Proč Pentax není oblíbenější?

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Puntík 25. 1. 2015 17:22

Ondrej Janovsky píše:Kompoziční postupy jsou tu stovky let a jsou tu proto, že fungují. V obrazech i ve fotografii. Ti méně talentovaní z nás (včetně mne) se je učí používat a používají je, aby jejich fotografie vypadala. Ti více talentovaní je pak umí kombinovat, obratně našlapovat mezi a případně je i porušit.
Proč tedy opovrhovat někým za to, že má zrovna období rozmazané oblohy, vody, portrétů s malou hloubkou ostrosti nebo že se snaží používat pravidlo zlatého řezu apod. :-)

Samozřejmě, opovrhovat někým, kdo se o něco snaží je proti přírodě. Ovšem naopak když se pokládá za objevitele a sám pohrdá těmi, kdo z jeho "objevů" nevypadli úžasem z kalhot. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 25. 1. 2015 17:41

Puntík píše:Samozřejmě, opovrhovat někým, kdo se o něco snaží je proti přírodě.


Jo jo, snaha se musi ocenit:
http://www.novinky.cz/zahranicni/359723-video-s-vrazdou-japonskeho-rukojmiho-je-prave-potvrdil-premier-abe.html

...aneb kdyz si pokrytec par excellence nevidi tkzv. do ust.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 25. 1. 2015 17:53

Nechme to bez komentáře. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Janovsky 25. 1. 2015 18:51

Puntík píše:
Ondrej Janovsky píše:Kompoziční postupy jsou tu stovky let a jsou tu proto, že fungují. V obrazech i ve fotografii. Ti méně talentovaní z nás (včetně mne) se je učí používat a používají je, aby jejich fotografie vypadala. Ti více talentovaní je pak umí kombinovat, obratně našlapovat mezi a případně je i porušit.
Proč tedy opovrhovat někým za to, že má zrovna období rozmazané oblohy, vody, portrétů s malou hloubkou ostrosti nebo že se snaží používat pravidlo zlatého řezu apod. :-)

Samozřejmě, opovrhovat někým, kdo se o něco snaží je proti přírodě. Ovšem naopak když se pokládá za objevitele a sám pohrdá těmi, kdo z jeho "objevů" nevypadli úžasem z kalhot. :-)
Zdravím

Tak nevím Puntíku, ale mám to chápat, že se pokládám za objevitele a někým pohrdám? Pokud ne, tak to prosím příště napiš jasněji, s kým konkrétním máš problém.
Ondrej Janovsky
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 25. 1. 2015 18:59

Je tak pro zábavu - pár fotografií proti pravidlům (National geographic):

http://photography.nationalgeographic.c ... the-rules/

Mimochodem zajímavý názor, proč není Pentax populárnější - obchodníci na něm prý nevydělají (Saturn, Německo).
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Puntík 25. 1. 2015 19:05

Ondrej Janovsky píše:Tak nevím Puntíku, ale mám to chápat, že se pokládám za objevitele a někým pohrdám? Pokud ne, tak to prosím příště napiš jasněji, s kým konkrétním máš problém.
Nikoliv, nevím z čeho usuzuješ, že se máš pokládat za objevitele čehosi v tomto oboru. Napsal's to velmi dobře, také píšu, že se fotografové mají učit i od malířů, nechodit jen po fotografických výstavách, ale i do galerií jiných výtvarných technik.
Většinou jsou právě problémy s těmi, kdo vynikají v nějakém zcela odtažitém odvětví a domnívají se, že si svou výjimečnost automaticky přenášejí i do fotografie, jako výtvarného oboru. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Janovsky 25. 1. 2015 19:22

To jsem si prohlédl a dost z těch fotek se mi líbilo. A v každé byl(y) použit(y) nějaké kompoziční prvek/prvky, které fungují v té fotce a fungují dobře.

1. Kluk na trampolíně: orámování objektu, hlava chlapce je v oblasti "třetiny" a ještě tam vidím druhý, doplňkový motiv - opět orámovaná žena, opět v prostoru "třetiny". Nakonec i diagonála mezi ženou a chlapcem. To všechno dohromady mi dělá snímek, který promlouvá.

2. Balerína - pokud by byla vyfocena na krátký čas, bude fádní, ale rozmazání to vše posune směrem k abstraktním obrazům. Pak tam mám pozadí tvořené třetinou světlé barvy dole a modrou nahoře. A na popředí rotující balerína vytváří siuletu, tvar postavy chytá pohled lépe než ostrá postava, protože mozek se snaží o interpretaci toho co vidí na to co zná. A středová kompozice siulety to zdůrazňuje, protože je symetrická.

Takže pro mne to není popření kompozičních pravidel, ale naopak umné využití více pravidel, než otrocky jednoho.
Ondrej Janovsky
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 25. 1. 2015 19:27

Tak ještě pár dalších ke studiu:

http://digital-photography-school.com/b ... ng-images/

:-)

a jako bonus jednu fotografii porušující snad všechno:

https://www.flickr.com/photos/14337178@ ... 09/sizes/l

(tu bych si dal i na stěnu :-) ).
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Ondrej Janovsky 25. 1. 2015 19:48

Mě u těch článků přijde zavádějící argument o porušení konkrétního pravidla. Protože ty fotky fungují kvůli jiným kompozičním pravidlům, zvyklostem a rozpoznávací funkci lidského mozku.
Takže ten článek alibisticky ukazuje, jak autor porušil konkrétní pravidlo, ale už se moc nezabývá, proč ten obraz funguje, jak funguje. (omlouvám se, nečetl jsem vždy vše, jen odkaz na pravidlo, které je porušováno)

Poslední odkaz na fotku, která tě oslovuje. Mě moc nechytla, ale zase jsou tam určité prvky, které fungují - korále - "rovnoběžky" pod sklonem, stejný sklon ruky ... náznak diagonál v celém obraze .... alespoň jak to vidím svým amatérským okem.
Ondrej Janovsky
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Radek71 25. 1. 2015 19:59

Takhle krecuji nicmochri, kterym nekdo neco vytkne. Najdou peknou stredovku a vyrvavaji s mesicni praxi, ze to neni ve zlatym rezu.
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod JSP070 25. 1. 2015 20:20

Ty kokso. Precital som si cele vlakno a je to vyzivny studijny material pre doktora Chocholouska. Teraz som sa ale stratil uplne. Co sa tu riesi? Na tych strankach NG je pekne ukazane a aj vysvetlene kedy a preco funguje porusovanie pravidiel. Preco sa to tu ale riesi a co sa vlastne spochybnuje. Je to fotene Pentaxom alebo co?
JSP070
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 25. 1. 2015 20:26

Hledání pravidel tam, kde je to o tonalitě, emocích a pocitech je těžká práce, připomíná mi to marnou snahu kolegů z účtárny pochopit, jak funguje marketing.

Připomíná mi to také historku ze studií, jak můj kamarád malíř dodělával narychlo nějakou zadanou práci na vysoké škole umělecké a rozmatlal v časové nouzi polovinu obrazu toaletním papírem. On má ale talent, takže přes ty těžké promile v jeho krvi to nebyla úplná hrůza a poněkud méně talentovaní páni profesoři pak týden řešili s ostatními (on se toho neúčastnil, on byl zase s námi v hospodě), jak krásně to vystihl, jak dodržel všechna pravidla, jak vyprecizoval to barevné sladění a jak má fantastickou perspektivu a kompozici a poslali to pak na nějakou zahraniční výstavu, která mu zaplatila útratu v hospodě.

Ne tohle vlákno je prý odsouzené k blafání o ničem :-) :-) :-)

A Dr. Chocholoušek by měl radost !
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 25. 1. 2015 20:37

Tenhle typek me pred nejakym rokem dostal, jakym zpusobem obhajoval Pentax (mrknete na jeho starsi videa pro pobaveni). Teda, ono to bylo klasicke pentaxovske fanboyovstvi, takze nic uplne neobvykleho, o to vic me vsak prekvapilo, ze nedavno "nenapadne" presel k tomu zlemu FF :)



Nejdriv lennyl, ted photouniverse... neco je s Pentaxem evidentne spatne :hm

:D
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 25. 1. 2015 21:04

Petr Luňák píše:Nejdriv lennyl, ted photouniverse... neco je s Pentaxem evidentne spatne :hm :D


Mezera mezi APS-C a středoformátem. A pociťuje ji víc lidí. Ovšem zřejmě ne tolik, aby se vývoj FF přístroje a spol. zaplatil.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Radek71 25. 1. 2015 21:12

No to koukam. Pod videem je xmeda (http://www.xmeda.wz.cz/). To jsem nevedel ze ty bojovniky mame internacionalni.
Radek71
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků