Zrcadlovka pro začátečníka

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Ganec 26. 8. 2013 11:29

Lotrandor píše:Nejprodávanější jsou ty nejlevnější.
Podľ a DxO marku je to Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM úplne najostrejší zoom aký Canon vyrobil.
A je aj najdrahší (z prvej desiatky).
Teda nestabilizované objektívy možno fakt môžu byť najkvalitnejšie...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 26. 8. 2013 12:14

Vysvětlím to velice snadno:

Jak stará verze Canon EF 24-70mm f/2.8L USM, tak i nová verze Canon EF 24-70mm f/2.8L USM a taktéž Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G jsou
PROFESIONÁLNÍ SVĚTELNÉ REPORTÁŽNÍ ZOOMY.
Takovýto objektiv ze svého určení stabilizaci opravdu nepotřebuje, jelikož při ohniskové vzdálenosti do 70mm by se stabilizace začala vyplácet někde u časů 1/60 sec., spíše ale až 1/40 sec. a delších. Na takovéto časy se ale reportáže opravdu nefotografují!!!!
Takovéto časy jsou pro reportáž v drtivé většině nepoužitelné, protože fotograf potřebuje čas kratší, aby lidi neměli rozmazané obličeje.

Nově produkované objektivy Canonem a Nikonem nemají stabilizaci pokud:
1. hlavní určení těchto objektivů stabilizaci nevyžaduje
2. jedná se o vysoce světelná pevná skla s kratší ohniskovou vzdáleností, u kterých se sčítají 3 důvody: a) vysoká světelnost je zde místo stabilizace, b) nejedná se o teleobjektiv, který je problém udržet i na relativně kratší časy, c) je to konstrukčně obtížnější, protože u vysoce světelného pevného skla je svazek efektivních paprsků širší, ....

Je nutné si uvědomit to, že u Canonu i Nikonu je dvojic stabilizovaný + nestabilizovaný naprosté minimum vzhledem k celkové nabídce a VŽDYCKY je to jen přetrvávající dávná historie. Nově se nic podobného neprodukuje!!!!
Někdy nestabilizované objektivy zůstávají na trhu, přesluhují, vyprodávají se a mají historicky danou cenu.

Tady je 77 aktuálně vyráběných Nikon objektivů (+ 3 telekonvertory):
http://imaging.nikon.com/lineup/lens/index.htm

Ze 77 aktuálně vyráběných objektivů existují pouze 2 symetrické dvojice stabiilizované - nestabilizované, jedná se o nejlevnější varianty seťáků 18-55 a 55-200 do nejlevnějších kitů.
Tam je jasný marketingový účel - očesat tělo i seťák tak, aby se dostali na nejnižší možnou cenu.
Kromě toho se ještě někde na světě prodává prastará verze plasťáčku 70-300 bez stabilizace opět jako extrémně levná opticky i dílensky mizerná verze full frame teleobjektivu nejspíše pro stará kinofilmová těla (pro ta se stále vyrábí i manuální skla). To ovšem NENÍ ani náhodou nestabilizovaná verze Nikkoru AF-S 70-300 VR, který je opticky úplně jinak udělaný s nesrovnatelně lepším obrazem, je dílensky zásadně lepší a má rychlý ultrazvukový motůrek, takže s uvedeným starým plasťáčkem nemá společného vůbec nic kromě rozsahu.

Takže ze 77 objektivů Nikkor jsou pouze 3 nejlevnější zoomy nestabilizované v době, kdy se prodávají stabilizované verze. 2 z nich jsou skutečné double-verze POUZE BEZ VR, 1 z nich není dvojče, ale prehistorie zcela odlišný v mnoha dalších věcech (ostření, optika, dílensky).

Navíc Nikon za posledních pár let nedodal na trh žádný nový nestabilizovaný objektiv, od kterého by měl i stabilizovanou variantu.
Takže tento stav se dá považovat za to, čím skutečně je:
Přechod od nestabilizovaných objektivů ke stabilizovaným tak, kde je to zapotřebí a tam, kde to rozumně jde udělat.

Jinak ano, souhlasím, že pro mnohé amatéry by Nikon mohl přidat stabilizaci snímače tam, kde není stabilizovaný objektiv (krátké pevné sklo, profesionální krátký reportážní zoom používaný pro jiné účely) a fotograf nechce využít ani světelnost ani vysoké ISO ani stativ.

Ne, že bych o to osobně stál, ale minimálně by to Nikon mohl udělat proto, aby v internetových diskuzích zavřel ústa kritikům. Ale nejspíš jsou manažerům od Nikonu diskuze ukradené. :-)

-- 26. 8. 2013 12:46 --

Tak nějak jsem ještě neslyšel třeba o majiteli 35/1.4, který kudy chodí, tudy nadává, že ten objektiv není stabilizovaný.
Ale diskutujících, kteří nemají ani Canon ani Nikon ani 35/1.4, těm to vadí mnohem víc. ;-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 26. 8. 2013 15:16

Grimjaur, .."..těžký nesouhlas..".., obávám se, že's to spláchnul příliš brzy. Můžeš snad vyfotit třeba .."v povětří lítající holku"..? - jako si jí můžeš namalovat ? Budeš mít problémy s vyfocením tančícího páru, i když ho budeš aranžovat. Kolikrát to budeš předělávat. :-)
Naopak namalovat si můžeš třeba niněru tančící s flašinetem, kterak si ještě vzájemným otáčením klik "vyrábějí" vlastní hudbu. :-)

Ano, pokud podřídíš vidění světa parametrům použitého systému, tak jistě. Jde ale v podstatě o autocenzuru, nikoliv o možnost zobrazit svět jak bys mohl vidět svět kdyby....:-))

V mnoha případech (netvrdím, že se týkají tebe) to ale vypadá tak, že autor teprve v hledáčku nebo na displeji užasle vidí, jak vypadá svět, transformovaný technickým prostředkem v jeho rukou. A ten vysněný (jinak viděný) ani neexistoval. :-)

Ano, fotoaparát, kamera, kladivo, meč, nebo kytara jsou skutečně prostředkem k realizaci tvých věci, ale každá z nich má své limity, kterým svou fantazii i konečný výsledek, musíš přizpůsobit. To je to, co jsem měl na mysli tím, zda mohu zachytit svět tak, jak ho vidím já.
Spíš vidět ho pouze jako modifikaci reálného světa. :-)
Malíř je na tom podstatně líp. Jen musí to malířské řemeslo umět. :-)



F-ABC, vtáhnout do děje se dá i teleobjektivem, na ohnisku nezáleží. Spíš na kompozici. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Grimjaur 26. 8. 2013 16:11

Puntíku, To by bylo nadlouho. Namalovat, či jinak výtvarně zpracovat můžu co chci a nikdo mi nemusí pozovat. To je jen na mém umění, nebo neumění. Ale to je mimo mísu. Má reakce tykala tebou zmíněných limitů zobrazení, které nemají jiné umělecké směry. Což se váže k Tvému pojetí reality a mému nepojetí reality, ale toho jak svobodně si fotím. OK? Prostě to řeknu jednoduše, tebe patrně baví používat skla podle brožury. Mě ne a klidně udělám fotku kapely na rybinu a komu se to nelíbí...atp, zbytek znáš. Pro mne je podstatné, že ty pro které točím fotím moje vidění světa vyhovuje a líbí se jim. Tohle mě naučil menšinový žánr a jsem tomu rád. Ty si fot jak se ti to líbí a hotovo. Měj se
Technika : Furt se to mění
http://fotomobil.blog.mobilmania.cz/
Grimjaur
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 26. 8. 2013 18:36

Grimjaur, ..skla podle brožury, omyl. Sytý hladovému nevěří. Ty limity cítím víc než ty.
Fotím, protože neumím malovat. :-)
Toť vše.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Grimjaur 26. 8. 2013 20:05

Fotím, protože mě to baví :)
Technika : Furt se to mění
http://fotomobil.blog.mobilmania.cz/
Grimjaur
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 26. 8. 2013 21:29

Fotím, abych nezapomněl.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Umbrella 26. 8. 2013 22:11

Fotím abych zapomněl !


...Ti to trochu zparoduji. :D
Umbrella
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PavelDS 27. 8. 2013 08:05

Jde to i egoizovat.

Fotím, si !
PavelDS
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 27. 8. 2013 12:33

nebo povýšit: fotím, teda jsem :-)
reign
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků