Almik: 100% souhlas a všimni si, že jsi napsal věcně úplně totéž, co já v příspěvku úplně jinde.
Napsal jsem, že podle dlouhodobého dojmu - Nikon vyrábí zrcadlovky pro drtivou většinu nefotografů a pro menšinu výnosných profesionálů. Fotografy mezi těmito extrémy evidentně nechce. Ale enthusisti s Nikony vznikají tak, že profesionálové dají něco do bazaru a Nikon omylem poruší svou strategii a omylem udělá nějaký model který nespadá do těchto 2 extrémů. No a my se pak divíme, že to nemá pokračování. No nemá, když to byl omyl.
Nikon dělal pro profesionály D2x a jako záložní tělo D200. Protože když vyrobil první tělo full frame, musel záložní udělat ještě DX jako přechodový záložní model. Počítal s tím, že profesionálové ještě nějaký čas budou mít i DX objektivy 17-55/2.8 a 12-24/4 než se jich zbaví. Tím "omylem vznikla" D300. Pak udělal víc FX profesionálních objektivů, jako záložní tělo místo D300 FX D700, čímž považoval přechod profesionálů z DX na FX za hotový, no a DX platforma zbyla pro nefotografy.
Od té doby už nic v DX-u pro seriózní použití. Konec f/2.8 a f/4 zoomů pro DX, žádná DX široká pevná skla, pouze nové a nové 18-strašně moc.
V hypermarketech se nejlíp prodává Nikkor 18-300, no a uděláme i 18-140 aby byl menší a levnější. No a amatérský makroobjektiv na pampelišky DX 85/3.5 Micro a DX 40/2.8 Micro. A co nejvíc D3x00 a D5x00.
Když už tedy jsme museli pokračovat v řadě D70 .. D80.. D90, tak uděláme D7000 a D7100, ale dáme jim tak směšně malý buffer a nízký framerate, aby profesionálové dostali jasnou informaci, že tohle opravdu není pro ně. Oni by si mohli omylem D7100 koupit jako druhé tělo, takže jsme jim museli v tom nějak zabránit. Možná to bude znít jako parodie, ale nesvědčí všechno pro takovéhle vysvětlení?