika jinde a ne u Nikonu. Teda ve vetsine pripadu. Ale jak jsem uvedl driv, pokud problem neni videt v RAW, tak to na 99% neni problem cipu. Protoze RAW je vice ci mene surova informace z cipu.

Jinak porad mi tak nejak unika duvod vaseho rozhorceni? Kdyby ten problem opakovane nastal v ramci 2 lete zaruky, pak bych dokazal jiste zhnuseni nad krehkosti vyrobku pochopit. Ale po 5 letech provozu??? Opravdu nevim o podobne slozite veci, ktera by vydrzela 5 let bez servisniho zasahu? Jak to vidim ja, vyrobce jasne rika, ze vyrobek vydrzi minimalne 2 roky, po ktery ho kryje zaruka. A pak? Dej se vule pane. Muze vydrzet 5 let, ale treba klekne hned druhy den po uplynuti zaruky. Od toho je prece zarucni doba, ktera definuje minimalni zivotnost vyrobku. Takze opravdu nevim, proc by mel vyrobce uvadet nejake dalsi informace tykajici se zivotnosti, ktere se navic nedaji odhadnout, protoze kazdy tu kterou vec pouziva jinak. Nekdo fotak pouziva na pribijeni hrebiku (jeden muj znamy) a nekdo si ho chova malem v bavlnce. Ale bohuzel, jak rikal uz stary Murphy, kdyz se neco muze pokazit, tak se to pokazi. Neni otazka "jestli?", ale "kdy?" :D
odklizec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Hřib 4. 10. 2010 09:07

Díky za info,já vím,že Nikon používá / nebo používal/do svých přístrojů čipy od jiných výrobcůl/asi Sony/,uvidíme co mně výrobci odepíší.Mé rozhořčení je v tom,že přístroj za "15 tis Kč před 5 lety" vydržel těch 5 let,které Vy považujete za dobrou výdrž.Já bych bral i těch 5 let a pak opravu v servisu,ale ne za ceny,které jsem uváděl výš.Jasně ,byla to moje volba,můžu vytýkat toto sám sobě,ale podle mě by to má zákazník vědět i třeba v prospektech.Chápu,že pro výrobce to není příjemné takové věci uvádět.Kdyby oprava snímače byla za rozumný peníz,nebo výměna desky,tak přístroj dám do opravy a nebudu o tomto psát.Je pravdou,že technici ze servisu Nikon mně uvedli závadu - snímače po prohlédnutí snímků,které jsem tam poslal a na základě svých zkušeností.To jsem uváděl.Nicméně každý máme jiný názor,ale to není na závadu věci,já se mohu poučit z názorů,které obdržím a uvidíme co odpoví výrobce.Váš názor na příčinu závady je zajímavý.Já bych i přístroj do servisu Nikon poslal,bude mně to stát s poštovným a diagnostikou závady cca 800 Kč, a dostanu opdověď,že případná oprava by stála....viz ceny které jsem uváděl.Díky za Váš názor.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Hřib 28. 10. 2010 10:43

Po výměně mailů mezi mnou a Technickou podporou Nikon.cz EU,je následující.Prac.tech.podpory Nikon můj problém s Nikon D5 zaslali výrobci do Japonska.Odpověď neobdrželi,takže i to je stanovisko výrobce k zákazníkovi.Nic méně jsem se spojil znovu s prac. tech podpory Nikon a obdržel jsem od nich další kontakt,tentokrát do Holandska.Snad tyto info. někomu pomohou.
Uvádím část korespondence s prac.Tech podpory Nikon.cz EU.

Radko Zatloukal 26.10.2010 10:29 odp.

Dobrý den,
z adresy kterou jste mně prvně poslal jsem vyrozumělnásledující:
Nikon Filozofie
Profil společnosti
Sídlo
OHI rostlin
Kumagaya rostlin
Struktura skupiny Nikon
Představenstva, auditorů a důstojníci
Nikon Společnosti skupiny
Obchodní činnost
Historie
Zadávání veřejných zakázek
Firemní inzerce
Asi bych to poslal na obchodní činnost,ale když jsem si přečetl ,čím se zabývají,tak jsem raději volil zpětný dotaz na Vás.Proto raději pošlu můj problém do Holandska.Tento případ nevzdám,jsem jim rozezlen a jsem zvědav,jak se k tomu Nikon postaví.Podle záručních podmínek,je to jasné,nemám nárok.Jen chci upozornit,že firma Canon,měnila fotopřístroje zákazníkům i po uplynutí záruční doby,kdy přístroje Canon které měly poruchu se již nevyráběly.Firma Canon je měnila bezplatně za novější typ.I to je filozofie firmy,Nikonu to asi nic neříká,,,zatím.Chci Vás informovat,že jsem o svém problému psal na Nikon klubu ČR,Digimanii a dalších servrech.Vůbec mně nejde o souboj značek,jde mně o nápravu šlendriánu u nekvalitního přístroje za drahé peníze.Neschopnosti řešení požadavku zákazníka i přes vaše stránky.
Děkuji za poskytnutou adresu.
Zatloukal
Nikon Europe Support 25.10.2010 12:45 odp.

Vážený Radko,

Dakujem za aktualizaciu emailu.

Emailove adresy na vedenie Nikonu, ci uz v EU alebo Japonsku, nie su urcene pre verejnost a procedura pri poziadavkach, ako je Vasa vyzaduje pisomnu komunikaciu. Preto som na linku zaslal postove adresy do Japonska.

Popripade mozte zaslat pisomne vyjadrenie aj na celoeuropske vedenie so sidlom v Holansku:
Nikon Europe B.V.
New Yorkstraat 66
1175 RD Lijnden
The Netherlands


Pokud máte další dotazy k této záležitosti, klikněte prosím na odkaz výše.

S pozdravem,

Vladimír Mikuláš
Evropská podpora Nikonu
www.nikon-europe.com/support
Hřib
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků