Nikon D60 vs. Sony A350,A200

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 09:35

irmo: bavíme se tu o hledáčku D80 versus E-510 a matnice, která se dává do E-510 rozhodně není specializovaná pro ruční ostření, takže se naplno projeví to, že je ten hledáček malý. Pokud si někdo v E-510 anebo v libovolné zrcadlovce vymění matnici za specializovanou, tak to není vlastnost E-510 a udělá to jeden člověk z deseti tisíc, takže tím dost dobře nelze argumentovat. A specializované ostřící matnice zase nejsou nic moc pro normální používání a výměna se musí udělat zase tak, aby nebyla křivě, nic se nepoškosdilo, prostě opravdu začátečnická záležitost. :-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 09:38

Pokud budeš vychvalovat jízdní vlastnosti jánevím Peugeotu 206 a doporučovat ho ostatním, tak bys pro argumenty neměl používat předělanou verzi pro rallye, na které není sériové výroby skoro nic. To jen tak pro srovnání.
Zvětšovací lupu DK-21M si koupíš za 700,- Kč a nasadí to každá babička. A je to originální díl. Matnice je dost něco jiného,.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod irmo 17. 4. 2008 09:59

jj stala 2k sk nie 700 kc ..., ale imho hovorit o svojom subaru jak dobrej je na rellaye a ked prehra s peugeotom 206 sa objahovat tim ze peogeot 206 je prestavany a stal o cca 1000kc viac ako jeho subaru pri cene okolo 50 tisic mi prijde smiese (najme ked to subaru bolo drahsie aspon o 5-10k ;-)). To ze to nezvladne stara babicka je mozno pravda, ale kolko starych babicek foti, soferuje rellaye ??? a aj ta si to moze dat urobyt do servisu za priblizne 300kc.

Proste sa nemienim rozplivat nat super moznostami ostrenia na MF nejakeho fotaku ked ho vobec nato neopouzivam a neprisposobil som si ho nato. Cele co hovorim je na MF ostrenie:
d80>e-510
e-510 + split prism >d80 (aj s lupou)
d80 + split prism > e-510 +split prism (ale tu d80 straca ostriace body, nevidis v hladaciku (ale funguju nadalej samozrejme) a majtelia nikonu preca nedaju dopustit na svojich xyz ostriacich bodov preto do d80 split prism nedavaju)
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 10:12

irmo: stejně to používám tak, že použiju autofokus a ve velkém hledáčku vidím, zda se strefil nebo ne, a pokud se náhodou nestrefil, tak na ultrazvukovém ostření mám full time manuál, případně najdu lepší kontrast a dám mu druhý pokus. Ručně ostřím prakticky jen někdy na close-up nebo v úplné tmě na dálku či třeba východ slunce nad mořem.
11 ostřících bodů je třeba na focení tance k nezaplacení, protože potřebuju minimální zpoždění expozice aby mně nevytancovali jinam. S překomponováním bych byl desátej. Takže 11 ostřících bodů je nezbytných (trochu silné slovo) pro:
1. stativ
2. superrychlou expozici když nemá být objekt uprostřed
3. na portréty s hodně malou HO: když 85/1.8 zaostřím prostředkem na oči a sklopím, tak jsem s rovinou ostrosti jinde, takže musím ostřit na krajní bod
- fakt nevím, jak bych to s E-510 dělal. E-3 už by bylo jiný kafe.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod irmo 17. 4. 2008 14:10

jj jednoznacne tvoja d80 je super bomba spica fotak a to je ten jedinej pravej co existuje a uz nemienim pokracovat v tejto diskusiji lebo uz prechadzas od IS v telu verzus VR objektivy az po d80 11 ostriacich bodov verzus 3 ostriace body v e-510. Skludom zaloz druhe vlakno d80 verzus e-510 ked chces .....


p.s.
1) stativ :O stativ => LV mam na haku nejake ostriace body xD
2) ukazmi jednu fotku s tanca kde to nepokriju 3 olympusacke body ;-), tim nechcem povedat ze sa take situacie nyviskytnu nikdy ale ....
3) no vidis ja to robym tak ze zaostrim na stred a pak mierne posuniem cez MF (len tak odruky), ked je to ziaduce. (proste technik je vela ....)
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 16:11

irmo: zdaleka nejen tanec, ale úplně všechny fotky rychle se pohybujících lidí, kde fotografuješ na výšku a ostříš na obličej. Pokud se ti má do záběru na výšku má vejít celá postava a máš malou hloubku ostrosti třeba při f=200mm F2.8, tak ten krajní bod je sakra znát.
Ale nemusí jít jen o lidi, třeba i tady se hodil krajní bod:
http://www.tomx.eu/Galerie/Zvirata_ptac ... ci_02.html
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod elho_cid 17. 4. 2008 16:47

Na malou E-510 si troufas s D80, co? Ze se nestydis, navazet se takhle do mensich a slabsich. Radsi se pust do K10D nebo 30D at bojujeme jako rovny s rovnym.
Hoši, hoši, hoši, máte tu smrad jako v pekle.
elho_cid
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 17:23

elho_cid: to není ode mě vychvalování konkrétního foťáku, ale jen odpověď na to, že je spoustu šikovných věcí na různých foťácích a nejen zdaleka ty, které se furt omílají jakoby byly středem světa, tj. stabilizace snímače, případně kdysi to byla éra ještě nesmyslnějšího vychvalování prachotřasů, to už naštěstí pominulo.
Pro každého má foťák cenu z jiných důvodů, já na Nikonu absolutně ze všeho nejvíc oceňuju kombinaci nabídky nových plus bazarových autofokusů. V tomto ohledu pro něj nění K10D ani 30D konkurence. U žádné jiné značky bych si nepořídil takovouhle sestavu za ty prachy:
1. Jako nový AF 80-200/2.8D - rychlý a podle ostrosti nepoznám plnou díru od optimálního zaclonění - 500 USD
2. Jako nový fantastický AF 85/1.8D za 300 USD
3. Skvělý nový F 35/2D za 10 000,- Kč
4. AF-S DX 16-85/3.5-5.6 VR - udělat 5,3x zoom od širokého záběru po telezáběr takhle ostrý od plné díry, to je dost kumšt, srovnej s Canonem EF-S 17-85 IS (ano, uznávám, je to starší návrh, tedy handicap)
5. AF 50/1.8 za 3800,- Kč nemají úplně všechny značky
6. Sigma 10-20 - znám jeden systém, na kterém 15mm ekvivalent za 14 500,- Kč ani náhodou
7. AF 24/2.8 za 120 USD
8. full frame profi k nerozeznání od nového AF-S 17-35/2.8 za cca 25 tisíc i s drsným proclením - rychlost, přesnost a citlivost autofokusu se dá srovnat s máločím - zaostří i na to, na co nezaostří žádné jiné objektivy - třeba na některé mraky či lehce drsné zdi, ...
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod elho_cid 17. 4. 2008 17:39

No na objektivy je to férovější boj. Některé konkrétní bys u Canonu nebo Pentaxu pořídil levnější nebo i lepší, takže úplně bez konkurence Nikon není, ale takovou sbírkou objektivů se pochlubit nemůžu, takže uznávám porážku. Až se moje LBA dostane do větších obrátek, dáme si odvetu. :-)
Hoši, hoši, hoši, máte tu smrad jako v pekle.
elho_cid
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jirka S 17. 4. 2008 17:40

Jednou na hokeji mi jedna dívčina na chvíli půjčila svůj Canon, tuším 400D. Po kouknutí do hledáčku jsem měl dojem, že se dívám do tunelu. Obraz hrozně malý, a navíc docela tmavý. Jakpak je na tom Olympus?
To není flame, ale jen vážně míněný dotaz. Oly jsem kromě kompaktu v ruce nikdy neměl.
Jirka S
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 17:42

elho_cid: Pentax K10D je ovládáním výborný foťák, asi jediný v low-end a nižší střední kategorii, kde bych z D80-ky nešel v ergonomii k horšímu, ale oproti D80-ce by mně vadilo:
- nepostavil bych s ním srovnatelnou sestavu objektivů, byť se to za poslední rok zlepšilo ze zoufalé situace po možná nadprůměrnou
- neměl bych RAW konvertor NX s jeho obrazovými možnostmi a výsledkem
- v ultrazvukovém ostření je Pentax teprve na začátku
- v bezdrátovém ovládání více blesků je taky na začátku, s Nikonem používám dva interním bleskem různě řízené blesky a funguje to dost dobře
U Canonu 30D bych měl o něco lepší vysoké ISO, což není zanedbatelné, ale absolutně bych si nevybral základní zoom a EF-S 17-55/2.8 je přeci jen drahý. Protože skoro nejvíce ocením, že se mohu spolehnout na autofokus a že mám rovinu ostrosti vždycky tam, kde ji potřebuju, tak bych nechtěl experimentovat s Tamronem 17-50/2.8 a Sigmou 18-50/2.8. Dvaosmičkový teleobjektiv bych si k Canonu asi taky za 500 USD nekoupil. Canon 30D má ještě slušnou ergonomii, IMHO pro mě ale trochu horší, než Pentax K10D a Nikon D80.
Jinak ovšem co se týče rozmazlování po všech stránkách, tak čekám na následovníka D80-ky se snímačem z D300, ještě lepším defaultním obrazovým výstupem z D300 a možná i některými autofokusovými vychytávkami z D300. Takže na D80-ce je hodně co vylepšovat. O nějaké pomoci pro dynamický rozsah ani nemluvím. Active D-Lightning tam dají, ale spřaženou dvojexpozici s posunem o pár EV sečtenou do jednoho RAWu, toho se asi nedočkám a kdo s tím příjde první, má velké uznání.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 17:49

elho_cid: proboha, to není soutěž kdo má většího... To je jenom pokec. Jaká porážka? Až budeš tak starej jako já, tak budeš mít dávno všechno high-end. Zlatý časy byly v době, kdy Nikon neměl full frame D-SLR, ale měl po světě spoustu vlastníků kinofilmové výbavy, které omrzelo čekat na full frame Nikon D3, nevydrželi a rozprodávali výbavu a přecházeli na Canon. To byly na eBay žně. Dneska zase s nástupem D3 je plný eBay APS-C kropenatých Nikkorů AF-S DX 17-55/2.8, ale zatím i přes to množství se nevydraží superlevně.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 17:51

Jirka S: Olympusy na tom byly hodně špatně do nástupu E-3. Ten sice stále ještě zcela nedohonil ty největší APS-C hledáčky, ale skoro - no a vzhledem k tomu, že musí zvětšovat menší obraz, tak relativně zvětšuje víc, než APS-C i než FF, takže relativně E-3 zvětšuje nejvíc, ovšem z absolutně malého.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod voyo 17. 4. 2008 20:46

Tomáš X. píše:Na větu:

C ani N nedávají stabilizátor do těla a to já tedy považuju za odírání zákazníků. Všechny ostatní firmy (s výjimkou Fuji, která využívá tělo D200) dodávají výběr stabilizovaných těl a objektivů k nim tak široký, že se na C i N dá v pohodě zapomenout, pokud tedy člověk nepotřebuje fullsize čip...

musím zareagovat. Canon a Nikon začali se stabilizací v době, kdy ostatní "odírali" zákazníky tím, že jim nedali stabilizaci žádnou. V té době stabilizovali objektivy, protože dost dobře nemohli třást kinofilmem.
Opravdu je stabilizace snímače taková výhoda, aby Nikon i Canon zahodili technologie stabilizace objektivů a začali stabilizovat snímače? Zvláště když IS a VR doplňují i do low-endových objektivů aniž by to nějak razantně zvyšovalo cenu? Kromě toho pro stabilizaci objektivů mluví krásný článek Radky Turcajové na Paladixu, která z titulu svého vzdělání i zaměstnání do toho poněkud víc vidí. Radka píše, že není stabilizace jako stabilizace a jsou stabilizace dražší a účinnější a levnější a méně účinné. A především jsou stabilizace specializované na určité druhy vibrací, které jsou různé na různých ohniskových vzdálenostech a u různých systémů. Pokud stojí profesionální teleobjektiv desítky až stovky tisíc korun, tak stabilizace v něm obsažená a pro něj specializovaná je úplně o něčem jiném, než stabilizace snímače v levném low-endovém těle, která navíc musí být "univerzální" pro f=10mm až 600mm. No a pak je tu otázka autofokusu. Stabilizace objektivu usnadní nejen fotografovi udržet ostřící bod na motivu, ale také (!!!!) umožní autofokusovému modelu v průběhu ostření vyhodnocovat fázový kontrast na stále stejném motivu!!! Když se mu ten motiv vibracema mění, tak je pak možná stabilizovaný výsledný obraz, ale zaostřený je kamsi do háje. A teď to důležité: stabilizujeme kdy? Když je málo světla a má tudíž problémy jak expozice, tak autofokus. A pak stabilizujeme především teleobjektivy na plnou díru, kdy je co? Malá hloubka ostrosti a kdy je fakt podstatné, kam se s rovinou ostrosti strefíme. Mám 16-85 VR. U skutečných netestovacích fotek jsem stabilizaci na 16mm ještě nepoužil a na 85mm funguje spolehlivě 1/8s. a neklepe se to v hledáčku. U 200mm nebo 300mm je ten rozkmit hledáčku a také ostřícího bodu ještě mnohem větší.


tu si len precitaj ;)

http://www.mhohner.de/sony-minolta/sss_ff.php
voyo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 17. 4. 2008 23:39

voyo: někdo si nadhodí pitomost a pak ji slavně vyvrátí. Já jsem snad tvrdil, že na pohyb snímače není místo? Nicméně těch 1,5mm, tj. maximálně 4% délky obrazu, ty bych chtěl při 1-sekundové expozici na f=600mm teda vidět. :-) Podívej se při 600 mm s 3-kilogramovým teleobjektivem v ruce do hledáčku a drž na něčem sekundu ostřící bod a předveď maximální výchylku 4%. Běžně, ne jako výsledek trénovaného střelce, ale běžně.
FF snímač něco váží. Stabilizátor ho musí magnety udržet ve stabilním stavu proti promítanému obrazu i při velkém okamžitém zrychlení fotoaparátu a obejktivu (!) různými směry. U teleobjektivu je ta nehybnost podstatně přísnější, zabíráme podstatně menší výřez. Přesnost a energetická náročnost.
FotoABC
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků