Svadobná výbava DSLR vs. CSC

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod engine_er 17. 8. 2020 18:08

Pozdravujem. Rád by som požiadal skúsenejších fotografov o radu. Chcel by som doplniť, prípadne vymeniť svoju fotovýbavu pretože by som sa rád venoval viac fotografovaniu svadieb a rodinných osláv. Stojím teda pred rozhodnutím do čoho investovať, aby to malo zmysel a prinieslo očakávanú hodnotu za dané peniaze.

Teraz vlastním D7200 + Sigma 18-35 f/1.8 + Nikon 50 f/1.8 + Nikon 85 f/1.8 + SB700. Problém vnímam predovšetkým v absencii záložného tela a v nespoľahlivom ostrení (už som mal v servise telo s Nikon objektívmi vo Viedni, ako aj telo so Sigmou v Prahe - AWH, ale stále to nie je ono).

1. Preto by som zavrhol nákup ďalšej D7200, čo by bolo rýchle a lacné riešenie (ostali by mi objektívy, ako aj blesk).
2. Druhou možnosťou by bol nákup D500, ktorá má (podľa recenzii) špičkový AF modul. Ale zatiaľ som nemal možnosť vyskúšať ho s mojimi objektívmi "zladenými" na moje telo (taktiež by mi ostali objektívy aj blesk).
3. Treťou možnosťou je úplne vymeniť systém, tzn. ísť do CSC, ktoré ponúkajú špičkové ostrenie priamo na oko. A tu sa ponúkajú dve možnosti:
3.1: A7III - je to FF, čo je pre väčšinu už iná liga oproti APSC, je to celkom vychytaný model a objektívy sa dajú kúpiť taktiež veľmi slušné (napr. Tamron 28-75 f/2.8 ). Investícia by však bola obrovská, ale na druhej strane by vydržala niekoľko rokov resp. musela by :)
3.2: systém Fujifilm (X-T3/T4). Fuji som vždy obchádzal až do momentu, kedy som bol na svadbe, kde fotograf používal výhradne tieto foťáky. Pozrel som si jeho tvoru a fotky boli veľmi dobré. Kto tvrdí, že na svadbu jedine FF, tak si myslím, že je to v dnešnej dobe už obmedzenejší názor. Prechod na Fuji by však taktiež znamenal značnú investíciu, pričom ide "iba" o APSC.