Zůstat u Nikonu, nebo přejít k Sony?

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Humér 30. 8. 2022 22:18

Zdravím.
jsem amatérskou fotografkou, profesionálně se fotografii nejspíš nikdy věnovat nebudu. Fotím především zvířata, poslední dobou hlavně divoké ptactvo, a začínám pozorovat, že moje vybavení přestává být dostatečné. Po čtyři roky jsem uživatelkou Nikonu, konkrétně mám model D3400. K němu mám tři, pochopitelně kompatibilní, objektivy. Začínám však zvažovat pořízení nového těla, posléze i objektivu. Doslechla jsem se však, že Nikon pomalu, ale jistě přestává s výrobou a prodejem právě nižší řady zrcadlovek, které bych se osobně ale chtěla držet. Tudíž bych se chtěla zeptat, zda je to skutečně pravda?
Pokud ano, pak přichází mé dilema - zda si ještě rychle pořídit Nikon D5600 a pak být v budoucnu nejspíš nucena kupovat, pro mě zbytečně, dražší zrcadlovky, a nebo skončit s Nikonem a přesunout se k Sony - nejspíš Alpha 6000, možná i Alpha 6100. S tím, že nebudu mít zatím třeba čtvrt nebo půl roku žádné příslušenství včetně objektivů, neboť se by se jednalo o dárek k narozeninám.
Tak či onak, ať už půjde o Nikon nebo Sony, bych si pak chtěla pořídit teleobjektiv, který bude stát dalších asi 20 000, což pro mě osobně není málo, jelikož fotografování není mým jediným koníčkem.
Předem moc děkuji za odpovědi a návrhy.
Humér
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod FotoABC 30. 8. 2022 23:47

Taky zdravím.