od Pety 28. 2. 2007 10:33
Jak ti mám vysvětlit, že tam farba prostě není? Není, není, není. Je tam jasová informace o každém pixelu (i o některých dalších - několik řad pixelů kolem max. rozlišení). Ta jasová informace je sice modifikovaná barevným filtrem, ale v tom souboru o tom není žádný, opakuji žádný údaj. Je tam o každém pixelu prostě dvanáct nebo čtrnáct bitů jasové informace.
Až konverzní program musí vědět, který pixel je pod zeleným filtrem a který pod červeným - tedy musí znát architekturu čipu - a podle toho se barvy teprve vytvářejí.
Pak jsou tam ty náhledy atd., prostým vydělením velikosti RAW se nedozvíš nic, opakuji, nic. Nevíš, jestli je použitá komprese, neznáš velikosti těch náhledů ani EXIFu.
Co se ztrátové komprese týká, nevím, jak by se dala uplatnit na beztvará data, což je RAW. V obraze se prostě podobné odstíny blízko sebe prohlásí za stejné, v hudbě se vypustí tóny, které většina lidí nevnímá a průběhy se trošku potvarují blíž k takovým, které lze dobře komprimovat. Prostě při ztrátové kompresi se část dat ztrácí a o tom to je. Ztrátová komprese je možná jen díky tomu, že se oklamou lidské smysly. Nemůžeš ztrátově komprimovat excelovskou tabulku - byla by nepoužitelná. Pokud by se podobné algoritmy použily na RAW, ztráta informací o barvě by byla čtyřnásobně větší, protože by se pak při konverzi interpolovalo z chybných údajů. Děkuji, nechci.