Low-end DSLR: Je neco lepsiho nez Pentax K-r ?

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Daemonius 20. 9. 2011 22:31

Pety píše:Pokud je mi známo, většina 4/3 objektivů ostří na Panasonicích G nebo Olympusech PEN přes redukci úplně normálně s původním motorkem, do několika z nich se musel nahrát nový firmware.
Takže v mechanice to určitě není - i když optimalizacím se samozřejmě meze nekladou.


Jo ale hrozně pomalu, akorát s GH2 to ostří maličko svižnějc. On je tam možná problém trošku jinde, s připojeným battery packem (neoriginálním) to ostří rychlejc. Možná prostě nestačí štáva, ty baterky v m4/3 jsou obecně strašně slabý.

-- 20. 9. 2011 23:34 --

Ganec píše:Pety, zaostrovanie funguje, ale je omnoho pomalsie.

Tomáš X. píše:Olympus to taky se svými 4/3 objektivy skoro vzdal.
mozno nie: existuje patent 43 adapteru s vnutornym zaostrovanim .. to by potom teoreticky mohol AF fungovat aj s manalnymi objektivmi...

Zaostrovanie nemusi byt len na principe fazy, Olympus si patentoval zaostrovanie pomocou IR svetla.
No v E-P3 to asi este nie je pouzite, aj ked s nim prisli nove IIR objektivy...


E-P3 ten systém má, proto ostří tak rychle s 12mm f2 s normálními objektivy ostří stejně jako předchozí modely. Bylo to vidět i v testu na DigitalRev, ač je to normálně spíš zábavné, tak v tomhle případě to i ukázalo, že když se tam dá ne-IIR objektiv, tak to ostří prostě jen rychle.

Ten adaptér sem viděl, docela zajímavej nápad, akorát to nejspíš zvýší crop, který je už takhle vysoký.
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod FotoABC 20. 9. 2011 23:25

Ostření kontrastem z hlavního snímače znamená, že se porovnává ostrost po sobě jdoucích obrázků a zjišťuje se, zda se při dotyčném pohybu ostření zlepšuje nebo zhoršuje.
Pokud je po celou dobu ostření vyhodnocovaný obrázek (maximální detekovaný kontrast) shodný a jen se mění jeho ostrost, pak to může být docela rychlé, když foťák stíhá více čtení snímače.
Pokud se ale ve vyhodnocované plošce obrazu objekt mění nebo přibližuje či vzdaluje, pak nelze porovnávat s předchozími stavy a ostření kontrastem má velký problém.
Detekci fázi to vadí nesrovnatelně méně, té stačí jedno přečtení AF snímače k rozhodnutí.

Tohle je přesně ten hlavní důvod, proč pro sport, wildlife a reportáž zůstane DSLR technologie. I kdyby mirrorless vymakali sebelíp, ostření kontrastem potřebuje nutně porovnávat stavy zaostření téhož objektu v téže vzdálenosti. Aby mělo jednu proměnnou, tedy změnu ostrosti během pohybu ostření někam. Pokud se mění objekt porovnání, tak mají "jednu rovnici pro 2 neznámé".
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 21. 9. 2011 08:40

Tomáš X. píše:Tohle je přesně ten hlavní důvod, proč pro sport, wildlife a reportáž zůstane DSLR technologie. I kdyby mirrorless vymakali sebelíp
napriklad ako novy Nikon V1, ktory ma na senzore aj fazove ostrenie a tak dokaze s C-AF dosiahnut 10FPS (a bez neho 60FPS). Kolko maju najrychlejsie zrkadlovky?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 21. 9. 2011 09:31

Na dpreview.com píšou:

http://www.dpreview.com/articles/971622 ... ess-camera

prakticky stejné vysvětlení jako jsem napsal zde:

Tomáš X. píše:Daemonius:
podívej se,není to "zvláštní náhoda": zůstali 3 výrobci, pro které je DSLR hlavní systém, Nikon, Canon a Pentax a kupodivu:
- Pentax udělal mirrorless s úplně miniaturním snímačem
- Nikon začíná s mirrorless s relativně malým 1'' snímačem
- Canon nedělá mirrorless vůbec
Firmy, které v DSLR neuspěly, dělají mirrorless větší, tedy 4/3 a APS-C.

To není náhoda.
Evidentně jakmile firma udělá APS-C nebo FF mirrorless, tak vysílá nepřehlédnutelný signál, že nad jejími low-end DSLR se stahují mraky.
A přesně tohle Canon, Nikon i Pentax zoufale moc nechtějí vyslat.
Canon a Nikon mají v low-end DSLR maximální zisky a Pentaxu na tom stojí existence. Takže nutnost nepodrazit 600D, 1100D, D3100, D5100 a K-r je tak důležité, že odložili mirrorless s velkým snímačem.
Asi jim analyticky vyšlo, že by v součtu prodělali.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod duves 1. 10. 2011 19:46

Nuž ano, je to marketing, strategia. Low endy sekaju na mraky a su dojnymi kravami tych firiem.
IR a ASTRO konverzie, OPRAVY poškriabaných snímačov
http://fotoduves.ephoto.sk/
duves
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 5. 10. 2011 16:10

T-Lama píše:FF bezzrcadlo je pro většinu výrobců nezajímavé hned z několika důvodů.
tak Fuji spravi nieco s este vacsim chipom ;-)
Fuji will NOT join m43! They will make a large sensor mirrorless system (larger than fullframe!?!?!)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T-Lama 5. 10. 2011 19:50

Tyhle klepy jsou vždycky zábavné.. že by se chystalo středoformátové bezzrcadlo? :-D
T-Lama
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 5. 10. 2011 22:39

Rád bych, ale vidim to spíš ve stylu propagace Sigmy SD1 a to víme jak dopadlo..

Řekli přesně, že to má mít vyšší rozlišení než jakékoliv FF (hm.. asi zapomněli na M9) a současně lepší odstup signál-šum.

O velikosti sensoru ani slovo.. čistě teoreticky kdyby někdo zbavil A77 low-pass filtru a trošku hodně vylepšil čistotu signálu, tak získá přesně to co říkali.

Ale samozřejmě i já bych moooc rád věřil, že udělaj aspoň "malej" střední formát.. stačilo by i 44x33mm. :D Jen to vidim spíš na Sony sensor na steroidech (X100 je taky Sony sensor, byť dost neskutečně vytuněnej..).
Daemonius
VIP uživatel

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků