DSLR pre FULL HD VIDEO

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod lgea 12. 8. 2011 05:46

Ktorá zrkadlovka točí najlepšíe FULL HD VIDEO? Ideálne bez rolling shutter efektu a dalších nepríjemných vecí.
lgea
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 12. 8. 2011 07:13

Rolling shutter efekt budeš mít s CMOS senzorem vždy. I u kamery RED One je přítomen. Stejné je to s jello efektem. Asi nejlépe mají řešené video v DSLR segmentu u Canonu. Nejlevnější je 550D/600D. 600D má výhodu v ukazatelích a regulaci zvuku, dále pak ve výklopném LCD. 60D je o něco málo dražší, ale dostaneš robustnější tělo, roller a možnost nastavovat ISO po násobcích 160, což má vliv na šum. Stejně tak je zde možnost nastavení WB v K. 7D je cenově, výbavou i technologicky třídu nad 60D. Pro video pak poskytuje nejlepší komfort díky nekomprimovanému HDMI výstupu, což oceníš při připojení externího monitoru. 5D MII je pak takovým nedostižným etalonem, co se týče barev a low-light výkonu. Na druhou stranu je třeba u tohoto modelu rolling-shutter projevuje nejvíc. Nikon v poslední době zabral a nejnovější modely už jsou skoro tak dobré, jak od konkurence. SONY má vynikající patent na fázové ostření i během natáčení videa (SLT řada), takže umožňují rychlé kontinuální ostření i během natáčení, ale prakticky zde neexistuje něco jako manuální nastavení, takže pro amatérské filmaře je to nepoužitelné.
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozenka 12. 8. 2011 17:28

Ahoj co se týče Full HD videa a DSLR nejsem určitě největší odborník, ale co jsem nedávno viděl porovnání kvality videa mezi Canonem 60D a Nikonem D7000, tak kvalita videa byla u Nikonu výrazně lepší. Už si nevzpomenu na odkaz nicméně na youtube se toho dá sehnat docela dost. Sice tam ty videa už nejsou v takové kvalitě jako z origo souboru, ale pro přehled postačí.
DSLR - Nikon D90
kozenka
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 12. 8. 2011 17:40

Najlepsie FullHD nenataca zrkadlovka, ale bezzrkadlovka.
V jednom videu porovnavali kamery a fotaky pri nahravani videa a co sa tyka rozlisenia namerali asi toto:
kamery_rozlisenie.jpg


Sucasne Panasonicy (G3/GH2) su na tom este lepsie ako AF-100.
Navyse Panasonic celkom pekne odstranuje farebne moire a nema az take neprijemne artefakty.

Aj z bezneho uzivatelskeho pohladu je na tom lepsie: funguje aj priebezne doostrovanie.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 12. 8. 2011 20:13

Rozlišení je jen jeden z mnoha parametrů. A znovu opakuji: Canon má video nejlépe implementováno. Tím neříkám, že v některých parametrech může být horší, ale jedná se o celkové ovládání. A tam prostě má Canon pořád navrch.
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lgea 12. 8. 2011 21:44

Takže ktoré konkrétne modely podajú najlepšie FULL HD VIDEO bez znýmých nepríjemných efektov? Prípadne Panasonic Lumix DMC-GH2 alebo viac dostanem z 7D či D7000?
lgea
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 13. 8. 2011 10:08

http://philipbloom.net/ - tady to najdeš jasně a přehledně sesumírované. Na rozdíl od některých nejmenovaných účastníků tohoto fóra se nezajímá o nějaké grafy a DxO marky, ten člověk s tím skutečně točí a to ho živí.
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 13. 8. 2011 11:28

Vierzbowski píše:A znovu opakuji: Canon má video nejlépe implementováno.
prelozim: Canon nevie pracovat s kontrastom, tak cez vselijake mozne hacky mozes u neho pouzit mod vdaka ktoremu sa lepsie robi postprocessing (v reali je tam len znizeny kontrast). Vdaka tomuto modu a postprocessingu profi programami na PC sa aspon kontrastom priblizuju Panasonicom.

Takisto nedokazu automaticky prisposobit hlasitost zvuku, tak na to maju manualne nastavenie.
A kedze napriklad Nikon to nema, tak pre majitelov Canon DSLR je to jasne znamenie, ze vdaka tomu je prave ich zrkadlovka to najlepsie na svete.
(ako pisu v Canon versus Nikon: Jak si vedou při natáčení HD videa?)

Ako neprekonatelna nevyhoda Panasonicov sa uvadza, ze zvladaju len 24P (kedze to nie je v standarde AVCHD 1) a nie 25P (co je europsky standard).
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lgea 14. 8. 2011 17:29

vedeli by ste doporučit nejaké konkrétne zariadenie hlavne na nahravanie kvalitného full hd videa bez nejakých vetších vad s možnostou vymených objektivov?
lgea
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 15. 8. 2011 07:25

Tvůj problém je, že se pořád pídíš po zbytečnostech, jako jsou vady a pod. a nezamýšlíš se nad tím, CO vlastně chceš točit, KDE to chceš totčit a PRO koho to má být. Jakmile si odpovíš na tyto zásadní otázky, můžeš mnohem lépe zacílit na konkrétní přístroj. A prosímtě: vykašli se dopředu na CHYBY.
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod file12 15. 8. 2011 09:03

Já jsem s videem více jak spokojen se Sony a55 a jakýmkoli ultrazvukovým objektivem. Nemusí se člověk bát natáčet i něco rychlejšího, protože u toho funguje normální AF.
D7000; 18-105; 35/1,8G; Sigma 70-200/2,8 HSM Macro II
MacBook Pro,2,26ghz,4GB RAM,SSD, foto zpracovávam v Aperture,GIMP
file12
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lgea 15. 8. 2011 10:53

Tak hľadám niečo pre amatérsku filmovú produkciu s vymennými objektívmi. Točenie jak v interiéru tak v exteriéru i večer. Zatiaľ pre testovacie a osobné účely(napr. dorábanie 3D a iných vecí do videa)ale časom sa to može posunúť aj na vyššiu úroveň.
lgea
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 15. 8. 2011 11:39

Vierzbowski píše:Tvůj problém je, že se pořád pídíš po zbytečnostech, jako jsou vady a pod.
a tvoj problem je, ze vsetko co nepodporuje/nezvlada tvoj "milasek" je automaticky zbytocne, bezvyznamne, nepotrebne alebo nepodstatne

Ale neboj, Canon ma uz davno pripraveny novy procesor a optimalizovany senzor, v ktorom urcite ma sucasne problemy vychytane, len caka na vhodny cas vydania.
No vdaka zaslepencom ako ty .. ktorym staci pocit ze maju nieco znackove .. ktori ignoruju ze konkurencia je uz dalej .. s tym nic nerobia.

Este zopar takych agitatorov ako ty a Canon aj nabuduci rok vyda fotaky s tym istym chipom a procesorom (ktory pouziva od roku 2008), tymi istymi foto-funkciami len vyssim cislom.
A napriklad pridaju GPS .. aby tebe podobni mali dovod na nakup noveho modelu...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 15. 8. 2011 14:08

Pokud to chceš na filmovou tvorbutak potřebuješ následující:
a) větší čip (min. APS-C)
b) dobrý low-light
c) plně manuální kontrolu nad nastaveními

V současné době máš, bohužel, jedinou možnost - DSLR Canon.

Proč?

Vynikající výsledky v low-light, velmi dobrý datový tok, široká nabídka objektivů, plně manuální režim, velmi nízký šum.

Za naprostý ideál považuji 7D - nejen že je to vynikající fotoaparát s střením, které překonávají jen profi-reportérské DSLR, ale je to opravdu dedikovaný stroj pro točení.

Pokud chceš ušetřit peníze, tak 60D.

Proč pominout ostatní výrobce?
Panasonic - crop 2x + mizerné výsledky v low-light + vysoký šum (to je prostě daň za velikost)
SONY - nemá plně manuální nastavení - bohužel
Nikon - mizerný datový tok, nepodporuje všechny klasické fps - 24/25/30 (snad až na D7000).

A znovu opakuji - toto platí pouze pokud chceš točit FILMY. Na reportáže, záznamy a pod. bych se na to vykšlal a koupil si radši kameru.

Pozor na uživatele Ganec - to je pozer, co NIKDY video s DSLR netočil, zato má plnou držku keců o grafech a rozlišeních. Nejlepší zdroj o DSLR je právě mnou uváděný Philip Bloom. DOporučuji si to tam u něj na blogu projít.
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 15. 8. 2011 17:36

Vierzbowski píše:Za naprostý ideál považuji 7D
..
Proč pominout ostatní výrobce?
Panasonic - crop 2x + mizerné výsledky v low-light + vysoký šum (to je prostě daň za velikost)
to je len tvoje zbozne prianie .. najdi si dake porovnanie a zistis ze 7D nie je az taka dokonala ako by podla specifikacii mala byt

Napriklad:

Ak sa ti nechce citat anglicky (popis pod videom) tak prelozim:
GH2 lepsie zvlada low-light, sum a detaily su omnoho lepsie ako 7D.

PS: najlepsie low-light zvlada Nikon D3s, ale ten nema FullHD .. az po nom je 1D mark IV.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DUDISKO 15. 8. 2011 19:24

DSLR je na fotenie - video je len doplnok aby pritiahol viac ľudí na to - že si zoberú jeden prístroj s ktorým môžu aj fotiť aj natáčať video.. to pre tých menej náročných..

na čo ful HD video - zaberá dosť miesta,spôsobuje problémy kvôli toku, má nároky na rýchle karty a na spracovanie .. a veľký prínos pri tej kvalite to nemá..

ak chceš dobré video kúp si dobrú kameru..

Ganec toči: skúšal 500D - kde sa ani mne vôbec nepáčili výsledky a po pár pokusoch som už nenatáčal a skúšal aj 60D - - keď som fotil svadbu mi poprestavoval nastavenia a 2 hodiny som fotil na min clone (rozladil mi manuál, ktorý som mal nastavený na nočnú zábavu) - teda som chcel povedať že video točil.. mal dosť kvalitných kompaktov (cca 5 čo som to sledoval) a potom prešiel na OLYho - jemu vyhovuje a jeho prednosti prezentuje.. ale na zrkadlo to nemá..

odskočil som od témy.. navrhoval by som 550 - cena výkon asi na bežné natáčanie a naučenie stačí až až a dobre fotí..

doporučil by som kúpiť lepší objektív, ktorý nehučí pri ostrení ani pri zoomovaní.. vychádza mi k tomu až Lkový (mám 70-200 a tam je to ok) no ideálny neviem doporučiť - asi je lepšie jeden univerzálny (aby sa nemuseli prehadzovať objektívy) ale fakt neviem..

no je to na tebe ale video by som asi DSLR nehľadal.. ale ako som hovoril.. keď už tak tú 550tku a dobrý objektív..
DUDISKO
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 15. 8. 2011 20:31

Zkušenosti s natáčením videa na DSLR : 500D, natáčení svatby, plně otevřená clona ... k tomu myslím už fakt není co dodat.

DSLR není na točení svateb, dokumentů a rodinných událostí!!! To se s tím fakt točit nedá. S DSLR točí amatéři filmy, aby měli aspoň trochu hezký film-look. Kromě toho amatéři nemají většinou možnost pronájmu studia, proto točí v dostupných interiérech, kde není dostatek světla a prostoru. Proto je potřeba co největší čip, aby mohli použít třeba i obligátních 50mm. A samozřejmě výkon v low-lightu je jednoznačně na straně DSLR.
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 15. 8. 2011 21:15

To s tim Canonem a nejlepším ovládáním videa ti asi z odpuštěním j*ebe ne? 5DMK2, bez přídavného SW je to totální tragédie na ovládání. S ním je to veselejší.

Nicméně, většinu toho umí GH2 rovnou. A umí jaksi autofocus při videu. Stejně jako aktuálně Olympus E-P3, který ho navíc má krutě rychlý (akorát nevim jestli full HD moc sem se po tom nepídil).

Každopádně na video, nejlépe GH2, nic lepšího a dostupnějšího neni..

Jo a profíci ostří manuálně, jenže to sou profíci.. se musí umět. :D (a mít na to jaksi equip)
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Jáchym Ondřej Šlik 15. 8. 2011 21:19

Potvrzuji. Panasonic Lumix DMC-GH2 pro běžného člověka v pohodě nahradí kameru.Tedy technicky. Samozřejmě,že držení není fajn,ale na stativu na nějaké vystoupení v pohodě.
uživatel neexistuje
Jáchym Ondřej Šlik
Návštěvník

Odeslat příspěvekod DUDISKO 16. 8. 2011 06:20

Vierzbowski
asi budeš trochu natvrdlý..
vytrhávaš veci z kontextu a potom vznikne takáto veta:
"Zkušenosti s natáčením videa na DSLR : 500D, natáčení svatby, plně otevřená clona ... k tomu myslím už fakt není co dodat."

"skúšal 500D - kde sa ani mne vôbec nepáčili výsledky a po pár pokusoch som už nenatáčal "

rozoberiem pre tvoje pochopenie:

písal som že: "skúšal 500D" - to bolo podstatné (tvoje tvrdenie: "Pozor na uživatele Ganec - to je pozer, co NIKDY video s DSLR netočil,")
- čiže keď skúšal 500D - znamená že skúšal točiť video s Canonom 500D - o tom sa tu bavíme - o videu na DSLR..

"keď sa ani mne nepáčili výsledky" - znamená že výsledky boli zlé a ani jemu ani mne sa nepáčili..

"a po pár pokusoch som už nenatáčal" - znamená že som už video na Canone 500D netočil - lebo to stálo za ***** - chápeš??

pokračovanie:
"a skúšal aj 60D" - to znamená že skúšal druhú DSLR zrkadlovku na točenie videa - o tom to tu stále je!
"keď som fotil svadbu mi poprestavoval nastavenia a 2 hodiny som fotil na min clone (prestavil mi manuál, ktorý som mal nastavený na nočnú zábavu)"
- to znamená že ja som FOTIL svadbu (nerobil som video) a on sa hral chvíľu s foťákom a skúšal natáčať a popri tom mi prestavil nastavenia manuálu na fotenie (lebo skúšal aj fotiť), ktoré som mal pripravené (clona 5,6 ISO 800 čas 1/80 + externý blesk odrazom od steny a odrazka) - stiahol mi clonu na 2,8 - čo som si všimol až po 2 hodinách fotenie zábavy..

celý tento odstavec:
"Ganec toči: skúšal 500D - kde sa ani mne vôbec nepáčili výsledky a po pár pokusoch som už nenatáčal a skúšal aj 60D - - keď som fotil svadbu mi poprestavoval nastavenia a 2 hodiny som fotil na min clone (rozladil mi manuál, ktorý som mal nastavený na nočnú zábavu) - teda som chcel povedať že video točil.. mal dosť kvalitných kompaktov (cca 5 čo som to sledoval) a potom prešiel na OLYho - jemu vyhovuje a jeho prednosti prezentuje.. ale na zrkadlo to nemá.."
je o tom, že video TOČIL s DSLR - tak láskavo ty NETVRĎ, čo nemôžeš vedieť..
O TOM TO CELÉ BOLO!!!

téma je jasná tak sa jej drž.. ak máš čo povedať k téme a máš kopec vlastných skúseností - TAK NECH SA PÁČI.. ale nerieš čo nevieš!!
Naposledy upravil DUDISKO dne 16. 8. 2011 07:37, celkově upraveno 1
DUDISKO
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Vierzbowski 16. 8. 2011 06:57

Celý problém je v tom, že o natáčení videa na DSLR tady toho nikdo moc neví. Respektive pro většinu platí, že video = dokument. A k tomu já pořád dodávám, že na to DSLR není. Já to beru z pohledu amatérského točiče filmů.

Ano, pro dokumentaristu je GH2 dobrá. Stejně tak SLT55. Pro amatérského filmaře ne!!

btw: 500D - tady oparvdu to video není moc dobré; plná clona - no to by bylo aby to nestálo za prd!; svatba - to je ten dokument, na který DSLR není stavěný. A na základě těchto zkušeností na něco usuzovat je opravdu zhovadilost.
Vierzbowski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod DUDISKO 16. 8. 2011 07:42

hrach na stenu..nemal som reagovať.. moja vina..
bavme sa o probléme: čo je video a DSLR
ospravedlňujem sa za invektíva z mojej strany Vierzbowski
niekedy sa neovládnem.. čo na srdci to na jazyku..
Naposledy upravil DUDISKO dne 16. 8. 2011 08:24, celkově upraveno 1
DUDISKO
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lemming 16. 8. 2011 07:49

Vierzbowski: Přesně tak. Akorát s tím rozdílem, že pro dokumentaristu je díky ergonomii a dalším věcem IMHO mnohem lepší opravdová videokamera, než (pseudo-)zrcadlovka. Ale samozřejmě, proč ne...

A ta storka s natáčením svatby na clonu f/2.8 mě připomněla situace, kdy si někdo koupí "drahou zrcadlovku co dělá super fotky", nejlíp s nějakým delším světelnějším objektivem, pak dělá fotky na otevřenou clonu a je rozzuřený, že tak drahý foťák má půlku obrazu nezaostřenou, že ty kompakty fotí líp :D
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pety 16. 8. 2011 07:55

Když se podívám na vývoj, tak video v DSLR je "dolepovaná" věc, už liveview tím trpělo a trpí, zrcadlovky prostě nejsou konstruovány pro tyhle funkce, prvotní hledáček je přes zrcátko a prvotní ostření přes fázová čidla. Liveview a video mi připadá, že tam výrobci zpočátku dávali neochotně (ne-li přímo s odporem) a jako jakousi nouzovku. Jinak by nebylo možné, aby to chodilo hůř, než v kompaktech týchž výrobců - a to tedy hůř chodilo. Proto bych se, pokud jde o video v DSLR, vyhnul starším, bazarovým typům, bude to obvykle bída.
I dnes je možné tvrdit, že na video jsou lepší bezzrcadlovky, většinou to bude pravda. Řada Panasonic GH se sklem 14-140 je přímo optimalizovaná pro video, ovšem taky si to dá zaplatit.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Jáchym Ondřej Šlik 16. 8. 2011 08:08

Pro rodinné poměry stačí téměř cokoliv. Mám doma v pohodě použitelná videa z fotoaparátu Samsung S 500,který je dávno v propadlišti času. Ovšem je pravda,že kdybych byl FOTOGRAF tak si nebudu kupovat zrcadlovku na video,a koupím si kapesní Ful HD kameru
uživatel neexistuje
Jáchym Ondřej Šlik
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lemming 16. 8. 2011 09:28

Jáchym Ondřej Šlik píše:kdybych byl FOTOGRAF tak si nebudu kupovat zrcadlovku na video,a koupím si kapesní Ful HD kameru


No, to je právě o tom, co píše Vierzbowski - je podstatné, "na jaké video". Je propastný rozdíl mezi tím, jestli chci točit našeho Jiříčka, jak právě udělal první krok, nebo jestli chci točit amatérský hraný film.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Jáchym Ondřej Šlik 16. 8. 2011 10:48

Amatérský hraný film lze natočit i fotoaparátem.
uživatel neexistuje
Jáchym Ondřej Šlik
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 16. 8. 2011 11:15

ehm...aj fotit sa da mobilom... Na filmy s nizkym rozpoctom, videoklipy a reklamu je video z DSLR najdostupnejsia varianta na dosiahnutie "profesionalneho vzhladu"... ale na rodinne natacanie sa skutocne nehodi... vzdy zalezi od pouzitia ;-) ...napr. aj na svadby je to skvela vec, no hodi sa iba ako doplnok ku klasickej kamere, lebo tocit svadobne video na milion prestrihov nutnych pri zrkadlovke je poriadna sialenost....
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lemming 16. 8. 2011 11:33

Jáchym Ondřej Šlik píše:Amatérský hraný film lze natočit i fotoaparátem.


No a pointa je v tom, že na tenhle účel se "fotoaparát" (DSLR) hodí vesměs lépe, než ta kapesní Full HD kamera.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Jáchym Ondřej Šlik 16. 8. 2011 13:02

To kapesní jsem nemyslel miniaturní :lol:
uživatel neexistuje
Jáchym Ondřej Šlik
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lemming 16. 8. 2011 13:42

Já taky ne.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod RiMr 16. 8. 2011 16:24

Já myslím, že Sony SLT A-77 (A-65) řádně zamíchá karty.
Já na ni teda čekám, protože, jak tu už někdo psal, vím CO, KDY a JAK chci točit a po zkušenostech s několika různými aparáty tento foťák bude to co já potřebuju, pokud to Sony moc nepokoní, v což pevně doufám...
Víte o jiné "videokameře" do cca 30kKč s fázovým ostřením?
Hořčíková A77 a A65 (takřka to samé v plastu, bez druhého dipleje a několika fičurek včetně důležitého počtu křížových senzorů fázového ostření) vyjde údajně v říjnu. Mě stačí když to bude do konce roku. Stejně si ji nechám přivézt (protože de*ilní EU omezení videa na půl hodiny a pravděpodobně chybějící 24p režim).
Takřka jisté parametry:
24.3 MP Exmor HD CMOS sensor
19 points AF sensor with 11 cross sensors
Micro AF tuning
ISO 100-16000, with expandable ISO 50 option
1920 x 1080 60p/24p AVCHD 2.0
P/A/S/M manual controls while recording video

1200 zone metering
Completely new developed Bionz processor
12 fps
1/8000 shutter speed
TrueBlack 921k 3-way tilt LCD
3 million dot OLED viewfinder
Smart teleconverter function with 1.4x and 2.0x option
Built-in flash
Built-in GPS
Battery life with over over 500 shots (in LCD mode. More in EVF only mode!)
Magnesium alloy body
Dust and Moisture proof
Multi Frame NR
SD card (no CF!)
RiMr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Daemonius 16. 8. 2011 17:59

Pokud u NEX-5 funguje focus peaking i při nahrávání videa, tak to umí full HD. V kombinaci se slušným objektivem by to mohlo být docela zajímavé.
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod lemming 17. 8. 2011 10:34

lgea píše:Ktorá zrkadlovka točí najlepšíe FULL HD VIDEO? Ideálne bez rolling shutter efektu a dalších nepríjemných vecí.


Ale abychom se od teoretizovaní vrátili zpět k podstatě threadu: Točím video s D7000. Ano, když vezmu foťák a zuřivě s ním máchám tam a zpět, tak je rolling shutter efekt vidět. Ale v reálných scénách vidět není a to ani ve scénách typu "osoba běží rychle lesem a kamera ji sleduje".

Pouze když mám dlouhé ohnisko a omylem ťuknu do stativu, tak je vidět "jello" efekt, ale to se musí vystřihnout tak jako tak.

Suma sumárum, pokud nepotřebuješ simulovat s kamerou zemětřesení, tak bych se těhle věcí nebál.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 17. 8. 2011 11:27

Ten "jello efekt" je fakt neprijemny .. na maximalny zoom som raz natacal na jednom koncerte a kedze E-P1 ma len digitalnu stabilizaciu pri videu, tak to bolo fakt nepozeratelne. Ak chces teda natacat video s teleobjektivom, bez optickej stabilizacie/stativu ani neuvazuj.

Inak ta digitalna stabilizacia celkom funguje .. s global shutter uzavierkou sa aj "jello efekt" celkom vyriesi, ale az v buducej generacii Olympus fotakov (o ostatnych neviem kedy).

Nikon vraj pracoval na SW odstraneni tohto problemu, no vzdali to (Rumors: laser AF was one of the projects recently cancelled by Nikon; next wave of DSLRs will have new and improved phase-detection AF)

Ale su aj ine problemy:
to, co mne najviac vadilo bolo "hmyrenie" (aliasing, ci ako sa to vola) na "nepohyblivych" scenach typu listie na strome. Na snapshotoch to nevidno, ale na videu je to strasne rusive.
Brrr.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RiMr 17. 8. 2011 11:57

Já točím RC modely letadel a proto bez autofokusu takřka nepřežiju :) Ani "klasické" videokamery se při vekém vyložení často nechytají. Nedávno jsem si točil v Duxfordu s Canon HV-30 a měl často velké problémy. Ona silueta letadla na pozadí kontrastních linií mraků je často vyhodnocena jako nepodstatná :)

Klasické zrcadlovky nejen pro mizerný AF (pokud tam vůbec je) jsou pro mě nepoužitelné. Zkoušeli jsme například Nikon D5100 a byla to TRAGÉDIE (tam jsem si navíc všimnul skokového přicloňování).
A i když prostě zvolím záběr bez fokusu, tak na sluníčku něco točit podle displeje je taky o ničem. Ano, Z-Finder je řešením, ale je to další "hebedo" navíc, i když výborné :)

Nejlepších výsledků z hlediska AF a schopnosti udržet si objekt jsem dosáhnul se SLT Sony A33. Tady v druhé polovině toho videa je klasická modelářská scéna s pozadím mraků, kde se jiné kamery a foťáky často beznadějně ztrácejí.
http://www.youtube.com/watch?v=CsTuMVS8acU
Řešením je pak buď to prostě valit na MF, jednou éro v dáli a po druhé průlety kolem uší, nebo toho naflákat co se dá a z ostrých záběrů pak něco slepit. Sony A33 se při použití AF ztratila asi jen dvakrát - třikrát nakratičko, ve srovnání s jinými co jsem testoval a co používám skutečně jiná liga.

Nevýhody - na mém kusu tuhý zoomovací kroužek (údajně vada kusu), rušivé zvuky objektivu - řešitelné ext. mikrofonem, pořád "zrcadlovkové" doostřování "hop-hop" a tragická délka videa obzvláště se zapnutou stabilizací (na čipu) - v horkém dnu klíďo píďo třeba jen 4 minuty.
A šum například v listí je taky jakýsi rušivý, obraz z té staré HV-30 podstatně detailnější a přitom čistší.

Podstatnou část těchto neduhů údajně A77/A65 řeší, tak jsem moc zvědavý. A těch 60p při fullHD taky není k zahození, právě pro to moje použití. Mám točit model co létá kolem 300km/h, tam je každý frame dobrý :)
O možnosti využití při slowmotion ani nemluvě.

Zkrátka, pro moje použití jsou prioritní určité parametry, ale naprosto rozumím tomu, že někdo jiný s předem danou scénou atd bude zas sledovat úplně jiné parametry. Takže nejen že nevím jestli a která zrcadovka pro video je "ideální", ale pravděpodobně jich bude víc, podle zamýšleného použití...
RiMr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lemming 17. 8. 2011 12:07

Ganec píše:Nikon vraj pracoval na SW odstraneni tohto problemu, no vzdali to


Tam se píše o dvou projektech a žádný z nich by jello efekt neodstranil (to je vpodstatě rolling shutter, akorát ve druhé ose, tedy pomůže jen global skutter).

Ganec píše:to, co mne najviac vadilo bolo "hmyrenie" (aliasing, ci ako sa to vola) na "nepohyblivych" scenach typu listie na strome.


Tak s tím jsem se nikdy nesetkal (a to jsem právě teď pro jistotu zkouknul pár záběrů, abych se ujistil, že tam fakt nic takového není :D ).

RiMr píše:Zkoušeli jsme například Nikon D5100 a byla to TRAGÉDIE (tam jsem si navíc všimnul skokového přicloňování).


To je zajímavé - (minimálně) Nikony totiž při live view neumí měnit clonu (a mám dojem, že to neuměla ani 7D). To vím přesně, protože je to poněkud nešikovné :) Takže pochybuju, že ji umí měnit při natáčení. Možná to ale byla změna ISO.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod RiMr 17. 8. 2011 12:56

"To je zajímavé - (minimálně) Nikony totiž při live view neumí měnit clonu (a mám dojem, že to neuměla ani 7D). To vím přesně, protože je to poněkud nešikovné Takže pochybuju, že ji umí měnit při natáčení. Možná to ale byla změna ISO."

Je to možné,
je to vidět třeba na tomto videu s projíždějícím vlakem, sledujte v poslední třetině:
http://www.youtube.com/watch?v=ObrbcygKVn8

Nějakým způsobem ale D5100 expozici mění, tím jsem si jistý. Jak to dělá, jó to je druhá věc...
RiMr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lemming 17. 8. 2011 13:21

RiMr: Jo vidím. Na 99.9% to bude nastavením foťáku (=> dá se to vypnout).
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod RiMr 17. 8. 2011 13:56

Tady mám třeba kratičký klípek bez jakýchkoliv úprav z ruky - jak se s automatickou expozicí pere Canon 500D:
http://www.youtube.com/watch?v=HcY0nphTrEg

Taky to není ideální.
RiMr
Kolemjdoucí


Odeslat příspěvekod Ganec 21. 8. 2011 23:21

lemming píše:Tam se píše o dvou projektech a žádný z nich by jello efekt neodstranil (to je vpodstatě rolling shutter, akorát ve druhé ose, tedy pomůže jen global skutter).
praveze si to viem aj predstavit ako by sa to dalo .. "remove motion shifts by extrapolating the VRII data"

Prave som na jednom svojom videu (na 600mm EQ len s digitalnou stabilizaciou z ruky) vyskusal Deshaker a to uz vypada ze dokaze vyrovnat rolling shutter (mozem niekde uploadnut). Este keby to dokazalo doostrit jednotlive zabery ako software od Microsoftu tak vysledok moze byt aj pouzitelny...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RiMr 22. 8. 2011 00:17

U A-77 se spekuluje o "real-time" de-rolling shutteru...
No, uvidíme. Nedovedu si to moc představit...
RiMr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ganec 25. 8. 2011 08:20

Toto znie zaujimavo:
Zoran Announces COACH-14 Camera Processor

Buduci rok budu vyrobcovia fotakov/kamier (Casio, Fujifilm, GE, Kodak, Nikon, Olympus, Pentax, Samsung, Sony, and Vivitar) pouzivat na video procesor, ktory (okrem ineho) dokaze (citujem):
  • CMOS Rolling-Shutter Correction Technology
  • Digital Video Stabilization based on digital motion analysis technology that eliminates the need for a gyro, saving manufacturing costs.
  • New set of lens correction technologies
  • Motion Compensated Temporal Filter which reduces noise and improves low-light performance while eliminating blur due to object motion.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lgea 6. 9. 2011 22:08

Ma GH2 podporuje HDMI live view? podpora panasonicu tvrdi ze nie, no videl som nejake recenzie i videa kde to bolo, jak to tedy je?
lgea
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků