Nikon D7000

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod E-Ryc 15. 7. 2011 14:43

Na slim (z principu) krytka objektvu nasadit nejde, neni na co. Ale u filtru je (alespon u Hoya byla) takova krytka, co se nasadi z venku na filtr.
E-Ryc
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chlapcisko 15. 7. 2011 20:41

Na moje UV slim filtre (Hoya HD, Hoya Pro1 Digital, B+W F-Pro) krytka objektívu nasadiť ide.
chlapcisko
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod player 15. 7. 2011 22:39

Na muj slim Marumi lens protect a polarizak take lze nasadit krytku.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T-Lama 16. 7. 2011 07:16

Na slim krytka nasadit jde, problém je, že tam zrovna dvakrát dobře nedrží (např. mě tam krytka drží za jeden "vroubek" místo dvou) a dá se tak snadno ztratit.
Vyrábí se i slim krytky, ale nevidím důvod nějakou pořizovat, protože polarizák stejně po použití sundavám.
T-Lama
Návštěvník

Odeslat příspěvekod E-Ryc 16. 7. 2011 10:04

Dostali jste me, dosel jsem vyzkouset a me opravdu nedrzi
E-Ryc
Návštěvník

Odeslat příspěvekod shevy 27. 7. 2011 13:27

Zdravim uvazuji o koupi teto camery....ale chci se zeptat na vas nazor v setu s 18-70mm od Nikona...je to dobry sklo>>>A nebo radeji sahnout po 18-105.
Nejsem zadnej profik ale fotky me bavi deat...fotim vse...ale ted prevazne maleho syna..a mam rad krajinky.Dekuju za radu.Pred tim jsem mel nebo jeste mam Nikona D70 ale prodavam ho za 320$i s objektivem 18-70mm.Je to dobra cena???jen pro moji infortmaci.
Dekuju.
shevy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bajz0 27. 7. 2011 14:23

Cena ktora je bezna v us je pre nasinca dost tazko posuditelna kedze nemam prhlad ako sa tam pohybuju ceny secondhand marketu. Ja osobne by som z danych dvoch volil 18-105 koli rozsahu popripade drahsiu 18-200 vrII ale ta cena je uz zase vyssie. Rozdiel v kresbe tam bude ale nie taky velky aby si si to vsimal kym nefotis lrofi a ak by si chcel prejst na profi tak aj tak kupis 2,8ky
Bajz0
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod shevy 27. 7. 2011 15:40

a jaky je nazor na ten 18-70mm??NA d70 delkala dobre fotky,aleNebude to malo na D7000???Vyuzije to jeji prednosti???A nebo jeste me kamos radil..16-85mm ten si nestal v recenzi zle.. A nebo neake alternativy od jinech vyrobcu kde se vyuzije potencial D7000.Dik za odpoved...vazne jsem oproti tady diskutujicim laik....ale prave proto se ptam tady...Dekuju.
:?:
shevy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 28. 7. 2011 22:44

shevy:
měl jsem Nikon D70 v letech 2005-2007, D80 v letech 2007 - 2008 a D300 mám od roku 2008. D7000 jsem měl na 3 dny půjčený. Nikkora 18-70 jsem měl 2005-2008 a 16-85 mám od roku 2008.
Ano, 16-85 má nejen lepší rozsah, ale je i ostřejší, než 18-70. Výměna 18-70-ky za 16-85 je nějaká investice a člověk by měl mít promyšlený důvod proč to dělá. Samotný argument, že v plném 12 MPx nebo 16 MPx rozlišení bude 16-85 o něco ostřejší není důvodem k výměně pokud si neodpovíš na otázku proč chceš vysokou ostrost v plném 16 MPx rozlišení. Ono to není vůbec důležité z podstaty. Pokud si budeš tisknout maximálně A4-ky, tak uvidíš zhruba 6 MPx rozlišení a to ta 18-70-ka zvládne ostře taky. Pokud si budeš prohlížet fotky na 2 MPx monitoru, tak 18-70 stačí také. Důvodem výměny bude třeba častější tisk A3+, na které se budeš chtít dívat zblízka, případně chceš dát 15 000,- Kč za to, že se budeš kochat pohledem na vyzoomované fotky do 100% rozlišení. Proč ne, jen si ale člověk nemá namlouvat pseudodůvody a říci si vlastní poctivý argument. Na otázku, zda 18-70 bude stačit na D7000 se dá správně odpovědět pouze konstatováním "Jak komu a jak k čemu." Také je dobré si uvědomit, že maximální ostrost na 16 MPx uvidíš jen když to nerozhýbeš, což často znamená pevný stativ a dálkovou spoušť s předsklopením zrcátka. A také když to kvalifikovaně doostříš z RAWu.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 28. 7. 2011 23:51

"Také je dobré si uvědomit, že maximální ostrost na 16 MPx uvidíš jen když to nerozhýbeš, což často znamená pevný stativ a dálkovou spoušť s předsklopením zrcátka."

???Prosim o vysvetleni, jak s pripadnou pohybovou neostrosti souvisi rozliseni snimace, dekuju predem.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daemonius 29. 7. 2011 00:19

Hodně, víc Mpix znamená, že je na 100% přiblížení vidět každá chybička. U 6 mpix je o hodně vyšší tolerance. Rozdíl mezi Sony A550 a A580 je propastnej (580 má MLU, 550 ne). A to i v případě, že je obojí na stativu..

S takovým 60 mpix foťákem se dá povětšinou zapomenout na focení z ruky (pokud není fakt hodně světla).

-- 29. 7. 2011 01:20 --

Btw. A4 je 8 mpix při 300 DPi. Pro super kvalitu se používá 360 DPi, ale to myslím umí jen speciální tiskárny. 6 mpix na A4 je trošku nižší kvalita.. záleží jakých 6 mpix. :)
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod FotoABC 29. 7. 2011 07:25

Daemonius odpověděl za mě, ale ještě doplním:

S vyšším rozlišením pokud se stále chceme dívat na 100% rozlišení, tak nastávají následující problémy:
Objektivy nemají dostatečné rozlišení, takže kresba je stále méně ostrá, resp. musíme stále více přicloňovat, jenže při vyšším rozlišení se zase z druhé strany stále zhoršuje difrakce, takže jednou dojdeme ke stavu, že ještě není dost zacloněno kvůli rovnoměrné kresbě, ale současně je už zacloněno přes difrakční limit a nemá to řešení.
Zmenšuje se viditelná hloubka ostrosti a je stále více vidět případná nepřesnost zaostření a pokud chceme větší hloubku ostrosti např. na krajinu, tak musíme více clonit a narazíme na difrakční limit.
Přes více pixelů sahá chromatická aberace.
Na jeden pixel připadá stále menší zachycený světelný tok, takže se zvyšuje fotonový šum, který je dán nerovnoměrností proudu fotonů. Dokud to dokáže kompenzovat technologický vývoj a zpracování obrazu na libovolné úrovni od snímače po grafický editor, tak to jde, ale fyzikální vlastnosti se zrušit nedají a fotonový šum coby zdroj šumu je technologicky neodstranitelný na zdroji, lze jen inteligentně odšumovat.
Při extrémním rozlišení, jaké vidíme např. u kompaktů, můžeme vidět i takové nepřesnosti optiky jako je houpání ostrosti, kdy místo plynulého rozostřování od roviny ostrosti dopředu a dozadu se ostrost vlní.
No a nakonec zmíněné: potřebuješ kratší čas nebo pevnější stativ, rozhýbání je více vidět.

-- 29. 7. 2011 08:42 --

Daemonius: na tiskárně Epson R1900, která má rozlišení hodně slušné na papírech Ilford Galerie, jsem zkoušel tisknout nejostřeješí fotky z D300 nejprve z 12 MPx zdroje, pak z 8 MPx po resamplu a nakonec z 6 MPx po resamplu. Ukazoval jsem mnoha lidem s dobrýma očima trojice výsledků. Nikdo neviděl sebemenší rozdíl. Proto tvrdím, že na A4 stačí špičkově kvalitních 6 MPx, aby nebylo vidět nedostatečné rozlišení. Samozřejmě špičkově kvalitních 6 MPx nedostaneš z 6 MPx snímače kvůli Bayerově masce a AA filtru. Proto nejsem nepřítel vysokých rozlišení, ale fandím tomu, aby měl snímač vysoké rozlišení a vyráběly se z toho kvalitní obrázky s podstatně nižším rozlišením. Tím padnou nevýhody typu Bayer a AA.
Pro monitor a tisky do A4 stanrardně vyrábím fotky s delší stranou 3200 pixelů. To zmenšení z 12 nebo 16 MPx na 3200 pixelů delší strana, což je přibližně 7 MPx mně umožní účinně doostřit, protože už je výrazně snížen negativní vliv AA filtru i zvýraznění šumu při doostření. U vyšších ISO dokonce oblasti fotky mimo max. ostrost lehce odšumím před zmenšením a to zmenšení eliminuje zhoršení kresby způsobené odšumem. Pouze tisky A3+ nechávám ve 12 MPx.

-- 29. 7. 2011 08:46 --

Srovnej:
http://www.tomx.eu/Testy/FinalniFotky/DSC_4305.jpg
a
http://www.tomx.eu/Testy/FinalniFotky/D ... _12MPx.jpg

Zkus vytisknout obojí na A4 a garantuji Ti, že ta ze 12 MPx nebude lepší.
Přibylo na těch 12 MPx něco, co se dá na A4 vidět? A pokud bych byl ještě odvážnější - přibylo na těch 12 MPx něco, co prospívá obrázku? Nebo spíše ubylo redukcí na 7 MPx něco?
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod peejer 29. 7. 2011 09:27

S příspěvky zde můžu jen souhlasit:)

Rád bych přidal také pár mých posřehů. Přešel jsem z 10Mpx na 16Mpx.
Začal jsem používat kratší časy než když jsem fotil s menším rozlišením.
S více Mpx "vyždímám" daleko více detailů i s průměrnými skly. Na focení makra a následného ořezu je to markantní.
Digitální šum je méně vidět.
http://patrik-jech.fotopatracka.cz/
peejer
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 29. 7. 2011 09:53

peejer: no, on přechod z 10 MPx CCD snímače (D200, D80, D40x, D60, D3000) na 16 MPx CMOS (D7000) není dobrým příkladem prostého zvýšení rozlišení snímače, jelikož to 10 MPx CCD nebylo technologicky úplně povedené, hodně šumělo a byl před ním poměrně dost silný rozostřující AA filtr. Takže změna z 10 MPx CCD na 16 MPx CMOS a dokonce i na pouze 12 MPx CMOS (D300, D90, D5000, D300s) je především zlepšení technologie a teprve až pak prostého numerického rozlišení. I kdyby ty 12 MPx a 16 MPx snímače měly jen 10 MPx, tak by stejně došlo díky podstatně lepšímu AA filtru k nárůstu rozlišení a výraznému snížení šumu. Viděl jsem ukázky dvojice fotek z D200 s AA filtrem a s odstraněným AA filtrem a ten nárůst rozlišení byl hodně dramaticky. (Samozřejmě to mělo po odstranění AA filtru děsivé moiré i artefakty.) Snížení šumu u více megapixelových snímačů je dáno tím, že technologický pokrok přebije to, že více megapixelů přirozeně více šumí. Ale to samozřejmě nejde do nekonečna. Pokud ovšem nebudou vymyšlené takové algoritmy na odšum, že ze zašuměného surového obrazu snímače udělají pěkný obrázek. Dnes to udělají jen za cenu nepřirozeného vzhledu - přeostřené hrany do určité urovně kontarstu a rozpatlaný zbytek. Ale i lidský zrak, tedy spíše mozek coby obrazový procesor si také musí poradit s fotonovým šumem, jeho principy má světlo v sobě, to není o technologiii snímačů. Čtecí šum je už na úrovni jednotek elektronů, takže hardwarové vylepšování současného principu snímačů je už asi na konci s dechem a cesta dál půjde přes software/firmware, inteligentní vyrábění menšího rozlišení z většího, případně přes více expozici a podobné vychytávky. Méně šumící jednotlivé buňky už asi udělat nejde, teď půjde o algoritmy s cílem ošidit lidské vnímání.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod phamon 29. 7. 2011 09:59

Dobrý den! Před časem jsem koupil D7000 s obj. 16-85 VR. Jsem z toto mírně rozpačitý.
Většina fotek focených z ruky je s tímto objektivem neostrá a nejsem schopný říci proč.
Dokonce se mi zdá, že ani zapnuté VR nebo režim Q nemá na ostrost příliš velký
(pozorovatelný) vliv. Před tím jsem měl D80 a objektiv 18-70 a 18-200 VR. S touto
sestavou jsem nikdy problémy neměl a vliv VR na kvalitu fotek byl patrný. Je mi jasné,
že na 16 Mp je neostrost mnohem více patrná než na 10 Mp. Včera jsem zjistil, že když
fotím na kratší časy (1/500...), všechny fotky s D7000 jsou perfektně ostré. Dočetl jsem
se, že D7000 je z důvodu tlumení zrcátka při konstukci pro velkou rychlost sériového
snímání poměrně těžce udržitelná. Ptám se, jaké s tímto máte zkušenosti, a jaké časy se
s tímto fotoaparátem dají udržet (každý sice udrží něco jiného) při různých ohniscích -
cca 18/50/85 mm ..., případně se zapnutým a vypnutým VR. Děkuji za odpovědi!
phamon
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků