ForeignerOnEarth píše:Pro naprosto drtivou většinu fotografií je dnešní kvalita zbytečně vysoká .. jakékoliv další zlepšení kvality snímače je a bude zcela neviditelné.
Som rád, že si to konečne pochopil: samotná kvalita nie je to najpodstatnejšie
(hoci si sa ma v minulosti snažil presviedčať, že rozdiel v kvalite medzi APS-C a mFT snímačom je rozhodujúci)Väčšina fotografií ale nie sú všetky.
Kvôli tomu zbytku sa stále oplatí riešiť:
- či sme ochotní so sebou vláčiť kilá fototechniky
- či je tá fototechnika hlučná alebo tichá
- či sa ešte bude zlepšovať alebo už moc nie
- či je zaplatiteľná alebo finančne nedostupná
- či sa dokáže prispôsobiť dobe alebo sa treba prispôsobiť jej
- či s ňou môžu byť problémy a bude nutný servis
- či nám práca s ňou môže ušetriť čas alebo niečo zjednodušiť
- či budeme fotiť tak ako doteraz, alebo či to inak nie je lepšie
...
ForeignerOnEarth píše:Máme sestavu:
scéna - doba a okamžik - kompozice a preproces - objektiv a jeho vliv - ergonomie fotoaparátu - snímač a procesor fotoaparátu - fotograf a grafik - postproces -forma zobrazení a prezentace.
No a práve v tejto zostave sa vďaka bezzrkadlovke najviac prejavuje jej prínos: zlepšuje samotný workflow, podobne ako sa zlepšil pri prechode z filmu na digitál. Môže vďaka nej odpadnúť dokonca celý postprocess.
Thom Hogan o tom píše
takto:
Mirrorless had a bit of a selling wave because of another coincidental thing: it solved a pain point and user problem, not that the camera makers immediately recognized and marketed that (they are now). With film cameras we waiting hours to days to see what our shot looked like. With digital we all started chimping, and that reduced the wait down to seconds and minutes. With mirrorless, we see the preview of what it will look like before we take it, and can adjust prior to the moment happening. With mirrorless, correctly exposed and composed selfies are even possible ;~).