Nikon D500

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod rodri 1. 5. 2016 12:44

Porovnání šumu D 500 a D810 na vysoký ISO - https://photographylife.com/the-nikon-d ... iso-photos
rodri
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jack08 1. 5. 2016 14:36

...Given the D500’s ability to effectively match the D810 on the noise front up to ISO 6400, and perhaps beyond, some may wish to reconsider their thoughts regarding the traditional DX and FX platform considerations. The weight/size/cost savings of the DX platform, the benefits of being on the same body style for both visible and infrared photography (one set of lenses vs. two), and the 50% crop factor for wildlife, and how often I take full advantage of the D810’s full 36 megapixels certainly have me questioning whether the D500 and the DX platform are a better fit for my needs...

Škoda že si autor nevšiml poměrně velkých rozdílů v kvalitě obrazu, ostrosti a více detailů na straně D810, a porovnával jenom šum, který je do ISO 6400 stejný. Při ISO 12800 je kresba u D810 stále detailnější a ostřejší, takže logicky vystoupí i šum...
jack08
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lotrandor 1. 5. 2016 16:45

Na rozdíl od pemara vidím posun do studených barev, tedy alsepoň v těch Mansurovo příkladech, oproti D810.

Na všech snímcích pak D810 vyhrává na detaily.

Ovšem jako "malá D5" je D500 velmi působivá.

-- 1. 5. 2016 17:45 --

pemar: btw, ergonomie profi těla byl důvod, proč jsem nakonec nekoupil D750. stačilo jednou vyzkoušet. Takže moc nerozumím tvým steskům v tomto směru.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 1. 5. 2016 19:57

Kdybych to bral na 18% šedou tabulku, tak D500 mám trochu posunutou směrem do teplých barev, zkoušel jsem všechny tři nastavení WB, aktuálně mám tuším Normal. Nijak to ale neprožívám, zatím stejně vyvolávám v NX-D. Na EIZO monitoru to vidím, ale na Retině je to v pohodě.

Kdyby D810 nebyla detailnější, byla by to dost velká ostuda. I tak je výsledek D500 překvapivě dobrý, vzpomeňte si na diskuse naše o šumu D500 v době, kdy jsme o šumu jen spekulovali. Já to beru jako mírně překonané očekávání.

Ten AF je návykový, dokonce už se mi stalo, že jsem hledal AF bod vertikálně tam, kde pokrytí už není, tak jsem už navyklý na to pokrytí od kraje do kraje. Ono se sice tvrdí, že D810 má AF body v kompozičně ideálních místech, ale tenhle argument mi připadá jako z nouze ctnost. Zatím jsem nenarazil na nekonzistentnost AF, dokonce ani Sigmu ART se mi zatím nepodařilo dostat do stavu, kdy by "ustřelila". Další překvapení je telekonvertor, zaostřuje to na středový bod mnohem lépe, než D7100, nehuntuje, zaostřuje konzistentně a přesně.

U ergonomie jsem zatím nenašel nic, co bych považoval pro mne za lepší, kromě výklopného displeje.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod jack08 1. 5. 2016 20:32

ale stejně si myslím, že na to co fotíš by ti "slušel" víc FF. Tohle je foťák pro akční hrdiny někde v lese, nebo na hřišti.
jack08
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lennyl_2 8. 5. 2016 19:43

no kde su fotky z D500? ci sa pemarovi pokazila? ci ju nesparoval bezdratovo s tabletom/mobilom/autom?
Sony A7 IV + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
lennyl_2
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lotrandor 8. 5. 2016 20:30

CameraStoreTV :), Chris už otestoval
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kozakm 8. 5. 2016 20:47

Nebylo světlo.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 8. 5. 2016 21:21

Jsem v tuto chvíli pracovně i soukromě pod tlakem, nemám moc času na přispívání do fóra, pár fotek jsem udělal, ale vesměs testovacích. První větší focení bude v červnu v Londýně. D500 je opravdu parádní stroj, hledáček, AF a displej jsou fantastické, stejně jako nový procesor. Samozřejmě, že jsem zkoušel najít limity a slabiny a na pár z nich jsem narazil. První je výdrž baterie při zapnutém SnapBridge. Druhá věc je to "profesionální" ovládání, přepínání mezi režimy, když sáhnu v režimu P do clony, rozhodí se expozice, musím na to dávat pozor. Další opruz je to, že DxO a Reikan zatím D500 nepodporují, stejně jako DlsrDasboard. Není podporovaný ani iOS, koupil jsem si kvůli tomu k D500 tablet Sony Z4, velká spokojenost, Samsung S2 se mi docela rychle vybíjel, když jsem importoval fotky nebo je upravoval.

Oproti D7100 jde D500 do červené, musím to korigovat u obličejů, tam vadí, že nejsou hotové barevné profily. Zkoušel jsem přistávající kachnu na jezeře, AF bomba, jen to chce kratší čas než 1/320s a delší objektiv než 50mm, který jsem měl zrovna nasazený. -:)

Nedá se 100% spolehnout na automatické nastavení AF, o kousek se mimo liší od přesné korekce, rozdíl je tak +/- 2. Musel jsem takto korigovat Sigmu a Micro-Nikkor 40mm, po nastavení přes automatiku jsem to doladit na papír s psaným textem fotografovaným pod úhlem 45 stupňů, celý postup je velmi rychlý.

Lexar karty mají údajně problém s error hlášením, já mám SanDisk, bez problémů, ale cca o 10% pomalejší.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 9. 5. 2016 14:17

"když sáhnu v režimu P do clony, rozhodí se expozice..."

Budu se asi opakovat, ale dodnes jsem nepochopil, k cemu je rezim P a jak vlastne, minimalne u Nikonu, funguje. To jako aby nevypadal zelenej ctverecek na profi fotaku blbe, tak nekdo vymyslel misto toho pecko? A ano vim, ze P neni jen na profi telech.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwerts 9. 5. 2016 15:13

Tak ja na Fuji nemam zeleny ctverecek, takze P pro me poprvy v zivote ma smysl - mam ho jako rezim "manzelka" :D
qwerts
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 9. 5. 2016 15:24

Při nastavení na zelený čtvereček jde o plnou expoziční automatiku podle uvážení výrobce a nelze do ní vůbec ničím zasáhnout.

V expozičním režimu P jde tu automatiku libovolně korigovat nastavením některých priorit (min/max HO, Hi-time, normal) i změnou expozici ovlivňujících hodnot.

Takže když nastavím P (v režimu minimální HO), přístroj nastaví clonu na nejnižší (ještě slušně kreslící) hodnotu a podle zvoleného ISO (a event. +/- EV) nastaví čas. Případně k času přiřadí auto ISO podle předvolené priority jeho náběhu. Pokud nejsem s touto kombinací spokojen, mohu clonu (nebo čas) rolery přenastavit a v tom momentě se přístroj chová jako by měl na expozičním voliči nastaven na tvrdo režim té přesunuté hodnoty ( tedy režim Av nebo Tv) a ostatní automatika ho respektuje.
Zelené tlačítko vrací "rozhrabané" hodnoty zpět do výchozího stavu.

Předpokládám, že podobné je to i u Nikonu.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lennyl_2 9. 5. 2016 15:39

akurát som isiel napisat, ze P (programova automatika,snad sa to tak vola) je na Pentaxe uplne normalne vec uz roky a kopu ludi ju pouziva.
puntik ma predbehol.

ja aj tak fotim klasika - priorita clony + AutoISO, alebo druha varianta ked chcem mat vyslovene cas napr. 1/1000 na sport, tak manual M, tam si nastavim clonu, cas a AutoISO a salam parky fotim.
Sony A7 IV + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
lennyl_2
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 9. 5. 2016 15:53

Většinou všichni fotí s pomocí nějaké automatiky (nejen expoziční), ale to P se jim zdá kách. Je to jako s tím, když někdo něco odmázne PS, tak se také někteří tváří jako že je to nepřípustné, ba přímo podlé. ;-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 9. 5. 2016 16:10

Puntíku, namátkou, teď jsem fotil promoci a fakt si neumím představit, že bych to nechal na režimu "P" bez ovlivnění clony. Ano, pokud si řeknu, že mě vždycky zajímá jen ten jeden absolvent a že je mně úplně jedno, jestli všichni okolo budou ostří nebo rozostření, pak ano, pak to můžu fotit na "P", ale prakticky každý záběr změnou clony dělám dvě úplně odlišné fotky. Já mám dojem, že ty nastrojené magnificence, spectabilis a promotory na těch fotkách zaostřených na konkrétního absolventa buď chci mít ostré proto, že fotím celou scénu anebo je upozadím, protože je to prostě fotka absolventa a všichni magnificences a spectabiles na ní dělají jen rozostřené roští. Když by mně to "P" automatika celé kvůli špatnému světlu, které v tom Karolinu teda jako je, nafotila na F2.8, tak je to vůči akademickým hodnostářům až neuctivé, :-D tedy kromě fotek zaměřených přímo na ně.
To už bych tam rovnou mohl vzít f/1.4 a fotit to stylem "na Luňáka". No a nebo by to automatika s měnícímse světlem napráskala nějak a zrovna by to bylo přesně naopak, než je vhodné.
A naopak fakt nemusím mít obecenstvo, co se dloube v nose, až dozadu stejně ostré jako hlavní aktéry.
No, já netvrdím, že jsem u každé fotky měl čas vybírat optimální hloubku ostrosti, která nejlépe ideově podtrhuje příslušný záběr, někde jsem si řekl, že teď chci aspoň trošku co to jde větší hloubku ostrosti a 15 fotek jsem za sebou napráskal na stejné F5.6 nebo až F8 a vyšší ISO, ale aspoň mně s tím ten "P" režim necvičil sám jak si podle světla usmyslí. Tam je ten zásadní průser, že hloubka ostrosti cvičí podle hladiny osvětlení, no a to je technická závislost, ale rozhodně ne estetická nebo obsahově smysluplná.

A abych odbočil, tak je fakt, že v tom prostředí celkem D7200 překvapila svou pružností a nízkým šumem, protože naposled jsem podobnou akci fotil ještě s D300, no a von tam ten pokrok je fakt zřetelnej. Takže jestli je D500 ještě lepší, tak APS-C není úplně odepsaná velikost snímače. Nicméně white balance teda drbu ručně až oči přecházejí. Ale to je holt prostředím a tím, že jsem lehce přiblejskával odrazem přes kartičku a nějak jsem to světlo smíchal nešťastně.
Naposledy upravil ForeignerOnEarth dne 9. 5. 2016 16:33, celkově upraveno 6
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků