Sebrané argumenty proti a pro nástupce D300s

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 28. 2. 2014 10:00

qwerts píše:i Tray Ratcliff prodal D800E a D4 a koupil si nex 7 a nyni A7r. Nicmene je to krajinkar co foti hlavne HDR


Tak u krajináře to celkem chápu - obrazový výstup získá stejný a velikostí a váhou mý a7R výhodu. Hledáček a AF stejně nevyužije. Navíc by principielně mohla A7r s vhodnýma sklama dávat i lepší výsledky jak D800E kvůli menší vzdálenosti mezi zadnim členem a snímačem (tohle jsem jen několikrát četl, tak mě za to nekamenujte :-) ).
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod FotoABC 28. 2. 2014 10:04

U Fuji by mně vadil ten děsivý dlouhodobý firmwarový amatérismus. Ale vždycky je šance, že to fakt vychytají.
U Olympusu by mně vadilo asi jen to, že snímač má menší rezervu na úpravy.
U Pentaxu bych nenašel náhradu za Nikkor 10-24 a i světelný záklaďák by byl boj. Četl jsem na pentaxfriends jak výběry nakonec vyhrává Sigma 17-50/2.8. Ostrost výborná na plnou díru, ale toho bokehu jsem se lek - a to nejsem Luňák ani ggrand. :-)

-- 28. 2. 2014 09:06 --

lukas: menší registrační vzdálenost umožní dělat:
- lehčí
- levnější
- opticky horší
širokáče.
Na kratší vzdálenosti musí víc zalomit krajné paprsky.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 28. 2. 2014 10:11

FotoABC píše:Prostě je tam plno lidí, kteří píší: "Když nás Nikone nechceš, koupíme si Olympus, Pentax nebo Fujifilm."


Já celkem chápu, že sou lidi naštvaný, že Nikon a Canon dost kašlou na tu střední třídu "poloprofíku" ("už fotografů") nebo jak to nazvat. A primárně se soustředí na entry level (= největší přísun peněz od těch co chtěj hlavně zrcadlovku) a pak drahý FF. Taky mezi ty naštvaný patřim a dost nespokojený koupim 6D, kde mi zrovna nesedí ovládání a AF, ale 5DmIII za 80t (nebo kolik teď stojí) je vážně mimo. Ale ať sem naštvanej jakkoliv, tak stejně vim, že kromě C a N nemam kam přejít. m43 je sice fajn (a PEN jsem koupil manželce a tchýni), ale těžko tim nahradim 7D kvůli ostření a hledáčku. Navíc při ceně EM-1 a některých skel mam pocit, že si z nás Olympus/Panasonic dělá pr_el). Skla zatim taky celkem chybí a o cenách těch lepších radši nemluvim.. Fujifilm je mi vážně sympatickej, ale platí to samý - 7D/6D tim zatim nenahradim. Sony má aspoň FF, ale chybí všechno ostatní a ceny skel mělo Sony vždycky značně mimo. Tzn mi stejně nic jinýho než 6D/D610 nezbejvá. A můžu nadávat jak chci.
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod cport 28. 2. 2014 10:43

Pro uplnost - Pentax ma letos vydat jak FF cca 70-200/2,8, tak i vyvoj FF tela je "ongoing". Celkem bych se vsadil, ze na podzim to tu mame ...

Ja osobne bych se vubec nezlobil, kdyby prisel s necim a la Sony A7R a daly se k tomu pouzit limited objektivy bez redukce
cport
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 28. 2. 2014 10:49

Lotrandor píše:Já věřím, že zákazníky si hýčká FUJI. Tam bych viděl prostor pro přestup, ale jen pro poloprofi, ne pro amatéry. Protože ke štěstí mi tam chybí levné ekvivalenty. Jsou tam jen profi skla, sice za dobrou cenu, ale asi většinou mimo možnosti amatéra.



no, mají i levné věci, třeba X-A1 navíc teď za kačku příplatku i s dlouhým zoomem
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 28. 2. 2014 11:20

Já třeba doufám, že se Pentax a Fuji vrhnou na FF. Specielně u Fuji by to na "klidnější" práci mohlo bejt hodně zajímavý...
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Ganec 28. 2. 2014 12:19

lukas_highenergy.cz píše:m43 je sice fajn (a PEN jsem koupil manželce a tchýni), ale těžko tim nahradim 7D kvůli ostření a hledáčku. Navíc při ceně EM-1 a některých skel mam pocit, že si z nás Olympus/Panasonic dělá pr_el). Skla zatim taky celkem chybí a o cenách těch lepších radši nemluvim..
Hľadáčik je väčší, ostrenie (AF-S) je rýchlejšie, nechápem na čo sa sťažuješ ;-)
Ktoré sklá sa ti zdajú drahé? (porovnal som si to s tým čo má Canon alebo Nikon; už sa mi drahé nezdajú)

Keď už spomínaš ceny, 7D sa ešte dnes predáva za cenu za ktorú sa dá kúpiť D600.
Nový profi model Nikonu by bol určite drahší. Z toho pohľadu sa za nástupcu D300s dá považovať aj D800: v DX móde má síce o 1 fps menej, ale zase má ako bonus navyše FX mód :-)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 28. 2. 2014 12:28

D800 se za nástupce D300 považovat nedá z těchto důvodů:
1. Zvětšení hledáčku je pouze 0,70x pro DX režim, zatímco D300 má 0,94x, hledáček pro DX režim je menší, než u low-endů!!!!
2. Framerate D400 by měl být na úrovní DSLR high-endu roku 2014, což je 10 fps, přinejhorším 8 fps.
Zkoušel jsem D800 se svými DX skly. Po několika hodinách jsem to uzavřel s tím, že jako nouzovka dobrý, k trvalému používání pitomost. A v součtu několikahodinová praxe je víc, než teorie z klávesnice.

OM-D: AF-S ostření na NEPOHYBLIVÝ cíl většinou nemusí být rychlé, AF-C ostření by mělo být rychlé.
Už po x-té píšu, že ostření kontrastem musí mít kontrast jako přibitý od začátku ostření až do konce. V takovém případě ostří m4/3 rychle. Jenže to je dobré do marketingových materiálů, v praxi kupodivu potřebuješ rychlé ostření ve všech ostatních případech. :-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Almik 28. 2. 2014 12:41

Já se ještě na skok vrátím k mirrorlessům, takovej dodatek...

m4/3 je sice sympatická platforma tím jak je to malý, objektivů je dostatek, ale kromě vyšší DOF mi vadí:

- nejlepší kresba je někde okolo f4-5,6, na f8 už se projevuje difrakce (když je hodně světla, občas se holt musí i clonit a f/5,6 často nestačí)
- poměr stran 4:3
- zkreslení objektivů (takovej Oly 12-40/2,8 na 12mm to už je skoro fish-eye, jakej má soudek... pevnej Panák 20/1,7 má větší zkreslení než Nikkor 16-85 na 16mm...) ...nevím jak to je s automatickou korekcí zkreslení při importu RAWů do Lightroomu, pokud to funguje, jako bych nic nenapsal :-)
FX: Nikon D750, Sigma 35/1,4 Art, Nikkor AF-S 85/1,8 G, blesky SB-800, SB-600
m4/3: Olympus E-M10, Panasonic 12-32/3.5-5.6, Samyang fish-eye 7,5/3.5, blesk FL-36R
Almik
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lotrandor 28. 2. 2014 13:52

almik: problémy se softwarovou korekcí zkreslení jsou dva. První je deformace, kterou korekce způsobí, může deformovat tváře nebo objekty, jejichž tvar známe. V takovém případě je často lepší ponechat původní vadu, která může na lidské vnímání působit přirozeně. Druhý problém spočívá v podstatě SW korekce, tedy v tom, že od někud přesuneš body někam, aby jsi dotvořil obraz. Další sw úpravy pak mohou tuto operaci učinit více viditelnou, obraz se začne rozpadat, vzniknou artefakty.
To že crop faktory používají vlastně menší ohniskové vzdálenosti má samozřemjě vliv na optické vady
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 28. 2. 2014 14:44

No a doplnil bych Lotrandora ještě za třetí: z f=12mm máš po korekci soudku tak f=13-14mm.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 28. 2. 2014 15:04

FotoABC:
- o tom hľadáčiku si sa už vyjadroval, no nemusíš používať len APS-C objektívy, vo FF móde by mal byť väčší, takže sa to "vyrovná" :-)
- framereate je zrejme problém u "D400": keďže bezzrkadlovká konkurencia zvláda 11 fps, dať na trh niečo čo má len 8 fps a nazývať to profi by bol asi prúser...
- E-M1 u AF-C neostrí kontrastom, ale fázou ;-)
(a kontrastné AF-S nemá také problémy s pohybom ako kontrastné AF-C)

Almik:
- tebe možno väčšia DOF vadí, no ja (keďže fotím hlavne so svetelnými sklami), som za ňu vďačný
- m4/3 objektívy sú už navrhnuté s tým že skreslenie foťák skoriguje (aj RAW prevodníky); pokiaľ viem tak na to netreba ani podporu od výrobcov, zrejme info o objektíve je už súčasťou RAW-u
(FotoABC: je teda možné že 12mm je bez opravy skreslenia 11, alebo možno aj menej)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 28. 2. 2014 15:32

Ganec píše : ..."... keďže bezzrkadlovká konkurencia zvláda 11 fps, dať na trh niečo čo má len 8 fps a nazývať to profi by bol asi prúser..."...

Však také Pentax se svými osmi fps bývá řazen mezi semiprofi. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 28. 2. 2014 15:35

Ganec, proč asi tak lidi chtějí D400? Proto, že chtějí fotit full frame objektivy na full frame políčko nebo proto, že chtějí fotit APS-C objektivy a full frame objektivy na APS-C políčko?
Polud chtějí D400 proto, aby mohli fotit na APS-C políčko, tak tam docela dost vadí 0,70x pro DX. Všichni, kterým se to "vyrovná", tak D400 nepotřebují. Ach jo.

Framerate má praktický smysl tehdy, pokud jsou všechny frames zaostřené.
Existovalo a existuje mnoho foťáků, které mají úžasný framerate, ale buď během toho vůbec nepřeostřují nebo blbě a div se světe, nikdo to nepočítá.
Za úspěch se považuje třeba 11 fps nebo 12 fps s fungujícím přeostřováním a ty hodnoty 15 fps, 20 fps, 60 fps, 400 fps a 1200 fps u bezzrcátek a kompaktů se neberou vůbec vážně, ten fotograf sportu chce raději 11 fps s fungujícím ostřením, než 25 fps bez něho.

E-M1 ostří i fází na snímači, Nikon 1 taky, Canon 70D taky, jenže stále to není náhrada špičkových sportovních modelů. Ostření fází na snímači prostě a jednoduše nemá ten výkon v horším světle jako senzory na zvlášť snímači.

Když Nikon to umí v Nikon 1 a Canon to umí v 70D, tak kdyby to k něčemu bylo, tak to dají do Canon 1DX a Nikon D4s jako hlavní ostření nebo jako přídavné ostření k detekci fáze na snímači.
Třeba by mohli klidně z 11 fps udělat 22 fps tím, že by zrcátko se vracelo jen každou druhou expozici a detekce fáze na snímači to vzala za detekci fáze na spec. senzorech. Nebo by mohli udělat 11 fps se zrcátkem a optickým hledáčkem a 15-25 fps s detekcí fáze na snímači a EVF promítaným do hranolu. Ve stroji nad 100 000 Kč by na to prostor byl. Snadno. Nedělají to z jednoduchého důvodu. Ani detekce kontrastu ani detekce fáze na snímači zatím nemá, opakuji zatím nemá výkon detekce fáze na spec. snímači. Detekce fáze na snímači na Nikon 1 je asi o 8 EV horší. I kdyby třeba E-M1 byla horší jen o pár EV, stejně to nenahradíš.

-- 28. 2. 2014 14:44 --

Ganec:
"FotoABC: je teda možné že 12mm je bez opravy skreslenia 11, alebo možno aj menej"
Ale kdepak :-) Na objektivu se uvádí konstrukční ohnisková vzdálenost, nikoliv ohnisková vzdálenost, jaká z toho vyleze po ořezání obrazu.
On v takovýchto krátkých ohniskových vzdálenostech je každý milimetr zatraceně znát. A taky by to hned změnilo i světelnost a průměr přední čočky, kdepak konstruovat zbytečně kratší ohniskovou vzdálenost a pak ji degradovat, to už je levnější zkorigovat to geometrické zkreslení.
Vyrábět objektivy f=12mm tím způsobem, že zkonstruuji objektiv f=10mm, to by rozhodl jen ekonomický šílenec. To je jeko vyrábět full frame a prodávat ho jako APS-C tím, že zakryješ kraje čipu. :-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 28. 2. 2014 17:50

FotoABC:
- napíšem to takto: keby mala E-P7 väčší chip fungujúci aj na m4/3 (kde by mala viac megapixelov a aj tak by rádovo menej šumela), s polovičkou objektívov čo mám by som získal vyššie rozlíšenie a rýchlosť mi klesla len o 1 fps, určite by som bol spokojný aj keby sa hľadáčik trošku zmenšil...
(je pravda že uvádzacia cena D800 je o polovicu vyššia ako D300, no kvôli väčšiemu snímaču sa zrejme oplatí priplatiť si; E-P5 tiež bola drahšia ako E-P3, hoci asi nie až o polovicu)

- sériové snímanie je sranda aj bez preostrovania - používal som ho už u Fuji F50fd na fotenie kamošov
- na mnohé športy je AF-S dostatočné; navyše vďaka širšej HO (u väčších clôn a/alebo menších snímačov, či u väčšej vzdialenosti) je aj presné zaostrovanie menej dôležité
- kompakty s 1200 fps majú príliš malé rozlíšenie, preto nie sú brané vážne

- v "horšom svetle" sa neoplatí fotiť pohyb, v bežnom svetle je dostatočné aj ostrenie fázou na snímači
(v situáciách kedy vychádzajú expozičné časy 1/500s - časy nutné na zmrazenie pohybu - určite každé zaostrovanie funguje bez zdržania)

- 70D a E-M1 používajú viacero pixelov na fázové zaostrovanie, sú teda výkonnosťou porovnateľné aj s odpovedajúcim fázovým ostrením (nijakých 8EV rozdiel ako tvrdíš že je u Nikon 1)
- dnešné foťáky nebrzdí len zrkadlo, ale aj mechanická uzávierka: tých 15-25 fps je zatiaľ nereálnych
- a prečo D4 ešte nemá EVF? No zrejme to nie je až také jednoduché: Olympus/Panasonic/Fuji ho už tweekujú niekoľko rokov a ešte stále je čo zlepšovať
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků